The "Garage"

Gestart door GTDesign, juni 2, 2008, 11:19:07

« vorige - volgende »

0 leden en 35 gasten bekijken dit topic.

hoekie

Hoekie sr maakt ff gebruik van Gé zijn zaag  ;)

hoekie

#326
Het scherm....

hoekie

De waslijnen...  ;D

hoekie


hoekie

#329
220 in het gedeelte waar de kast in komt...

hoekie

En de laatste... (voor vandaag  :))

PjotrrrNL

Wel apart zo'n witte bios met een donker scherm... ;D

HTip

Zo dat gaat rap daar :D

Citaat van: hoekie op augustus 28, 2008, 17:36:53
Hoekie sr maakt ff gebruik van Gé zijn zaag  ;)

Is maar goed dat Gé de bouw doet dan ;D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

hoekie

Citaat van: HTip op augustus 28, 2008, 18:21:38
Zo dat gaat rap daar :D

Is maar goed dat Gé de bouw doet dan ;D

hahaha zei ik m ook al.
Je staat aan de verkeerde kant ouwe  ;D ;)

HTip

Citaat van: hoekie op augustus 28, 2008, 20:00:45
hahaha zei ik m ook al.
Je staat aan de verkeerde kant ouwe  ;D ;)
LOL ;D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

hoekie

En het verven is begonnen.....

hoekie

Frame waar het scherm aan komt...

hoekie

Als ze nu nog binnen komen...  :) ;)

hoekie

En dan waar we nog niet over uit zijn....
De hoogte van het podium (18 cm) en de rugleuning van de bank (95 cm) = 113 cm totaal.

De paaltjes waar de achterspeakers op komen zijn 60 cm.
Speaker moet met de conen net boven de rugleuning uitkomen.
Dit betekent dat je een podium voor de stand moet maken van 30 a 40 cm hoog en 30 diep. (het liefst dieper) De speaker is namelijk 29.3 diep.
Vierkant kan die niet echt worden want dan bij binnenkomst loop je kans er tegen aan te lopen.
Misschien een rond podium.... of heeft er iemand anders nog een idee ?

PjotrrrNL

Zuiltjes voor de speakerstands zo klein mogelijk maken, deze echter gezamenlijk monteren op een grondplaat?

hoekie

Citaat van: PjotrrrNL op augustus 29, 2008, 20:26:14
Zuiltjes voor de speakerstands zo klein mogelijk maken, deze echter gezamenlijk monteren op een grondplaat?

Is een optie maar je zit ook met de onderkant van de stand, die is ook best groot...

molle

Ha, nog eens mooi zwart ;D 8)
STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Essential Audio Tools Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter - Yeti Acoustics The Wizard XLR - Yeti Acoustics LAN Reference - Solidsteel HJ-4

PjotrrrNL

Citaat van: hoekie op augustus 29, 2008, 20:29:21
Is een optie maar je zit ook met de onderkant van de stand, die is ook best groot...

Het hele podium doortrekken tot aan de achterwand met enkel een traptrede bij de deur?

bmateijsen

Vervang ze gewoon door dezelfde luidspreker als de sides. Dan is uniformiteit ook het hoogst. Nu ben je problemen aan het oplossen voor iets wat vreselijk makkelijk is ;) (althans als je ze 2dehands kan vinden)

Citaat van: hoekie op augustus 29, 2008, 20:29:21
Is een optie maar je zit ook met de onderkant van de stand, die is ook best groot...

hoekie

Citaat van: bmateijsen op augustus 30, 2008, 08:38:18
Vervang ze gewoon door dezelfde luidspreker als de sides. Dan is uniformiteit ook het hoogst. Nu ben je problemen aan het oplossen voor iets wat vreselijk makkelijk is ;) (althans als je ze 2dehands kan vinden)


Je zegt het zelf al ;)
"althans als je ze 2dehands kan vinden" en dat is niet het geval.

Ik heb nu 7.1 uit de hele cdm line.. en ik ga eerst hier maar eens mee spelen.
Die SNT's loop ik van zelf nog wel eens tegen aan.

Het hele podium doortrekken is een optie echter het gedeelte waar de bank staat is 18 cm en dit moet zo blijven en waar de stands komen moet het rond de 30 cm worden anders komen de speakers niet boven de rugleuning van de bank uit.

Joris1971

Citaat van: hoekie op augustus 29, 2008, 19:49:48
En dan waar we nog niet over uit zijn....
De hoogte van het podium (18 cm) en de rugleuning van de bank (95 cm) = 113 cm totaal.

De paaltjes waar de achterspeakers op komen zijn 60 cm.
Speaker moet met de conen net boven de rugleuning uitkomen.
Dit betekent dat je een podium voor de stand moet maken van 30 a 40 cm hoog en 30 diep. (het liefst dieper) De speaker is namelijk 29.3 diep.
Vierkant kan die niet echt worden want dan bij binnenkomst loop je kans er tegen aan te lopen.
Misschien een rond podium.... of heeft er iemand anders nog een idee ?

Gewoon weg met al die podiumpjes, het is allemaal wel leuk van die podiums maar heeft het echt nut?
Ik denk door je ruimte die, met alle respect natuurlijk, een geringe oppervlakte heeft zonder podiums moet werken.Door het gebruik van podiums oogt de ruimte optisch kleiner denk ik.

hoekie

Citaat van: Joris1971 op augustus 30, 2008, 09:12:52
Gewoon weg met al die podiumpjes, het is allemaal wel leuk van die podiums maar heeft het echt nut?
Ik denk door je ruimte die, met alle respect natuurlijk, een geringe oppervlakte heeft zonder podiums moet werken.Door het gebruik van podiums oogt de ruimte optisch kleiner denk ik.

Hoi,

Dat klopt wat je schrijft.
Maar het podium is mede gemaakt voor de 4 basshakers die er in komen.

Een optie blijft de speakers op een plank plaatsen... ipv op de stands.. maar of dat mooi is...
(dan moet je weer uitkijken dat je je hoofd niet stoot ;)  )

gr. Hoekie

PjotrrrNL

#347
Speakers zo hoog mogeljk op plank plaatsen; heeft ook voordeel in de zin dat de afstand tot de luisterpositie langer wordt (gelijker aan fronts).
En dan eerst maar eens kijken/luisteren hoe dit bevalt?

Joris1971

#348
Citaat van: hoekie op augustus 30, 2008, 09:39:06
Hoi,

Dat klopt wat je schrijft.
Maar het podium is mede gemaakt voor de 4 basshakers die er in komen.

Een optie blijft de speakers op een plank plaatsen... ipv op de stands.. maar of dat mooi is...
(dan moet je weer uitkijken dat je je hoofd niet stoot ;)  )

gr. Hoekie

Als het puur voor de basshakers is, zou ik het persoonlijk wel weten en dat is die basshakers niet plaatsen.
Een goede sub, zoals bijv. een Velodyne, doet wonderen en heb je heel dat podium met basshakers niet nodig.

Speakers op planken plaatsen.... zou ik niet doen, het ziet er niet mooi uit.. dan zou ik nog eerder die speakers met behulp van beugels ophangen.

Even nog een tip: Ik zie dat je apparatuur naast je scherm in die nis wordt geplaatst, het is al eerder gezegd dat die ledverlichting storend is tijdens het filmkijken.
Is het daarom een goed idee om er door Gé een soort van rolluik/scherm in te laten plaatsen. Dan kun je zodra de film start het rolscherm baar beneden trekken en heb je geen last meer van de ledverlichting.
Zie mijn simpel schetsje.  ;D

jaco

Citaat van: Joris1971 op augustus 30, 2008, 10:30:33
Als het puur voor de basshakers is, zou ik het persoonlijk wel weten en dat is die basshakers niet plaatsen.
Een goede sub, zoals bijv. een Velodyne, doet wonderen en heb je heel dat podium met basshakers niet nodig.
Toch is goede tactile ondersteuning nooit verkeerd. Het probleem is wel het goed te krijgen.
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm