The Confidence Mansion... En weer lekker verder met genieten :-)

Gestart door Jean Sibelius, mei 25, 2008, 23:30:20

« vorige - volgende »

0 leden en 17 gasten bekijken dit topic.

PascalP

De Celerity is ook de enige 'echte' optische kabel die ik ken.
Met alle andere 'semi'-optische kabels gaat idd het beeld over het optische stuk, maar zaken voor CEC en ARC en ook de voeding voor zowel de zendende als ontvangende kant blijft gewoon koper.
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

PascalP

En die Forester voeding idd een mooie oplossing Jan! Scheelt dat ie 2x USB heeft, dat mist dan weer op bijvoorbeeld de Keces voedingen.

Maar betreft achterop de JVC. Zit daar maar 1 USB die je met een splitter wilt gebruiken als ik het goed begrijp?
Levert die wel genoeg stroom om 2 kabels tegenlijk te voeden? Ook al gebruik je maar 1 input (obviously), zullen beide kabels toch voeding trekken lijkt me?
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

Jean Sibelius

Citaat van: Teejoo op mei 26, 2021, 20:13:03
Dat heb ik nu ook en is idd wat ik bedoel.

Ik heb gisteravond meteen allebei de HDMI-kabels aangesloten; nu nog even à la test set-up om zeker te weten dat ze het ook echt doen (zou jammer zijn om er achter te komen dat ze het niet doen als ze al netjes in het plafond liggen) >:(.

En daarna testen natuurlijk. Had dinsdagavond een (deel van een) concert gekeken en de Oppo ging vrolijk verder waar ik dinsdag was gebleven :music:.

De CineMike HDMI doet (nu al) perfect zijn ding en meteen weer een super strak en gedetailleerd beeld. Heb de rest van het concert nu wel eerst afgekeken. Het was pas 22:00 en ik was eigenlijk toch ook wel heel nieuwsgierig naar het verschil met en zonder modificatie (dus ook de standaard HDMI aangesloten). Om te testen en om de verschillen minimaal te houden dezelfde keten via de Oppo (enige verschil HDMI-input 2 ipv HDMI-input 1 op de JVC gebruikt...). Als track enkele fragmenten, waarvan ik net daarvoor nog dacht 'wow' (nog niet eerder gezien).

Uitkomst... Tja, "bummer" (of juist niet). Het verschil tussen de standaard HDMI en de CM HDMI is (laat ik eens superlatieven gebruiken) 'bizar' groot. Precies de ervaring die ik had toen ik van de RU-connect naar de CM HDMI ging en waarbij ik van de bank viel <inside joke>. Ben ik nu gek geworden?!?

De standaard HDMI kabel komt nieuw uit de doos en we weten dat elektronica altijd even moet inspelen, dus ik laat deze standaard HDMI voor het experiment nog even hangen. Ik kan best wel even leven met dit beeld, maar het is voor mij duidelijk zijn dat de CM-modificatie voor deze HDMI echt een flinke upgrade is. Om eerlijk te zijn... als je bereid bent om 8K, 9K of zelfs 15K uit te geven voor een Lumagen, MadVR om je beeld te verbeteren, dan is deze CM HDMI mijn inziens echt een 'no brainer' om in je systeem te testen. Just my '299900 Cents' :D.

Citaat van: PascalP op mei 27, 2021, 09:21:41
En die Forester voeding idd een mooie oplossing Jan! Scheelt dat ie 2x USB heeft, dat mist dan weer op bijvoorbeeld de Keces voedingen.

Maar betreft achterop de JVC. Zit daar maar 1 USB die je met een splitter wilt gebruiken als ik het goed begrijp?
Levert die wel genoeg stroom om 2 kabels tegenlijk te voeden? Ook al gebruik je maar 1 input (obviously), zullen beide kabels toch voeding trekken lijkt me?

Heb inderdaad ook naar o.a. de Keces P8 gekeken, maar die is duurder (mede door functionaliteit die ik niet nodig heb). Verder heeft ie maar 1 USB-uitgang, dus zou ik er twee nodig hebben. Heb ook bv. gekeken naar de Farad Super 3, maar die is bijna twee keer zo duur als de F1 (en heeft maar 1 USB-uitgang). Er zijn op een gegeven moment grenzen :thumbs-up:.

Met behulp van de USB-splitter kan ik inderdaad de enkele USB-uitgang van de JVC gebruiken om twee HDMI's met 5V te voeden. Heb hem gisteren nog niet in de set-up gebruikt. Of het inderdaad lukt wat ik van plan ben, geen idee. Ook Viktor adviseerde om het even te testen. De Oppo is by far de belangrijkste bron voor mij, dus als ik de standaard HDMI eruit moet halen om het beste resultaat te krijgen, dan doe ik dat gewoon uiteraard ;D.

Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Jean Sibelius

Citaat van: Kamdioblitz op mei 26, 2021, 19:03:28
Gaaf om te lezen Jan! Geniet ervan. En die pup gaat natuurlijk alle aandacht krijgen de komende tijd en terecht!

Wat betreft niet meer weten wat je besteld hebt. Die ken ik[emoji23][emoji23][emoji23]. Went vanzelf!

Dank je Marc! Ondertussen qua inzicht in bestellingen is er weer wat licht in de duisternis ;). Volgens mij(?) heb ik nu alles van Bol binnen. Nu nog wachten op Amazon en Zavvi :D
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

papaleo

Dat is mooi Jan  :thumbs-up:

En Zode mieters...denk/dacht ik bij mijzelf ,dùs een 00001111/licht kabel kan dan tòch je beeld/geluid verbeteren ik zal dan niet goed kunnen relativeren in de zin van waar de logica zit hoe en wat dit tot stand brengt.  ::)
Om hier niet een technische uitleg uit te lokken zal ik tzt zelf de proef op de som (moeten) gaan nemen en Vik hier toch maar eens uitnodigen met zo'n CM hdmi kabel  ;)

Ik zelf zit naar een Farad Super 3 te kijken om de voeding van de Lumagen over te nemen maar eerlijkheid gebied mij te zeggen dat ik ook hier mijn twijfels heb dat dit mijn beeld cq geluid beter zal gaan maken....ook hier zou ik zèlf de proef op de som willen hebben alvorens deze aan te schaffen ik weet alleen niet of er hier sponsors zijn die zo'n voeding ter demo beschikbaar stellen.
Uit een test had ik begrepen/gelezen dat deze beter presteert dan een Keces of de sBoost.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

PascalP

Leo. Cinemike gebruikt de Keces P8 en zelf Jim P. van Lumagen raadt deze aan.
Weet niet precies hoeveel Amperes de Lumagen trekt als ik volle bak aan het werk ik met tonemapping endergelijke, maar anders zou je met een Keces P3 misschien ook uitkomen? (3A@12V)
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

papaleo

Citaat van: PascalP op mei 27, 2021, 17:57:20
Leo. Cinemike gebruikt de Keces P8 en zelf Jim P. van Lumagen raadt deze aan.
Weet niet precies hoeveel Amperes de Lumagen trekt als ik volle bak aan het werk ik met tonemapping endergelijke, maar anders zou je met een Keces P3 misschien ook uitkomen? (3A@12V)
Ahaa,dat wist ik niet. ;)

De originele voeding van de Lumagen is 12vdc/5A dus dan zou de P3 met 3A denk ik net te weinig power (over) hebben...
(Sorry jan voor het 'kapen' van je draadje)  ::)

Edit
Ik zie dat jijzelf ook een Keces P3 in je keten heb zitten...wat hangt er bij jouw aan?
Om dit draadje niet meer te vervuilen mag dit ook via pm  ;)
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

denoontje

Feli jan met de upgrade. Ik weet wat hij kan doen...

ik vraag me af als ik van mijn optische Atzebe kabel de koper verbinding zou kunnen weghalen of dat een mod upgrade zou kunnen zijn.
Heb je wel niet de da converters die cm gemod/gemaakt heeft maar wel galvansiche scheiding...

Teejoo

Citaat van: denoontje op mei 27, 2021, 19:24:59
Feli jan met de upgrade. Ik weet wat hij kan doen...

ik vraag me af als ik van mijn optische Atzebe kabel de koper verbinding zou kunnen weghalen of dat een mod upgrade zou kunnen zijn.
Heb je wel niet de da converters die cm gemod/gemaakt heeft maar wel galvansiche scheiding...
Jan geeft aan dat de standaard kabel gelijk is aan de reconnect. Dat verbaast me wel. Van de andere kant heeft hij hem niet aan de processor hangen waardoor het geluid er sowieso niet van zal opknappen.

Jean Sibelius

Citaat van: papaleo op mei 27, 2021, 17:42:47
Dat is mooi Jan  :thumbs-up:

En Zode mieters...denk/dacht ik bij mijzelf ,dùs een 00001111/licht kabel kan dan tòch je beeld/geluid verbeteren ik zal dan niet goed kunnen relativeren in de zin van waar de logica zit hoe en wat dit tot stand brengt.  ::)
Om hier niet een technische uitleg uit te lokken zal ik tzt zelf de proef op de som (moeten) gaan nemen en Vik hier toch maar eens uitnodigen met zo'n CM hdmi kabel  ;)

Ik zelf zit naar een Farad Super 3 te kijken om de voeding van de Lumagen over te nemen maar eerlijkheid gebied mij te zeggen dat ik ook hier mijn twijfels heb dat dit mijn beeld cq geluid beter zal gaan maken....ook hier zou ik zèlf de proef op de som willen hebben alvorens deze aan te schaffen ik weet alleen niet of er hier sponsors zijn die zo'n voeding ter demo beschikbaar stellen.
Uit een test had ik begrepen/gelezen dat deze beter presteert dan een Keces of de sBoost.

Dank je Leo! Inderdaad het beste om de CM HDMI zelf uit te proberen in jouw set-up en om na te gaan of het bij jou wat doet en zo ja, of het voldoende brengt. Het exemplaar van Viktor is weer beschikbaar, dus ik ga er vanuit dat er snel wat te organiseren is :colgate:

Ik was overigens in de race voor de Farad Super 3 om de HDMI-kabel aan te hangen (die is wat makkelijker dan een Lumagen). Voor mij was overigens ook de belangrijkste reden dat deze voeding erg goed uit de reviews kwam tov vele andere voedingen. Heb zelfs nog met Kemp contact gehad en een offerte ontvangen, maar uiteindelijk besloten om het niet te doen (puur prijstechnisch).

Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Jean Sibelius

Citaat van: denoontje op mei 27, 2021, 19:24:59
Feli jan met de upgrade. Ik weet wat hij kan doen...

ik vraag me af als ik van mijn optische Atzebe kabel de koper verbinding zou kunnen weghalen of dat een mod upgrade zou kunnen zijn.
Heb je wel niet de da converters die cm gemod/gemaakt heeft maar wel galvansiche scheiding...

Dank je Thuur. Durf je daarin eerlijk gezegd niet te adviseren. Is ook lastig te zeggen welke van alle modificatie(s) de grootste winst oplevert. Van de andere kant de Atzebe kost ook weer niet de hoofdprijs, dus je kunt altijd een gokje nemen :colgate:

Succes!

Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Jean Sibelius

Citaat van: Teejoo op mei 27, 2021, 20:07:40
Jan geeft aan dat de standaard kabel gelijk is aan de reconnect. Dat verbaast me wel. Van de andere kant heeft hij hem niet aan de processor hangen waardoor het geluid er sowieso niet van zal opknappen.

Niet helemaal ;). Ik heb de standaard HDMI en de RU-connect namelijk niet 1-op-1 vergeleken. Puur op basis van concept zou ik zeggen dat de standaard HDMI beter is dan de RU-connect, maar nogmaals die heb ik niet onderling vergeleken.  Destijds vond ik het verschil tussen de RU-connect en de CM HDMI erg groot en ik vond gisteren het verschil tussen de standaard HDMI en de CM HDMI ook erg groot. Of die verschillen in absolute zin even groot zijn, kan ik niet zeggen :).

Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Teejoo

Citaat van: Jean Sibelius op mei 27, 2021, 20:54:47
Niet helemaal ;). Ik heb de standaard HDMI en de RU-connect namelijk niet 1-op-1 vergeleken. Puur op basis van concept zou ik zeggen dat de standaard HDMI beter is dan de RU-connect, maar nogmaals die heb ik niet onderling vergeleken.  Destijds vond ik het verschil tussen de RU-connect en de CM HDMI erg groot en ik vond gisteren het verschil tussen de standaard HDMI en de CM HDMI ook erg groot. Of die verschillen in absolute zin even groot zijn, kan ik niet zeggen :).

Groeten, Jan
Maar je hebt het dan dus over het beeld omdat hij niet is verbonden met de Trinnov neem ik aan?

Jean Sibelius

Citaat van: Teejoo op mei 27, 2021, 22:30:45
Maar je hebt het dan dus over het beeld omdat hij niet is verbonden met de Trinnov neem ik aan?

Klopt... ik heb alleen (nog) maar naar verschillen in beeld gekeken.
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Jean Sibelius

Even een paar dagen niet op het forum geweest en zelfs ook niet in de ruimte ::)

Er zijn even andere prioriteiten waar alle tijd in gaat zitten, maar ook die zijn erg leuk (alhoewel 's ochtend om 05:00 uit je bed moeten niet alles is) >:( Ach, alles wat we er nu in stoppen krijgen we straks dubbel-en-dwars terug.

Maar het gaat goed met onze roedel... :colgate: Er moet nog wel wat getweaked worden, maar dat is ook een leuk proces.

Groeten, Jan



The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

denoontje


anton

Wat een prachtexemplaren  :wub:, de trouw straalt ervan af !!!

vik

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Jean Sibelius

Citaat van: vik op juni  7, 2021, 09:15:00
Heb je de NX9 in de tuin staan Jan?  :D

:D Waarom dacht je anders dat ik 15 meter optische fibers nodig had ;). Je zou idd bijna denken dat ze naar een plaatje zitten te kijken :wub:
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

MLCinema

Is Lassie al uit op 4K?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

Maximus_Aurelius

APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Jean Sibelius

Citaat van: Kamdioblitz op juni  7, 2021, 11:49:29
Is Lassie al uit op 4K?

Geen idee  :blink:. Heb voor Angelie wel recentelijk de Wizard of Oz op 4K gekocht.

Citaat van: Maximus_Aurelius op juni  7, 2021, 12:04:17
Wel op 8K :D

Ik hoop het niet, want dan moet alles weer geupgrade worden ;D


Gisteravond voor de eerste keer sinds de komst van onze pup ('D1') weer een avondje in de ruimte doorgebracht. Samen met Angelie heeft D1 'The Bold Type' op Netflix in de woonkamer gekeken en ik ben samen met B1 en B2 naar de ruimte gegaan en heb (eindelijk!) Fury (in 4K Atmos) ervaren. De honden vonden hem slaapverwekkend (tja het is natuurlijk geen Lassie of Hachi), maar ik heb me prima vermaakt ;).

Ik vond het verhaal wel oké, maar de film is zeker qua geluid indrukwekkend. Continue een hele mooie surround bubble zowel tijdens de scenes met het grove geweld (o.a. de racende tanks en de bommen en granaten), maar ook tijdens de rustigere scenes van de omstandigheden in de tank. Ook qua beeld prima, maar zeker niet het beste wat ik heb gezien qua 4K. Film 7.5; Beeld 8; Geluid 9.5 (dus een dikke 8 gemiddeld en daarmee, wat mij betreft, zeker een aanrader).

Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

pameijer

Ik weet niet op welk volume je draait, maar het gehoor van honden is een stuk gevoeliger dan het onze dus heel hard zal voor hun gehoor denk ik niet heel goed zijn.
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

Jean Sibelius

Citaat van: denoontje op juni  1, 2021, 23:36:50
geniet van de nieuwe furrie Jan!

Komt goed Thuur. Thx!
Citaat van: anton op juni  2, 2021, 00:24:41
Wat een prachtexemplaren  :wub:, de trouw straalt ervan af !!!

Dankjewel Anton :pompom:. Het is ondertussen al echt een roedel(tje) en binnenkort zie je ze in het echt.

Angelie past die avond overigens op de honden, dus ze gaan niet mee de ruimte in :colgate:.

Citaat van: pameijer op juni  7, 2021, 22:13:26
Ik weet niet op welk volume je draait, maar het gehoor van honden is een stuk gevoeliger dan het onze dus heel hard zal voor hun gehoor denk ik niet heel goed zijn.

Ik ben er me bewust van :). Draai zelf heel bescheiden qua volume (vind ik). Heb het wel een getest en de app op mijn telefoon geeft een gemiddelde van 75dB met uitschieters naar 80dB. Het blaffen van B1 gaat daar echt nog een flink stuk over heen >:(.

Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Jean Sibelius

Ik dacht voorlopig klaar te zijn met 'upgrades' in de ruimte (en dat klopt eigenlijk nog steeds), maar ondertussen met Angelie afgesproken dat we 'gaan kijken' (= aanschaffen :D) naar een aircosysteem voor het woonhuis en voor de Mansion! (twee losse systemen uiteraard met allebei een eigen buitenunit).

Sinds Corona werk ik bijna 100% vanuit huis en dat zal de komende tijd, verwacht vanaf september, wel minder worden, maar ik verwacht niet dat ik ooit weer volledig 100% vanuit kantoor ga werken. Bij ons op kantoor is alles perfect geregeld (incl. airco), maar in mijn werkkamer kan het in de zomer toch behoorlijk warm worden. Als we dan toch aan de airco gaan voor het woonhuis, dan maar meteen kijken of we een systeem kunnen vinden wat ook past in het concept van de Mansion en wat zorgt voor dat extra (beetje) comfort tijdens de warme(re) dagen :colgate:.

Om eerlijk te zijn genereren alle versterkers (voor de VAC's), de projector en wijzelf samen toch behoorlijk wat warmte en als het buiten boven de 20 graden is, dan loopt de temperatuur in de ruimte langzaam op ondanks de continue ventilatie. Heb ondertussen instellingen voor de WTW-unit die het goed doen, maar het kan altijd beter ;). Eens kijken of we wat kunnen vinden wat binnen ons wensenpakket valt en wat geen afbreuk doet aan de insteek van de ruimte.


Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)