Mijn MythTV HTPC

Gestart door himselfish, mei 28, 2008, 14:53:41

Vorige topic - Volgende topic

himselfish

Goeiedag iedereen,

Ik ben hier nieuw op het forum (pas vandaag lid geworden) nadat ik van een collega hoorde over dit forum. Ik heb reeds enkele maanden mijn tweede MythTV media center up and running.

Het hele verslag van hoe en wat, alsook foto's en screenshots vind je op http://dark.ellende.eu/htpc/ .

Intussen heb ik mijn Mythbox ook zover gekregen (via 'wake up on time' via de bios) 2 min voor een ingestelde opname automatisch op te laten starten, zijn opname te doen en zichzelf daarna weer af te zetten. Gedaan dus met HTPC's die 24/7 moeten draaien. Hoe dat allemaal werkt beschrijf ik één van de dagen wel op mijn site.

Ik maak gebruik van het GA-MA69GM-S2H moederbord van Gigabyte, een AMD X2 BE-2350 CPU, 2GB ram en 1TB diskspace voor recordings. Qua software gebruik ik MythTV onder Ubuntu, hoewel ik binnenkort toch terug ga overstappen naar Gentoo.

Voor de rest hoop ik dat ik hierdoor weer enkele mensen overtuigd krijg om Linux en MythTV een kans te geven.

HiMSELFiSH

Gerbrand

Hoi,

Ik heb ook jaren MythTV gedraaid (zie dit topichttp://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=43951.0), totdat de PC waarop het draaide stuk ging. Nu heb ik een harddisk recorder gekocht. Dit is wel iets handiger, maar bepaalde functionaliteit mis je toch, met name de intelligentie bij het opnemen van programma's. Mythtv kan bijv. als er een conflict is, de herhaling van een programma opnemen ipv het programma zelf.

Gerbrand
Dedicated HT, soundproofed. 7.1.2 Dolby Atmos (B&W 9NT + HTM1 LCR)
Versterking: Denon AVC-4700. Eindversterkers: Emotiva XPA-3 + XPA -2
Projector: JVC N5. Bron:  Shield, Oppo BDP83, panasonic UB 900

tijse400

zoiets lijtk me ook wel leuk om eens te proberen. zoiets loopt wel vanaf een pc met slechts 8 GB en een pentium 2 400 Mhz? is dat te langzaam?
Philips 42PFL5028/h12| EPSON TW2900
DENON AVR 2307 | SONY PS3 | Sony VPL ES  |2*Xbox | Benq 8700
Front SS-SR12 -Center SS-CN14 -Rear SS-SR12)
Alles is te koop!

Gerbrand

Citaat van: tijse400 op mei 28, 2008, 22:14:30
zoiets lijtk me ook wel leuk om eens te proberen. zoiets loopt wel vanaf een pc met slechts 8 GB en een pentium 2 400 Mhz? is dat te langzaam?

Mits je een hardware MPEG2 encoder hebt, zou een servertje moeten lukken. Een MythTV frontend draaien (dus echt een soort Mediacenter) lijkt me te ambitieus voor deze configuratie. Bedenk alleen wel dat 8 GB zo vol is. Je moet toch minstens een paar 100 Gb hebben voor dit soort dingen.

Gerbrand
Dedicated HT, soundproofed. 7.1.2 Dolby Atmos (B&W 9NT + HTM1 LCR)
Versterking: Denon AVC-4700. Eindversterkers: Emotiva XPA-3 + XPA -2
Projector: JVC N5. Bron:  Shield, Oppo BDP83, panasonic UB 900

tijse400

ik heb wel een externe hardeschijf.. :) 320 GB
ik heb ook nog wel een dvd / hd recorder, maar iets met een pc lijkt me ook wel wat ( ik bedoel dus dat ik ook zonder htpc wel tv kan kijken en pnemen, ook op de beamer, zonder de tv aan te hebben etc( ivm dat je een tuner nodig heb)

wellicht is een htpc wat makkelijker dan een normale dvd . hdrecorder als je digitale kabel hebt, ivm de hogere resolutie, en het aansluiten en schakelen tussen kanalen.

de pc zou ik dan dus alleen als backend kunnen gebruiken. de gegevens komen dan op de externe HD die ik kan aansluiten op de linksys wrt350N zodat dat "snel" beschikbaar is in het netwerk. het is namelijk een GB router met wireless..
vraag em dan wel af of in dat geval alles wordt gestreamd via de sbackend, of dat dat rechtstreeks gaat, en alleen word geregeld via de backend.

ik heb nu bijvoorbeeld ook wel een xbox, maar die loopt zelfs bij geowne dvd's onder xbmc al vast. als ik via het nromale dashboard een dvd kijk gaat hetw el goed. maar dat is zonde van de xbox :P wel leuk voor spelletjes en uitzending gemist, en de internetradiostreams.

fotos bekijken daarmee is niet echt ahndig volgens mij, en mp3 doe ik niet echt aan..
Philips 42PFL5028/h12| EPSON TW2900
DENON AVR 2307 | SONY PS3 | Sony VPL ES  |2*Xbox | Benq 8700
Front SS-SR12 -Center SS-CN14 -Rear SS-SR12)
Alles is te koop!