Aankoopadvies x264 systeem

Gestart door exelzor, mei 31, 2008, 17:58:57

Vorige topic - Volgende topic

exelzor

Aangezien mijn oude pc aan het einde van zijn latijn is en ik mijn pc hard nodig heb voor mijn werk, ben ik dus een nieuwe systeem aan het zoeken. Ik ga hem uiteindelijk gebruiken voor mijn lichte werk en voor het bekijken van x264 1080p video's en moet een pc hebben die ik de komende paar jaar kan gebruiken. Gamen doe ik nooit, daar heb ik geen tijd voor. Ik heb al een beetje rondgekeken en heb in ieder geval wat selectie's gemaakt op alternate.

Behuizing: Maakt me helemaal niks uit als ie maar goedkoop en stil is!

Moederbord: HELP?

Processor: Intel® Core™ 2 Quad Q6600 4x 2400 MHz

Geheugen: GeiL 4 GB DDR2-800 Kit (of toch aanraders?)

VDOkaart: XFX GF8600GT (of toch andere merk of aanraders?

HDD: Western Digital Caviar SE16 500GB (dit staat vast)

Koeling: Scythe Slip Stream 800 + Tacens Aura Ice ?

Voeding: Cooler Master ExtremePower 400w  (of toch een andere zo stil mogelijke?)

Geluidskaart: onboard en anders mijn oude Audigy SE 24-bit

TV/Tunerkaart: mijn oude kaart

DVD/RW: Mijn oude Pioneer 111d brander

Hoe de pc eruit komt te zien maakt me helemaal niks uit. Dus een goedkoop kastje is goed. Wel wil ik mijn systeem zo STIL mogelijk hebben.
Het geluidskaart mag onboard zijn of mijn oude, wel moet hij spdif ondersteunen!

Verder is mijn budget rond de 500 euro.

Zoals jullie zien staan alleen de proccesor en de hdd al vast. Voor de rest heb ik eigenlijk geen flauw idee wat ik moet nemen en heb ik maar wat gekozen wat leuk klinkt. Videokaart mag absoluut geen ATI zijn, ik wil zeker terug naar Nvidia. Verder heb ik voor mijn werk al 2 pci kaarten die ik erin MOET inbouwen+mijn oude tv kaart. Dus ik heb eigenlijk op zijn minst 3 pci sloten nodig.

Dus wie zou mij kunnen helpen bij het maken van deze keuzes? Misschin dat iemand samen met mij de mogelijkheden op alternate zou willen doornemen?

exelzor

ok...ondertussen is de boel goed doorgehusselt. Dit is de systeem die ik morgen ga bestellen:

Behuizing: Cooler Master Centurion 5, Zwart, zilver

Moederbord: Asus P5K3 Deluxe/WiFi,Retail

Processor: Intel® Core™ 2 Quad Q6600 4x 2400 MHz

Geheugen: OCZ 4 GB DDR2-800 SLI Kit (of toch aanraders?)
                OCZ OCZ2P10004GK,4096MB, 1000MHz, DDR2,             
VDOkaart: XFX GF8500GT 512mb

HDD: Western Digital Caviar GP 500GB

Koeling: Zit al bij de kast

Voeding: Xilence 500W,500Watt, Retail

Geluidskaart: onboard

TV/Tunerkaart: mijn oude kaart

DVD/RW: Mijn oude Pioneer 111d brander

Totaal: 604 euro (incl assemblage)

wat vindt men hiervan? Zijn er verbeteringen?

donaldk

De Green Power versie van de WD? Zou duidelijk stiller zijn. Of eventueel eentje van de nieuwe serie (640 gig), of een 750. Maar die 5000 AAKS zijn momenteel wel scherp geprijst.

De 750, kan ik nu niet goedkoop vinden op de tweakers pricewatch site, maar heb ik zelfs bij Mycom al een paar maal voor 99,- gezien. Maar gezien je budget zou ik lekker bij 500,- blijven of een 640 (green power), want de goedkoopste aanbieders op tweakers vragen voor de 500 evenveel als voor de grotere GP (zie nu een andere regel voor de 500, begint al bij 60,-).

Hmm, de WD6400AACS stond net nog in het overzicht, maar bij herladen van de zoekopdracht niet meer.

http://tweakers.net/pricewatch/168689/western-digital-caviar-gp-wd5000aacs-500gb.html
http://tweakers.net/pricewatch/151125/western-digital-caviar-se16-wd5000aaks-500gb.html

exelzor

ik ga het systeem uiteindelijk door azerty laten assembleren, dus het is handig als ik alles in een keer bij ze koop.

Ik zie dat de verschil tussen green power versie en de ene die ik geselecteerd had maar 5 euro is. Dus uiteindelijk wordt het dus de green power editie.

Verder heb ik mijn oude externe 250 gb drive die ook mee verhuisd. Ik denk dat ik dan wel voldoende ruimte heb.

Mijn budget had ik trouwens opgeschoven naar 600 euro.