The "Garage"

Gestart door GTDesign, juni 2, 2008, 11:19:07

« vorige - volgende »

0 leden en 36 gasten bekijken dit topic.

HTip

Citaat van: hoekie op februari 28, 2010, 12:23:03
Vorig weekend heb ik nog een dvd'tje gekeken (2.0) en soms bij spraak was het te horen....

Dan denk ik dat je een zelfde soort probleem hebt als ik heb gehad. Kan je niet één van de tracks downloaden die ik heb aangegeven, branden op een CD en luisteren of het niet vals klinkt?
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

hoekie

Heb die nummers niet
zal opzoek moeten dan naar die nummers

hoe klonk het bij jou ? Hoe kwam jij erachter ?

HTip

#1427
Ik had al eerder een vermoeden, maar dat werd door Bjorn bij het afstellen van het geluid bevestigd. Bjorn beschreef het alsvolgt:

Citaat
Qua omschrijving van de luidsprekers, het is gewoon een resonantie in de driver/ tweeter, waardoor de weergave niet zuiver is.
Het schraapt in feite op bepaalde frequenties. Mede daarom verdenk ik eerder je mid-range dan de tweeter, maar goed, ik ken de luidspreker niet goed genoeg om het te beoordelen. Maar als ze komen luisteren, speel een stuk piano, want daarbij vond ik het evident.

In ieder geval was het bij de door mij genoemde nummers goed hoorbaar en daarmee aantoonbaar.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

hoekie

Ok stuk piano heb ik wel denk ik
Elton John live (dvd) heb ik en daar kan ik wel een stuk piano stuk opzoeken

hoekie

Tja... Zeg het maar
inderdaad een schraap geluid
maar ja stel het is inderdaad de tweeter hoe ga ik dat regelen
heb er 3 nodig dan...
Speakers zijn 7 jaar oud geen garantie meer ... Gewoon b&w bellen ?

HTip

Heb je er 3 nodig? Da's pech!

Ik zou inderdaad contact zoeken met B&W. Misschien hebben ze een coulanceregeling.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

hoekie

#1431
Ja, ik denk zowel de fronts als de center waar volgens mij de verstoring zit...

Ik ga straks als ik thuis komt het scherm verwijderen... kijken of ik iets met het oog kan zien ofzo... en dan nog eens wat muziek opzetten...

hoe kan zoiets nu in 1 keer stuk zijn... door de "pats" die ik gehad heb tijdens het veranderen van input (test tone in pre naar video1 en dat was de test tone dvd) op volume 70 db ?

(heb gisteren stuk muziek geluisterd maar dan hoor ik het niet, wanneer ik film kijk zoals gisteren de lion king hoor ik het af en toe...alleen met spraak / zang)

hoekie

Scherm eraf gehad maar optisch niets te zien
alleen de rubber ringen sluiten niet helemaal op fineer meer op wat plaatsen
zal morgen ff foto plaatsen

scherm weer terug gehangen en this is it opgezet

bij 20:48 en 20:53 hoor ik vervorming / schraap geluid bij spraak
eerste tijdstip is mj en tweede tijdstip is de keyboard man die zegt sounds good en dan bij het eerste woord hoor ik de vervorming

misschien zoek ik naar iets wat normaal is maar misschien kan iemand het ff checkuh of dat er inzit...

hoekie

Chapter rond de 57 minuten
director zegt: what time is it
ook dan hoor ik vervorming bij de t van time...

hoekie

#1434
de foto's
enige wat opties te zien is...

omdat ik het op alle fronts heb kan ik proberen even andere speaker op de center te zetten, kijken of ik het dan nog hoor.
dan kan ik mijn rmb 1075 er tussen uit halen.
ik stuur mijn fronts dubbel aan (4 kanalen van 1075) en het laatste kanaal de center...

Maartje


De meeste mensen hebben geen 32 inch pc monitor hoor !!

