The "Garage"

Gestart door GTDesign, juni 2, 2008, 11:19:07

« vorige - volgende »

0 leden en 42 gasten bekijken dit topic.

Garmir

Citaat van: hoekie op november 24, 2008, 14:33:18
Kleine update:

allereerst bedankt voor al jullie reacties.

brrr het is echt koud in de garage... moeten toch maar ook voor vloerisolatie gaan zorgen.
onder het tapijt maar groene tegels voor isolatie. tapijt ligt nu rechtstreeks op de tegels en dat is gewoon te koud.
daarbij toch maar een radiator plaatsen het is gewoon te koud nu.

ook het scherm maar even weghalen want daarachter komt toch wat koude lucht vandaan.
waarschijnlijk staat de wind op het rolluik en krijgen we daarom toch lucht (waarschijnlijk van verplaatsing en geen tocht) naar binnen.

ook iets positiefs: tuurlijk! als het warm is is het wel fijn kijken :-)

ben alleen een beetje aan het stoeien met het beeld.
krijg dit om de 1 of andere reden niet recht.
heb Ge al gek gemaild (sorry Ge) ... en hij zegt dat de beamer niet haaks op het scherm staat en/of dat het een instelling van plaatsing van de beamer is.... of te wel... beamer stukje naar links draaien en lensshift stukje naar rechts... maar het lukt mij niet  :-[

zie plaatje....

edit: plank waar beamer op staat is waterpas (en uiteraard het scherm ook want dat heeft Ge opgehangen)


Als de vervorming op die manier loopt, hangt de beamer inderdaad niet haaks op je scherm, maar helt die lichtjes naar rechts boven.

Eenvoudig te zien eigenlijk, De scherpe hoek van het trapezium die gevormd wordt, betekend dat de beamer op dat punt iets dichter bij het scherm hangt, een stompe hoek hangt dan logisch gezien iets verder.

Oplossing is zoals Gé zegt Beamer loodrecht op het scherm trachten te stellen, en als dit niet helemaal lukt  om rechtstreeks op het scherm loodrecht te stellen, een beetje naast het schermprojecteren en lens shift gebruiken :)

Een mens heeft 3 jaar nodig om te leren spreken, en een volledig leven om te leren zwijgen.

hoekie

Citaat van: Garmir op november 24, 2008, 17:39:17
Als de vervorming op die manier loopt, hangt de beamer inderdaad niet haaks op je scherm, maar helt die lichtjes naar rechts boven.

Eenvoudig te zien eigenlijk, De scherpe hoek van het trapezium die gevormd wordt, betekend dat de beamer op dat punt iets dichter bij het scherm hangt, een stompe hoek hangt dan logisch gezien iets verder.

Oplossing is zoals Gé zegt Beamer loodrecht op het scherm trachten te stellen, en als dit niet helemaal lukt  om rechtstreeks op het scherm loodrecht te stellen, een beetje naast het schermprojecteren en lens shift gebruiken :)

hoi,
dank voor je reactie.
maar als die niet haaks op mijn scherm staat dan is de onderkant toch ook scheef of ?

Garmir

#727
Citaat van: hoekie op november 24, 2008, 17:50:14
hoi,
dank voor je reactie.
maar als die niet haaks op mijn scherm staat dan is de onderkant toch ook scheef of ?

Ja dat is waar, zo ver had ik nog niet door gedacht :), je moet anders eens een testbeeld projecteren met het rasterpatroon en dan kan je met de waterpas :D zien of je lijnen recht lopen :D

Misschien is je scherm links onder een beetje naar achter getrokken, of links boven naar voor geduwen, dat ie zo vervorming maakt.

Nuja Moest ik het kunnen zien met mijn ogen, zou ik het waarschijnlijk vlugger vinden aan wat het kan liggen, nu is het beetje gissen.


Btw moest je 100% zeker zijnd at alles haaks staat, kan het eigenlijk zijn dat de interne LCD's beetje gekanteld liggen waardoor je een stuk van het frame verliest?
Of dat er binnen in iets voor de lens gezakt is?

Een mens heeft 3 jaar nodig om te leren spreken, en een volledig leven om te leren zwijgen.

hoekie

Citaat van: Garmir op november 24, 2008, 19:19:34
Ja dat is waar, zo ver had ik nog niet door gedacht :), je moet anders eens een testbeeld projecteren met het rasterpatroon en dan kan je met de waterpas :D zien of je lijnen recht lopen :D

Misschien is je scherm links onder een beetje naar achter getrokken, of links boven naar voor geduwen, dat ie zo vervorming maakt.

Nuja Moest ik het kunnen zien met mijn ogen, zou ik het waarschijnlijk vlugger vinden aan wat het kan liggen, nu is het beetje gissen.


Btw moest je 100% zeker zijnd at alles haaks staat, kan het eigenlijk zijn dat de interne LCD's beetje gekanteld liggen waardoor je een stuk van het frame verliest?
Of dat er binnen in iets voor de lens gezakt is?

Ja zou kunnen. Scherm hangt waterpas, dat kun je wel aan Ge overlaten. Het plankje hangt ook waterpas.
Ben vanavond weer wezen stoeien... maar krijg het niet voor elkaar. Blijft alleen aan de linkerkant scheef.

Ook nog ff bezig geweest met het bassmanagement van de blue ray pana bd55. Dat is ff niet zo 1,2,3 geregeld. Nog steeds niet goed ingesteld. Zet je de 1 harder gaat de ander weer zachter, echt een vaag iets.

Ook maken mijn speakers een behoorlijk brom geluid en wanneer ik de blue ray aanzet wordt dit nog een tandje erger. Weet iemand hier een oorzaak van ?

Shorty

CitaatZet je de 1 harder gaat de ander weer zachter, echt een vaag iets.

Misschien helpt het als je eerst in het menu alle speakers op 'full range' zet? Want elke receiver haalt intern weer andere trucjes uit bij het verdelen van lage tonen, en vaak is daarin geen enkele logica te ontdekken...

VrGr,

Bart J

hoekie

Citaat van: Shorty op november 27, 2008, 10:47:58
Misschien helpt het als je eerst in het menu alle speakers op 'full range' zet? Want elke receiver haalt intern weer andere trucjes uit bij het verdelen van lage tonen, en vaak is daarin geen enkele logica te ontdekken...

VrGr,

Bart J


Hoi,
Dank voor je opmerking en reactie.
Ga ik proberen vanavond...
Zou het wel eens kunnen zijn.... (ik hoop het)
Gr.

Jay

Gister bij Hoekie geweest, erg mooie bios! groter dan op de foto's lijkt! een ruime kamer is het met een zeer mooi beeld! die DLA beamer leevrt prima werk. van de afwijkingen heb ik niets gemerkt!

wat ik wel fantastisch vind is de speakers áchter het doek! wat een ervaring! je hoort het geluid wel maar je 'ziet' het niet! erg gaaf!

naar huis gegaan met een Epson TW10H beamer en genoten van de gastvrijheid van hem en zijn gezin!

bedankt daarvoor nog!

hoekie

Citaat van: Jay op december  1, 2008, 19:15:12
Gister bij Hoekie geweest, erg mooie bios! groter dan op de foto's lijkt! een ruime kamer is het met een zeer mooi beeld! die DLA beamer leevrt prima werk. van de afwijkingen heb ik niets gemerkt!

wat ik wel fantastisch vind is de speakers áchter het doek! wat een ervaring! je hoort het geluid wel maar je 'ziet' het niet! erg gaaf!

naar huis gegaan met een Epson TW10H beamer en genoten van de gastvrijheid van hem en zijn gezin!

bedankt daarvoor nog!

Geen dank, graag gedaan.
Lekker soepje gemaakt door de vrouw....
Veel plezier met de beamer!

hoekie

Citaat van: Shorty op november 27, 2008, 10:47:58
Misschien helpt het als je eerst in het menu alle speakers op 'full range' zet? Want elke receiver haalt intern weer andere trucjes uit bij het verdelen van lage tonen, en vaak is daarin geen enkele logica te ontdekken...

VrGr,

Bart J


Inderdaad ging het met de speakers op full beter.
Ook toen nog een keer met de fronts het zelfde probleem maar volgens mij is het nu goed afgesteld.
Het vreemde is dat in de handleiding van de pana bd55 staat dat je de backs niet kunt instellen (geluidsnivo) maar dat kan gewoon dus wel.
Helaas de sub is niet in te stellen met de test tone.


celerontje

Wat voor soort testonen gebruik je?
Als ik jou was zou ik Avia gebruiken, die werkt erg goed.
Gefeciteerd met je BD speler, ik heb 'm ook in de bestelling staan, waarschijnlijk komt ie volgende week.
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

hoekie

Citaat van: celerontje op december  4, 2008, 21:52:11
Wat voor soort testonen gebruik je?
Als ik jou was zou ik Avia gebruiken, die werkt erg goed.
Gefeciteerd met je BD speler, ik heb 'm ook in de bestelling staan, waarschijnlijk komt ie volgende week.

