The "Garage"

Gestart door GTDesign, juni 2, 2008, 11:19:07

« vorige - volgende »

0 leden en 45 gasten bekijken dit topic.

Dreamer

Kjelt heeft gelijk. Af en toe moet je de boel de boel laten als je het even niet meer ziet zitten.
Zul je zien dat het erna beter gaat.

hoekie

Citaat van: Dreamer op januari 25, 2009, 13:23:45
Kjelt heeft gelijk. Af en toe moet je de boel de boel laten als je het even niet meer ziet zitten.
Zul je zien dat het erna beter gaat.

Ik weet het... maar ik zit al bijna een jaar in de shit .... en elke keer kom je er beetje voor beetje uit om vervolgens er weer keihard in terug geschopt te worden...

GTDesign

Kelt, ik kan me daar helemaal in vinden.

Je moet het gewoon loslaten.

Alex ik bedoel het niet verkeerd en vat het niet verkeerd op maar jij neemt alles veels te hoog op waardoor je in een soort dip raakt en op een gegeven moment alles niet meet ziet zitten.
Zet het lekker van je af en denk aan positieve dingen in je leven. Geniet van je vrouw en zoontje. De rest is allemaal bijzaak.

Ik heb hier ook een lekkage in mijn aanbouw...de strepen van het water en scheuren zitten nog steeds op de muur (middels 3 jaar), nou so what ? we werken het wel een keer bij.
Al brand mijn hele huis af, zolang mijn vrouw en kinderen veilig vind ik alles best.


GTDesign

Citaat van: hoekie op januari 25, 2009, 13:46:00
Ik weet het... maar ik zit al bijna een jaar in de shit .... en elke keer kom je er beetje voor beetje uit om vervolgens er weer keihard in terug geschopt te worden...

Je denkt verkeerd, je zit helemaal niet in de shit, je hebt een prachtige zoon en vrouw. klaar.

DJ-Foxx

#1004
Citaat van: GTDesign op januari 25, 2009, 13:58:37
je hebt een prachtige zoon en vrouw. klaar.

amen! ::) :biggrin: daar draait het leven pas om, huis en HT komen op de laatste plaats.. ;)

edit: misschien even lekker weekjes tussen uit en laat andere zich bemoeien met de reparaties.. :thumbs-up:

Kjelt

#1005
Hoekie, overal waar je je op focussed wordt groter, als je je focussed op wat er (in jouw ogen) nu niet goed is of verkeerd is dan wordt dat in je hoofd alleen maar groter en erger. Ga daarom NU ergens anders op focussen(iets wat wel goed is), computer uit, alles uit, deur achter je dicht trekken, vrouw kind opzoeken en lekker weg met zijn drieen.

hoekie

Tuurlijk zijn mijn vrouw en kind het allerbelangrijkste!

Mijn uitlaatklep (om dingen los te laten) is lekker een filmpje kijken in onze HT.
Maar ook dat is niet weggelegd voor ons omdat het niet fijn is daar te zitten.

Er is nog steeds een koude luchtverplaatsing en dat komt (ben ik bijna zeker van) van het dak.

Ik heb nog ff wat foto's gemaakt. Als jullie je daar over buigen ( ;) )... ga ik de computer uitzetten en wat eten met de familie en ff op stap.

GTDesign

#1007
Citaat van: hoekie op januari 25, 2009, 14:14:07
Tuurlijk zijn mijn vrouw en kind het allerbelangrijkste!

Mijn uitlaatklep (om dingen los te laten) is lekker een filmpje kijken in onze HT.
Maar ook dat is niet weggelegd voor ons omdat het niet fijn is daar te zitten.

Er is nog steeds een koude luchtverplaatsing en dat komt (ben ik bijna zeker van) van het dak.

Ik heb nog ff wat foto's gemaakt. Als jullie je daar over buigen ( ;) )... ga ik de computer uitzetten en wat eten met de familie en ff op stap.

Nu ga je alweer de fout in...

