The "Garage"

Gestart door GTDesign, juni 2, 2008, 11:19:07

« vorige - volgende »

0 leden en 36 gasten bekijken dit topic.

hoekie

Dat was inderdaad een optie.

Alle Rotel eruit, AVR 600 erin of de Arcam 888 bij de Rotel versterkers.
Bjorn heeft daar wel iets over gezegd maar ben dat eigenlijk al weer vergeten omdat ik voor een 500 of 600 zou gaan...

@ Bjorn; kan jij daar nog iets over zeggen ?

bmateijsen

Ik denk dat de synergie met een AVR600 of met een AV888 en P777 hoger is dan met een AV888 en de Rotel eindversterkers.

Groet,

Bjorn

Kjelt

Ja de P777 heeft volgens de testen een betere synergie met de 888 is ook niet zo gek omdat het hetzelfde merk is.
Maar ik zou persoonlijk altijd de voorkeur geven aan een losse processor met losse eindversterkers dan weer een geintegreerde receiver.
Ook qua updaten iedere 4 a 5 jaar is dit voordeliger. Gewoon de duurste eindversterkers kopen die je budget toelaten en daar kun je 20 jaar mee verder  ;)
Ik zou dan zelf nog iets verder als een 777 kijken, bijv. Chord of Classe.

bmateijsen

Citaat van: Kjelt op april 27, 2010, 09:08:34
Ja de P777 heeft volgens de testen een betere synergie met de 888 is ook niet zo gek omdat het hetzelfde merk is.
Maar ik zou persoonlijk altijd de voorkeur geven aan een losse processor met losse eindversterkers dan weer een geintegreerde receiver.
Ook qua updaten iedere 4 a 5 jaar is dit voordeliger. Gewoon de duurste eindversterkers kopen die je budget toelaten en daar kun je 20 jaar mee verder  ;)
Ik zou dan zelf nog iets verder als een 777 kijken, bijv. Chord of Classe.

Ik denk dat synergie en balans in een set veel belangrijker is dan de duurste eindversterker er neer zetten ;).

Verder denk ik dat de life-cycle van A/V processors net zo lang is als van A/V receivers.

Groet,

Bjorn

Bama

Ik zit te denken om weer te gaan splitsen, dus mocht je interesse hebben in een zwarte avr600 kan je me mailen. Is nu bijna een jaar oud en heeft overdraagbare garantie (nog 4 jaar dus).
Ik heb een probleem gehad met aan en afschakelen maar recent is dus onder garantie een nieuwe voeding gemonteerd en nu speelt hij weer probleemloos.

Kjelt

Citaat van: bmateijsen op april 27, 2010, 09:24:44
Ik denk dat synergie en balans in een set veel belangrijker is dan de duurste eindversterker er neer zetten ;).
Mee eens, en synergie in een set wordt met name door de belangrijkste "kleurings"componenten in die set bepaald te weten: de bron (speler), de voorversterker en de luidsprekers (en uiteraard de ruimte/akoestiek).
Een goede eindversterker (naar mijn mening) is bijna neutraal, als je kijkt naar de frequentiecurves van bv Classe en Chord dan zie je bijna een rechte lijn over het audiospectrum.

CitaatVerder denk ik dat de life-cycle van A/V processors net zo lang is als van A/V receivers.
Dat zeg ik toch ook, alleen bij de receiver moet je dan ook nog de eindtrappen meteen vervangen.
Bovendien blijkt uit diverse testen dat de vermogenselektronica van de eindtrappen in een receiver de rest van de elektronica beinvloed, zelfs de test die Garmtz me laatst heeft gestuurd zegt dat.
Het is ook niet niets om 5 of 7*140W power volledig te scheiden van de rest van de elektronica en de meeste receivers die ik ken (ook Arcam) hebben de elektronica niet in aparte compartimenten afgeschermd.

hoekie

Onder voorbehoud:

Start demo: 13 mei as. met de Arcam AVR 600, ben zeer benieuwd.

Gaat de AVR 600 dan aangeschaft worden laat ik direct mijn beamer calibreren en een meting en plaatsing uitvoeren van de diffusers.

bmateijsen

Citaat van: Kjelt op april 28, 2010, 09:29:49

Mee eens, en synergie in een set wordt met name door de belangrijkste "kleurings"componenten in die set bepaald te weten: de bron (speler), de voorversterker en de luidsprekers (en uiteraard de ruimte/akoestiek).
Een goede eindversterker (naar mijn mening) is bijna neutraal, als je kijkt naar de frequentiecurves van bv Classe en Chord dan zie je bijna een rechte lijn over het audiospectrum.

Wat is neutraal ;D. Ik denk dat alle versterkers, ook eindversterkers, een bepaalde handtekening hebben en die zie je niet perse terug in de frequentiecurve.

CitaatDat zeg ik toch ook, alleen bij de receiver moet je dan ook nog de eindtrappen meteen vervangen.
Bovendien blijkt uit diverse testen dat de vermogenselektronica van de eindtrappen in een receiver de rest van de elektronica beinvloed, zelfs de test die Garmtz me laatst heeft gestuurd zegt dat.
Het is ook niet niets om 5 of 7*140W power volledig te scheiden van de rest van de elektronica en de meeste receivers die ik ken (ook Arcam) hebben de elektronica niet in aparte compartimenten afgeschermd.

Dat klopt en pleit inderdaad ook voor een gescheiden voor- en eind combi. Echter als dat gebeurt met componenten die geen synergie hebben, zal het resultaat altijd minder zijn dan een A/V receiver ;).

Groet,

Bjorn

HTip

Goed om te lezen dat je speakers niet defect waren. Akoestiek heb ik niet aan gedacht omdat je een akoestische platen hebt en ik ervan uitging dat die op basis van een meting waren gekozen.

Je plafond zorgt voor de absorptie, maar je hebt (zoals al door anderen gezegd) diffusie nodig om de flutterecho (hoog frequente reflectie tussen 2 harde oppervlakken) tegen te gaan. Is echt een wereld van verschil.

Veel plezier met het zoeken naar je nieuwe receiver. Weer een stapje hoger op de audioladder 8)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

hoekie

#1534
Hoi

dank voor je bericht

ik heb wel een rockfon plafond inderdaad maar die is zover ik weet niet op basis een meeting geplaatst.
Er is niet gemeten in mijn ruimte.

Björn zei dat het beginsel van de ruimte best ok is maar dat we met diffusers nog wel het eea zullen gaan winnen

was echt grappig: ik hoor de vervorming in een nummer op de cd van Björn en vraag hem: hoorde je het?

Nee zei die. Hmm stond ik dan .... Is er echt iets met mijn oren?

Ik hoor het wel zei die maar dat is geen vervorming maar de akoustiek
je hebt last van de harde wanden.

Aangezien ik me er aan stoor moet ik er wat mee doen
en tegen een tov de versterker een relatief klein bedrag kun je dit aanpakken
dan maar doe hè?

Ben wel zeer benieuwd naar de avr 600 in mijn ruimte
hoe die reciever klinkt in de ruimte met mijn speakers

Gr. Hoekie

HTip

Zeker doen. Ga je geen spijt van krijgen. Diffusie zorgt voor rust en diepte in het geluid en ga je veel plezier van hebben ook met films.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

hoekie

Hopelijk moeten ze op plekken komen waar het ook kan
het is namelijk geen vierkante / rechthoekige ruimte die ik heb

Kjelt

Citaat van: hoekie op april 30, 2010, 09:10:01
Hopelijk moeten ze op plekken komen waar het ook kan
Zou inderdaad erg vervelend zijn als er zo'n plaat voor de projector of scherm zou moeten hangen om het geluid perfect te krijgen  :D
Het blijft compromissen sluiten met beeld en geluid, perfectie blijft een utopie, als je maar dik tevreden bent dan is het toch goed.?

hoekie

haha lol!

Op de lange wand naast het scherm zullen er wel een aantal komen maar aan de andere kant van het scherm heb je een schuin gedeelte waar de audio in een kast zit en daarnaast een wand met de beelden. Die beelden zitten eingelijk in een soort nisje ....

HTip

Die nis met de beelden is denk ik niet het probleem. De beelden zorgen al voor de nodige diffusie, misschien niet in akoestische zin, maar kan best zijn dat al genoeg is.

De tegenoverliggende wand zou je zeker een bepaald oppervlak moet bedekken met diffusiemateriaal. Hoeveel nodig is hangt af van het afstraalgedrag van de speakers.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Robbert54

Citaat van: HTip op april 30, 2010, 16:13:02
Die nis met de beelden is denk ik niet het probleem. De beelden zorgen al voor de nodige diffusie, misschien niet in akoestische zin, maar kan best zijn dat al genoeg is.

De tegenoverliggende wand zou je zeker een bepaald oppervlak moet bedekken met diffusiemateriaal. Hoeveel nodig is hangt af van het afstraalgedrag van de speakers.
afstraalgedrag? en nu in het Nederlands :popcorn:
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

HTip

Citaat van: The Vampire op april 30, 2010, 16:49:38
afstraalgedrag? en nu in het Nederlands :popcorn:
Ik zal het proberen. Er zijn gegarandeerd forumleden die dit beter kunnen ;)

Afstraalgedrag van een speaker is hoe breed het geluid uitwaaiert vanaf de conus. Er zijn speakers waarbij dit heel erg breed is. Zo'n speaker hoef je ook bijna niet te richten, maar kan als de speakers te dicht op elkaar staan ook een nadelig effect hebben. Ze staan als het ware elkaar in de weg.

Er zijn ook speakers waarbij dit heel erg smal is. Deze moet je echt richten op de luisterplek, anders klinken ze niet optimaal.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Robbert54

ah, toch goed gedacht dan. is dat gewoon te meten dan? kan een leek dat ook??
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

HTip

#1543
Citaat van: The Vampire op april 30, 2010, 17:00:39
ah, toch goed gedacht dan. is dat gewoon te meten dan? kan een leek dat ook??
Is zeker te meten, alleen weet ik niet hoe. Ik doe het op gehoor. Mijn speakers had ik eerst helemaal niet ingedraaid en toen miste ik iets. Bij het bezoek van Bjorn heeft hij een lichte indraai voorgesteld en dat was precies wat de speaker nodig had. Was slechts 10 graden, maar net genoeg.

Van dat bezoek heb ik veel geleerd :thumbs-up:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

bmateijsen

Citaat van: HTip op april 30, 2010, 17:02:58
Is zeker te meten, alleen weet ik niet hoe. Ik doe het op gehoor. Mijn speakers had ik eerst helemaal niet ingedraaid en toen miste ik iets. Bij het bezoek van Bjorn heeft hij een lichte indraai voorgesteld en dat was precies wat de speaker nodig had. Was slechts 10 graden, maar net genoeg.

Van dat bezoek heb ik veel geleerd :thumbs-up:

On/ off axis meting is om het afstraalgedrag te meten. Echter is dat veel makkelijker te beluisteren ;).

HTip

Citaat van: bmateijsen op april 30, 2010, 17:04:45
On/ off axis meting is om het afstraalgedrag te meten. Echter is dat veel makkelijker te beluisteren ;).
Bedankt voor de toevoeging. Heb ik de rest een beetje goed beschreven?
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

hoekie

Update: donderdag 13 mei is het hemelvaartsdag, dus de afspraak is verzet naar dinsdagavond 11 mei :-)
Ben zeer benieuwd naar de match tussen B&W en Arcam, zijn er mensen hier op het forum met deze combinatie ?



Morgen wordt de rotelset opgehaald... (als het goed is ;)     )

Madhouse

Ik geloof dat LittleNinja met de combi Arcam en B&W speelt.... ;)
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

hoekie

Thx. Heb even in zijn topic "home theater" gekeken.
Volgens mij speelt hij ook met de b&w cdm nt's in combi met de avr 300.

Robbert54

wanneer Arcam qua klank enigzins te vergelijken is met CA dan is het een hele mooie combi!
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo