The "Garage"

Gestart door GTDesign, juni 2, 2008, 11:19:07

« vorige - volgende »

0 leden en 37 gasten bekijken dit topic.

hoekie

Thx!
Vond mijn collega ook gisteren... hij kwam binnen en zijn reactie was;   :omg:
Hebben maar 1 film gekeken; Iron Man en hij vond het in 1 woord; geweldig

Mijn vrouw is wat minder blij sinds Bjorn geweest is en wij de sub hebben verplaatst....  :P
(ze begon er vanmorgen weer over....)

Het was zo zei ze; Ik stond in de keuken (deze is aan de straat kant) en aan de overkant liet een man zijn hond uit en die zat steeds omzich heen te kijken en naar boven... zo van; waar komt dat geluid vandaan....
(kan me niet voorstellen want het is gewoon super geisoleerd.... en ik heb vorige weekend ook de set op 75 db gezet en heb buiten en boven op de slaapkamer geluisterd maar het valt allemaal wel mee...)

-madison-

Dat is best vreemd :blink: 75dB is ook niet abnormaal hard ofzo.. Misschien was die man aan de overkant wel niet helemaal fris in z'n hoofd ;D
Because great sound fills the room, shakes the house
Breaks the heart, stirs the soul
And always, always will.

Davey

Citaat van: -madison- op mei  2, 2009, 11:41:43
Dat is best vreemd :blink: 75dB is ook niet abnormaal hard ofzo.. Misschien was die man aan de overkant wel niet helemaal fris in z'n hoofd ;D

;D Hij zag ze vliegen waarschijnlijk

celerontje

Dat kan best kloppen als je Iron Man draait! ;D
BB&G betekent nou eenmaal niet ''Begrenzing Bazigheid & Gezanik''
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Automaat

Ik zal jullie eens wat vertellen: BB&G staat helemaal niet voor Beter Beeld en Geluid.
Het staat voor Beter Bjorn & Garmt.
Reading the HTForum is learning every day!!

bmateijsen

Citaat van: Automaat op mei  2, 2009, 13:52:52
Ik zal jullie eens wat vertellen: BB&G staat helemaal niet voor Beter Beeld en Geluid.
Het staat voor Beter Bjorn & Garmt.

Nee... het staat voor Bij Bjorn & Garmt ;)

-madison-

Because great sound fills the room, shakes the house
Breaks the heart, stirs the soul
And always, always will.

hoekie

Denk ook dat die ze zag vliegen  ;D

Gisteravond POTC 1 op dvd gekeken.
Wat is blu ray dan toch mooi! Moet zeggen vind de pana bd55 nu niet echt goed upscalen....

Geluid was weer super! 5.1 DTS track genomen en de Rotel 1098 laten decoderen via mode; dts-es matrix waardoor ik 7.1 kan draaien.
In 1 woord geweldig!

hoekie

by the way; ik kan mijn beamer toch ook laten upscalen... ik dacht ergens gelezen te hebben dat iemand ook zijn beamer laat upscalen ipv de pana 55

Sonic Circle

Geloof het wel, jij hebt ook de HD-350 toch?
Is het niet gewoon een kwestie van het outputsignaal van de bron op 576p zetten, waarna de HD-350 automatisch upscaled?

Goede vraag en ben zelf ook benieuwd of de HD-350 het beter kan als mijn PS3 / HD-XE1 en Humax 5000 (beter als die laatste sowieso denkik).

bmateijsen

Citaat van: Sonic Circle op mei  4, 2009, 08:57:58
Geloof het wel, jij hebt ook de HD-350 toch?
Is het niet gewoon een kwestie van het outputsignaal van de bron op 576p zetten, waarna de HD-350 automatisch upscaled?

Klopt en dat geldt dan alleen voor DVD.

CitaatGoede vraag en ben zelf ook benieuwd of de HD-350 het beter kan als mijn PS3 / HD-XE1 en Humax 5000 (beter als die laatste sowieso denkik).