De testtonen via de pana bd 55.


celerontje

Niet gebruiken a.u.b.
Gebruik testtonen die daadwerkelijk op een schijfje staan, omdat je nu de interne decoders niet gebruikt bij het afstellen.
Desnoods kan je de THX tester gebruiken, maar deze is niet geschikt om je subwoofer enz. af te stellen.
Regel een Avia of DVE schijfje, DVD of BD, dat eigenlijk niks uit bij het afstellen van je geluid.
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

hoekie

Citaat van: celerontje op december  5, 2008, 19:37:54
Niet gebruiken a.u.b.
Gebruik testtonen die daadwerkelijk op een schijfje staan, omdat je nu de interne decoders niet gebruikt bij het afstellen.
Desnoods kan je de THX tester gebruiken, maar deze is niet geschikt om je subwoofer enz. af te stellen.
Regel een Avia of DVE schijfje, DVD of BD, dat eigenlijk niks uit bij het afstellen van je geluid.

die pana decodeert hd signalen voor mij... dan moet ik toch het geluidsnivo via de pana instellen ?

celerontje

Ik zou zelf de volumes allemaal op ''0'' zetten en de levels in je processor afstellen.
Maar mochten de levels al ingesteld staan in de processor voor S/PDIF ingang, en die levels komen niet overeen met levels die de BD speler analoog uitstuurt, dan moet je het zaakje bijstellen in je BD speler, maar  processors hebben soms ook wel aparte instellingen voor de analoge inputs.

Waarom niet de testtonen van de BD speler zelf gebruiken?
Dit is geen zuivere Pink Noise en wordt gegeneerd door de elektronica in de speler zelf, dus je slaat een gedeelte van het audiocircuit over.
Gebruik alsjeblieft gewoon testtonen vanaf een schijfje, daar bereik je het beste resultaat mee! :D

Misschien kan je nauwkeurig beschrijven hoe je audiogebeuren in je HT in elkaar zit?
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

HTip

Citaat van: hoekie op december  5, 2008, 23:14:15
die pana decodeert hd signalen voor mij... dan moet ik toch het geluidsnivo via de pana instellen ?

Precies zoals celerontje het beschrijft heb ik ook gedaan. Ik heb alleen geen aparte instellingen voor digitale/analoge inputs. Sterker nog, voor de analoge inputs heb ik alleen nog postprocessing in de EQ. Verder gaat alles rechtstreeks naar de versterkers. Als ik pure/source direct speel, dan slaat ie zelfs de EQ over...

Ik heb een calibratie DVD (in mijn geval CARA, maar DVE, AVIA is ook goed) gebruikt om de receiver in te stellen. Deze instellingen (small/large, afstand, level) heb ik gekopieerd in de DVD-speler voor de analoge uitgang. Dit werkt in mijn geval helemaal goed.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

hoekie

Citaat van: HTip op december  6, 2008, 14:35:00
Precies zoals celerontje het beschrijft heb ik ook gedaan. Ik heb alleen geen aparte instellingen voor digitale/analoge inputs. Sterker nog, voor de analoge inputs heb ik alleen nog postprocessing in de EQ. Verder gaat alles rechtstreeks naar de versterkers. Als ik pure/source direct speel, dan slaat ie zelfs de EQ over...

Ik heb een calibratie DVD (in mijn geval CARA, maar DVE, AVIA is ook goed) gebruikt om de receiver in te stellen. Deze instellingen (small/large, afstand, level) heb ik gekopieerd in de DVD-speler voor de analoge uitgang. Dit werkt in mijn geval helemaal goed.

voorheen had ik mijn denon 2910 aangesloten (analoog 5.1 en coax en stereo)
hiervoor heb ik in de reciever het eea geconfigureerd voor vertraging en geluidsnivo met de interne testtoon van de rotel 1098. ik heb de dve dvd dus die zal ik ook eens gaan gebruiken.

op dit moment heb ik de denon 2910 coax aangesloten op de rotel 1098 en de blue ray 7.1 analoog en luister ik dit af op de rotel 1098 door multi input te kiezen.

jullie zeggen dus: alles op 0 in de pana, deze decodeert het signaal, stuurt dat 7.1 analoog uit en dan laat ik via de reciever het geluidsnivo en vertraging bepalen ? ik weet niet of deze instellingen ook op de multi input gelden.

