The "Garage"

Gestart door GTDesign, juni 2, 2008, 11:19:07

« vorige - volgende »

0 leden en 41 gasten bekijken dit topic.

hoekie

Citaat van: denoontje op juni 15, 2010, 22:08:37
mooie upgrade

Wat is precies het verschil?

akoustiek is beter. nu een gecontroleerd, hoog, midden en laag.

echt een wereld van verschil, met en zonder de diffusers. (vind ik)

garmtz

@Joris1971: hoekie heeft echt letterlijk een spuitbus lijm meegekregen (goed bruikbaar voor de lichtere Auralex produkten). Jij hebt de panelen met TubeTak (dus een bus lijm met lijmpistool) vast zitten. Zijn dus verschillende dingen...

@hoekie: het was graag gedaan! Veel luister- en kijkplezier gewenst in je wederom verbeterde ruimte!

celerontje

Citaat van: hoekie op juni 16, 2010, 08:12:37
die ken ik dus niet (en niet gezien)
Nooit een kitspuit in je handen gehad? ;)
Die dingen dus!
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

hoekie


Joris1971

Citaat van: garmtz op juni 16, 2010, 10:58:28
@Joris1971: hoekie heeft echt letterlijk een spuitbus lijm meegekregen (goed bruikbaar voor de lichtere Auralex produkten). Jij hebt de panelen met TubeTak (dus een bus lijm met lijmpistool) vast zitten. Zijn dus verschillende dingen...

Ach als het maar blijft plakken he Garmt.  ;) ;D

Joris1971

Citaat van: celerontje op juni 16, 2010, 14:44:01
Nooit een kitspuit in je handen gehad? ;)

Zijn eigen kitspuit vast en zeker.  ;D ;D

celerontje

Zit alleen niet zo'n handige hendel aan, ben ik bang! :D :D :D
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

hoekie

Zo kan die wel weer hè ? ;)

zeker teveel naar die oranje babes gekeken....

celerontje

If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

jaco

Waarom zitten ze in een horizontaal/verticaal patroon ?
2D diffusie ?

Werkt dat beter dan alles verticaal ?
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

bmateijsen

Citaat van: jaco op juni 17, 2010, 09:47:10
Waarom zitten ze in een horizontaal/verticaal patroon ?
2D diffusie ?

Werkt dat beter dan alles verticaal ?

Je geeft inderdaad antwoord op je eigen vraag ;)

jaco

komen er geluidsgoven gereflecteerd door vloer en plafond dan op de zijmuur ?
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

bmateijsen

Citaat van: jaco op juni 17, 2010, 11:15:21
komen er geluidsgoven gereflecteerd door vloer en plafond dan op de zijmuur ?

Nee dat gebeurt niet, maar het is diffusie, dus graag zo willekeurig mogelijk.

Groet,

Bjorn

HTip

Mooie upgrade Alex. Dat het een groot effect geeft is voor mij niet verrassend. Was bij mij nl. ook een groot verschil, naast alle andere akoestische veranderingen.

Diffusie is inderdaad niet meetbaar, maar wel heel duidelijk hoorbaar. Mijn diffusers zijn breedbandig (500-7000Hz) en zorgen ervoor dat die frequenties niet worden gereflecteerd vanaf de wand wat ook nog later op de luisterplek aankomt dan het geluid van de speaker zelf.

Een plaatje (van Thingman's site) zegt meer...


Je kan meer erover lezen op soundscapes.nu.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

treky22

#1664
PM !
Sony KD-65XE9305 | JVC DLA-RS20 | Kingpin CES210 16:9
Marantz SR-7008 | Klipsch RP-280F
Mede8er MED800X3D + Logitech Harmony 1100
Xbox One X + externe drive 3 TB

hoekie

ff een kleine update... want ik word weer lekker gemaakt met een upgrade (eventueel) ;)
(eerst ff bekijken hoe ik dat thuis ga verkopen ;)   )

mijn b&w asw cdm (1000 watt sub) upgraden naar een DD-15 ... ? Doen ?


HTip

Citaat van: hoekie op juli 23, 2010, 16:37:37
ff een kleine update... want ik word weer lekker gemaakt met een upgrade (eventueel) ;)
(eerst ff bekijken hoe ik dat thuis ga verkopen ;)   )

mijn b&w asw cdm (1000 watt sub) upgraden naar een DD-15 ... ? Doen ?


Ik ken de B&W sub niet, maar de DD-15 heeft actieve EQ en servobesturing. Daarmee kan je de sub naadloos integreren in je geluidsbeeld en is de bas erg strak en snel. Ook ideaal als toevoeging bij stereo. De 1250W RMS (met pieken tot 3000W :o) zorgt voor hele lage tonen...

Ik ga het ook doen, alleen zijn grotere broer. Is nu erg aantrekkelijk met de 20% korting via de zomeractie. Of is het een 2e hands?
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

hoekie

De bedoeling is voor een nieuwe te gaan maar dan moet ik of mijn sub verkopen of inruilen.

HTip

Citaat van: hoekie op juli 23, 2010, 20:51:45
De bedoeling is voor een nieuwe te gaan maar dan moet ik of mijn sub verkopen of inruilen.
Als je wil profiteren van de 20% korting op een nieuwe, dan heb je nog slechts 8 dagen...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

hoekie


hoekie

En de order is geplaatst!

Velodyne dd-15 besteld bij bb&g

nu wachten tot .... Half september

Sonic Circle

Goed bezig zeg...! Gefeliciteerd.

hoekie

Citaat van: Sonic Circle op augustus  2, 2010, 22:35:27
Goed bezig zeg...! Gefeliciteerd.

thx!
En dan stop ik even hoor en is het echt tijd voor de m&g

Gr. Hoekie

denoontje


HTip

Goeie keuze O0 En die 6 weken zijn voorbij voordat je het weet :D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive