The "Garage"

Gestart door GTDesign, juni 2, 2008, 11:19:07

« vorige - volgende »

0 leden en 33 gasten bekijken dit topic.

hoekie

#900
Citaat van: hoekie op januari  5, 2009, 20:38:12
Even een ander metertje neergezet.

8,6 graden en 40% luchtvochtigheid...

Vanmorgen 7 uur, 8 graden (en dat met -10 / -15 buiten) en 40% luchtvochtigheid....

Ok, je moet stoken anders wordt het nergens warm.
Van de week de radiator aangedaan en de de thermometer liep binnen een uur van 10 naar 20 graden maar toen ik de radiator uitdeed ging de temperatuur binnen een uur van 20 naar 15 graden. Beide erg snel....

Is zo'n garage nog beter te isoleren zodat de temperatuur constant 12 graden blijft bijvoorbeeld ?
(gewoon een vraag... ik wil het maximale eruit halen, al denk ik straks met ondertapijt (vloerisolatie) het wel weer een stukje zal schelen in combinatie met de voerverwarming)

Madhouse

Citaat van: hoekie op januari  6, 2009, 08:34:21
Vanmorgen 7 uur, 8 graden (en dat met -10 / -15 buiten) en 40% luchtvochtigheid....

Ok, je moet stoken anders wordt het nergens warm.
Van de week de radiator aangedaan en de de thermometer liep binnen een uur van 10 naar 20 graden maar toen ik de radiator uitdeed ging de temperatuur binnen een uur van 20 naar 15 graden. Beide erg snel....

Is zo'n garage nog beter te isoleren zodat de temperatuur constant 12 graden blijft bijvoorbeeld ?
(gewoon een vraag... ik wil het maximale eruit halen, al denk ik straks met ondertapijt (vloerisolatie) het wel weer een stukje zal schelen in combinatie met de voerverwarming)


Ik vind het toch knap dat je ondanks alle ellende er de humor en het positieve van in blijft zien.
Als ik het zo hoor en lees komt bij jou het probleem echt van de vloer. Ik denk dat je dat eerst maar af moet wachten en kijken wat het je gaat brengen.

Wij laten binnenkort 'eco chips'  in de kruipruimte plaatsen, dit moet 2,5 a 3,5 graden schelen.
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

hoekie

Citaat van: Madhouse op januari  6, 2009, 08:54:22
Ik vind het toch knap dat je ondanks alle ellende er de humor en het positieve van in blijft zien.
Als ik het zo hoor en lees komt bij jou het probleem echt van de vloer. Ik denk dat je dat eerst maar af moet wachten en kijken wat het je gaat brengen.

Wij laten binnenkort 'eco chips'  in de kruipruimte plaatsen, dit moet 2,5 a 3,5 graden schelen.


Dank je. Kost veel, heel veel moeite...  maar je moet wat. (zit in een proces dit te leren (relativeren) en rustig te blijven bij tegenslagen....)

Ik denk dat het grootste probleem de vloer is. Dit is gewoon een betonvloer (volgens mij net zoals de woonkamer) en daar boven zijn plavuizen gelegd.
Daar bovenop ligt direct tapijt en dat is steenkoud.... (niet zo gek natuurlijk) en ik denk ook dat dit de grootste boosdoender is.

Ligt geen isolatie onder. Dat gaat straks komen met het ondertapijt (soort rubber) van 7 mm dik. Vervolgens electrische vloerverwarming en dan folie en het tapijt er weer op....

Hopelijk ligt maandag de vloerverwarming erin....

hoekie

Update: maandag komt de vloerverwarming erin, op het podium en een klein stukje na waar de subwoofer staat.

Ik heb ook nog even het scherm eraf gehad en er komt behoorlijk veel tocht/koude luchtstroom daar achtervandaan. Ik denk dat het een combinatie van deze 2 dingen zijn. Vloer en rolluik...

