The "Garage"

Gestart door GTDesign, juni 2, 2008, 11:19:07

« vorige - volgende »

0 leden en 37 gasten bekijken dit topic.

HTip

Ziet er goed uit, Alex. De buitentemperatuur wordt nu ook langzaam hoger, dus dat wordt genieten 8)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

hoekie

Citaat van: HTip op maart  1, 2009, 09:26:28
Ziet er goed uit, Alex. De buitentemperatuur wordt nu ook langzaam hoger, dus dat wordt genieten 8)

Ik was gisteravond om 20.00 uur begonnen. Verlichting aan en geen radiator.
Start temp was 15,5 graden en rond 11 uur was het ruim 19 graden (toen draaide de beamer een half uurtje)
Goed te doen dus!

Ik heb gisteren ook nog ff met Ge overlegd. Verstandig is het nu ff niets te doen.
We weten hoe het is met vorst en straks even kijken hoe het is met hoge temperaturen.
Misschien komen we dan inderdaad tot de conclusie dat we gewoon een Airco moeten aanschaffen die dus koelt maar ook kan verwarmen (zoals iemand al had voorgesteld in dit topic)

Vanmiddag ga we met het gezin "cars" kijken want dat hadden we die kleine beloofd.
Als de beamer hangt gaan we Cars kijken....

BarcoCRT

Hoi,

Ik heb niet je hele topic gelezen, maar als ik dit zie zou je in het kader van gelijkheid gewoon drie dezelfde speakers achter je doek kunnen plaatsen.
2 * Barco Cine 9 | Da-Lite tab-tensioned 3m | Crystalio II | Meridian 568.2MM | Meridian HD621 | Chord SPM 2000 | Pioneer HLD-X9 | PS3
Pioneer LX5090 | Dune BD Prime 3.0

hoekie

Hoi,

Dat is zeker mogelijk.
Maar waar vind ik 1 cmd 7 nt :-)  ?

Gr. Hoekie

ps. ben hier tevreden mee, klinkt allemaal super...

denoontje

heb je je shakers ook nog getuned..
staat ergens hier op het forum ook een topic over...de spider uitfrezen met een dremel. zodat ie dieper gaat.

Heb zelf de shakers ook aangesloten. Wel de bank ontkoppeld van de vloer ivm de buren ;-)


Alles ziet er erg moi uit hoor!

hoekie

Citaat van: denoontje op maart  1, 2009, 12:40:02
heb je je shakers ook nog getuned..
staat ergens hier op het forum ook een topic over...de spider uitfrezen met een dremel. zodat ie dieper gaat.

Heb zelf de shakers ook aangesloten. Wel de bank ontkoppeld van de vloer ivm de buren ;-)


Alles ziet er erg moi uit hoor!

thx!

nee niet getuned.. maar met die pioneer van 2 x 65 watt in 8 ohm tegenover die 2 x 25 watt in 8 ohm oude versterker is een wereld van verschil. gaat als de brandweer!

had wel gisteren een paar keer met iron man wat lipsync wat niet helemaal lekker liep.. andere ook last van ?

HTip

Citaat van: hoekie op maart  1, 2009, 12:50:08
had wel gisteren een paar keer met iron man wat lipsync wat niet helemaal lekker liep.. andere ook last van ?
Ik heb de lipsync standaard in mijn receiver aangepast, staat nu op 40ms dacht ik. Kan je dat ook in jouw pre instellen?
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

hoekie

Citaat van: HTip op maart  1, 2009, 13:16:25
Ik heb de lipsync standaard in mijn receiver aangepast, staat nu op 40ms dacht ik. Kan je dat ook in jouw pre instellen?

ja dat kan... maar het was me niet eerder opgevallen dat ik hier last van heb...

hoekie

#1133
Zojuist met het hele gezin "cars" gekeken.
In 1 woord geweldig!

Op een gegeven moment ging die maar bij ons op schoot zitten... dat geluid ... werd die een beetje bang van..
(en het geluid stond niet echt hard ofzo..)

Sonic Circle

Mooi man. Kun je weer lekker genieten in The Garage!

Hoe vond je het beeld van de HD-350?

MLCinema

Heej hoekie,

Wens je verschrikkelijk veel plezier toe met je set! Nu met de nieuwe beamer en stijgende temperatuur moet dat goed gaan komen O0!
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

-madison-

 :withstupid:

Mooi dat je weer kun genieten!!
Because great sound fills the room, shakes the house
Breaks the heart, stirs the soul
And always, always will.

hoekie

Citaat van: Sonic Circle op maart  1, 2009, 19:05:45
Mooi man. Kun je weer lekker genieten in The Garage!

Hoe vond je het beeld van de HD-350?

Was zeker genieten!

Ja top en ik draai met Iris op stand 1.

hoekie

Citaat van: Marc.Visser op maart  1, 2009, 22:21:33
Heej hoekie,

Wens je verschrikkelijk veel plezier toe met je set! Nu met de nieuwe beamer en stijgende temperatuur moet dat goed gaan komen O0!

Thx! gaat zeker lukken.

Gelukkig wordt het weer warmer :-)

Was vanmorgen om 06.00 uur nog 16 graden in the garage met een luchtvochtigheid van 55%, netjes dus!


hoekie

De hele week "papa gaan we mc queen kijken"  :)
Hij zit er al klaar voor....

hoekie

ff wat drinken nu, kan je die aangeven...  ;D

hoekie

#1141
Nog ff de aftiteling kijken....

hoekie

en toe was die moe maar voldaan....
geweldige middag! voor het 2e weekend met het gezin in de ht "cars" gekeken...
die kleine is er helemaal weg van...

SpeedyAndré

Hij heeft rode en gele oogjes, wat zat er in zijn drankje  :hehe:
Leuk dat je weer eens gebruik kon maken van je ht, al was het wel met lakens op schoot ;)

André  8)
Northstar Extremo CD+dac, Soundaware D100 pro, Monster Sigma 2K, Sphinx PJ8, Aragon Palladium, Infinity Renaissance 90, Xtc + NBS Statement III powercords, Straightwire Virtuoso,
Onkyo Tx-RZ830, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp-203 + Bdp-83, Shield 4K, HDfury Vertex 2, Google TV 4K +ultra, Toshiba HD-XE1, PS3, PS4 Pro +VR, PS5+VR2, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-VW550ES,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+, Sony MDR-HW700 (9.1), WH-1000MX3
2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Ex V3 wpboiler 200l+coil, Panasonic MDC07H3E5 L/W warmtepomp

hoekie

Citaat van: SpeedyAndré op maart  8, 2009, 17:19:16
Hij heeft rode en gele oogjes, wat zat er in zijn drankje  :hehe:
Leuk dat je weer eens gebruik kon maken van je ht, al was het wel met lakens op schoot ;)

André  8)

Ach al is het 20 graden.. heeft mijn vrouw het nog koud...
Die kleine vind het ook lekker ... prima. Ik heb het niet koud. Met bijna 18 graden starten we. (is na 15 minuten kacheltje aan)
Start film zet ik de kachel uit en laat ik de vloerverwarming alleen aan.
Einde film is het 21 graden in die ruimte..... en dan nog zitten ze onder het kleedje...  ;)

hoekie

Net ff het concert van Destiny child zitten kijken (live atlanta).
Wat knallen is dat zeg... heerlijk!

hoekie

Gisteren weer even zitten spelen in de HT.
Heb de pana bd 55 aangesloten op het netwerk en even de firmware update gedaan.
Kon ik daarna het bass management opnieuw instellen. Niet dat de instellingen verdwenen waren maar deze klopte gewoon niet meer.
Het stond nu allemaal veel te zacht. DB meter gepakt en ben aan de slag gegaan.
Volume van de voorversterker op 75 geeft mij een resultaat van +/- 70 db op de DB meter wanneer ik het bass management van de pana configureer. Vervolgens heb ik ook nog even de testtone in de RSP 1098 laten lopen. Moest de fronts iets zachter zetten. Dit kan kloppen want ik heb de fronts achter het scherm weggehaald (paar weken terug ivm damp folie) en later weer terug gezet. Deze heb ik nu wat meer naar de luisterpositie gericht.
Ik heb de bass management in de RSP 1098 ook zo ingesteld dat het volume op 75 +/- 70 db is.
In de RSP 1098 staan de waarden (per speaker) nu anders dan in de Pana terwijl dit voor de upgrade van de firmware in de Pana zo goed als gelijk was. Toen ik klaar was en uit het test tone menu ging van de voorversterker kreeg ik een behoorlijke tik (pats geluid) op de center (leek de center) schrok me rot. Maar volgens mij is alles nog heel....

Daarna even een stukje Hellboy II gedraaid met 7.1 HD-DTS. Mijn eerste ervaring met 7.1 in The Garage. Ongelooflijk!  :o
Met stukje luisteren hoorde ik dus geen rare geluiden, wat lijkt op een defecte tweater (of speaker) ... schrok me rot, maar nogmaals 7.1 geweldig!


hoekie

Weer ff zitten genieten net...

"Taken" gekeken, wat een topper!

hoekie

Nieuwe uitdaging;

Beter krijgen van het laag in de HT.
Ik vind het laag gewoon niet aanwezig in de HT en ben daarom eens gaan spelen met het verplaatsen van de Sub. Voor de luisterpositie (op het podium) heb ik de sub geplaatst en ben toen door de ruimte gaan lopen.
En jawel.. heb de plaats gevonden waar het laag (eindelijk) goed waarneembaar is maar de locatie is niet te doen namelijk voor de deuropening naar de hal... :-(

Is er nog een andere mogelijkheid voor deze uitdaging ?

HTip

Wat je kan doen is de sub op de luisterpositie plaatsen en dan kruipen over de vloer langs de muur. Waar je de sub het mooist hoort, daar is de optimale plaats.

Dan met fase en polariteit zorgen dat je de sub niet kan aanwijzen. Met X-over tenslotte de integratie afronden. Zonder EQ is dat het beste wat je kan doen. Met EQ kan je natuurlijk veel meer, maar zonder software en meetmicrofoon is het erg lastig.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive