The "Garage"

Gestart door GTDesign, juni 2, 2008, 11:19:07

« vorige - volgende »

0 leden en 54 gasten bekijken dit topic.

hoekie

#1325
Thx!
Ja die beelden kosten best wel wat. Buiten Lurtz (rechtsbovenin) zijn het allemaal de exclusive versies.

Jeriko

#1326
Dat dacht ik al  :D :D :D, daar kun je veel blu-ray discs voor kopen of niet? Ik heb er laatst 3 besteld bij filmclub (de videotheek) 3 films voor de prijs van 2 en toch een paar leuke films te pakken.

Gr. Jeroen
Denon AVC-X4800H, Naim Supernait, Naim hicap DR, Naim ND5XS, Oppo bdp-103 darbee edition, Linn Majik 140, Linn Majik 112 & 10x linn unik , B&W db3d, jvc DLA-X5900WE, Lehmann Black Cube, Rega RP40, i-qube V2/ Audioqiuest Dragonfly red en een Audio-Technica ATH-A7 hoofdtelefoon.

hoekie

Ik heb nog even een vraag omtrent ventilatie. Van de week zat ik heerlijk film te kijken zonder airco want het was 19 a 20 graden in de bios dus gewoon een goede temperatuur.
Echter na een uur film kijken vind ik dat het wat benauwd in de ruimte wordt... mis frisse lucht.

Ik had een ventilatierooster in de HT echter zitten hier nu de kabels van de airco doorheen.

Van buitenaf kan er dus geen frisse lucht meer naar binnen komen.

Wat is verstandig, gewoon de airco zachtjes aanzetten dan (ondanks lekkere temperatuur in de ruimte) omdat deze ook lucht af en aanvoert ?

eduard

Een airco is normaal gesproken een gesloten systeem en zal dus geen lucht van buiten aanzuigen.

hoekie

Ok dus ik zal ook nog iets met ventilatie moeten doen
heb ik net het ventilatiegat voor de airco kabels gebruikt

kan nog een rooster maken boven de deur van de hal naar de garage
dit is een houtenplaat volgens mij maar dan zie je de achterkant van zo'n ventilatierooster in de bios zitten


Markless

De airco is inderdaad een gesloten systeem, hij circuleert alleen de lucht wat er in diezelfde ruimte is. Echter heb je vaak de mogelijkheid om er een frisse-lucht toevoer aan te koppelen, afhankelijk van het type airco

Als je zo`n aansluiting hebt, dan zou het een kwestie zijn van een gat boren in de muur, stukje pijp van buiten naar de unit en eventueel filteren, klaar is kees.
Heb je dat niet zul je een indirecte methode moeten toepassen en dat is dan los van de airco ergens een doorvoer maken. Voordeel als je hem op de airco aansluit dat je geen extra fan nodig hebt, omdat de airco de lucht van buiten aan zal zuigen. Als je geen geforceerde verluchting hebt, kun je wel een gat in de muur maken maar dat zal niet het gewenste effect hebben, dan zul je er ook al een ventilator op moeten zetten.

Robert - Jan

Dat ziet er weer keurig uit zeg, zelfs met de kap in dezelfde kleur als de muur  :clapping:

Ik ben wel benieuwd hoeveel geluid de airco maakt. Hoor je de ventilatie tijdens het film kijken en zo ja stoort dit dan? Is er overigens een speciale reden dat je voor zo'n grote binnen-unit gekozen hebt en niet voor een 'slimline' uitvoering?
If they don't know wine is finer, let them boil water!

hoekie

Citaat van: Markless op oktober 18, 2009, 18:08:13
De airco is inderdaad een gesloten systeem, hij circuleert alleen de lucht wat er in diezelfde ruimte is. Echter heb je vaak de mogelijkheid om er een frisse-lucht toevoer aan te koppelen, afhankelijk van het type airco

Als je zo`n aansluiting hebt, dan zou het een kwestie zijn van een gat boren in de muur, stukje pijp van buiten naar de unit en eventueel filteren, klaar is kees.
Heb je dat niet zul je een indirecte methode moeten toepassen en dat is dan los van de airco ergens een doorvoer maken. Voordeel als je hem op de airco aansluit dat je geen extra fan nodig hebt, omdat de airco de lucht van buiten aan zal zuigen. Als je geen geforceerde verluchting hebt, kun je wel een gat in de muur maken maar dat zal niet het gewenste effect hebben, dan zul je er ook al een ventilator op moeten zetten.

Hoi,
Dank voor je heldere uitleg!
Tis me duidelijk....
Gr. Hoekie

hoekie

Citaat van: Robert - Jan op oktober 19, 2009, 09:10:03
Dat ziet er weer keurig uit zeg, zelfs met de kap in dezelfde kleur als de muur  :clapping:

Ik ben wel benieuwd hoeveel geluid de airco maakt. Hoor je de ventilatie tijdens het film kijken en zo ja stoort dit dan? Is er overigens een speciale reden dat je voor zo'n grote binnen-unit gekozen hebt en niet voor een 'slimline' uitvoering?

Hoi,

Dank je wel!

Weinig, zeer weinig geluid! Sterker nog, zoals ik m gisteren aan had hoor je m helemaal niet.
Het was 15 graden gisteren in de HT. Heb m toen aangezet op Auto "20" graden.
Zelf zet de airco de fan stand op 1 en begint te warmen.

