The Confidence Mansion... En weer lekker verder met genieten :-)

Gestart door Jean Sibelius, mei 25, 2008, 23:30:20

« vorige - volgende »

0 leden en 12 gasten bekijken dit topic.

vik

Mooi geschreven Skyfox!

Waar wat vind je nu van de NX9 die heb ik volgens mij gemist?  :colgate:
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

PascalP

Leuk Richard, aardig lange dag zo te horen  :coffee:

Center vond ik niet echt een gemis moet ik zeggen, tuurlijk zal het met een center nóg accurater zijn, maar gezien de setup en de verwachting van een 4.1 setup vond ik het bizar goed en miste hem eigenlijk echt niet.
Zoals je zelf zegt klinkt de ruimte zeer ruimtelijk, muren lijken niet bestaand en het geluid klinkt niet alleen op de horizontale as maar ook zeker in de hoogte, toevoegen van hoogte speakers zou ook afbreuk doen op het geheel lijkt me :)
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

skyfox

Citaat van: vik op augustus 10, 2021, 11:16:43
Waar wat vind je nu van de NX9 die heb ik volgens mij gemist?  :colgate:

Klopt! Ik wilde ook niet al het gras voor Marc z'n voeten wegmaaien, maar ik zal mijn ervaring met de NX9 nog weergeven.  :hehe:

Qua projecteren ben ik gewend aan mijn eigen BenQ W2700, daarvoor een Optoma UHL55 en in een verder verleden de Epson TW2000. De N5 heb ik regelmatig bij Marc en ook bij Reza mogen bewonderen, qua tv is mijn huidige referentiekader een Oled.
Hoe verhoudt zo'n NX9 zich met de rest? Héél erg 3D. Bij heel veel materiaal had ik het idee dat ik een 3D bril op had. De weergave vóelt enorm diep. Het contrast en de kleuren zijn werkelijk prachtig. Het zwart is ook echt wel mooi diep, maar ik denk dat ik hoopte op nóg dieper zwart. Enfin, de beamer die Oled contrast haalt voor thuisgebruik moet nog uitgevonden worden, dus dat is geen realistische wens/verwachting, maar toch. Maar die kleuren en dat contrast! De scherpte is ook waanzinnig, zelfs al zonder de 8k eshift, welke we niet getest hebben. De enorme lens op de NX9 zal hier z'n handtekening zetten, het is echt een knettergoede lens die dit mogelijk maakt.
Jan z'n scherm is 280 breed, maar door de ruimte en kijkafstand voelt het niet direct zo groot. Zou de opstelling het toelaten dan zal de NX9 qua lichtoutput nog veel breder kunnen projecteren, wat de filmbeleving weer ten goede kan komen. Desondanks is het met de huidige opstelling al dik genieten. Wat mij betreft is deze beamer king of the hill!

Citaat van: anton op augustus 10, 2021, 11:14:39
Heel mooi geschreven !! Kan me goed voorstellen dat de uren voorbij gevlogen zijn  :wub: :wub:. Persoonlijk vond ik het missen van een center niet zo heel erg in Jan zijn set. Pascal en ik hebben diverse keren tegen elkaar gezegd dat de stemmen griezelig accuraat in de ruimte geplaatst worden. Ervaren doe je het natuurlijk op z,n best als er een (adequate) center wordt toegevoegd  8). Kon echter heel goed leven met deze set up  :P
Citaat van: PascalP op augustus 10, 2021, 11:19:48
Leuk Richard, aardig lange dag zo te horen  :coffee:

Center vond ik niet echt een gemis moet ik zeggen, tuurlijk zal het met een center nóg accurater zijn, maar gezien de setup en de verwachting van een 4.1 setup vond ik het bizar goed en miste hem eigenlijk echt niet.
Zoals je zelf zegt klinkt de ruimte zeer ruimtelijk, muren lijken niet bestaand en het geluid klinkt niet alleen op de horizontale as maar ook zeker in de hoogte, toevoegen van hoogte speakers zou ook afbreuk doen op het geheel lijkt me :)

Ik snap wat jullie zeggen, een gemis is ook een te groot woord. Het is een klein stukje plaatsing wat net dat verschil kan maken. Vanaf de hotseat ervaar je dit niet of zo goed als niet, op de hoek van de bank wordt het iets duidelijker. Voor mij meer met film dan met de muziek, waar ik off center eigenlijk net zo blij werd als in het midden.