Denon 2910 "coax" -> 1098
Pana bd55 7.1 analoog -> multi input (7.1) analoog 1098


hoekie

Citaat van: HTip op december  6, 2008, 14:35:00
Precies zoals celerontje het beschrijft heb ik ook gedaan. Ik heb alleen geen aparte instellingen voor digitale/analoge inputs. Sterker nog, voor de analoge inputs heb ik alleen nog postprocessing in de EQ. Verder gaat alles rechtstreeks naar de versterkers. Als ik pure/source direct speel, dan slaat ie zelfs de EQ over...

Ik heb een calibratie DVD (in mijn geval CARA, maar DVE, AVIA is ook goed) gebruikt om de receiver in te stellen. Deze instellingen (small/large, afstand, level) heb ik gekopieerd in de DVD-speler voor de analoge uitgang. Dit werkt in mijn geval helemaal goed.

Op de pana is het geluidnivo 0 en gaat het naar -6 db voor fronts en surrounds gaan iets verder
Op de 1098 staan ze nu op bijvoobeeld +3 dus dan moet ik dat verschil ook meenemen...

celerontje

Doe het als volgt:
Neem Avia of DVE DVD, gooi die in de Denon DVD speler, soundlevels en crossover afstellen in de receiver, subwoofer op level 0, en instellen op de sub zelf etc.
Afijn, nu je dat gedaan hebt, speel je dezelfde test DVD af op je BD speler, desnoods even je gewone volume op de receiver ophoog draaien, zodat je hetzelfde aantal DB's bij je linker front meet, en daarna controleer je of de levels goedstaan.
Mocht dit niet zo zijn, dan corriceer je deze in het menu van de BD speler.

Als je receiver geen digitale processing over het analoge geluid heen haalt, zoals delay's en dat soort zaken, dan moet je de delays in de BD speler instellen, wat waarschijnlijk zo is.
Je kan dus zeggen dat als je via coax luistert, de processing door je receiver wordt gedaan, en als je via de BD-55 analoog luistert, dan doet je BD speler de processing, en je receiver alleen de versterking.
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Dreamer

Hoekie, hoe bevalt het akoestisch doek je nu? Ben je tevreden over het geluid en hoe zit het met de zichtbaarheid van perforaties in het doek?

hoekie

Citaat van: Dreamer op december  7, 2008, 17:23:44
Hoekie, hoe bevalt het akoestisch doek je nu? Ben je tevreden over het geluid en hoe zit het met de zichtbaarheid van perforaties in het doek?

Niets anders dan top!
Akoestisch klinkt het allemaal ook geweldig, had ik niet verwacht.
Omdat deze speakers ver in het hoog gaan (wat ik mooi vind) dacht ik dat dat zou wegvallen met een scherm ervoor.
Niet dus. Het klinkt gewoon geweldig, uiteraard ook door het plafond denk ik.

Perforaties, zie je wel maar alleen in hele lichte scenes.
En geloof me.. met film kijken valt het niet op, alleen als je erop gaat letten.
Ik ben een mierenn....r maar dit stoort mij niet.

Ik vind het echt helemaal top!


Sonic Circle

Gaaf!

En hoe bevalt het beeld je nu? Ben ik erg benieuwd naar..

hoekie

Citaat van: Sonic Circle op december  8, 2008, 09:44:44
Gaaf!

En hoe bevalt het beeld je nu? Ben ik erg benieuwd naar..

Het spat eraf!

Sonic Circle

Hahaha mooi man.

Kun je ook iets gedetailleerder vertellen hoe het nu is tov het beeld met je HD-ready Sony beamer?

Durk

volgens mij zijn er maar weinig processors met dergelijke instellingen op de analoge inputs.. De MC12 van Lexicon bijvoorbeeld..
HT-set : Integra- Chord- Sonus Faber - Nordost
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=68749

celerontje

Vaak kan je wel bij de MultiChannel ingang het het volume van de sub compenseren.
Maar verder moet je eigenlijk alles gewoon in ee BD speler zelf afstellen.
Alleen is één ding een beetje jammer:
Je hebt denk ik in de Rotel(debotel :D) de crossover op ca. 80 HZ staan, terwijl de Panasonic BD speler een VASTE crossover heeft van 100.
Maargoed, verder is het een erg mooie speler, ik heb 'm zelf ook.
Als je een Marantz ofzo hebt, kan je crossover instellen in de speler zelf, maarja, soms is het wikken of wegen.

Hoekie, is je subwoofer al helemaal goed afgesteld?
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!