The Confidence Mansion... En weer lekker verder met genieten :-)

Gestart door Jean Sibelius, mei 25, 2008, 23:30:20

« vorige - volgende »

0 leden en 8 gasten bekijken dit topic.

skyfox

Citaat van: scoc op april  4, 2021, 09:49:24
Maar toch Jupiter Ascending is nou niet echt een meesterwerk  ;)

Echt wel  O0

Wordt tijd dat deeltje 2 komt  :hehe: :angel:
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

denoontje


reza

Dat is indd de minste :D

Citaat van: scoc op april  4, 2021, 09:49:24
Ik had het niet zozeer over de AV kwaliteit maar gewoon als film en verhaal in het algemeen. Het was van mij ook maar een flauwe opmerking. Maar toch Jupiter Ascending is nou niet echt een meesterwerk  ;)
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Teejoo

Hoi Jan,

Dit is mijn demo lijst met wellicht wat inspiratie:

• Lucy
• Chris Botti
• Cloverfield
• Dark Knight
• George Michael Live in London
• iRobot
• Avatar
• Ratatouille
• Sherlock Holmes
• Taken
• Wanted
• War of the worlds
• Den of Thieves
• John Wick
• A Star is Born
• Ready Player One
• Tron Legacy
• Mission Impossible Fall out - laatste 15 min.
• Star Wars The Phantom Menace. Pod race
• Blade Runner 2049
• The Revenant
• Mulan
• Gemini man als overtreffende trap qua beeld

anton

Mooie herinnering aan de Pod Race: toen die film uitkwam werd in dat jaar op de beurs in Veldhoven deze scène gebruikt als demo in een zaal met onbetaalbare spullen , Mark Levinson processor en eindbakken alsook Dynaudio speakers die manshoog waren  :nervous:. Wat was ik toen ondanks de matige akoestiek onder de indruk......
Gebruik deze scène af en toe nog steeds als demo  :inlove:

papaleo

Hier mijn (aanvulling) lijstje waar ik en/of beste beeld/geluid heb staan en hier mag zeker ook Allied (2018) 4k niet in missen want deze film is kwa beeld top!
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

skyfox

Citaat van: anton op april  5, 2021, 09:09:33
Mooie herinnering aan de Pod Race: toen die film uitkwam werd in dat jaar op de beurs in Veldhoven deze scène gebruikt als demo in een zaal met onbetaalbare spullen , Mark Levinson processor en eindbakken alsook Dynaudio speakers die manshoog waren  :nervous:. Wat was ik toen ondanks de matige akoestiek onder de indruk......
Gebruik deze scène af en toe nog steeds als demo  :inlove:

Prefereer je dan het originele 5.1 geluidsspoor of kies je liever voor de nieuwe UHD met Atmos track?
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Jean Sibelius

Bedankt allemaal voor jullie reacties!

Om eerlijk te zijn kijk ik liever naar een film omdat het verhaal goed is dan dat de beeldkwaliteit goed is. Als het EN + EN is, dan is dat helemaal moo!
Hetzelfde geldt overigens voor muziek...  ;). Liever wat slechter opgenomen muziek die ik prettig vind om naar te luisteren, dan superkwaliteit die me niet kan bekoren.

Vwb Jupiter... af en toe de vrouw tevreden houden is ook erg belangrijk in deze hobby natuurlijk ;D

Heb op basis van jullie lijstjes Theo en Leo nog wat titels toegevoegd aan mijn wensenlijstje. Toevallig afgelopen week en op basis van tips van Marc en Richard al een stuk of 10 films besteld, dus nu weer even rustig aan doen ::)

Vanmiddag eindelijk weer eens na weken (maanden?) weer een middagje naar muziek (2.0) geluisterd (na al dat gepruts met de projector).
Mijn Roon moest nog geüpdatet worden en klapte er continue uit omdat mijn iPad nog op Nederlands ingesteld stond (dan weten jullie wel ongeveer hoe lang het geleden is) :thumbs-up: Qua muziek weergave nog steeds helemaal tevreden :pompom:

Ondertussen zijn alle bronnen weer aangesloten op de Trinnov of via de Oppo, dus vanavond gaan we weer een filmpje pakken.

Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

papaleo

Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Jean Sibelius

The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Jean Sibelius

Citaat van: Jean Sibelius op maart 30, 2021, 16:50:32
Mijn handen jeuken overigens wel ontzettend om nu ook de TV's in huis aan te gaan pakken en om te kijken waar ik dan weer tegenaan loop en wat daar nog te halen valt :popcorn:.