Hoop dat Ge ons zo snel mogelijk kan helpen.... (vanavond was het 7.8 graden.... geen filmweer.. :-(  )

SpeedyAndré

Ik vind binnen een uur van 10 naar 20 graden niet slecht, dat betekent m.i. dat de isolatie opzich goed functioneert en de verwarming ook  :xmas:
Met vloerverwarming en isolatie zal het wel sneller gaan, echter afkoelen doet de ruimte toch wel als je tocht/kou van de garagedeur hebt.

André  8)
Northstar Extremo CD+dac, Soundaware D100 pro, Monster Sigma 2K, Sphinx PJ8, Aragon Palladium, Infinity Renaissance 90, Xtc + NBS Statement III powercords, Straightwire Virtuoso,
Onkyo Tx-RZ830, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp-203 + Bdp-83, Shield 4K, HDfury Vertex 2, Google TV 4K +ultra, Toshiba HD-XE1, PS3, PS4 Pro +VR, PS5+VR2, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-VW550ES,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+, Sony MDR-HW700 (9.1), WH-1000MX3
2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Ex V3 wpboiler 200l+coil, Panasonic MDC07H3E5 L/W warmtepomp

Kjelt

Ik kreeg gisteren de woonkamer anders voor het eerst in de 8 jaar dat ik er woon ook niet op 19 graden, temp. bleef steken rond de 18 graden (de hele avond vanaf 17.40 stond ie te stoken)  :(
Dus Hoekie, het is ook wel heel raar weer nu  ;)

hoekie

Citaat van: SpeedyAndré op januari  6, 2009, 23:28:31
Ik vind binnen een uur van 10 naar 20 graden niet slecht, dat betekent m.i. dat de isolatie opzich goed functioneert en de verwarming ook  :xmas:
Met vloerverwarming en isolatie zal het wel sneller gaan, echter afkoelen doet de ruimte toch wel als je tocht/kou van de garagedeur hebt.

André  8)

Dat electrisch kacheltje is eigenlijk voor bijverwarmen. Zet dat ding op stand 3 (van 5) en binnen 1 uur is het een stuk aangenamer.
Let wel, tot kniehoogte blijft het koud...

Ja afkoelen doet het ook, maar daarom is er 5 cm isofix geplaatst met daarachter gipsplaten, folie en daarachter weer isolatie.
Toch komt er zoveel koude lucht achter vandaan en dat snap ik niet omdat ik het gevoel heb dat het goed dicht zit.....

hoekie

Citaat van: Kjelt op januari  7, 2009, 09:14:28
Ik kreeg gisteren de woonkamer anders voor het eerst in de 8 jaar dat ik er woon ook niet op 19 graden, temp. bleef steken rond de 18 graden (de hele avond vanaf 17.40 stond ie te stoken)  :(
Dus Hoekie, het is ook wel heel raar weer nu  ;)

Het is zeker raar weer.... dat het koud is en je moet stoken is niet zo gek...
Maar dat die koude lucht achter het scherm vandaan komt vind ik zo vreemd.
Heb al een afspraak gemaakt met Ge over een aantal weken. (Ge kan niet weg en is druk zoals iedereen weet...)
Tot die tijd hopelijk met de vloerverwarming aan toch nog een filmpje kunnen kijken...

Sonic Circle

Ja volgens mij is limburg ingesneeuwd, ben al bijna vergeten hoe Gé eruit ziet :D

Hopelijk brengt de vloerverwarming jullie de oplossing Alex. Een simpel voorbeeld: wij hebben in de woonkamer niet echt HR++ glas (we voelen de kou er nu gewoon vandaan komen als we onze hand erbij houden) en wel 2 flinke ramen; maar dankzij de uitstekend functionerende vloerverwarming blijft het erg aangenaam warm! Hoop dat dit voor jullie ook zo zal zijn.

hoekie

Citaat van: Sonic Circle op januari  7, 2009, 14:46:03
Ja volgens mij is limburg ingesneeuwd, ben al bijna vergeten hoe Gé eruit ziet :D

Hopelijk brengt de vloerverwarming jullie de oplossing Alex. Een simpel voorbeeld: wij hebben in de woonkamer niet echt HR++ glas (we voelen de kou er nu gewoon vandaan komen als we onze hand erbij houden) en wel 2 flinke ramen; maar dankzij de uitstekend functionerende vloerverwarming blijft het erg aangenaam warm! Hoop dat dit voor jullie ook zo zal zijn.

Hoi,

Dat hoop ik ook dat het gaat werken... al kan het niet in de hele bios.
Podium komt geen verwarming alleen voor en achter het podium.
Denk dat we ook achter het scherm waar de plavuizen bloot (direct achter rolluik) liggen maar groene tegels of ander isosolatie gaan neerleggen. Zal ook weer schelen.

Gr Hoekie

GTDesign

Citaat van: Sonic Circle op januari  7, 2009, 14:46:03
Ja volgens mij is limburg ingesneeuwd, ben al bijna vergeten hoe Gé eruit ziet :D

Hopelijk brengt de vloerverwarming jullie de oplossing Alex. Een simpel voorbeeld: wij hebben in de woonkamer niet echt HR++ glas (we voelen de kou er nu gewoon vandaan komen als we onze hand erbij houden) en wel 2 flinke ramen; maar dankzij de uitstekend functionerende vloerverwarming blijft het erg aangenaam warm! Hoop dat dit voor jullie ook zo zal zijn.

Ja het is echt een ramp hier, zojuist ik er weer een pak sneeuw gevallen.
Ligt hier middels al 80 cm sneeuw... :o :o :o














:tounge2: :tounge2: :tounge2:




Atmoz


lol ;D

tis hier ook weer spek glad, ging net bijna met m'n eieren (was bij Lidl geweest) op m'n frees :nervous: :hehe:
Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

celerontje

Gelukkig kan je hier je ei kwijt! ;D
Nog wat leuks bij de Lidl gezien om te modden?
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Sonic Circle

Citaat van: GTDesign op januari  7, 2009, 19:20:09
Ja het is echt een ramp hier, zojuist ik er weer een pak sneeuw gevallen.
Ligt hier middels al 80 cm sneeuw... :o :o :o














:tounge2: :tounge2: :tounge2:





Grrrrrmbbbl... opschieten jij, beetje de draak met ons steken.


:biggrin:

hoekie

Citaat van: denoontje op januari  4, 2009, 14:25:35
Kun je op je rotel beide subuitgangen tegelijk laten spelen?

Is je shakerversterker in orde...?

Dat effect van ene doet het wel ene doet het niet dat komt nog wel bekend voor....
Kun je mijn configuratie nabootsen?
OP mijn sub zit weer een rood/witte tulpuitgang voor een 2e sub...

heb ff in de gebruiksaanwijzing gekeken en beide sub uitgangen geven het zelfde signaal uit.

hoekie

Voorbereiding voor vloerverwarming is gestart. Eerst de bios leeggehaald....

hoekie

Plinten zijn er ook af....

hoekie

Dat ziet er dan zo uit...

hoekie

De meeste plinten zijn er goed afgekomen... uiteraard de laatste brak...

hoekie

Hieronder moet dan de vloerverwarming komen.... kan je melden die plavuizen zijn "steen" koud...  :P

reza

Is dat een B&W sub?

ASW-cdm?
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

hoekie

Citaat van: reza op januari 11, 2009, 14:07:29
Is dat een B&W sub?

ASW-cdm?

U gaat door voor de wasmachine!

hoekie

tapijt achter het podium is eruit...

hoekie

Tapijt voor het podium is eruit....

hoekie

Vloer is echt enorm koud... mijn schoonvader zei: je voelt de kou gewoon uit de vloer komen....
Hopelijk morgen voor een deel opgelost omdat onder het podium en achter het scherm nog steeds die plavuizenvloer bloot ligt... (achter het scherm ga ik met Ge nog ff aanpakken...)
De vloer voelt gewoon aan alsof het vochtig is... condens...  misschien voordat het ondertapijt er op gaat misschien nog iets van folie erop leggen ??

Eerst morgen afwachten... (hoop dat iets mee gaat zitten... :angel:)