The "Garage"

Gestart door GTDesign, juni 2, 2008, 11:19:07

« vorige - volgende »

0 leden en 45 gasten bekijken dit topic.

hoekie

Hier kan Bjorn wel weer een antwoord op geven denk ik...

bmateijsen

Citaat van: The Vampire op mei  7, 2010, 18:18:21
wanneer Arcam qua klank enigzins te vergelijken is met CA dan is het een hele mooie combi!

Het heeft wel iets weg van elkaar... maar is voor een deel ook echt anders.

Groet,

Bjorn

hoekie

Net een telefoontje gehad, de koper is onderweg.

Dan is alle Rotel uit de HT. Was toch altijd wel een mooi gezicht al die apparaten en ik heb er ook jaren plezier van gehad, maar nu weer een stapje verder in audio.

Het blijft vreemd (vind ik) dat ik stap(pen) vooruit ga met een receiver van Arcam tov de voor / eind combi van de Rotel.

Wordt wel een lege kast in de HT. Gaan 4 apparaten uit en komt er 1 voor terug.....

Sonic Circle

ha Alex,

Heb een tijdje niet bijgelezen omdat werk mijn vrije tijd momenteel behoorlijk opslokt. Dus threads zoals deze van jou die ik altijd volg, zijn er bij ingeschoten.
Ik lees nu net je plannen; je hebt mooie stappen in gedachte! Gelijk goed aanpakken, zowel de versterking als de akoestiek upgraden.

De AVR-500/600 gaat je echt veel plezier brengen. De demo's die ik heb gehad hebben mij ook al 'om' gekregen dat dit tzt de juiste volgende stap is.
Enjoy!




hoekie

Thx man!
Ja ... best spannend weer.

Hoop dat ik de match ook mooi vind want normaal gooi je geen oude schoenen weg voordat je nieuwe hebt.
Maar ik heb veel mooie dingen gelezen over de arcam 600 icm b&w ook op het avforums en uiteraard gehoord van Bjorn.

Dinsdagavond as. komt de AVR 600 !! Op een andere datum (nog even afspreken) zal mijn beamer gecalibreerd worden en zullen de diffusers komen.

Zullen we daarna een mini M&G doen ?




Sonic Circle

Ja, leuk!

De match Arcam met B&W is me bij LittleNinja erg positief bevallen, dus dat moet goed komen.

hoekie

Ok, keep contact!
Zal je ff een PM sturen om eventueel wat datums door te spreken.
Maar er was nog iemand die graag zou willen komen, moet ff dit hele topic doorspitten wie dat ook alweer was.

Had inderdaad ook gelezen dat LN b&w en arcam heeft draaien, zal m eens een PM sturen.

De spullen zijn inmiddels allemaal weg dus heb een behoorlijke lege kast...

Straks alle bekabeling even bij elkaar leggen en alvast voorzien van een label zodat we dinsdagavond zo kunnen aansluiten.

Ben echt super benieuwd naar de Arcam 600 en later naar een gecalibreerde beamer (of ik het zie voor en na) en de akoustiek nadat de diffusers geplaatst zijn.

Uiteraard laat ik alles door BB&G uitvoeren. Dinsdagavond komt Bjorn met de AVR 600 en zoals gezegd op een later tijdstip komt Garmtz mee voor de calibratie van de beamer en plaatsen diffusers.

hoekie

Nog 1 dag  :headbanging: dan weer geluid  ;D

Ben er nog niet aan toe gekomen de kabels van een label te voorzien, zal dit vanavond gaan doen (onder GTST ;)   )

@Sonic, ik heb LN een pm gestuurd en inmiddels een antwoord ontvangen met zijn bevindingen.
Ik zal jullie wat datums doorsturen zodat we iets kunnen afspreken voor een M&G

gr. Hoekie

HTip

Spannend! 8) Nieuwe versterking, akoestische verbeteringen en calibratie van je beeld.
Kan je er weer even tegen :D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Robbert54

|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

hoekie

Nog 12 uurtjes....

De bekabeling is inmiddels uitgezocht.

QED Qunex 2 (6 stuks voor 5.1 analoog) gaan gebruikt worden voor SACD / DVD-A vanaf de Denon 2910.
De Denon 2910 wordt ook nog via HDMI aangesloten voor video en audio (W&M)

De Blu Ray speler (pana bd55) zal enkel via HDMI aangesloten worden. (W&M)

Uiteraard de subkabel (2x) voor de sub en basshakers.

Gr. hoekie


Robbert54

Citaat van: hoekie op mei 11, 2010, 07:56:45
Nog 12 uurtjes....

De bekabeling is inmiddels uitgezocht.

QED Qunex 2 (6 stuks voor 5.1 analoog) gaan gebruikt worden voor SACD / DVD-A vanaf de Denon 2910.
De Denon 2910 wordt ook nog via HDMI aangesloten voor video en audio (W&M)

De Blu Ray speler (pana bd55) zal enkel via HDMI aangesloten worden. (W&M)

Uiteraard de subkabel (2x) voor de sub en basshakers.

Gr. hoekie


12 uurtjes zijn voorbij! en?? :popcorn:
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

hoekie

ff vanaf mijn iPhone

Björn is net weg.
Alles afgesteld en ff het eea gekeken en uiteraard geluisterd

HD via hdmi tov analoog wat ik had is al een wereld van verschil
de overgangen bij surround lopen veel vloeiender
het laag is strakker vind ik

de room eq moet ik nog ff aan wennen...

Beeld was wel nogal grijs wat zwart hoort te zijn
gelukkig heeft die ook verstand van beamer en was grijs ff later weer zwart :-)

Björn nogmaals bedankt tot zover!

Ik ga nu slapen want morgen weer vroeg op
de komende dagen lekker spelen met de receiver

Robbert54

mooi zo! tot dusver al erg positief!! goed om te horen :thumbs-up:
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

jaco

9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

HTip

Gefeliciteerd met je nieuwe beeld en geluid. Bjorn doet zijn bedrijf weer eer aan :thumbs-up:

Dat je zwart uitzag als grijs heeft te maken met de HDMI colorspace. Die stond waarschijnlijk op RGB extended (voor PC toepassingen) ipv RGB normal (video). Met de laatste kan de beamer zgn. below-black en above-white weergeven.

Hoe bevallen de akoestische aanpassingen?
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

hoekie

Citaat van: jaco op mei 12, 2010, 07:27:09
slapen ?

Ja sorry, 5.20 gaat de wekker weer... lag er om 00.00 uur in...

Vanavond hele avond spelen en morgen uiteraard!

hoekie

Citaat van: HTip op mei 12, 2010, 07:37:01
Gefeliciteerd met je nieuwe beeld en geluid. Bjorn doet zijn bedrijf weer eer aan :thumbs-up:

Dat je zwart uitzag als grijs heeft te maken met de HDMI colorspace. Die stond waarschijnlijk op RGB extended (voor PC toepassingen) ipv RGB normal (video). Met de laatste kan de beamer zgn. below-black en above-white weergeven.

Hoe bevallen de akoestische aanpassingen?

Ik weet niet precies wat Bjorn heeft aangepast (uit mijn hoofd)
Zou het wel terug kunnen vinden als ik in het menu duik van de beamer.

De akoestische aanpassingen zijn nog niet gedaan. Ik ga nu eerst ff spelen met de versterker.
Wanneer deze bevalt (dat denk ik wel) dan gaan we over tot aanschaf en komen ze beide nog een keer langs voor de diffusers en gaat Garmtz mijn beamer calibreren.

bmateijsen

Citaat van: hoekie op mei 12, 2010, 07:49:28
Ik weet niet precies wat Bjorn heeft aangepast (uit mijn hoofd)
Zou het wel terug kunnen vinden als ik in het menu duik van de beamer.

Ging inderdaad om de HDMI levels, die stond op auto en dat ging blijkbaar niet helemaal goed.

[qjuote]De akoestische aanpassingen zijn nog niet gedaan. Ik ga nu eerst ff spelen met de versterker.
Wanneer deze bevalt (dat denk ik wel) dan gaan we over tot aanschaf en komen ze beide nog een keer langs voor de diffusers en gaat Garmtz mijn beamer calibreren.
[/quote]

jaco

Citaat van: hoekie op mei 12, 2010, 07:47:10
Ja sorry, 5.20 gaat de wekker weer... lag er om 00.00 uur in...
;D
Het was maar een geintje natuurlijk, veel plezier met de Arcam.
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

Robbert54

Citaat van: bmateijsen op mei 12, 2010, 08:49:09
Ging inderdaad om de HDMI levels, die stond op auto en dat ging blijkbaar niet helemaal goed.

[qjuote]De akoestische aanpassingen zijn nog niet gedaan. Ik ga nu eerst ff spelen met de versterker.
Wanneer deze bevalt (dat denk ik wel) dan gaan we over tot aanschaf en komen ze beide nog een keer langs voor de diffusers en gaat Garmtz mijn beamer calibreren.

toch niet in combi met de PS3??
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

hoekie

Nee in combi met pana bd55

heb geen gameconsole

Sonic Circle

Citaat van: hoekie op mei 10, 2010, 12:05:42
@Sonic, ik heb LN een pm gestuurd en inmiddels een antwoord ontvangen met zijn bevindingen.
Ik zal jullie wat datums doorsturen zodat we iets kunnen afspreken voor een M&G

gr. Hoekie

Mooi! Heb weer eens zin in een gezellige M&G.
PM maar!

Hoe bevalt de Arcam nu je weer een dag verder bent? Nieuwe bevindingen?

hoekie

Citaat van: Sonic Circle op mei 13, 2010, 11:19:15
Mooi! Heb weer eens zin in een gezellige M&G.
PM maar!

Hoe bevalt de Arcam nu je weer een dag verder bent? Nieuwe bevindingen?

Gisteren heb ik eigenlijk niet geluisterd.
Ik voetballiefhebber moest even de uefa cup finale kijken.

Luister nu even een muziek dvd met dig. pcm 5.1 + plIIx music maar dat klinkt toch wel super!

Heb wel even in het menu voor de dvd ingang de sub op -2 gezet nu want ik vond het laag te veel / overdreven.
Als ik het goed heb blijft de std. instelling bij speakers gelijk en haalt die er voor dvd -2 af toch ?

Alleen de brom vind ik soms irritant aanwezig. Als je een bron gekozen hebt bijvoorbeeld "av" (hier zit de br speler op) en deze staat niet aan krijg ik continue een brom dan weer even stil dan weer een brom op de speakers (dit gaat continue door)

De brom is ook aanwezig (soms) bij het doorskippen van een nummer / chapter

Het is dus wanneer er even geen geluids signaal binnen komt dat die dit doet.

Software is nog 2.3 dus er wordt door Bjorn nog 2.4 op gezet en in deze versie moet dit verbeterd zijn.

Straks maar ff film kijken met die kleine....

hoekie

Zo staat die er even bij nu.... nog niet in de kast omdat nieuwe versie 2.4 erin geschoten moet worden...