10 minuten later ging ik de HT in was het ruim 19 graden...

De airco de hele film laten draaien. Het geeft dan een minder benauwd gevoel in de ruimte en hij zorgt dat de ruimte 20 (a 20,5) blijft, ideaal dus!

Grote binnenunit ? Het is een vloermodel (hang/staand) en die zijn inderdaad wat groter dan de (standaard) wandmodellen.
Het is het instapmodel voor een vloermodel.

Groet,
Hoekie

Gr. Hoekie

hoekie

zo zijn weer wat beeldjes in bestelling :-)
Berserker verkocht, James Bond en Iron Man gekocht.
Verwacht ze binnenkort en zal dan even foto's maken...

Of ik vraag Ge even wat foto's te schieten want hij komt zaterdag 12 december onze kant op.
Eerste deel van de kasten die wij bij hem gekocht hebben komt hij brengen en vervolgens gaan we de 2 back speakers ophangen (b&w SNT) zodat ik weer 7.1 kan spelen  ;D

Nu heb ik alleen nog iets nodig voor de backspeakers. Normaal zitten er van die soort rubberen voetjes bij die je onder de speaker kunt plakken of zoals bij mij op de achterkant zodat de speaker een stukje van de muur afblijft.

Helaas heb ik deze niet... weet iemand waar je die kunt kopen ?

hoekie

Iemand die weet waar ik van die dopjes kan kopen die ik achter op mijn back speakers kan plakken zodat mijn speaker iets van de muur komt ?

bmateijsen

Citaat van: hoekie op december  4, 2009, 10:38:40
Iemand die weet waar ik van die dopjes kan kopen die ik achter op mijn back speakers kan plakken zodat mijn speaker iets van de muur komt ?

Praxis?

hoekie

Citaat van: bmateijsen op december  4, 2009, 10:46:46
Praxis?

Zou het ? Ik weet het niet... zal eens kijken. thx.

hoekie

nieuwe aanwinsten...

hoekie

en deze is toch wel erg mooi en zwaar!
hoop dat de planken het houden Ge ;)
Ding weegt echt veel zwaarder tov de lurtz...

hoekie

Nieuw overzicht...

hoekie

Excuus voor de slechte foto's.... Ge wil je ff je camera meenemen volgende week ? ff echte foto's maken...  :headbanging:

Madhouse

Die Iron Man is echt VET!  :o (zal wel duur zijn denk ik)
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

hoekie

Citaat van: Madhouse op december  5, 2009, 15:09:38
Die Iron Man is echt VET!  :o (zal wel duur zijn denk ik)

349 euro
(heb ik gevangen voor legolas en gandalf bust, had ik verkocht.. dus deze ervoor terug gekocht ;) )

Robbert54

Citaat van: hoekie op december  5, 2009, 15:11:12
349 euro
(heb ik gevangen voor legolas en gandalf bust, had ik verkocht.. dus deze ervoor terug gekocht ;) )
ben je ook bekend met hottoys? stukje goedkoper en wel erg goed afgewerkt!
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

hoekie

Citaat van: The Vampire op december  7, 2009, 23:41:56
ben je ook bekend met hottoys? stukje goedkoper en wel erg goed afgewerkt!

daar heb ik inderdaad laatst iets over gelezen en gezien... maar zijn die niet kleiner ?

Robbert54

oeh daar vraag je me wat. rond de 30cm dacht ik, maar wel met beweegbare delen. dus in elke positie te zetten. beweegbare ogen en vaak meerdere hoofden en handen.

zoals hun nieuwste joker en batman zien er erg goed uit. en Ironman helemaal



en de site:http://www.hottoys.com.hk/index.php?target=categories&category_id=107
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

hoekie

Zien er zeker goed uit!
Die Joker had ik inderdaad gezien, echt zeer goed gemaakt.

De beelden die ik heb zijn bijna 50 cm groot en staan op een base.
Dat vind ik toch mooier.

Robbert54

Citaat van: hoekie op december  8, 2009, 16:07:15
Zien er zeker goed uit!
Die Joker had ik inderdaad gezien, echt zeer goed gemaakt.

De beelden die ik heb zijn bijna 50 cm groot en staan op een base.
Dat vind ik toch mooier.
deze staan ook op een base. alleen kun je ze ook nog in elke gewenste positie neerzetten. persoonlijk (hoop niet dat je me dit kwalijk neemt) vind ik de Iron man van Hottoys er wat echter en gedetailleerder uitzien. ondanks dat ie 20cm kleiner is. vooral gezichten word Hottoys steeds beter in!
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

HTip

#1349
Mooie aanwinsten weer Alex. Erg mooi hoe je de beelden een onderdeel maakt van je HT

Citaat van: The Vampire op december  8, 2009, 14:35:58
oeh daar vraag je me wat. rond de 30cm dacht ik, maar wel met beweegbare delen. dus in elke positie te zetten. beweegbare ogen en vaak meerdere hoofden en handen.

zoals hun nieuwste joker en batman zien er erg goed uit. en Ironman helemaal



en de site:http://www.hottoys.com.hk/index.php?target=categories&category_id=107

Gave speeltjes voor de HT :headbanging: Zien er inderdaad erg realistisch uit. Moet denk ik niet te veel op hun site kijken ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive