The "Garage"

Gestart door GTDesign, juni 2, 2008, 11:19:07

« vorige - volgende »

0 leden en 14 gasten bekijken dit topic.

hoekie

Citaat van: Durk op januari  1, 2009, 16:59:42
plaats de radiator terug, zet de thermostaat op een ander plekje in huis en zorg voor radiatorkranen in de woonkamer.. dan moet het toch goed gaan? Alternatief kan toch ook zijn om de temp van de thermos wat hoger te zetten? dan blijft de CV draaien..

dank voor je reactie.
dat gaat niet zo makkelijk. muur moet weer open. stuk van podium moet weg want anders kom je niet bij de leidingen die verlengd moeten worden. dit betekent gat maken in podium weer dichten en stuk tapijt er overheen. ik denk dat de vloerverwarming (carpetmate van speedheat) de snelste en makkelijkste oplossing is.
1298 euro is veel geld, maar een design radiator kost ook een paar honderd euro, dan leidingen verlengen en alles aansluiten kost ook geld. (ieder zijn vak maar ik ben hier gewoon niet goed in...)

hoekie

Kogel is door de kerk.
Het gaat de vloerverwarming worden van speedheat.
Ik heb ook nog even een offerte opgevraagd bij een andere leverancier van dit product ter vergelijking.

Op de plavuizenvloer komt een ondertapijt van 7 mm met daarop de vloerverwarming.
Op de vloerverwarming komt een folie en daar boven op het tapijt.
Ik heb een tapijt met een jutte rug dus dat kan weer terug gelegd worden.

Het gaat om 8.86 m2.

Ben benieuwd waar de andere leverancier mee komt.

hoekie

Zojuist telefoontje gehad.

Kosten incl. plaatsen en thermostaat: 1100 euro

Vermogen zal 1000 Watt zijn terwijl ik voor de ruimte zo'n 1600 Watt nodig zal moeten hebben.
Wanneer het bij het podium ook geplaatst kon worden dan zouden we wel aan de 1600 Watt komen maar dit is gewoon niet mogelijk.

Isolatie gaan Ge en ik nog even iets aan doen, dan met de 1000 Watt denk ik dat we een heel eind komen.

Wordt maandag as. terug gebeld voor het inplannen. (zal eind volgende week of begin die week erop zijn)

hoekie

Nog ff wezen stoeien met de shakers.

Shakers op speaker B ingang aangesloten maar dat mocht ook niet baten.
Wanneer ik de balance van de versterker naar L of R zet... maakt dit geen verschil, zelfde shakers blijven het doen.
Dacht toen; zet de subwoofer even uit. Het lijkt nu dat ze het wel goed doen... (alle 4) maar nog steeds geen verschil wanneer ik de balance op L of R zet... ze blijven het doen.

Iemand een idee ?

HTip

Fijn voor je dat er een oplossing is voor de kou.

Hoe kom je trouwens aan die 1600W die je nodig hebt? Ik heb een site gevonden waar je het benodigde vermogen kan berekenen op basis van een aantal instellingen. Voor electrische verwarming wordt het vermogen in kWh uitgedrukt.

Dit is de site: http://users.telenet.be/annette-guy/calc/elecVerwarming.htm
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

WMC

Citaat van: HTip op januari  2, 2009, 19:39:06
Voor electrische verwarming wordt het vermogen in kWh uitgedrukt.


Lijkt me toch sterk, aangezien dat een indicatie van energie is en niet van vermogen. 1 kWh verbruiken betekent dat je een apparaat dat een vermogen heeft van 1 kW een uur lang laat draaien. Dit staat dan weer gelijk aan 1000 * 60 * 60 = 3600000 J. Dus 1 kWh = 3.6 miljoen joule en is niet gelijk aan het vermogen (Joule per seconde).
Chord SPM800, Sony DVP-NS900V, Denon AVR3802, Epson TW3200 , Tag Mclaren AV30R

HTip

Citaat van: WMC op januari  2, 2009, 19:44:54
Lijkt me toch sterk, aangezien dat een indicatie van energie is en niet van vermogen. 1 kWh verbruiken betekent dat je een apparaat dat een vermogen heeft van 1 kW een uur lang laat draaien. Dit staat dan weer gelijk aan 1000 * 60 * 60 = 3600000 J. Dus 1 kWh = 3.6 miljoen joule en is niet gelijk aan het vermogen (Joule per seconde).

Ik dacht ook dat gewoon in Watt was, maar op die site wordt het anders gedaan. Vermogen bereken je volgens mij door het volume van de ruimte te vermenigvuldigen met 60 voor 18 graden, 65 voor 20 en 70 voor 22 graden. Maar dat was voor een radiator of vloerverwarming met water. Hoe het met electrische verwarming is weet ik niet.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

hoekie

Citaat van: HTip op januari  2, 2009, 19:39:06
Fijn voor je dat er een oplossing is voor de kou.

Hoe kom je trouwens aan die 1600W die je nodig hebt? Ik heb een site gevonden waar je het benodigde vermogen kan berekenen op basis van een aantal instellingen. Voor electrische verwarming wordt het vermogen in kWh uitgedrukt.

Dit is de site: http://users.telenet.be/annette-guy/calc/elecVerwarming.htm

dat had die jongen uitgerekend voor de ruimte.
1600 watt zou je nodig hebben... maar ik kom straks op 1000.
hoop dat het genoeg is.

vanavond had ik 1 uur het kacheltje aan en de meter ging van 10 naar 20 graden maar de vloer bleef ijskoud. Je voelt gewoon de koude lucht over de grond heen trekken. 1 uur het kacheltje uit en de meter ging van 20 naar 15 graden....
ik hoop dat het straks gaat lukken met die vloerverwarming....

jaco

Versterking naar class-A upgraden, en probleem opgelost  ;D
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

hoekie

Citaat van: jaco op januari  3, 2009, 09:57:18
Versterking naar class-A upgraden, en probleem opgelost  ;D

grappenmaker... jij denkt dat ik een geldboom in de tuin heb staan zeker..  ;)

WMC

Citaat van: HTip op januari  2, 2009, 20:04:47
Ik dacht ook dat gewoon in Watt was, maar op die site wordt het anders gedaan. Vermogen bereken je volgens mij door het volume van de ruimte te vermenigvuldigen met 60 voor 18 graden, 65 voor 20 en 70 voor 22 graden. Maar dat was voor een radiator of vloerverwarming met water. Hoe het met electrische verwarming is weet ik niet.

Misschien zegt dat dan ook wel iets over de betrouwbaarheid van de site?
Chord SPM800, Sony DVP-NS900V, Denon AVR3802, Epson TW3200 , Tag Mclaren AV30R

denoontje

Citaat van: hoekie op januari  2, 2009, 19:23:21
Nog ff wezen stoeien met de shakers.

Shakers op speaker B ingang aangesloten maar dat mocht ook niet baten.
Wanneer ik de balance van de versterker naar L of R zet... maakt dit geen verschil, zelfde shakers blijven het doen.
Dacht toen; zet de subwoofer even uit. Het lijkt nu dat ze het wel goed doen... (alle 4) maar nog steeds geen verschil wanneer ik de balance op L of R zet... ze blijven het doen.

Iemand een idee ?


Wat heb ik gedaan:

Ik heb de uitsturing van de sub op vol staan. Het volume regel ik op de sub, de cross over voor de sub op de avr3802
Ik kan uit de sub een doolus maken naar een 2e sub. Splittertje erop (heel el cheapo)
Deze uitgang heb ik aangesloten via het filter op de extrene ingang van de avr1400.

dan in serie 2 paar shakers op de avr1400


Ik had eerst een goedkope spitter op de avr3802 uitgang (en naar sub en naar ingang avr1400) maar dan lukte het mij ook niet goed.

suc6

hoekie

Citaat van: denoontje op januari  4, 2009, 12:31:07
Wat heb ik gedaan:

Ik heb de uitsturing van de sub op vol staan. Het volume regel ik op de sub, de cross over voor de sub op de avr3802
Ik kan uit de sub een doolus maken naar een 2e sub. Splittertje erop (heel el cheapo)
Deze uitgang heb ik aangesloten via het filter op de extrene ingang van de avr1400.

dan in serie 2 paar shakers op de avr1400


Ik had eerst een goedkope spitter op de avr3802 uitgang (en naar sub en naar ingang avr1400) maar dan lukte het mij ook niet goed.

suc6

Ola,

Ik heb het volgende:

Op de Rotel 1098 zitten 2 sub uitgangen.
Op sub 1 uitgang van de rotel 1098 loopt een y kabel naar de subwoofer (op de sub zit de y splitter)
(monster 1000sub blabla kabel + splitter)

Op sub 2 uitgang zit een y kabel naar de shaker versterker. (merk kabel weet ik niet uit mijn hoofd, kabel en y splitter zitten in 1 kabel verwerkt)

Hier achter zitten de shakers.
Het lijkt erop dat wanneer ik de sub niet speel ze het doen, daarbij gezegd dat 1 kant het iets minder doet dan de andere kant. Maar ook de balance instellen of aanpassen op de shaker versterker geeft geen verandering, dat lijkt me toch vreemd en zou gewoon moeten werken....

denoontje

Kun je op je rotel beide subuitgangen tegelijk laten spelen?

Is je shakerversterker in orde...?

Dat effect van ene doet het wel ene doet het niet dat komt nog wel bekend voor....
Kun je mijn configuratie nabootsen?
OP mijn sub zit weer een rood/witte tulpuitgang voor een 2e sub...

hoekie

Citaat van: denoontje op januari  4, 2009, 14:25:35
Kun je op je rotel beide subuitgangen tegelijk laten spelen?

Is je shakerversterker in orde...?

Dat effect van ene doet het wel ene doet het niet dat komt nog wel bekend voor....
Kun je mijn configuratie nabootsen?
OP mijn sub zit weer een rood/witte tulpuitgang voor een 2e sub...

1. lijkt me wel
2. dat is de vraag of die in orde is... zal eens kijken of ik iets anders kan vinden....

Ok dus met dat effect heb jij ook doen het wel, niet...

Hmm.. nabootsen is lastig... moet ik van de sub die staat op de grond een tulp trekken terug te kast in... maar voor test misschien ff voor langs aansluiten...
Op mijn sub zit ook een uitgang voor een 2e sub

Maar als ik de sub uit heb lijkt het goed te gaan... maar dan heb ik de sub echt uitstaan... en niet in de voorversterker een sub uitgang uitgezet of disabled...

denoontje

mooie hobby dit.....

je gewoon testen is het beste, lekker oude tulp heb ik gebruikt, zo'n echte dropveter...het is tenslotte maar een shaker.




Dreamer

@Hoekie, ff off topic, je hebt pm.  :dry:

OscarTango

#892
Citaat van: celerontje op december 27, 2008, 18:30:26
Lid geworden van de naaapers vereniging?
Wees eens origineel en neem een Sim2 beamer, die hebben niet zoveel forumleden. ;D :devil:

Ikke wel  :P
eh..sorry...ha dniet door dat er nog -tig pagina's na de quote kwamen... disregard this post... :music:
Sim2 Domino20,
Marantz DV6600
Marantz SR7500
Wharfedale Diamond 8.4, centre en 8.1 als surround

hoekie


hoekie

Even een ander metertje neergezet.

8,6 graden en 40% luchtvochtigheid...

GTDesign

Citaat van: hoekie op januari  5, 2009, 20:38:12
Even een ander metertje neergezet.

8,6 graden en 40% luchtvochtigheid...

Probeer het positief te zien, nog altijd 13.4 graden warmer dan buiten.  ;)

hoekie

Citaat van: GTDesign op januari  5, 2009, 21:51:28
Probeer het positief te zien, nog altijd 13.4 graden warmer dan buiten.  ;)

hahahaha.... man ik probeer alles positief te zien...
hoef niet meer de badkamer in wil ik douchen, kan gewoon in de woonkamer.

naar een feest hoef ik niet... gebonk komt wel uit mijn radiatoren....

heb je nog ff.... ;)

Sonic Circle

#897
Citaat van: hoekie op januari  5, 2009, 20:38:12
Even een ander metertje neergezet.

8,6 graden en 40% luchtvochtigheid...

Is maar goed dat je geen last van zilvervisjes hebt dan! Wij hebben vlak voor we vorig jaar de sleuteloverdracht hadden, een geklapte miniboiler in de toenmalige keuken gehad. Heel de mooie parketvloer in de woonkamer blank en vocht tot ver in de muren getrokken... hebben afgelopen winter echt parades met zilvervisjes gezien. En een nieuwe vloer moeten leggen omdat de oude compleet schots en scheef was (en beschimmeld). Waar we nu gelukkig wel blij mee zijn :D

De zilvervisjes zijn eindelijk bijna weg... af en toe betrap ik er nog één. Letterlijk én figuurlijk :D

Citaat van: GTDesign op januari  5, 2009, 21:51:28
Probeer het positief te zien, nog altijd 13.4 graden warmer dan buiten.  ;)
;D

hoekie

Citaat van: Sonic Circle op januari  5, 2009, 22:20:53
Is maar goed dat je geen last van zilvervisjes hebt dan! Wij hebben vlak voor we vorig jaar de sleuteloverdracht hadden, een geklapte miniboiler in de toenmalige keuken gehad. Heel de mooie parketvloer in de woonkamer blank en vocht tot ver in de muren getrokken... hebben afgelopen winter echt parades met zilvervisjes gezien. En een nieuwe vloer moeten leggen omdat de oude compleet schots en scheef was (en beschimmeld). Waar we nu gelukkig wel blij mee zijn :D

De zilvervisjes zijn eindelijk bijna weg... af en toe betrap ik er nog één. Letterlijk én figuurlijk :D
 
;D

ach die ter*ng dingen hebben wij ook... stikt hiervan in Almere.
Oude huis gehad en nu ook weer.... het hele huis is gestript geweest, alles gekit en dichtgemaakt... maar toch niet goed genoeg dus... en als je ze hebt... je komt er niet meer vanaf.
Maar in de bios gaan ze dan dood... :-) want onder de 50% kunnen ze niet tegen....

Sonic Circle

Het zit je ook niet mee dan haha.

Bij ons is het aantal wel naar 10% teruggebracht van wat er vorig jaar rondparadeerde hoor. En dat gaat nog verder, ben ik van overtuigd.. maar het blijft lastig inderdaad om ze echt uit te roeien.

Anders gewoon in je HT gaan wonen, probleem opgelost. Hoef je ook niet meer aan het radiator/houtkachel/thermostaat probleem te denken :D