Je zit prince heerlijk in je HT...vloerverwarming aan, mocht je een koud luchtstroompje voelen hoort dan in de film en anders kruip je lekker dicht tegen je vrouw aan desnoods lekker onder een deken.
en nu weg wezen jij, computer uit en ga genieten.   ;D

hoekie

Het witte stuk plafond is dus echt ijskoud... daarboven zit het dakterras...
Stuk van dampfolie (ge gisteren heeft aangebracht) gaat een stukje over dit plafond zodat het van buiten luchtdicht is...

hoekie

...

hoekie

het stuk met waar het folie zit en het stukje erachter wil ik dan rockwool plaatsen, + de opening van het systeemplafond / witte plafond met wand van het scherm...

hoekie

graag hoor ik of bovenstaand kan en of geen kwaad kan....
en nu ga ik weg.........

GTDesign

We geven pas volgende week antwoord zodat jij tot rust kunt komen.  ;D

Madhouse

Citaat van: GTDesign op januari 25, 2009, 15:09:02
We geven pas volgende week antwoord zodat jij tot rust kunt komen.  ;D

Amen! Topic een week op slot!  ;)

Maar idd Hoekie, gewoon positief blijven en genieten van wat je hebt! De rest is bijzaak en komt vanzelf goed! (het is moeilijk te leren maar mij is het ook gelukt) Je zult zien als je eenmaal in die positieve spiraal zit dat alles snel weer goed komt!
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

HTip

Citaat van: Madhouse op januari 25, 2009, 18:34:33
Amen! Topic een week op slot!  ;)
;D

Citaat van: Madhouse op januari 25, 2009, 18:34:33
Maar idd Hoekie, gewoon positief blijven en genieten van wat je hebt! De rest is bijzaak en komt vanzelf goed! (het is moeilijk te leren maar mij is het ook gelukt) Je zult zien als je eenmaal in die positieve spiraal zit dat alles snel weer goed komt!
Heel goed gesproken :thumbs-up:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

hoekie

week voorbij... blijven de antwoorden ?  ;)

hoekie

morgen komt er een dakdekker.
kijken of inderdaad het dak/plafond van de garage geisoleerd is.
zo niet dan proberen van bovenaf (dus op het dakterras) de boel te isoleren.
hopelijk haalt dat de koude tocht weg....

hoekie

De dakdekkers zijn geweet.
Het plafond is inderdaad zeer koud was hun reactie.
Even boven op het dakterras kijken.
Tegels eraf en een stukje dakbedekking en daar lag gewoon netjes 4 cm isolatie onder, strak tegen de kanten.
Dit is het dus ook niet.

Zij stelden voor; probeer eens een aantal spouwgaten te dichten boven je rolluik.
Hier zitten er een stuk op 8 op een paar vierkante meter.
Dat is wel erg veel. Niet alles dichtstoppen uiteraard want het moet ventileren maar probeer het eens met een aantal. Maar ja... glaswol.. dat heb ik ook niet ff zo 123 liggen....

Kjelt

Hey Hoekie,
dat is goed nieuws want het dak opnieuw dekken zou een forse uitgave zijn geweest. Glaswol tja Ge zal dat wel hebben denk ik zo, anders een bouwmarkt of wordt er ergens in de buurt wellicht verbouwd?  ;)
Hoe is de koudegeleiding van het rolluik zelf, oftewel hoe goed isoleert dat rolluik of is die al helemaal van een isolatiewand voorzien?
Kou is erg lastig net als vocht, het gaat door de kleinste gaatjes  :(

MLCinema

Balen man, dat je niet optimaal kunt genieten van je ruimte, die er overigens wel echt O0 uitziet. Hoop dat je een oplossing vind zodat je weer kunt genieten zonder je te storen!
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

hoekie

Citaat van: Kjelt op februari  6, 2009, 09:53:07
Hey Hoekie,
dat is goed nieuws want het dak opnieuw dekken zou een forse uitgave zijn geweest. Glaswol tja Ge zal dat wel hebben denk ik zo, anders een bouwmarkt of wordt er ergens in de buurt wellicht verbouwd?  ;)
Hoe is de koudegeleiding van het rolluik zelf, oftewel hoe goed isoleert dat rolluik of is die al helemaal van een isolatiewand voorzien?
Kou is erg lastig net als vocht, het gaat door de kleinste gaatjes  :(

Hoi Kjelt,

Ja 1 zorg minder ;) maar waar komt het vandaan.... (kunnen wel een kwis houden)
Hehe... ja wordt genoeg verbouwd hier... vooral mensen.. ongelooflijk denk je rustig te wonen...

Maar goed zal ff kijken waar ik dat 1,2,3 kan vinden.

Dat rolluik is gewoon van dat dunne plaatstaal maar daar zit rechtstreeks op 5 cm isofix, dan gipsplaten, dan folie, dan weer 5 cm rockwool en dan bijna de hele achterwand met dampfolie tot over de grond geplakt en over het plafond geplakt (zie vorige foto's van plafond, dat blauwe is de dampfolie).
Aan de zijkanten en onderkant is rondom met pur gespoten. Ondanks dat kwam er nog wel wat koude lucht doorheen net zoals via de bovenkant (zit geen pur). Daarom is Ge nog geweest en heeft rondom het rolluik bijna over de hele achterwand een dampfolie aangebracht. Dat zit volgens mij wel goed dicht nu.

Als je nu bij het scherm staat voel je gewoon koude tocht / lucht langs je hele lichaam gaan.
Ik denk nog steeds dus dat het plafond de boosdoender is want deze is gewoon enorm koud.

Eerst maar proberen dus wat ventilatie gaten in de spouw te dichten.
Zal zo ff foto plaatsen.... hoeveel er zitten.

Gr. Hoekie

hoekie

Citaat van: Marc.Visser op februari  6, 2009, 10:07:01
Balen man, dat je niet optimaal kunt genieten van je ruimte, die er overigens wel echt O0 uitziet. Hoop dat je een oplossing vind zodat je weer kunt genieten zonder je te storen!

Ja ik baal er ook enorm van!
Ik zou hier graag iedere avond nu willen zitten... film kijken is mijn uitlaatklep en dan vergeet ik de rest... maar ik ga er niet zitten... want het is gewoon niet fijn.

Met de vloerverwarming en de beamer aan wordt het binnen een uurtje wel ongeveer 18 graden (volgende keer ff dat andere kacheltje (ook electrisch) een 10 minuten bij aan dan wordt het sneller warm... maar je voelt gewoon continue een koude lucht over de grond langs je benen.. en ja dan krijg je het wel koud.

Laatste film maar onder een kleedje gekeken ;)

Zaterdag wordt de beamer gehaald... hopelijk wanneer de nieuwe komt is het weer wat beter...




Kjelt

Hoekie,
je hebt het over tocht dat is dus een luchtstroom? Kun je die niet eens gaan bekijken waar die heen gaat/vandaan komt door een rook- of mist-machine, smeulend lont ofzoiets te plaatsen en met een lichtbundel te kijken waar de trek vandaan komt en naartoe gaat?
Kan best zijn dat als je de plaats die "zuigt" dicht je een veel beter resultaat boekt, dit kan van alles zijn, deurkieren (simpel door rubberen deurisloatiestrips te plaatsen) etc.
Het is maar een idee.

hoekie

Citaat van: Kjelt op februari  6, 2009, 10:36:39
Hoekie,
je hebt het over tocht dat is dus een luchtstroom? Kun je die niet eens gaan bekijken waar die heen gaat/vandaan komt door een rook- of mist-machine, smeulend lont ofzoiets te plaatsen en met een lichtbundel te kijken waar de trek vandaan komt en naartoe gaat?
Kan best zijn dat als je de plaats die "zuigt" dicht je een veel beter resultaat boekt, dit kan van alles zijn, deurkieren (simpel door rubberen deurisloatiestrips te plaatsen) etc.
Het is maar een idee.

Ja tocht / koude luchtstroom.. het is moeilijk te plaatsen.
De deur naar de hal is wel krom en ik heb daar al tochtband geplaatst.
Als ik de deur van de garage in de hal open doe dan komt die enorme kou ook langs je benen.
Maar ik denk omdat het in de hal 18 graden is en in de HT 11 graden.
Als je de deur dicht doet voel je het niet. (volgens mij)

Dus het komt volgens mij toch echt vanuit de garage....

hoekie

#1024
Achtermuur met de spouwgaten...