Scaling is eigenlijk niet zo moeilijk meer, de meeste simpele chips kunnen dat goed.
Maar probeer het zelf uit ;).

Groet,

Bjorn

hoekie

#1211
Klopt, dat heb ik inderdaad gelezen.
Ik heb dit gisteren ook uitgeprobeerd maar wanneer ik dan op "info" druk van de beamer geeft deze 576p aan...

Edit; bron is uiteraard 576p maar ik had dan een ander info verwacht...

bmateijsen

Citaat van: hoekie op mei  4, 2009, 09:11:29
Klopt, dat heb ik inderdaad gelezen.
Ik heb dit gisteren ook uitgeprobeerd maar wanneer ik dan op "info" druk van de beamer geeft deze 576p aan...



Dat klopt, maar de interne resolutie van de projector is 1080p, dus hij geeft 576p aan, maar moet dus intern om er goed beeld uit te krijgen, dat upscalen naar de paneelresolutie van 1920x1080.

hoekie

Citaat van: bmateijsen op mei  4, 2009, 09:13:15
Dat klopt, maar de interne resolutie van de projector is 1080p, dus hij geeft 576p aan, maar moet dus intern om er goed beeld uit te krijgen, dat upscalen naar de paneelresolutie van 1920x1080.

Ok, heb toen de pana maar weer op automatisch gezet...
Dan geeft de beamer wel de info weer maar scaled de pana dus up..

bmateijsen

Citaat van: hoekie op mei  4, 2009, 09:15:49
Ok, heb toen de pana maar weer op automatisch gezet...
Dan geeft de beamer wel de info weer maar scaled de pana dus up..

Inderdaad...

hoekie

Citaat van: bmateijsen op mei  4, 2009, 09:23:45
Inderdaad...

ok, dan vanavond nog maar een keertje de pana op 576 zetten.... en dan POTC 2 kijken...

Davey

Citaat van: hoekie op mei  4, 2009, 09:24:35
ok, dan vanavond nog maar een keertje de pana op 576 zetten.... en dan POTC 2 kijken...

Vervelend he dat testen  ;D

hoekie

Citaat van: Davey op mei  4, 2009, 09:31:56
Vervelend he dat testen  ;D

hahaha ja echt vervelend...  ;D
Lekker hoor film kijken misschien 3 ook nog wel kijken vanavond.
Blijkt dat ik morgen vrij ben...  :P

hoekie

POTC 2 en 3 gekeken gisteren. Pana op 576p gezet (beeld wordt dan opgeblazen) en toen de films bekeken.
Kan nu niet zeggen dat de beamer het (veel) beter doet wat betreft upscalen.

Geluid ben ik nu ook achter .... zeer fijn kijken nu 7.1 :-)

Bjorn vroeg mij... je moet meer 7.1 gebruiken... euh ja.. maar ... ik heb dus van het weekend nog eens goed de gebruikershandleiding doorgelezen van de rotel 1098 en heb de knop gevonden om dts 3/2 of dd 3/2 aan te passen naar bijvoorbeeld dd ex of dd sx zodat ik 7.1 krijg :-)

Gisteren dus de rotel het signaal komende van de pana (via coax) laten decoderen naar 7.1

POTC 2 en 3 dus 7.1 gekeken -> GEWELDIG!!

hoekie

Even een update; 14 dagen geleden laatste film gezien. Te lang geleden dus!
Morgen komt een medeforumlid op bezoek. (tevens collega en ook filmfreak)
Gaan Transformers op Blu ray kijken, ben benieuwd wat die van de HT vind.
Heeft het alleen via het forum gezien....

Temperatuur in de HT is ok. Schommelt tussen de 18 en de 20 graden de afgelopen weken.
(uiteraard voor start film, daarna warmer daar alle apparaten...)

LittleNinja

Veel plezier dan.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

hoekie

Citaat van: LittleNinja op juni  6, 2009, 08:59:52
Veel plezier dan.

Thx, dat is gelukt. Leuke film, goed geluid!
Collega is er nog stil van...  :P

DenkaNL

Bezoek The Garage Alex.

Na lang uitstellen vanuit mijn kant om langs te gaan bij Alex is het er afgelopen zaterdag het er toch eindelijk van gekomen. En ben ik langs geweest om zijn adembenemende hometheater te bewonderen.

Om te beginnen is Alex nu alweer een aantal jaar een collega van mij en ben ik op zijn aanraden ook in aanraking gekomen met HTForum. Via het forum liet hij mij regelmatig van alles zien op hometheater gebied en daardoor is mijn interesse hierin ook gegroeid. Tevens heb ik iedere ochtend sinds de bouw van The Garage meteen ingelogd op het Htforum om zo iedere stap van de verbouwing in zijn hometheater te volgen. Hier viel al regelmatig mijn mond van open hoe alles tot in de puntjes perfect werd uitgewerkt.
Dit past ook helemaal bij Alex, want in zijn werk is hij zelf ook heel netjes en accuraat.

Zaterdagmiddag was het uiteindelijk zover en werd ik op een zeer hartelijke en gastvrije manier ontvangen bij Alex. Dit was geen verbazing voor mij, want dat is precies hoe ik Alex ken. Naar een rondleiding in zijn huis, wat tevens ook erg mooi en zeer smaakvol is ingericht, kwamen wij in de laatste ruimte van zijn huis die we nog niet hadden bekeken.

De deur ging open en ik keek een erg duistere kamer in en mijn nieuwsgierigheid werd hier alleen maar door gevoed. Via een bedieningspaneel werd er een sterrenhemel aangezet en indirecte verlichting om het podium waar de bank op staat te laten zien. Dit was het eerste moment waar mijn mond open viel van verbazing en die heeft daarna nog ongeveer een kwartier open gestaan. Er werden spots aangezet die op een aantal prachtige voornamelijk LOTR beelden gericht stonden.
Alles wat ik zag, zag er echt helemaal perfect en tot in de puntjes uitgewerkt uit en ik was er helemaal letterlijk stil van. En zoals Alex weet is het niet makkelijk om mij stil te krijgen. Maar wat ik hier allemaal zag ging mijn verbeelding te boven.

Het grote moment waar het allemaal om draait in een hometheater is natuurlijk het genieten van een film. Wij hebben gekozen voor Transformers op BluRay en wat ik toen zag had ik niet voormogelijk gehouden. Dat dit mogelijk was had ik echt geen weet van. Genieten van de film doe je zeker als je op deze manier film kijkt, maar wat je nog meer ervaart is dat je echt de film beleeft. Je gaat er helemaal in op.
Alle audio en video apparatuur staat ook zo perfect op elkaar afgestemd en het is ook van zo'n hoge kwaliteit en dat hoor, zie en voel je zeker terug.

Al bij al is mijn conclusie dat dit de ideale manier is om je even helemaal van de realiteit te ontrekken en helemaal op te gaan in een andere wereld. Sappie bedankt voor de beleving en je gastvrijheid en we gaan dit zeker snel over doen.

Gr. Dennis
"Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today."

hoekie

Hey sappie,

geen dank, graag gedaan!
zoals je weet ben je altijd welkom!
dank voor je verslag, leuk om te lezen!

zie je morgen  ;)

gr. Hoekie

celerontje

Citaat van: hoekie op mei  4, 2009, 07:12:36
Denk ook dat die ze zag vliegen  ;D

Gisteravond POTC 1 op dvd gekeken.
Wat is blu ray dan toch mooi! Moet zeggen vind de pana bd55 nu niet echt goed upscalen....

Geluid was weer super! 5.1 DTS track genomen en de Rotel 1098 laten decoderen via mode; dts-es matrix waardoor ik 7.1 kan draaien.
In 1 woord geweldig!

Het beeld van PotC 1 op DVD laat zich heel slecht upscalen, bij mij werd het maar een wazig boeltje i.v.m. andere DVD's.
Gelukkig heb ik ze nu alledrie op Blu-ray, FANTASTISCH! :pompom:
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!