Ervaringen Panasonic TH-42PZ85

Gestart door Henksat, mei 29, 2008, 08:04:41

Vorige topic - Volgende topic

Henksat

Vol aandacht me weer aan het verdiepen in het hele calibratie verhaal. Mijn vorige Philips plasma is destijds ook door jullie gedaan, nooit spijt van gehad.
Nu heb ik dus een Panasonic plasma paneel, de TH-42PZ85, hebben jullie, of heeft iemand, hier al ervaringen mee?
Ik lees dat bij de instellingen Cinema en Warm al hele goede kleuren worden bereikt met een Panasonic.
Mijn toestel, nu 3 dagen oud, vindt ik zelf toch mooier met Eco en Normaal, maar dat zal de smaak zijn.

Ná hoeveel uur is een ISF Calibratie aan te raden?

Staaled

Citaat van: Henksat op mei 29, 2008, 08:04:41
Vol aandacht me weer aan het verdiepen in het hele calibratie verhaal. Mijn vorige Philips plasma is destijds ook door jullie gedaan, nooit spijt van gehad.
Nu heb ik dus een Panasonic plasma paneel, de TH-42PZ85, hebben jullie, of heeft iemand, hier al ervaringen mee?
Ik lees dat bij de instellingen Cinema en Warm al hele goede kleuren worden bereikt met een Panasonic.
Mijn toestel, nu 3 dagen oud, vindt ik zelf toch mooier met Eco en Normaal, maar dat zal de smaak zijn.

Ná hoeveel uur is een ISF Calibratie aan te raden?
Als leidraad wordt 200 uur aangehouden.

En een mooie aanschaf je 85. 8)
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

J.A.F._Doorhof

In principe komt panasonic dicht in de buurt van ideaal in 50% van de gevallen bij de plasma's.
Echter dat is niet 100% zeker, en bij de andere 50% halen we nog een zeer grote winst.

Ik raadt dus mensen alsnog aan om de calibratie te doen, MAAR het kan zijn dat er weinig winst is, als je naar Emmeloord komt met de display scheelt dat een flink bedrag, en als ik daar geen winst haal betaal je niets.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"
"Een ban krijg je niet, die verdien je"

tommi

Gave TV Henk!! ;)

Heb zelf net een PZ800 gekocht, top tv man!

Computers are useless....they only provide answers.
NAD Masters Series M12 BluOS - Nad Masters Series M22 - Ocos Triple - Audioquest Colorado XLR - Vivid Audio 1.5SE Rijksmuseum Blauw - Panasonic TXP50VT50 - Arcam AVR-390 - Classé CAV75mkII - Dynaudio Conctour SC Esotar2 - Dynaudio Contour Special 25 surrounds - Dune 4K Solo - Xbox One

Henksat

Citaat van: J.A.F._Doorhof op mei 29, 2008, 09:00:24
Als je naar Emmeloord komt met de display scheelt dat een flink bedrag, en als ik daar geen winst haal betaal je niets.

Tsja, dat is natuurlijk altijd lastig met zo`n paneel. Zal eens kijken of er een tour gepland staat in de omgeving van Wijchen.  :)

angel66

is die 85 nou wat lichter dan de 80.
ik heb de 80 hier gehad maar vond hem donker qua beeld.

hemertje

Destijds heeft mijn vorige TV, een 37" Philips CRT glasbak, ook een isf calibratie gehad van Frank.

Ik heb nu inmiddels ook deze TH-42PZ85 PLasma-TV in mijn bezit en deze is nu aangesloten op de Dreambox DM800 HD satellietontvanger. Standaard vind ik hem al een prachtig plaatje geven, zeker op de HD kanalen!

Bij deze een vraagje aan Frank of anderen die ervaring met deze TV hebben:

Wat is een betere instelling in de menus welke ik als eindgebruiker zelf in het standaard menu in kan stellen t.o.v. de standaard TV-instelling waarmee Panasonic deze TV uitlevert?

Ik heb nu de volgende instelling gehanteerd:

Hotelmode: on (via HDMI opstarten, geluid op 0 ivm audioset)

Viewingmode: cinema
Contrast: +65
Brightness: +48
Colour: +44
Sharpness: 0
Color Balance: warm
Color mgmt: off
x.v.Colour: off
P-NR: off

Setup Menu:
Intelligent Frame Creation: off
Power safe: off
Picture overscan: off

System Information:
Software version: 1102-10100
Status1: 001-0102-2000-0000
Status2: 0001-0000-0000-0000
HDAVI control: 3

Bedankt alvast en groeten,

Hemertje

J.A.F._Doorhof

Custom installer

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

hemertje

Frank, maakt het uit op welke stand je de TV inspeelt?

Cinema vind ik een flets beeld geven qua kleur, ik heb hem nu op eco staan
die geeft een beter realistisch kleurbeeld op dit moment

Henksat

Hier sluit ik me geheel op aan, heb dezelfde pana plasma.

Ik heb me aangemeld voor de tour van 9 juli, ben benieuwd of ik weer zo tevreden zal zijn ná afloop.
Bij mijn vorige Philips PF429965 was na de calibratie alles op een donkere achtergrond véél beter waar te nemen, dat vindt ik eerlijk gezegd bij mijn huidige Panasonic ook wel een beetje, je kunt slecht contouren/mensen/voorwerpen onderscheiden op een donkere, of nagenoeg zwarte achtergrond.

Mij Philips liet destijds mensen in de zaal zien bij een DVD van Simply Red ná de calibratie, vooraf zag je bijna niemand in de zaal.

J.A.F._Doorhof

Hi,
Je moet je goed realiseren dat de kleuren buiten ook niet cartoon kwaliteiten hebben.
In principe zou de cinema stand redelijk in de buurt moeten komen, maar zoals zo vaak ik kan dat niet beoordelen vanuit een posting.
Wel weet ik dat na de calibratie de panasonic zeker niet flets is.
Custom installer

Henksat

Citaat van: J.A.F._Doorhof op juni 19, 2008, 00:06:00
Wel weet ik dat na de calibratie de panasonic zeker niet flets is.

Toch kan ik beamen dat ik dat ook waarneem in de Cinema stand. Mijn vrouw omschreef het helder "alsof er een panty voor het beeld zit".
Ik zelf vindt "normaal" beter, óf dynamisch maar die overdrijft weer een beetje, alhoewel ik dat niet lelijk vindt. Verder heb ik alle opties uit staan.
Ik moet wel zeggen dat in de Cinema stand op een donkere achtergrond meer is waar te nemen, dat is wel het voordeel.
Als dit mogelijk is in de normaal of dynamisch stand ben ik al dik tevreden. Ben ik toch wel hoor met dit scherm, dat voorop gesteld. 

tommi

Ik heb gemerkt (zelf een 42pz800) dat de helderheid fabrieksaf nogal hoog staat, als je die terughaalt naar ca. 30% (eventueel Monster HDTV calibratie DVD gebruiken) dan zul je dat 'panty-effect' veel minder hebben.

groet,

Tom
Computers are useless....they only provide answers.
NAD Masters Series M12 BluOS - Nad Masters Series M22 - Ocos Triple - Audioquest Colorado XLR - Vivid Audio 1.5SE Rijksmuseum Blauw - Panasonic TXP50VT50 - Arcam AVR-390 - Classé CAV75mkII - Dynaudio Conctour SC Esotar2 - Dynaudio Contour Special 25 surrounds - Dune 4K Solo - Xbox One

J.A.F._Doorhof

Helderheid op 30% beperkt enorm je zwart detail, bij de panasonics staat dit vaak boven de 50% voor een goede doortekening.
Dat zou de DVD ook aan moeten geven als je de patronen goed gebruikt.
Custom installer

Snel beantwoorden

Waarschuwing: er is al ten minste 60 dagen geen nieuw bericht geplaatst in dit topic.
Tenzij je zeker weet dat je hier wilt reageren, overweeg je beter om een nieuw topic aan te maken.

Naam:
E-mail:
Verificatie:
Laat dit vak leeg alsjeblieft:
Typ de afgebeelde letters over
Luister naar de letters / Vraag een andere afbeelding aan

Typ de afgebeelde letters over:

Hoeveel is 20 plus vijf min een:
Wat is de afkorting voor high dynamic range:
Sneltoetsen: gebruik ALT+S om te verzenden/posten, of ALT+P om te bekijken