The "Garage"

Gestart door GTDesign, juni 2, 2008, 11:19:07

« vorige - volgende »

0 leden en 40 gasten bekijken dit topic.

hoekie

Citaat van: denoontje op augustus  2, 2010, 23:19:42
mooie upgrade

Thx!

Citaat van: HTip op augustus  3, 2010, 08:45:53
Goeie keuze O0 En die 6 weken zijn voorbij voordat je het weet :D

Thx!
Dat is ook zo.
Dan nog de diffusers kleuren... maar helaas ga ik daar niet snel tijd voor vinden.
Mijn vader had ik willen vragen maar die is opgenomen en dat gaat ook wel even een tijdje duren...  :(

hoekie

oh oh oh... toch weer bezig met een upgrade...


hoekie

Ben er nog niet uit welke kast het wordt voor mijn HTPC.
Ik wil namelijk niet altijd mijn beamer aanzetten om muziek br / dvd te luisteren.

Dan is het handig om een kast te nemen met een lcd scherm erin zodat ik kan zoeken via dat schermpje...
Of ik sluit de HTPC met composiet aan op mijn 7 inch lcd schermpje wat ik heb... maar ik wil eigenlijk een moederbord aanschaffen waar hdmi op zit zodat ik geen aparte videokaart hoef te kopen.

Lastig.. iemand een ander idee ?

maxtrash

Citaat van: hoekie op augustus 25, 2010, 11:05:18
Ben er nog niet uit welke kast het wordt voor mijn HTPC.
Ik wil namelijk niet altijd mijn beamer aanzetten om muziek br / dvd te luisteren.

Dan is het handig om een kast te nemen met een lcd scherm erin zodat ik kan zoeken via dat schermpje...
Of ik sluit de HTPC met composiet aan op mijn 7 inch lcd schermpje wat ik heb... maar ik wil eigenlijk een moederbord aanschaffen waar hdmi op zit zodat ik geen aparte videokaart hoef te kopen.

Lastig.. iemand een ander idee ?
je wilt een klein schermpje in de buurt van je gezicht, anders kan je het nog niet goed lezen: een android telefoon of iphone/ipod touch telefoon dus... Download gratis squeezeserver en softsqueeze

hoekie

hoeft niet perse in de buurt... met dat 7 inch lcd scherm wat ik heb (staat onder de versterker) kan ik goed het eea bekijken en starten.
ik wil vanaf de htpc ook een muziek dvd / br starten zonder de beamer aan te zetten.

begrijp ik het goed: server software op de htpc installeren en een app op de Iphone en dan zie ik hoe wat en waar ik iets kan starten ?

hoekie

Of zou ik het 7 inch lcd schermpje met composite kunnen aansluiten op de Arcam 600  ?

Blu ray -> hdmi -> versterker

HTPC -> hdmi -> versterker

Denon DVD -> hdmi > versterker

versterker -> hdmi -> beamer

versterker -> composite -> 7 inch lcd scherm


bmateijsen

Nee, dat gaat niet.

Groet,

Bjorn

Citaat van: hoekie op augustus 25, 2010, 14:48:00
Of zou ik het 7 inch lcd schermpje met composite kunnen aansluiten op de Arcam 600  ?

Blu ray -> hdmi -> versterker

HTPC -> hdmi -> versterker

Denon DVD -> hdmi > versterker

versterker -> hdmi -> beamer

versterker -> composite -> 7 inch lcd scherm



hoekie

Citaat van: bmateijsen op augustus 25, 2010, 15:17:59
Nee, dat gaat niet.

Groet,

Bjorn


da's duidelijk... maar hoe dan wel ?
of kan de arcam alleen het signaal doorzetten naar hdmi als de ingang ook hdmi is ?

bmateijsen

Citaat van: hoekie op augustus 25, 2010, 15:23:09
da's duidelijk... maar hoe dan wel ?
of kan de arcam alleen het signaal doorzetten naar hdmi als de ingang ook hdmi is ?

Er kan wel van s-video/ composite en component HDMI worden gemaakt, maar niet andersom.

Groet,

Bjorn

hoekie

ok, thx, dan moet ik wat anders zien te vinden ...
een htpc kast met een schermpje dan... of een lcd scherm met hdmi ...

bmateijsen

Overigens waarom wil je een PC en geen media player?

hoekie

met de htpc kan ik direct downloaden en afspelen....

bmateijsen

Citaat van: hoekie op augustus 25, 2010, 15:47:56
met de htpc kan ik direct downloaden en afspelen....


Ik zou dan liever een NAS neerzetten en downloaden via de PC doen en afspelen via een mediaplayer.
Tenzij je heel graag alles wil blijven tweaken om films en series goed af te spelen.


hoekie

Citaat van: bmateijsen op augustus 25, 2010, 15:49:22
Ik zou dan liever een NAS neerzetten en downloaden via de PC doen en afspelen via een mediaplayer.
Tenzij je heel graag alles wil blijven tweaken om films en series goed af te spelen.

Ja dat kan maar dan moet ik een nieuwe pc aanschaffen en een nas en een mediaplayer.
Nu zet ik een HTPC in de bios en ben ik toch klaar ?

bmateijsen

Citaat van: hoekie op augustus 25, 2010, 16:12:51
Ja dat kan maar dan moet ik een nieuwe pc aanschaffen en een nas en een mediaplayer.
Nu zet ik een HTPC in de bios en ben ik toch klaar ?

Films downloaden kan je via iedere pc en laptop ;).

Neem ook mee dat een PC verschillende taken dan uitvoert en dat die taken de prestaties flink in de weg kunnen zitten ;).
Maar goed, ik ben geen voorstander van de HTPC.

Groet,

Bjorn

hoekie

Citaat van: bmateijsen op augustus 25, 2010, 16:14:10
Films downloaden kan je via iedere pc en laptop ;).

Neem ook mee dat een PC verschillende taken dan uitvoert en dat die taken de prestaties flink in de weg kunnen zitten ;).
Maar goed, ik ben geen voorstander van de HTPC.

Groet,

Bjorn

dat snap ik.
Ik heb een laptop maar die is van het werk en wil ik dat soort dingen niet mee doen.
Heb nog een desktop maar die is van Lisette (foto's etc)

Gebruik die HTPC alleen voor films/muziek in de HT. Geen andere dingen dus....


denoontje

Citaat van: hoekie op augustus 25, 2010, 16:22:11
dat snap ik.
Ik heb een laptop maar die is van het werk en wil ik dat soort dingen niet mee doen.
Heb nog een desktop maar die is van Lisette (foto's etc)

Gebruik die HTPC alleen voor films/muziek in de HT. Geen andere dingen dus....



een mediaplayer als hdx-1000 kan ook downloaden via nzb's en torrents ;-)
evt grote stille hd erin van 1,5 gb en dit werkt ook.
dus downloaden, opslag en afsprlen in 1 apparaat.

Via ftp prog is ie ook in netwerk benaderbaar.

downloaden gaat redelijk snel, uitpakken gaat minder snel.


maxtrash

#1692
Citaat van: hoekie op augustus 25, 2010, 12:13:07
hoeft niet perse in de buurt... met dat 7 inch lcd scherm wat ik heb (staat onder de versterker) kan ik goed het eea bekijken en starten.
ik wil vanaf de htpc ook een muziek dvd / br starten zonder de beamer aan te zetten.

begrijp ik het goed: server software op de htpc installeren en een app op de Iphone en dan zie ik hoe wat en waar ik iets kan starten ?
dit is in theorie allemaal wel mogelijk, maar hangt af van de software die je gebruikt om de media af te spelen. En weet ook niet hoe goed het in de praktijk werkt. Voordeel is daarentegen dat je gratis genoeg kunt experimenteren als je de spullen al hebt (iphone, htpc, schermpje)
Zoek eens op vlc en iphone (vlc is software mediaplayer, weet niet of die goed is met dvd en br) (http://hobbyistsoftware.com/VLC-more)
of vnc en iphone (vnc is generieke software waarmee je je beeldscherm over kan nemen).

het vergt allemaal wel wat geĆ«xperimenteer en dat moet je leuk vinden.  Ikzelf heb toch ook een mediaplayer met ingebouwde harddisk in mijn ht-ruimte terwijl ik computerfreak genoeg ben...

(maar los van bovenstaande vind ik squeezebox software voor de audio, al dan niet met je externe schermpje sowieso wel een aanrader)


hoekie

Nou de HTPC wil niet echt opschieten.... (weet niet wat te nemen)

Kan ik eventueel ook een media player nemen met daaraan gekoppeld een externe hdd en dan daar vanaf films spelen ?

Dan download ik via mijn laptop en plaats ze op de externe hdd....

bmateijsen

Je kan een Dune nemen en een Esata schijf. Misschien wel makkelijk om dan ook een E-Sata dock erbij te nemen.
Als je niet teveel wil tweaken, is dat de meest makkelijke oplossing.

Groet,

Bjorn

Citaat van: hoekie op september 20, 2010, 14:09:11
Nou de HTPC wil niet echt opschieten.... (weet niet wat te nemen)

Kan ik eventueel ook een media player nemen met daaraan gekoppeld een externe hdd en dan daar vanaf films spelen ?

Dan download ik via mijn laptop en plaats ze op de externe hdd....

hoekie

ok.
kan ik mijn externe hdd (via usb) hier ook aan koppelen om daar vanaf films te kijken ?

bmateijsen

Citaat van: hoekie op september 21, 2010, 08:05:31
ok.
kan ik mijn externe hdd (via usb) hier ook aan koppelen om daar vanaf films te kijken ?

Het is beter dit via E-SATA te doen, dan via USB, is namelijk een stuk sneller ;)

hoekie

Dat weet ik dat dat sneller is ;)

Laat ik het anders zeggen: ik dacht met de laptop downloaden, plaatsen op mijn externe hdd en dan afspelen op een ......    ?

Madhouse

#1698
Externe USB schijft werkt goed hoor met HD content. Dus zou niet gelijk voor E-sata gaan. USB heeft een snelheid van gemiddeld 30MB per seconden en dus ruim voldoende om te kunnen streamen naar je speler. Doe het zelf soms ook zo met mij HDX (al zet ik het meeste gewoon op de interne schijf en pomp het over via het netwerk).
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

hoekie

Ok, dus een hdx zou een optie kunnen zijn...