Overigens wil ik nogmaals benadrukken dat de set echt al, zoals ook door jullie omschreven, op heel hoog niveau speelt. Genoemde zaken zijn puntjes op de i, geen letters op zichzelf. Het zijn de laatste procenten voor de surroundweergave. In stereo kan ik me alleen maar betere opnames wensen binnen de Mansion.  :inlove:
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Jean Sibelius

Citaat van: skyfox op augustus 10, 2021, 10:29:42
Mansion of Madness

Een tweede bezoek aan de Mansion. Wat kan ik dan nog toevoegen aan wat ik in 2017 al schreef.

Hoi Richard,

Een boel! 8) :) Bedankt voor je uitgebreide verslag en het delen van jouw ervaringen, impressies van afgelopen zondag en voor de feedback en observaties.

Het was ten eerste super gezellig en zo'n dag vliegt voorbij. Hopelijk hebben de boefjes je kunnen overtuigen dat er goede alternatieven zijn voor de Newfoundlander :colgate:. Angelie vond het overigens ook erg gezellig! Voordat ik het vergeet... die Ufo's op de DD-18 zijn van RuWi-audio. Doen hetzelfde als de Schnerzingers (maar zijn prijstechnisch interessanter). Wel zijn de Schnerzingers weer sterker qua werking, dus verhouding Effect/Euro vergelijkbaar.

Zoals je zelf ook al aangeeft had ik jou en Marc gevraagd om ook kritisch te luisteren 'naar wat je mist' ten opzichte van jullie set-ups waarin jullie wel gebruik maken van hoogte kanalen in een 3D-setup en dat heb je uitgebreid beschreven :thumbs-up:. Vooraf hadden we een aantal films/scenes afgestemd die jullie vooraf ook thuis zouden bekijken. Ik ben ervoor mezelf (nog) niet uit of ik eventueel een dergelijke 3D-uitbreiding zou willen maken of niet. Wat brengt het en wat kost het? :blink:

Dat er wat informatie verloren gaat in mijn 4.1 set-up is eigenlijk wel logisch. Maar naast het kostenplaatje is het namelijk ook de vraag of het beter of juist slecht wordt... Wat dat betreft zitten jij, Pascal en Anton eigenlijk gewoon op 1 lijn. Niet doen in mijn situatie :notify: :inlove:!

Die center is een steeds terugkerend item :). Sommige missen hem wel, sommige missen hem niet. Kan me overigens voorstellen dat je wat focus mist als je op een uithoek van de bank zit tijdens een film. Normaal zit ik alleen in de ruimte of samen met Angelie en dan zitten we lekker knus en dicht bij elkaar in het midden van de bank (nog geen jaar getrouwd) :D. Afgezien daarvan is er 1) geen geschikte center voor de VR10's en 2) zelfs al zou die er zijn, dan zou hij fysiek niet te plaatsen zijn zonder grote compromissen te sluiten op andere gebieden. Sommige hebben waarschijnlijk gezien dat er tweedehands een setje VR10 MK2's aangeboden wordt in de US, maar voordat die in de Mansion staan ben ik 40K verder. Allemaal kosten/investeringen die het mij echt niet waard zijn.

In mijn situatie is de pikorde qua content nog steeds: 1) stereo muziek, 2) muziek surround (incl. wel/geen beeld), 3) film surround (incl. beeld) en daarvoor zijn tijdens de bouw en realisatie van de Mansion geen compromissen gesloten. Mooi om te lezen die opzet volledig is geslaagd. Wat ik ook vertelde... als ik muziek op Qobuz mooi vind die ik vaker wil luisteren, dan koop ik deze en download deze op de NAS. Er blijft qua weergave een verschil bestaan ondanks dat ik Qobuz beter vind dan Tidal.

Ga binnenkort bij verschillende mensen in hun set-up luisteren hoe 3) ('film surround') klinkt omdat het a) ten eerste gezellig is, b) leerzaam is en c) om een indruk te krijgen hoe ik het bij iemand anders ervaar.

Daarna maak ik definitief een keuze of en hoe eventueel verder in de Mansion (heb op een bierviltje al berekend wat dat ongeveer zou gaan kosten...) Vooralsnog lekker investeren in content en daarvoor hebben we samen met Marc de perfecte WhatsApp groep! Zoals ik gisteren al Appte zijn Over Lord (4K) en Power Rangers (4K) ondertussen besteld en staan er nog wat titels op het wensenlijstje ;D.

En een volgende M&G gaat er wat mij betreft zeker komen, daarvoor zijn ze veel te gezellig :pompom:


Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

MLCinema

Voor alles is een eerste keer...

Afgelopen zondag was, na 500 dagen wachten als gevolg van COVID-19 en gezamenlijke voorzichtigheid, de dag aangebroken dat ik samen met Skyfox (Richard) naar de mooie ruimte van Jan ging kijken en luisteren! De afgelopen 1,5 jaar hadden we al regelmatig contact gehad via de app en volgens mij ben ik verantwoordelijk voor een aantal UHD's in de collectie van Jan ;D.

Rond 09:00 stond ik bij Richard op de stoep en na de koffie gezamenlijk in de auto richting Jan gestapt. Klein uurtje rijden dus onderweg van alles en nog wat kunnen bespreken qua HT/Stereo/werk. Altijd gezellig! Ik had wat meegenomen voor bij de koffie en kennismaking met Jan en zijn vrouw Angelie en hun 3 redelijk uit de kluiten gewassen viervoeters. Ik ben zelf geen kleine jongen, maar voelde mij toch redelijk klein tussen deze 3 viervoeters waarvan de jongste nog een hoop groei doorgaat maken getuige de omvang van de 2 oudere honden.

Aangekomen in de ruimte van Jan valt mij direct het formaat op. Op de foto's komt dat niet goed over maar de ruimte van Jan is aardig breed, bijna zo lang als mijn eigen ruimte is, 5,8m? Ook is hij lang en qua verhouding mooi rechthoekig. De afwerking binnenin is topnotch met mooie kleurcombinaties en je ziet dat er veel tijd en zorg is gestoken in de akoestische aanpassingen. Prachtig! Met het licht aan en de focus op stereo is de ruimte mooi licht en ademt deze een high end sfeer. Met het licht uit en het grote scherm naar beneden ontvouwt zich een prachtige bioscoop.

Wat mij verbaasde was de breedte van het scherm. Door de verhouding van de ruimte lijkt het scherm van 2.80 breed veel kleiner. Dat kan ook komen door de gigantische Von Schweikert speakers. Ik heb nog nooit in een thuissituatie een dergelijke speaker mogen aanschouwen. Geen wonder dat Jan een hok in zijn tuin heeft gebouwd. In combinatie met de aansturing en subtowers is de stereo afbeelding van deze setup het beste dat ik ooit heb gehoord in een thuis set. De ruimte lijkt niet te bestaan bij het luisteren naar muziek. De speakers gaan laag, geven hoog mooi weer zonder scherp randje. De afbeelding is echt en bijna tastbaar. Wel zijn mindere opnamen geen match voor deze setup. Bij echt goede opnames klinkt de set fantastisch en haalt deze ieder detail uit de opname. Slechte opnames vallen compleet door de mand. De ruimte is echt gemaakt voor stereo en daarop afgesteld.

De surround ervaring met "slechts" 4 speakers was zeer overtuigend. Je merkt wel dat daar niet de focus op ligt, ondanks dat de setup ook in die opzet bestaat uit hele mooie componenten. Persoonlijk mistte ik de hoogte kanalen en center wel. Zeker bij de films waarop deze tracks staan merkte ik dat ik wat miste. De Trinnov is wel een mooie processor, zeker bij de Auto 3D demo disc was de 3D ervaring zeer overtuigend met geluiden die overhead leken te bewegen. Ook ik sluit mij bij anderen aan dat ik niet zou investeren in 3D audio, daar ligt niet je main focus. Het is een enorme investering, het vraagt mijn inziens om een andere setup. Ik zou daar niet aan beginnen met de Von Schweikerts maar dan vol een andere set neerzetten die film op een hoger niveau weergeeft, maar dan mis je de fantastische stereo weergave die je nu hebt. Ik zou eerder inzetten op vinyl dan op 3D audio;).

Jan en Angelie, bedankt voor de toffe dag en het lekkere eten. Ik vond het enorm gezellig en heb er echt van genoten!

NB: het plaatje van de JVC NX9 was echt schitterend. Ik herkende heel erg de N5 erin qua signatuur en look. Alleen dan dieper qua zwart en meer 3D qua afbeelding. Je kan niet meer roepen dat film een bij product is ;).
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

denoontje

Gave verslagen maar weer en herkenbaar (al heb ik de n9 net bij Jan gezien).

Mooie dag geweest zo te lezen...top!

vik

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

PascalP

Leuk Marc!
Dus behalve de center zijn we vrij unaniem over Jan zijn ruimte  :clapping:
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

Jean Sibelius

Citaat van: Kamdioblitz op augustus 10, 2021, 21:35:17
Voor alles is een eerste keer...

Afgelopen zondag was, na 500 dagen wachten als gevolg van COVID-19 en gezamenlijke voorzichtigheid, de dag aangebroken dat ik samen met Skyfox (Richard) naar de mooie ruimte van Jan ging kijken en luisteren!

Dankjewel Marc voor je mooie en uitgebreide verslag! :clapping:

Naast het lekkers voor de innerlijke persoon wat jullie hadden meegebracht hadden jullie ook nog twee stuks 'Eye & Ear'-candy meegenomen als cadeautje (Lucy in 4K en het concert van Andrea Bocelli in Tuscany), waarvoor nogmaals bedankt, echt superblij mee! :inlove: Die laatste ga ik vanavond helemaal bekijken en beluisteren want de stukjes die we zondag gezien en gehoord hebben waren erg indrukwekkend zowel qua muziek, beeld als geluid.

De 'kale' ruimte is in totaal 5.86 meter breed en ja, je mag rustig stellen dat ik naar aanleiding van ons app-groepje minstens 20 UHD's op jouw aanraden heb aangeschaft :colgate:. Zelfs de door zowel Richard als mij 'verguisde' Power Rangers >:D, waarvan we zondag een paar stukjes hebben gekeken, was leuk genoeg om te bestellen en ik twijfel er geen seconde aan dat nog (veel) meer titels zullen volgen de komende tijd.

Ook je opmerking qua schermafmeting herken ik direct... 2.80 meter breed lijkt behoorlijk wat, maar op een kijkafstand van bijna 5.5 meter is het niet enorm (je krijgt pas een indruk van de grootte van het scherm als er iemand voorstaat). Breder was ook geen optie geweest, omdat de speakers dan te ver naar de wanden geplaatst moesten worden (ook daar geen compromis ivm stereo). Ga je overigens zelf ook nog experimenteren met Adamantium om licht wat terugkomt van het scherm af te vangen?

Persoonlijk vind ik Auro-3D opnames ook met stip het beste tot hun recht komen in mijn opstelling, maar dat komt ongetwijfeld door de hoogte van de speakers, waardoor je bijna fantoom hoogte speakers boven de grond laag hebt. De re-mapping van de andere formaten doet de Trinnov inderdaad heel netjes, maar er zijn ook grenzen wat mogelijk is.

En super bedankt voor je opmerkingen qua stereo :happy:! Daar ben ik uiteraard het meest content mee. Vond de afsluiting van de avond... eerst Eva Cassidy en daarna meteen door naar David Guetta ("standje oorlog") ook wel typerend voor de set-up. Het maakt niet uit wat je erin stopt (wel goede opname kwaliteit!) en je krijgt het heerlijk terug. De NX9 en alles eromheen is een echte aanwinst voor de ruimte. Zelf nog steeds een WTF als ik film kijk (en daar gaat het uiteindelijk ook om).

Vond het ook supergezellig en ben heel benieuwd naar jullie set-ups, maar het zal vast niet lang duren voordat ik die mag komen ervaren :coffee: :pompom:.


Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Jean Sibelius

Citaat van: denoontje op augustus 10, 2021, 23:29:15
Gave verslagen maar weer en herkenbaar (al heb ik de n9 net bij Jan gezien).

Mooie dag geweest zo te lezen...top!

Gaan we wat mij betreft alsnog een keertje doen :)
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Jean Sibelius

Citaat van: PascalP op augustus 11, 2021, 07:39:24
Leuk Marc!
Dus behalve de center zijn we vrij unaniem over Jan zijn ruimte  :clapping:

Inderdaad ;) Nu vooral mezelf niet alsnog gek (laten) maken, scheelt weer een hoop geld :pompom:
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

vik

En anders een andere ruimte bij bouwen Jan?  Genoeg plek in de tuin dacht ik zo.  ;D

Citaat van: Jean Sibelius op augustus 11, 2021, 08:47:37
Inderdaad ;) Nu vooral mezelf niet alsnog gek (laten) maken, scheelt weer een hoop geld :pompom:
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

PascalP

Citaat van: vik op augustus 11, 2021, 10:58:55
En anders een andere ruimte bij bouwen Jan?  Genoeg plek in de tuin dacht ik zo.  ;D

1 stereo en 1 HT ruimte, ik zeg doen  :headbanging:
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

vik

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

skyfox

Volgens mij is het goedkoper om de huidige ruimte meer te laten voldoen aan de eisen voor 3D surround geluid met center...

Aan de andere kant, ik zeg Von Schweikerts eruit, Dyns eruit, MK S300 erin... Kan volgens mij prima kostenneutraal.  :hehe: :clapping: :crazy: :-X
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

PascalP

Citaat van: skyfox op augustus 11, 2021, 12:02:16
Volgens mij is het goedkoper om de huidige ruimte meer te laten voldoen aan de eisen voor 3D surround geluid met center...

Aan de andere kant, ik zeg Von Schweikerts eruit, Dyns eruit, MK S300 erin... Kan volgens mij prima kostenneutraal.  :hehe: :clapping: :crazy: :-X

S300's full-range stereo gaat hem niet worden denk ik ;)
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

skyfox

Citaat van: PascalP op augustus 11, 2021, 12:09:36
S300's full-range stereo gaat hem niet worden denk ik ;)
Twee mooie bass woofers erbij, subwoofer heeft Jan al, presto!
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

chansig

Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Jean Sibelius

Citaat van: vik op augustus 11, 2021, 10:58:55
En anders een andere ruimte bij bouwen Jan?  Genoeg plek in de tuin dacht ik zo.  ;D

Citaat van: PascalP op augustus 11, 2021, 11:00:15
1 stereo en 1 HT ruimte, ik zeg doen  :headbanging:

Citaat van: skyfox op augustus 11, 2021, 12:02:16
Aan de andere kant, ik zeg Von Schweikerts eruit, Dyns eruit, MK S300 erin... Kan volgens mij prima kostenneutraal.  :hehe: :clapping: :crazy: :-X

Even niet op het forum en mijn tuin is volgebouwd en mijn geliefde speakers staan bij het oud vuil >:D.

Citaat van: skyfox op augustus 11, 2021, 12:02:16
Volgens mij is het goedkoper om de huidige ruimte meer te laten voldoen aan de eisen voor 3D surround geluid met center...

Dat weet ik wel zeker ;D

Een tweede ruimte zou voor Angelie misschien nog wel bespreekbaar zijn (als dat tevens betekent dat daarvoor de – volgens haar lelijke – apenboom gaat verdwijnen). Heb een principe schets voor de 'Confidence Palace' al een tijdje in de kast liggen, maar de Staatsloterij wil helaas nog niet meewerken :nopompom:.

Maar mijn huidige speakers wegdoen.... Ik leef nog steeds met de gedachte dat als ik over 30 jaar naar een bejaardenflat moet uitwijken de Von Schweikerts helaas niet mee zullen kunnen, maar dat mijn C4's het daar nog steeds prima zouden doen, dus ook die blijven.

Blijf natuurlijk wel heel benieuwd naar het 3D-surround geweld in de mooie ruimtes van anderen, maar kan me niet voorstellen dat dat mijn ideeën/plannen hierboven verandert (daarvoor is voor mij stereo en muziek surround te belangrijk tov surround film).

Citaat van: chansig op augustus 11, 2021, 14:50:05
Leuke dag geweest als ik zo lees.

Absoluut! :pompom: Gelukkig kan het weer nu de meesten zijn ingeent en we de belangrijkste Corona maatregelen in acht blijven nemen.


Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

MLCinema

De apenboom zag eruit alsof hij al langzaam afsterft[emoji13]. Je kan beter een geldboom planten. Voor jouw doeleinde Jan is de huidige set perfect. We moeten niet doen alsof 4.1 behelpen is wanneer hij uit jouw componenten bestaat.

Als je het opnieuw zou doen zou je wellicht met de kennis van nu andere keuzes maken puur voor film.

Net nog een film gekeken en dan zit ik er meer middenin door de hoogte laag en zij kanalen. Muziek is echter geen vergelijk maar ook geen prio. Net als bij jou een keuze. Muziek is bij mij de woonkamer.
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

denoontje


sjongele

Jan,

Wat een geweldige ruimte, die Mansion van je. Goed doordachte akoestische maatregelen en een enorm hoog afwerkingsniveau: dat op zich is al echt prachtig en geeft onmiddellijk aan hoe hoog je de lat legt. En ja, dat wordt zeer duidelijk bevestigd wanneer je set, na opwarming, in stereo begint te spelen. Wat een gemak en rust in de weergave en wat een heerlijk impulsgedrag: hier wordt niets uitgesmeerd en staat alles als een huis. De ruimte blijkt er niet alleen goed uit te zien, maar ook inderdaad fantastisch te klinken: storende staande golven in het laag worden feilloos weggedempt, terwijl de diffusers en lattenabsorbers er wel voor zorgen dat de ruimte levendig blijft en z'n rol blijft spelen in een ruimtelijke stereoweergave. Echt ongekend heerlijk om zo muziek te luisteren. Kippenvel.

En die NX9, tsja, die klapt natuurlijk een prachtige hoeveelheid licht op het scherm, terwijl de kleuren ervan afspatten. Mooi!

Super bedankt dat ik een keer mocht meegenieten!
Enne, ook bedankt natuurlijk voor de gastvrijheid en goede verzorging die Angelie en jij ons gezelschap van drie geboden hebben!

Groeten, Sander
Apparatuur: Auralic Aries G1, Oppo UDP-203, Apple TV 4K, Zidoo Z1000 Pro, Nvidia Shield, OSMC Vero 4K+, Arcam AV40, 3x Arcam PA240, 1x Arcam PA720
Luidsprekers: KEF Reference 3 (L+R), KEF Reference 2c (C), KEF Reference 1 (SL+SR), KEF R8A (4x height), KEF KF92 (2xsub)
Projectie: Sony VPL-VW590ES, Screen Innovations BlackDiamond
Bediening & automation: NEEO Remote + SDK, Domoticz

skyfox

Leuk verslag! En heel herkenbaar, inderdaad. Als beeld man kan ik alleen maar beamen dat het plaatje van de NX9 smullen is. [emoji3060]
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Jean Sibelius

Citaat van: sjongele op augustus 30, 2021, 18:43:44
Jan,

Wat een geweldige ruimte, die Mansion van je. Goed doordachte akoestische maatregelen en een enorm hoog afwerkingsniveau: dat op zich is al echt prachtig en geeft onmiddellijk aan hoe hoog je de lat legt. En ja, dat wordt zeer duidelijk bevestigd wanneer je set, na opwarming, in stereo begint te spelen. Wat een gemak en rust in de weergave en wat een heerlijk impulsgedrag: hier wordt niets uitgesmeerd en staat alles als een huis. De ruimte blijkt er niet alleen goed uit te zien, maar ook inderdaad fantastisch te klinken: storende staande golven in het laag worden feilloos weggedempt, terwijl de diffusers en lattenabsorbers er wel voor zorgen dat de ruimte levendig blijft en z'n rol blijft spelen in een ruimtelijke stereoweergave. Echt ongekend heerlijk om zo muziek te luisteren. Kippenvel.

En die NX9, tsja, die klapt natuurlijk een prachtige hoeveelheid licht op het scherm, terwijl de kleuren ervan afspatten. Mooi!

Super bedankt dat ik een keer mocht meegenieten!
Enne, ook bedankt natuurlijk voor de gastvrijheid en goede verzorging die Angelie en jij ons gezelschap van drie geboden hebben!

Groeten, Sander

Hoi Sander,

Bedankt voor je mooie impressie verslag! :colgate:

Mooi dat zelfs na ruim 13 jaar (toen ik begon na te denken over deze ruimte) blijkt dat het uitgangspunt: 'optimaliseren van de audiofiele eigenschappen van deze ruimte met een minimum aan concessies wat dit aspect betreft' nog steeds als zodanig ervaren wordt. En dat kippenvel gevoel heb ik (gelukkig) ook nog steeds regelmatig. Nog steeds erg blij met de ruimte en alle keuzes die ik (destijds) gemaakt heb.

Afgelopen zondag hebben we met name veel stereo gedraaid met daarnaast een paar stukjes concert en een enkele film fragmenten. Het was erg leuk en gezellig om het effect van de ruimte te kunnen laten zien en te laten horen.

Voor mij eveneens goed om (nogmaals) te realiseren dat ik qua Domotica een 'gevorderde beginner' ben, maar dat er mensen, zoals jij zijn, die er nog veel meer vanaf weten en nog veel verder gaan dan ik doe :D.

Maak graag een keer gebruik van je aanbod om bij jullie te komen kijken, want de manier waarop jullie de woonkamer hebben ingericht om muziek en film te kijken ziet er zeer goed doordacht en sfeervol uit :coffee:. (ik ik ben ook erg benieuwd naar de flows)

En heb je ondertussen met de Lange en Etienne al afgesproken dat je volgend jaar ook mee naar de High-end in München gaat? Tot een volgende keer! :clapping:

Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)