The "Garage"

Gestart door GTDesign, juni 2, 2008, 11:19:07

« vorige - volgende »

0 leden en 32 gasten bekijken dit topic.

hoekie

Citaat van: Dreamer op augustus 17, 2008, 13:10:21
Ik heb zelf ook zitten te denken aan zo'n transparant doek voor mijn toekomstig HT. Ik heb ook niet een erg brede ruimte dus van wand tot wand projecteren zou best wel tof zijn. Alleen één nadeel is volgens mij dat je toch die perforatie gaat zien wat misschien storend zou kunnen zijn.
Hoever kom je van het doek af te zitten?
Ga dit in ieder geval verder volgen. Gaat mooi worden.  ;)

Ik zal rond de 3 meter van het doek zitten. (3.30 mtr denk ik...)

SpeedyAndré

Citaat van: hoekie op augustus 17, 2008, 13:03:30
De bassreflex komt dan iets boven onderkant scherm.
Deze zit bij de cdm 7nt ook aan de voorkant.


Ik zou die poort liever vrij houden, dus net onder de rand van het scherm ;)
Anders heb je straks een 'fluitende'' of sissende baspoort  :-\
Als de afstand tot het scherm groot genoeg (20cm?) is dan zal bovenstaande wel meevallen.

André  8)
Northstar Extremo CD+dac, Soundaware D100 pro, Monster Sigma 2K, Sphinx PJ8, Aragon Palladium, Infinity Renaissance 90, Xtc + NBS Statement III powercords, Straightwire Virtuoso,
Onkyo Tx-RZ830, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp-203 + Bdp-83, Shield 4K, HDfury Vertex 2, Google TV 4K +ultra, Toshiba HD-XE1, PS3, PS4 Pro +VR, PS5+VR2, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-VW550ES,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+, Sony MDR-HW700 (9.1), WH-1000MX3
2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Ex V3 wpboiler 200l+coil, Panasonic MDC07H3E5 L/W warmtepomp

bmateijsen

Ik heb een 2,80m breed Screen Research Clearpix 2 en daarbij zie ik op 4m absoluut niets van de microperf.
Het scherm is ook ISF en THX gecertificeerd.

Citaat van: Dreamer op augustus 17, 2008, 13:10:21
Ik heb zelf ook zitten te denken aan zo'n transparant doek voor mijn toekomstig HT. Ik heb ook niet een erg brede ruimte dus van wand tot wand projecteren zou best wel tof zijn. Alleen één nadeel is volgens mij dat je toch die perforatie gaat zien wat misschien storend zou kunnen zijn.
Hoever kom je van het doek af te zitten?
Ga dit in ieder geval verder volgen. Gaat mooi worden.  ;)

Arno P

Citaat van: bmateijsen op augustus 17, 2008, 13:16:42
Ik heb een 2,80m breed Screen Research Clearpix 2 en daarbij zie ik op 4m absoluut niets van de microperf.
Het scherm is ook ISF en THX gecertificeerd.


Waar heb je dat besteld? Is het per strekkende meter te krijgen? (Kosten?)

hoekie

Citaat van: bmateijsen op augustus 17, 2008, 13:16:42
Ik heb een 2,80m breed Screen Research Clearpix 2 en daarbij zie ik op 4m absoluut niets van de microperf.
Het scherm is ook ISF en THX gecertificeerd.


Ik weet niet wat voor scherm ik krijg... moeten we ff aan Gé vragen..


hoekie

Citaat van: SpeedyAndré op augustus 17, 2008, 13:14:34
Ik zou die poort liever vrij houden, dus net onder de rand van het scherm ;)
Anders heb je straks een 'fluitende'' of sissende baspoort  :-\
Als de afstand tot het scherm groot genoeg (20cm?) is dan zal bovenstaande wel meevallen.

André  8)

Ik dacht dat de speakers vlak achter het scherm geplaatst worden om achter de speakers 20 a 25 cm over te houden.

GTDesign

#231
Citaat van: hoekie op augustus 17, 2008, 13:19:19
Ik weet niet wat voor scherm ik krijg... moeten we ff aan Gé vragen..



Het word een Micro Perfo doek.
Dat is hetzelfde doek als Rob Dingen nu gebruikt alleen een maatje keiner.  ;)


Dreamer

Citaat van: hoekie op augustus 17, 2008, 13:20:57
Ik dacht dat de speakers vlak achter het scherm geplaatst worden om achter de speakers 20 a 25 cm over te houden.


Is dat genoeg ruimte? Ik dacht dat het beter was als de speakers vanaf de wand wat meer ruimte zouden hebben, maar dat is misschien ook afhankelijk van het soort speakers waarschijnlijk.

hoekie

Citaat van: Dreamer op augustus 17, 2008, 13:31:16
Is dat genoeg ruimte? Ik dacht dat het beter was als de speakers vanaf de wand wat meer ruimte zouden hebben, maar dat is misschien ook afhankelijk van het soort speakers waarschijnlijk.

Ja dat is afwachten... die ervaring heb ik niet echt met mijn speakers.
In het vorige huis had ik ze 30 a 35 cm van de wand (achterkant dan) en dat klonk goed.
Ze stonden toen met de binnenkant vlakbij een audiomeubel maar de andere kant was wel 1 mtr van de zijwand.

SpeedyAndré

Citaat van: Arno P op augustus 17, 2008, 13:18:43
Waar heb je dat besteld? Is het per strekkende meter te krijgen? (Kosten?)

Lees dit review eens, dan zie dat er wat nadelen zijn zoals een gain van 0,95 en de prijs (2005) van dik $3K zonder zwarte doek erachter  ::)
Dat extra zwarte doek zorgt dat je geen reflecties van speakers (glimmende delen) ziet door het scherm heen.

André  8)
Northstar Extremo CD+dac, Soundaware D100 pro, Monster Sigma 2K, Sphinx PJ8, Aragon Palladium, Infinity Renaissance 90, Xtc + NBS Statement III powercords, Straightwire Virtuoso,
Onkyo Tx-RZ830, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp-203 + Bdp-83, Shield 4K, HDfury Vertex 2, Google TV 4K +ultra, Toshiba HD-XE1, PS3, PS4 Pro +VR, PS5+VR2, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-VW550ES,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+, Sony MDR-HW700 (9.1), WH-1000MX3
2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Ex V3 wpboiler 200l+coil, Panasonic MDC07H3E5 L/W warmtepomp

Arno P

Citaat van: GTDesign op augustus 17, 2008, 13:26:47
Het word een Micro Perfo doek.
Dat is hetzelfde doek als Rob Dingen nu gebruikt alleen een maatje keiner.  ;)



Hoe groot zijn de gaatjes in dit doek (bepaald merk/spec?)

Arno P

Citaat van: SpeedyAndré op augustus 17, 2008, 13:46:50
Lees dit review eens, dan zie dat er wat nadelen zijn zoals een gain van 0,95 en de prijs (2005) van dik $3K zonder zwarte doek erachter  ::)
Dat extra zwarte doek zorgt dat je geen reflecties van speakers (glimmende delen) ziet door het scherm heen.

André  8)

Mooie prijs idd  :o niet  voor de gewone man weggelegd

Shane One

CitaatHet word een Micro Perfo doek

mooi doek wel...prijzig

alleen als je bv één scherm wil maken van 270cm breed
dan is de rolbreedte van 145 cm niet breed genoeg

en de gain van 1.4 is dat niet te hoog

SpeedyAndré

#238
Voor crt's is die gain wel prettig denk ik, ik wil ook wel weten of er meetrapporten zijn van de akoestische effecten (verlies van hoog en comb filter effect).
Prijs van de rol is €168,50 per m2 en 145cm rolbreedte.

André  8)
Northstar Extremo CD+dac, Soundaware D100 pro, Monster Sigma 2K, Sphinx PJ8, Aragon Palladium, Infinity Renaissance 90, Xtc + NBS Statement III powercords, Straightwire Virtuoso,
Onkyo Tx-RZ830, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp-203 + Bdp-83, Shield 4K, HDfury Vertex 2, Google TV 4K +ultra, Toshiba HD-XE1, PS3, PS4 Pro +VR, PS5+VR2, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-VW550ES,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+, Sony MDR-HW700 (9.1), WH-1000MX3
2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Ex V3 wpboiler 200l+coil, Panasonic MDC07H3E5 L/W warmtepomp

bmateijsen

Wij zijn dealer van Screen Research. Het is niet per strekkende meter te krijgen.
Wel is het zo dat ik Screen Research niet aanraad voor een CRT. De gain is 0,95, waardoor je gewoon wat meer ftl nodig hebt om een correct plaatje te krijgen uit de projector. Ik draai met de JVC HD-1.

Groet,

Bjorn

Citaat van: Arno P op augustus 17, 2008, 13:18:43
Waar heb je dat besteld? Is het per strekkende meter te krijgen? (Kosten?)

bmateijsen

#240
Prijs, tja, ook Stewart is kostbaar, wat dat betreft zijn het top kwaliteit schermen. Echter mijn filmervaring is er met 60% op vooruit gegaan, door luidsprekers achter het scherm te plaatsen. Je hebt niets meer in de weg staan, wat evt. nog afleid en dat is echt gaaf.

Groet,

Bjorn

Citaat van: SpeedyAndré op augustus 17, 2008, 13:46:50
Lees dit review eens, dan zie dat er wat nadelen zijn zoals een gain van 0,95 en de prijs (2005) van dik $3K zonder zwarte doek erachter  ::)
Dat extra zwarte doek zorgt dat je geen reflecties van speakers (glimmende delen) ziet door het scherm heen.

André  8)

Shane One

Citaatmijn filmervaring is er met 60% op vooruit gegaan, door luidsprekers achter het scherm te plaatsen. Je hebt niets meer in de weg staan, wat evt. nog afleid en dat is echt gaaf.

dat is zeker één voordeel

celerontje

Over microperf doeken kan ik wel wat vertellen:
Ik zat gisteravond in een heel klein bioscoopzaaltje (ca. 3m. breed 2:35:1 scherm)
Wall-E te kijken, en ik zag in hele lichte scenes heel duidelijk de perforaties in het scherm, die overgens superklein waren.
Ik zat toch zeker wel meer dan 3 meter bij het schem vandaan.
Het was trouwens een 35mm projectie.
Met een beamer zal je het denk ik niet zien, omdat die projectie veel ''harder'' is, om het zo te zeggen.
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Dreamer

Blijft eigenlijk nog één vraag over. Hoe erg storend is het? Ik heb zelf zo'n doek een keer van een forumlid ovegenomen met een doorsnede van 1mm (volgens mijn even groot als in de meeste bioscopen). Op een afstand van 4m zag je deze gaatjes nog net. Maar de doeken die Gé verkoopt hebben een doorsnede van 0,5mm. Dan zou het dus toch al een heel stuk minder zichtbaar moeten zijn volgens mij.
Misschien kan Gé zelf hier iets meer over zeggen.  ;)

bmateijsen


celerontje

Citaat van: Dreamer op augustus 17, 2008, 14:35:49
Blijft eigenlijk nog één vraag over. Hoe erg storend is het? Ik heb zelf zo'n doek een keer van een forumlid ovegenomen met een doorsnede van 1mm (volgens mijn even groot als in de meeste bioscopen). Op een afstand van 4m zag je deze gaatjes nog net. Maar de doeken die Gé verkoopt hebben een doorsnede van 0,5mm. Dan zou het dus toch al een heel stuk minder zichtbaar moeten zijn volgens mij.
Misschien kan Gé zelf hier iets meer over zeggen.  ;)

Wat jij zegt komt aardig overeen met mijn ervaring in de bios gisteravond.
Ik weet niet of die gaatjes daar 1mm of 0.5mm waren, ik denk 0.5mm.
't was trouwens alleen te zien in felle witte lichtpartijen.
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

hoekie

Citaat van: SpeedyAndré op augustus 17, 2008, 13:14:34
Ik zou die poort liever vrij houden, dus net onder de rand van het scherm ;)
Anders heb je straks een 'fluitende'' of sissende baspoort  :-\
Als de afstand tot het scherm groot genoeg (20cm?) is dan zal bovenstaande wel meevallen.

André  8)

Heb begrepen dat deze toch boven de rand van het scherm komt dus achter het doek.
De cdm 7 nt hebben ook een basreflex aan de achterkant.

hoekie

ff snel wat in elkaar gezet... gaat vooral om de kleuren.

plafond en wand van het scherm wordt zwart.
andere wanden worden donker grijs (antraciet)
vloerbedekking ... iets van aubergine.
dachten eerst iets van blauwe vloerbedekking... maar vinden dit wat strakker.

(maar goed ... niets is zo verandelijk als het weer en wij ook met onze ht  ;D)

donaldk

#248
Citaat van: Arno P op augustus 17, 2008, 13:47:25
Hoe groot zijn de gaatjes in dit doek (bepaald merk/spec?)

Microperf = Stewart = duur.

Edit: Ik zie dat de rolprijs nog meevalt.

Cineramax is nog eens failliet gegaan door een microperf installatie, dus het luistert allemaal heel nauw. Dus juiste perforaties, het was jaren terug, dus de gaatjes waren ongetwijfeld veel groter dan de 0,5 mm (vierkante of doorsnede?) van Gé's huidige Stewartdoek. Ook moet je alle maatregelen nemen om reflecties terug op het doek te voorkomen, dus Gé zal wel een extra rol plakvilt meenemen om de schermbak mee te beplakken, enz., enz.

Veel plezier ermee, alvast.

donaldk

VUTEC ANNOUNCES THE "ULTIMATE ADVANCEMENT" TO SOUNDSCREEN, THE MOST ACOUSTICALLY TRANSPARENT SCREEN

New SoundScreen to Be On View At CEDIA in Denver, September 4-7, Booth #526

[Pompano Beach, FL – August 18, 2008] – Vutec Corporation (www.vutec.com), a world leader in video projection screen technology, announced today the development of  a major advancement in SoundScreen, the award-winning acoustically transparent screen. 

The new SoundScreen will be on view at CEDIA in Denver from September 4 thru 7, Booth #526.

"In the development of acoustically transparent fabrics for the screen, where speakers are placed behind the screen, the best "SoundScreen" has just gotten better," said Howard Sinkoff, Vutec's President.  "Vutec has developed the ultimate advancement to the SoundScreen with a weave that eliminates moiré automatically," said Sinkoff.  "The material is a new durable vinyl coated woven fabric that hangs flat, is curl free and eliminates the need for tab tensioning," added the Vutec chief.

Testing at Vutec has determined that weaves are superior to perforated fabrics, which can impede sound transmission and attenuates higher frequencies.  The new SoundScreen can be compared to high quality speaker cloth.

The new SoundScreen eliminates any potential moiré effect, and transmits sound to its maximum quality. 

Vutec's decision to improve the structure of the SoundScreen fabric was also based on the newer projection technologies – the 1080P high definition projectors and the Blu Ray – where the new SoundScreen  eliminates any possible moiré effect. 

The new SoundScreen weave reflects more brightness with an improved design and reflective coating and less light loss.  Additionally, the texture of the fabric becomes invisible.

All self-supported fabric screen products that Vutec offers are available with SoundScreen, for both Vutec and Vision X products.  The SoundScreen fabric is also available with all masking units. 

In the world of video projection screen technology, Vutec's story has been one of innovation.  From the creation of the original Nova curved screens of the 1970's to SilverStar™, Vutec's revolutionary high-definition screens with a gain of 6.0, to ArtScreen™, a motorized art concealment system that quietly raises or lowers an elegant work of art over a Plasma or LCD TV, Vutec has always been on the cutting edge of progress in the screen industry.

Contact:   
Mike Schwager
Vutec Corporation
www.vutec.com
[email protected]
954-545-9000