Vanavond de Samsung uit de woonkamer onder handen genomen :). Ik wist al dat hij niet lekker stond, maar ik schrok eigenlijk behoorlijk nadat ik de eerste metingen had gedaan.

Teveel blauw, gamma die niet klopte, waren de kleuren behoorlijk off-axis en klopte de saturatie niet. Natuurlijk komt hij qua uiteindelijke metingen niet in de buurt van de NX9, maar de kleurfouten zitten nu allemaal onder de 3% (dat was eerst factoren hoger). Ben benieuwd of Angelie het dadelijk direct ziet :coffee:
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

skyfox

Dat kan toch bijna niet missen dat ze dat meteen ziet? Ben benieuwd!  :pompom:
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Maximus_Aurelius

Citaat van: Jean Sibelius op april  6, 2021, 21:23:35
Vanavond de Samsung uit de woonkamer onder handen genomen :). Ik wist al dat hij niet lekker stond, maar ik schrok eigenlijk behoorlijk nadat ik de eerste metingen had gedaan.

Teveel blauw, gamma die niet klopte, waren de kleuren behoorlijk off-axis en klopte de saturatie niet. Natuurlijk komt hij qua uiteindelijke metingen niet in de buurt van de NX9, maar de kleurfouten zitten nu allemaal onder de 3% (dat was eerst factoren hoger). Ben benieuwd of Angelie het dadelijk direct ziet :coffee:

Jan je mag hier ook een keer de Sony tv komen kalibreren  :D  :tongue2:

Enne zag Angelie het verschil?
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( Jcat USB XE & Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

anton

Tuurlijk ziet ze het verschil , niemand lijkt nu meer op een smurf  8) 8)

Jean Sibelius

Gelukkig zag Angelie meteen dat de smurfen het pand verlaten hebben :D
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Jean Sibelius

Citaat van: Maximus_Aurelius op april  7, 2021, 19:41:35
Jan je mag hier ook een keer de Sony tv komen kalibreren  :D  :tongue2:

Is goed  :colgate:. Neem ik mijn spulletjes wel mee als ik weer jullie kant op kom :pompom:
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

PascalP

Mooie resultaten hoor Jan, heb ff moeten inhalen had de laatste ontwikkelingen niet meer helemaal gevolgd ;)
En ook gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst!

Maar man man man, wat een gedoe met dat HDR toch :P
Ik heb het zelf toen ook links laten liggen omdat zowel met Videoforge generator geen HDR doet, enkel SDR, en ook mijn laptop doet het niet (denk ik?), maar HDR onder Windows is volgens mij ook een drama apart.
Heb toen zelf enkel voor SDR gekalibreerd en voor HDR een custom curve ingeladen, iets anders dan bij de NX9 maar dan zit er ook een paar generaties tussen :P
Trouwens als je de brightness/contrast voor HDR wilt afstellen, hoe doe je dit dan? Waar je bij SDR de betreffende slider aanpast moet je bij HDR de curve aanpassen heb ik gelezen?
Dus kijken, curve aanpassen op de laptop, inladen in de JVC en weer kijken etc.
Dit is me nooit echt helemaal duidelijk geworden, hoe werkt dit bij de nieuwere generatie JVC's?

En die Lumagen met 3D Lut werkt perfect hoor, heb het dan zelf weliswaar enkel voor SDR/Rec.709 gedaan toen ik nog mijn Lumagen 2144 had, maar dit in combinatie met Calman verliep vlekkeloos, kan me niet voorstellen dat dit met een Lumagen Pro en een ondersteund softwarepakket anders zal zijn.
Heb zelf wel nooit de volle 17^3 LUT gedaan gewoonweg omdat dit te lang duurde, vermoed zelf ook door de snelheid (of eerder gezegd traagheid) van mijn meter.
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

Jean Sibelius

Citaat van: PascalP op april  8, 2021, 15:22:40
Mooie resultaten hoor Jan, heb ff moeten inhalen had de laatste ontwikkelingen niet meer helemaal gevolgd ;)
En ook gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst!

