The "Garage"

Gestart door GTDesign, juni 2, 2008, 11:19:07

« vorige - volgende »

0 leden en 32 gasten bekijken dit topic.

hoekie

Citaat van: Dreamer op februari  8, 2009, 15:33:41
Ok, dus dat scheelt ongeveer eenderde aan capaciteit. Jammer dat het totnutoe niet gaat zoals je het graag wilt. Tsja, wat nu?

Tja inderdaad wat nu... zoals je zult begrijpen baal ik er goed van.
Helemaal nu het met het rest van het huis ook zo klote gaat en je niet ff 1,2,3 je ruimte in kan duiken om ff het verstand weer op 0 te brengen.

Dreamer

Misschien moet je het Ht even laten voor wat het is en wachten tot de winter voorbij is. Als het buiten weer warmer wordt zal je vloerverwarming ook makkelijker de ruimte verwarmen. In de tussentijd proberen te zorgen dat de rest van je huis in orde komt en s'avonds gewoon een filmpje op de tv kijken.  ;)

hoekie

Citaat van: Dreamer op februari  8, 2009, 16:07:27
Misschien moet je het Ht even laten voor wat het is en wachten tot de winter voorbij is. Als het buiten weer warmer wordt zal je vloerverwarming ook makkelijker de ruimte verwarmen. In de tussentijd proberen te zorgen dat de rest van je huis in orde komt en s'avonds gewoon een filmpje op de tv kijken.  ;)

psies. het is niet anders.... eerst de koppelingen van 13 naar 14 of 13 naar 15 mm zien te vinden.
als ik deze niet gevonden heb... gaat het lastig worden nog een radiator te plaatsen bij mij.

heb nog een beeldje staan hier voor je.

Dreamer

Citaat van: hoekie op februari  8, 2009, 16:28:41
psies. het is niet anders.... eerst de koppelingen van 13 naar 14 of 13 naar 15 mm zien te vinden.
als ik deze niet gevonden heb... gaat het lastig worden nog een radiator te plaatsen bij mij.

heb nog een beeldje staan hier voor je.

Zal waarschijnlijk volgende maand worden om het op te halen. Is dat ok voor jou?

SpeedyAndré

Ik zou een brede radiator naast het podium plaatsen en deze overdimensioneren zodat je de minder efficiënte vloerverwarming lager kan zetten.
Het is natuurlijk wel prettig als de cvketel die extra capaciteit aan kan ;)

André  8)
Northstar Extremo CD+dac, Soundaware D100 pro, Monster Sigma 2K, Sphinx PJ8, Aragon Palladium, Infinity Renaissance 90, Xtc + NBS Statement III powercords, Straightwire Virtuoso,
Onkyo Tx-RZ830, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp-203 + Bdp-83, Shield 4K, HDfury Vertex 2, Google TV 4K +ultra, Toshiba HD-XE1, PS3, PS4 Pro +VR, PS5+VR2, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-VW550ES,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+, Sony MDR-HW700 (9.1), WH-1000MX3
2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Ex V3 wpboiler 200l+coil, Panasonic MDC07H3E5 L/W warmtepomp

hoekie

Citaat van: Dreamer op februari  8, 2009, 18:33:15
Zal waarschijnlijk volgende maand worden om het op te halen. Is dat ok voor jou?

Sgoed, staat hier klaar voor je.

Gr. Hoekie

hoekie

Citaat van: SpeedyAndré op februari  8, 2009, 19:19:00
Ik zou een brede radiator naast het podium plaatsen en deze overdimensioneren zodat je de minder efficiënte vloerverwarming lager kan zetten.
Het is natuurlijk wel prettig als de cvketel die extra capaciteit aan kan ;)

André  8)

Naast het podium ? Begrijp niet waar je bedoeld.

Er liggen leidingen in de garage, hier heeft al een radiator gezeten maar vond deze en niet mooi en de plek was onhandig. Radiator zou op de helft van het podium komen en daar zit je met de bank en de zijspeaker.

hoekie

13 mm (knelkoppeling) is een maat die of in Duitsland of in Frankrijk gebruikt wordt...
(heb firma koekkoek gebeld in Almere....)


gvy

#1058
Hoy,

Hoekie.

Ik denk dat je temperatuurprobleem niet iets exclusief voor jou is.
Het probleem van een dedicated ruimte zoals een HT is , dat je ze slechts sporadisch gebruikt ( vb 2u/dag voor een film), en dat je ze liefst snel warm hebt.
Mijn HT d'ondergrondse is een kelder HT en is met zijn 44m² niet bepaald klein te noemen. Op dit eigenste moment is het daar 14°C , zonder verwarming. ( normale temp in een kelder trouwens)
Ik heb daar nog steeds geen verwarming voorzien omdat ik er niet uit ben. Ik red me met een 2000W elektrisch stralingsvuurtje en je hoort me niet echt klagen, maar het is geen echt permanente goede oplossing.

Ik heb al uitgebreid zitten surfen en ik kom vaak uit op infraroodpanelen.
Je monteert ze bij voorkeur aan het plafond , ze zijn diskreet (vlakke zwarte of andere kleur panelen) en vooral , het verwarmingsprincipe (infrarood straling) werkt direkt in op het lichaam, dus zonder tijdsvertraging door opwarming van de lucht.
Nog een typisch fenomeen van een HT is dat je langere tijd stil zit op 1 bepaalde plaats in de ruimte.
Ik vraag me af wat het comforteffect zou zijn mocht je in een HT boven deze zitplaats zo een paneel zou monteren.

Deze panelen zijn niet goedkoop, vandaar dat ik dit niet klakkeloos aankoop om uit te proberen.

Misschien zijn er anderen op het forum die hier ervaring mee hebben.


Geert

Kjelt

Ik ken wel de infrarrood stralers voor bv de sauna, die geven behoorlijk veel oranjerood licht nog hoor, lijkt me niet ideaal voor in een hometheater waar je het het liefste helemaal donker wilt hebben  ;)

Sonic Circle

Vooral bij hoekie waar het echt jet black is volgens mij ;)

hoekie

Citaat van: Sonic Circle op februari 11, 2009, 09:32:39
Vooral bij hoekie waar het echt jet black is volgens mij ;)

Ja als het licht uit is... is het echt donker!

Sonic Circle

Vind het wel een goede tip van Geert, zijn die panelen niet bijvoorbeeld achter je te plaatsen zodat je van evt restlicht weinig tot geen last hebt?

hoekie

Citaat van: Sonic Circle op februari 11, 2009, 10:28:50
Vind het wel een goede tip van Geert, zijn die panelen niet bijvoorbeeld achter je te plaatsen zodat je van evt restlicht weinig tot geen last hebt?

achter mij staan de " back " speakers op het verhoogd podium.
weet niet hoe groot de panelen zijn..  heb wel wat ruimte om ze er boven te hangen denk ik...

Sjors

#1064
Ik had er zelf lekker een Split - unit met warmtepomp (laten) monteren, kan je het lekker op temperatuur houden tijdens de warmere dagen, en warm met de koude dagen ! Die dingen zijn tegenwoordig (mits je een goed A-merk hebt)  echt super stil ! zeker eenmaal op temperatuur, je kan deze bijvoorbeeld even van te voren aan zetten zodat de ruimte behaaglijk is als je film gaat kijken  :)

Ik heb er zelf ook een (Sharp Eco Inverter) één v/d beste HT investeringen ooit i.m.o.  8)




Groet,

Sjors

hoekie

Citaat van: Sjors op februari 11, 2009, 13:28:36
Ik had er zelf lekker een Split - unit met warmtepomp (laten) monteren, kan je het lekker op temperatuur houden tijdens de warmere dagen, en warm met de koude dagen ! Die dingen zijn tegenwoordig (mits je een goed A-merk hebt)  echt super stil ! zeker eenmaal op temperatuur, je kan deze bijvoorbeeld even van te voren aan zetten zodat de ruimte behaaglijk is als je film gaat kijken  :)

Ik heb er zelf ook een (Sharp Eco Inverter) één v/d beste HT investeringen ooit i.m.o.  8)

Hoi Sjors,

Dank voor je reactie!
En wat verbruikt dat ?

gr. Alex





Groet,

Sjors




Groet,
Sjors

Sjors

#1066
Citaat van: hoekie op februari 11, 2009, 13:38:49

Hoi Sjors,

Dank voor je reactie!
En wat verbruikt dat ?

gr. Alex



Alex,


In ieder geval geen 2000 watt (zoals een electrieke kachel)  Cijfers kan ik je niet geven.. heb mij daar nog nooit dusdanig in verdiept.. wél weet ik dat er hier op het forum wel iemand is die dat gedaan heeft ! weet alleen niet meer wie  :eh: misschien dat je in het 'Airco ervaringen' topic deze vraag kunt stellen ?


http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=45540.0




En het is natuurlijk zo dat je dit apparaat niet altijd aan hebt staan, tenminste ik denk niet dat de temperatuur dusdanig naar beneden zakt in je HT dat permanente verwarming noodzakelijk is.



Groet,

Sjors

hoekie

Citaat van: Sjors op februari 11, 2009, 13:59:39
Alex,


In ieder geval geen 2000 watt (zoals een electrieke kachel)  Cijfers kan ik je niet geven.. heb mij daar nog nooit dusdanig in verdiept.. wél weet ik dat er hier op het forum wel iemand is die dat gedaan heeft ! weet alleen niet meer wie  :eh: misschien dat je in het 'Airco ervaringen' topic deze vraag kunt stellen ?


http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=45540.0




En het is natuurlijk zo dat je dit apparaat niet altijd aan hebt staan, tenminste ik denk niet dat de temperatuur dusdanig naar beneden zakt in je HT dat permanente verwarming noodzakelijk is.



Groet,

Sjors

Dank zal eens kijken.
Nee nu heb ik de verwarming ook niet aanstaan. Temperatuur was vanmorgen 10,6 graden en bij -8 buiten was het 7,6 graden...
Dus misschien verstandig toch een gewone radiator te plaatsen met een thermostaat erop en deze op 15 graden zetten....

OscarTango

Ik zou gewoon een electrische kachel erbij zetten. Je weet toch vantevoren of je een filmpje wil kijken, toch ?

Mijn HT is in de winter ook te koud om lekker te zitten, maar ik zet ongeveer 2 uur vantevoren de elecrische kachel aan, en dan is't lekker zitten. De simpelste oplossingen etc... :baaa:
Sim2 Domino20,
Marantz DV6600
Marantz SR7500
Wharfedale Diamond 8.4, centre en 8.1 als surround

hoekie

Citaat van: OscarTango op februari 11, 2009, 15:56:43
Ik zou gewoon een electrische kachel erbij zetten. Je weet toch vantevoren of je een filmpje wil kijken, toch ?

Mijn HT is in de winter ook te koud om lekker te zitten, maar ik zet ongeveer 2 uur vantevoren de elecrische kachel aan, en dan is't lekker zitten. De simpelste oplossingen etc... :baaa:

ja da's waar...

maar wat gebeurd er eigenlijk nu met de cv leiding die er nu ligt... hier zit geen radiator aan.. doet die dan mee ?

HTip

Citaat van: OscarTango op februari 11, 2009, 15:56:43
Ik zou gewoon een electrische kachel erbij zetten. Je weet toch vantevoren of je een filmpje wil kijken, toch ?

Mijn HT is in de winter ook te koud om lekker te zitten, maar ik zet ongeveer 2 uur vantevoren de elecrische kachel aan, en dan is't lekker zitten. De simpelste oplossingen etc... :baaa:
Doe ik ook. Een uur is bij mij genoeg en het is alleen maar voor de winter. De CV zou te nadelig effect hebben op de akoestiek :unsure:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Citaat van: hoekie op februari 11, 2009, 16:01:54
maar wat gebeurd er eigenlijk nu met de cv leiding die er nu ligt... hier zit geen radiator aan.. doet die dan mee ?
Mee met wat?
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Sonic Circle

Citaat van: HTip op februari 11, 2009, 16:09:37
Doe ik ook. Een uur is bij mij genoeg en het is alleen maar voor de winter. De CV zou te nadelig effect hebben op de akoestiek :unsure:

Heb je gelijk in, daarom willen wij er ook een houten ombouw omheen hebben.

Automaat

Als die radiator is verwijderd, dan zijn de aansluitleidingen afgedopt -> dat deel doet dus niet mee.
Reading the HTForum is learning every day!!

Sjors

Citaat van: Automaat op februari 11, 2009, 16:21:35
Als die radiator is verwijderd, dan zijn de aansluitleidingen afgedopt -> dat deel doet dus niet mee.


precies ! want er is geen stroming.