The "Garage"

Gestart door GTDesign, juni 2, 2008, 11:19:07

« vorige - volgende »

0 leden en 43 gasten bekijken dit topic.

hoekie

Upgrade ?

Ik ga toch maar eens orienteren naar een mogelijke upgrade; nieuwe pre ivm hdmi en dus oa. de nieuwe geluidssporen.

Wat zijn de mogelijkheden ik vervang mijn rsp 1098 voor de rsp 1570 en/of de rsp 1580 (zag deze in een ander topic op dit forum, ook met tft scherm)

Of ik ga over naar bijvoorbeeld Arcam avr 600 (met of zonder behoud van mijn rotel eindversterkers) of de Arcam 888 met behoud van mijn eindversterkers.

Meridian is misschien ook een oplossing maar dat is weer wat meer euries...

Uiteraard mocht ik tot upgrade overgaan eerst beluisteren in combinatie met mijn B&W speakers (mochten deze nog goed zijn anders heb ik een hele andere uitdaging)

Inmiddels is de afspraak met Bjorn gemaakt (BB&G) voor de speakertest.

Wat zouden jullie doen wat betreft de upgrade ?

jaco

Als je 7.1 wilt is de merdian route erg duur.. (~ 17.5 K)
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

hoekie

Citaat van: jaco op april 13, 2010, 11:39:49
Als je 7.1 wilt is de merdian route erg duur.. (~ 17.5 K)

euh..... dat doen we dan niet... ;)

jaco

#1478
5.1 kost minder  ;)

Er is namelijk maar 1 echte 7.1 oplossing in de Meridian wereld en dat is 861v6 + HD621
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

R

Wat wil je verbeteren?

Kjelt

Opties afhankelijk van budget voor processor

Classe SSP 800   €9000.- list
Denon AVP-A1    €8000.-

Arcam prepro   €4000.-  ik hoor wel dat deze nog wat kinderziektes heeft (plops op de ls bij schakelen e.d. maar het geluid schijnt geweldig te zijn).

Marantz 8003 €2500 (beetje oud alweer)
Onkyo 5507  €1500

en wie weet vergeet ik nog enkele kandidaten?

En deze Zomer onder voorbehoud verleden jaar aangekondigd:  Denon AVC-AIX €2500-3000


hoekie

Thx voor je reactie!

7 jaar geleden toen ik voor rotel + b&w ging was dit juist omdat ik de combi denon + b&w veel te warm/wollig vond...
Maar goed weet niet wat de laatste apparaten van Denon presteren natuurlijk.

Robbert54

#1482
ik speel nu met CA 650R en B&W en moet zeggen dat dat erg fijn klinkt. totaal niet wollig. denk dat arcam een beetje hetzelfde karakter heeft als CA. ik heb rotel wel beluisterd en die vind ik althans in vergelijk met mijn CA iets té neutraal en te kill overkomen.

De CA zou wel een "goedkope" oplossing zijn.
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

hoekie

#1483
Citaat van: R op april 13, 2010, 11:50:56
Wat wil je verbeteren?

HD geluid.
Loopt nu via de analoge uitgangen van de br speler en volgens mij kan ik daar heel veel uithalen als ik dat via hdmi laat lopen.
Mijn pre heeft geen hdmi.

Daarnaast weer een stapje verder...

hoekie

Citaat van: The Vampire op april 13, 2010, 12:58:35
ik speel nu met CA 650R en B&W en moet zeggen dat dat erg fijn klinkt. totaal niet wollig. denk dat arcam een beetje hetzelfde karakter heeft als CA. ik heb rotel wel beluisterd en die vind ik althans in vergelijk met mijn CA iets té neutraal en te kill overkomen.

De CA zou wel een "goedkope" oplossing zijn.

Hoi,

Mee eens, vind de rotel / b&w combi in mijn ruimte ook te neutraal klinken.... komt ook omdat ik de boel had uitgezocht voor in een woonkamer en dit inmiddels een hele andere ruimte is geworden.
Zal eens zoeken naar de CA

thx voor je reactie.

gr. hoekie

hoekie

Nou heb de nieuwe kabels er tussen maar helaas nog steeds sneeuw.. :-(

het zal ook niet een keer goed gaan!

Moet haast het kastje zijn, ga het nog wel in de woonkamer proberen

Robbert54

hoe groot is de afstand van de beamer tot de switch??
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

hoekie

De HDMI kabel tussen de switch en de beamer is 7.5 meter

hoekie

Citaat van: Kjelt op april 13, 2010, 12:00:45
Opties afhankelijk van budget voor processor

Classe SSP 800   €9000.- list
Denon AVP-A1    €8000.-

Arcam prepro   €4000.-  ik hoor wel dat deze nog wat kinderziektes heeft (plops op de ls bij schakelen e.d. maar het geluid schijnt geweldig te zijn).

Marantz 8003 €2500 (beetje oud alweer)
Onkyo 5507  €1500

en wie weet vergeet ik nog enkele kandidaten?

En deze Zomer onder voorbehoud verleden jaar aangekondigd:  Denon AVC-AIX €2500-3000


Die Classe en Denon zal m niet worden. (beetje te prijzig... want ik ga waarschijnlijk weer voor een voor en eindversterker setup)
Arcam 600 of 888 is een optie.

Marantz of Onkyo is een optie maar is dat niet een stapje opzij tov mijn huidige rotel set ipv een stap(je) vooruit ?

Kjelt

PM Garmtz maar even voor een review van de Marantz, Onkyo, Rotel en Arcam, ze kwamen qua surround vrij dicht bij elkaar uit, de Arcam won wel maar is dan ook bijna 3 a 4x zo duur  ;)
Qua stereo is het een ander verhaal maar mijn motto is altijd een surround processor NOOIT stereo te laten doen, want of je betaald de hoofdprijs voor deze extra feature als ze het goed doen (discreet gescheiden en opgebouwd stereo in en uit deel, denk aan de Classe bv) of ze verprutsen het door een extra digitaliseringsslag (ADC-DAC) vanwege de interne volumeregeling (allemaal digitaal in de DSP's).
Ik zou dan een extra losse audio voorversterker aanschaffen (2e hands) en deze via een luidspreker schakelaar (minste verliezen) schakelen zo doe ik het nu ook  ;)

hoekie

#1490
Hoi,

Dank voor je reactie. Heb de review ontvangen en gelezen en inderdaad wat betreft surround ontlopen ze elkaar niet veel.

In mijn HT zoek ik toch naar een surround pre omdat ik daar toch alleen films of een muziek br kijk.

gr. Hoekie

Kjelt

Waar wel veel verschil in kan zitten is de geluidskleur van het analoge voorversterker gedeelte, ik hoor dat Onkyo nogal kleurloos en neutraal is tot het hoge toe af en dat andere merken iets warmer klinken.
Ik vind eigenlijk dat ze dit in de postproductie moeten verzorgen (klankkleur) en dat de voor en eindversterker zo min mogelijk het signaal mogen beinvloeden maar als het dan te koel klinkt is het toch minder. Veel hangt natuurlijk ook van je luidsprekers af.

hoekie

Ik vind de combi rotel / b&w nu ook niet meer zoals ik voorheen had....  en ik wil toch upgraden naar een pre met hdmi.
Zou kunnen overwegen alleen een pre aan te schaffen en de eindversterkers te houden.

hoekie

Morgen de speaker test!
Ben benieuwd....

Daarna de mogelijkheden bespreken voor eventueel een upgrade van de processor (alleen als mijn speakers nog heel zijn...)

Robbert54

Citaat van: hoekie op april 20, 2010, 16:03:31
Morgen de speaker test!
Ben benieuwd....

Daarna de mogelijkheden bespreken voor eventueel een upgrade van de processor (alleen als mijn speakers nog heel zijn...)
hoop voor je dat je speakers nog gezond zijn
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

hoekie

Thx, dat hoop ik ook.
Zoals gezegd morgen komt Björn van BB&G.
Eerst de test met inderdaad hopelijk goed nieuws voor mij want anders moet ik mijn prio ergens anders leggen

Robbert54

Citaat van: hoekie op april 20, 2010, 19:13:02
Thx, dat hoop ik ook.
Zoals gezegd morgen komt Björn van BB&G.
Eerst de test met inderdaad hopelijk goed nieuws voor mij want anders moet ik mijn prio ergens anders leggen

laat hem gelijk een Arcam meenemen. kun je daarna nog even luisteren :inlove:
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

hoekie


lol
ja had die kunnen doen maar ik weet niet of het demo model beschikbaar is

eerst de speakers testen en dan de eventuele optie voor een nieuwe processor

Arcam 600 (alle rotels eruit) of de 888 icm de rotel eindtrappen en eventueel nog een andere optie maar die hoor uk morgen van Björn

HTip

Veel plezier morgen :music:

Ik hoop dat je problemen snel achter de rug zijn...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

hoekie

Thx
zal morgen een update posten