:D
Hugh Hefner died . . . .did he whent to a better place ? . .

hoekie

:-)
ja sorry... zal ze straks ff verkleinen..

daxie

Citaat van: hoekie op maart  2, 2010, 11:44:07
:-)
ja sorry... zal ze straks ff verkleinen..

width=800 bij je img tag zetten...

hoekie

iets verkleind en toegevoegd...
baal hier echt van... als je het weet let je er alleen maar op...
hoe kan ik dit aanpakken ? waar zou t m in kunnen zitten ?
probeer vanavond wel een andere speaker uit de woonkamer ipv de center neer te zetten (ff opletten met volume uiteraard is maar een 601 van b&w)
als die het dan nog doet is het of de eindversterker of de voorversterker...

het is echt alleen bij spraak en dan de bekende letters "s" "t"  (maar niet continue...)

snopper

waarom probeer je het niet met een stukje software die een toongenerator simuleert? je kan dan zo de frequentie vaststellen waar het gebeurd.
Voorbeelden op http://www.download3000.com/tone-generator-downloads.html   :google:

groetjes en veel success
snopper

Maartje

#1440





Hugh Hefner died . . . .did he whent to a better place ? . .

hoekie

Dit kan geen kwaad lijkt mij zoals de foto's hierboven dat de ringen niet helemaal sluiten.
Misschien de temperatuur verschillen die er toch wel zijn in deze ruimte ?
Ik heb gisteravond geen tijd gehad maar zal de "tune up" dvd er nog eens instoppen en een roze ruis er op zetten vanavond. Volgens mij zit er op deze dvd ook een tone generator maar weet dit niet zeker.... (anders zal ik 1 van internet halen)

hoekie

Chapter rond de 57 minuten
director zegt: what time is it
ook dan hoor ik vervorming bij de t van time...

is iemand die dit ook kan testen voor mij ?

(en die misschien rond de 20:45 (zie boven))

Attie

Ik ga het testen voor je, maar voor alle duidelijkheid: het gaat om de blu-ruy uitvoering van MJ This is it toch?

hoekie


Attie

Ik heb alle fragmenten meerdere keren beluisterd, ook met mijn oor tegen de speakers... het spijt me, maar ik hoor niets van het probleem dat jij beschrijft. Wel kan ik zeggen dat de stemmen soms een beetje ssssss-en met een harde klank, maar dat bedoel je niet neem ik aan.


hoekie

#1446
Gisteren heb ik nog even een test gedaan met de tune up dvd.

Even een roze ruis gezet (speaker balance) van de tune up dvd naar de speakers.
Krijg over alle speakers het zelfde resultaat. (in de verte (oor vlakbij speaker) hoor je wel een krakend geluid maar dit is op alle speakers en denk dat dit in het geluidsspoor zit)

Wat me wel opviel is dat wanneer ik de speaker ID afspeel (waar niet alleen roze ruis afgespeeld wordt maar ook de speaker genoemd wordt; left front, center front, right front etc) dat de left en center front gelijk klinken maar de right front doffer klinkt (zwaarder) dit is niet met de roze ruis het geval alleen maar wanneer de speaker genoemd wordt.

Kan dit zijn omdat deze speaker rondom (rechts van speaker) minder ruimte heeft dan de rest ?

Op deze foto zie je dat de rechterspeaker achter het scherm vlak naast de muur staat (dat doffe is me ook nooit eerder opgevallen)



Hier een foto van de linkerspeaker. Deze heeft links meer ruimte (audio kast staat schuin) en klinkt net zoals center.



hoekie

Citaat van: Attie op maart  4, 2010, 09:37:01
Ik heb alle fragmenten meerdere keren beluisterd, ook met mijn oor tegen de speakers... het spijt me, maar ik hoor niets van het probleem dat jij beschrijft. Wel kan ik zeggen dat de stemmen soms een beetje ssssss-en met een harde klank, maar dat bedoel je niet neem ik aan.



Dank je wel. Bij die klanken lijkt het bij mij een schrapend geluid te geven...

Attie

Een dagje helemaal niet in de weer gaan met het luisteren. Hoofd leeg maken en dan 'gewoon' muziek en film afspelen zonder focus op je 'probleem' (moeilijk, ik weet het). Als je echt een probleem hebt, dan komt dat vanzelf naar weer aan de oppervlakte. Je wordt of bent nu paranoia op alles. Veel vermeende problemen zitten in het geluidspoor zelf vaak. Zo heb ik drie dagen lopen zoeken naar een rommelgeluid uit 1 van mijn speakers, blijkt het een fout te zijn in het geluidspoor van de betreffende test dvd. Succes!

ruud2

het zou ook nog een onvolkomenheidje kunnen zijn in het filter, zoekplaatje dus...
Mark  , Nelson , Neil , mr. Krell  en Herr Willi Studer spelen samen in een speciale ruimte.
Frits Philips mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.