Maar man man man, wat een gedoe met dat HDR toch :P
Ik heb het zelf toen ook links laten liggen omdat zowel met Videoforge generator geen HDR doet, enkel SDR, en ook mijn laptop doet het niet (denk ik?), maar HDR onder Windows is volgens mij ook een drama apart.
Heb toen zelf enkel voor SDR gekalibreerd en voor HDR een custom curve ingeladen, iets anders dan bij de NX9 maar dan zit er ook een paar generaties tussen :P
Trouwens als je de brightness/contrast voor HDR wilt afstellen, hoe doe je dit dan? Waar je bij SDR de betreffende slider aanpast moet je bij HDR de curve aanpassen heb ik gelezen?
Dus kijken, curve aanpassen op de laptop, inladen in de JVC en weer kijken etc.
Dit is me nooit echt helemaal duidelijk geworden, hoe werkt dit bij de nieuwere generatie JVC's?

En die Lumagen met 3D Lut werkt perfect hoor, heb het dan zelf weliswaar enkel voor SDR/Rec.709 gedaan toen ik nog mijn Lumagen 2144 had, maar dit in combinatie met Calman verliep vlekkeloos, kan me niet voorstellen dat dit met een Lumagen Pro en een ondersteund softwarepakket anders zal zijn.
Heb zelf wel nooit de volle 17^3 LUT gedaan gewoonweg omdat dit te lang duurde, vermoed zelf ook door de snelheid (of eerder gezegd traagheid) van mijn meter.
Hoi Pascal,

Welkom terug en bedankt! :) Ben zelf ook blij met de huidige (kalibratie)resultaten.

De pup komt ergens eind mei, maar we hebben ondertussen al een eerste 'kennismaking' achter de rug.

Vwb jouw vragen (althans zo heb ik het nu gedaan). Je kunt de gamma curve nog tweaken als de 'Picture Mode' op HDR10 staat. Ik heb daarbij uiteindelijk HCFR gebruikt (kalibratiewaarde van de sensor eerst geconverteerd/geïmporteerd in de sensor matrix) om de ideale luminantie curve (rekening houdend met de maximale lichtoutput van de projector) zo goed als mogelijk te blijven volgen en daarbij gespeeld met het effect van de knoppen onder Tone Mapping (Tone, Dark Level and Bright Level) maar die knoppen werken - mijn ervaring tot dusver - behoorlijk grofstoffelijk.

Bummer... >:( Als je daarna echter naar Frame Adapt HDR gaat, dan kun je geen gamma curve meer selecteren (dus ik vermoed dat je dan weer gebruik maakt van de standaard PQ-curve; dit (b)lijkt ook wel zo te zijn als je kijkt naar de output van de NX9 versus ideale PQ-curve). Een externe gamma curve importeren werd mij overigens sterk afgeraden omdat Frame Adapt HDR daarmee niet werkt.

Bovenstaand 'tweaken' is overigens nog steeds interessant qua instellen voor projectoren zonder Frame Adapt HDR (dus zeker geen verloren tijd vwb ervaring opdoen) :).

Ik heb de basis ingesteld met behulp van de Spears & Munsil HDR-disc. Vervolgens met ChromaPure3 (+ patronen vanaf de DVS-Disc) het Color Profile en Color Temp. afgesteld en daarna de boel nagemeten/beoordeeld met behulp van de testpatronen van dezelfde DVS-disc. Daarna nog gespeeld met het 'Optimize Level', deze staat nu op 'Mid' (vermoed dat jij hiernaar refereert als je het hebt over de curve instellen). Ik vind het beeld te licht worden als ik het Optimize Level op 'High' zet (maar dat is op basis van Interstellar <4K HDR> die ik gisteravond heb gekeken).

Ten aanzien van mijn eerdere opmerkingen... er zijn ook heel veel parameters - is gebleken tijdens dit proces - die je niet kunt instellen c.q. afstellen voor HDR. Dit in tegenstelling tot SDR, waar je bijna alles tot het gaatje kunt uitknijpen (als je daar behoefte aan hebt) ;D.

Neemt niet weg dat Frame Adapt HDR er natuurlijk geweldig uitziet in alle opzichten :pompom:.

Heb ondertussen een aanbod gehad om hier een Envy MadVR tijdelijk op proef neer te zetten, maar ik heb vooralsnog vriendelijk bedankt. Eerst wil ik uitgebreid ervaren wat de NX9 nu doet en dan kan ik tzt objectief beoordelen wat een externe processor eventueel nog kan betekenen :coffee:.

Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

PascalP

Duidelijk Jan, genoeg te tweaken dus, ondanks de beperkte mogelijkheden met HDR dus :P
Ik zal er binnenkort weer eens naar gaan kijken met mijn eigen projector, is inmiddels ook weer 400 uur geleden dat ik hem onder handen heb genomen, is wel al een oud beestje maar denk dat die Spears & Munsil testdisc ook wel de moeite waard is om aan te schaffen :)
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

papaleo

Hey Jan hoe draai jij met hdr...met of zonder kleurenfilter?

Ik heb laatst het filmpje van 'Holywoodtuhause' gezien en daar was de calibratie conclusie dat wanneer je het kleurenfilter wel gebruik het kwa kleuren bereik praktisch verwaarloosbaar is tov 'normal' maar wbt light-output het tot wel 15/20% vermeerderd als je dit filter er niet voor laat schuiven.
Ik ben er zelf nog niet aan toe gekomen om dit te zelf te uit te testen
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Jean Sibelius

Citaat van: PascalP op april  9, 2021, 08:56:24
Duidelijk Jan, genoeg te tweaken dus, ondanks de beperkte mogelijkheden met HDR dus :P
Ik zal er binnenkort weer eens naar gaan kijken met mijn eigen projector, is inmiddels ook weer 400 uur geleden dat ik hem onder handen heb genomen, is wel al een oud beestje maar denk dat die Spears & Munsil testdisc ook wel de moeite waard is om aan te schaffen :)

De Spears & Munsil HDR disc is zeker de moeite waard, maar als je Calman wilt gaan gebruiken, dan is de DVS HDR disc ook zeker een overweging. Voordeel van die laatste is dat alle testsignalen in de juiste volgorde staan die je ook gebruikt tijdens een calibratie met Calman. Ik heb deze disc aangeschaft omdat het ook geldt voor ChromaPure (en ook voor HCFR) overigens (via 3 aparte dropdown menus) en daarbij nog de 'basis' patronen. Als je puur handmatig dingen wilt afstellen, dan vind ik de Spears & Munsil weer wat prettiger in gebruik. Is denk ook wel wat je gewend ben.
Citaat van: papaleo op april  9, 2021, 09:11:54
Hey Jan hoe draai jij met hdr...met of zonder kleurenfilter?

Ik heb laatst het filmpje van 'Holywoodtuhause' gezien en daar was de calibratie conclusie dat wanneer je het kleurenfilter wel gebruik het kwa kleuren bereik praktisch verwaarloosbaar is tov 'normal' maar wbt light-output het tot wel 15/20% vermeerderd als je dit filter er niet voor laat schuiven.
Ik ben er zelf nog niet aan toe gekomen om dit te zelf te uit te testen

Ik gebruik zelf BT.2020 (normal) op dit moment. Dit is puur op basis van wat ik qua adviezen ben tegen gekomen op de verschillende fora. Heb zelf nog geen 1-op-1 vergelijk gemaakt. Ook omdat ik er op een gegeven moment wel even 'klaar' mee was en gewoon van content wilde gaan genieten :).


Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

MAW

Potverdorie wat een mooie ruimte en inrichting en apparatuur (ik keek de afbeeldingen op pagina 1 van 177).
Gr. Martijn

williams

Citaat.  Ik heb laatst het filmpje van 'Holywoodtuhause' gezien en daar was de calibratie conclusie dat wanneer je het kleurenfilter wel gebruik het kwa kleuren bereik praktisch verwaarloosbaar is tov 'normal' maar wbt light-output het tot wel 15/20% vermeerderd als je dit filter er niet voor laat schuiven.
Ik ben er zelf nog niet aan toe gekomen om dit te zelf te uit te testen     

Dit is ook de reden dat ik al langere tijd madVR de tonemapping van HDR bestanden gewoon in REC 709 uitstuurt en niet in BT2020 .
Bijkomende voordeel is dan ook gelijk dat het allemaal wat makkelijker te kalibreren is in SDR rec709 en je hebt meer licht wat toch wel wenselijk is bij HDR .
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

Teejoo

Citaat van: williams op april  9, 2021, 16:52:16
Dit is ook de reden dat ik al langere tijd madVR de tonemapping van HDR bestanden gewoon in REC 709 uitstuurt en niet in BT2020 .
Bijkomende voordeel is dan ook gelijk dat het allemaal wat makkelijker te kalibreren is in SDR rec709 en je hebt meer licht wat toch wel wenselijk is bij HDR .
Dat doet de envy en lumagen dacht ik ook, dus dat is wel handig ja. De JVC tonemapping is dan toch ook overbodig?

williams

Citaat.    Dat doet de envy en lumagen dacht ik ook, dus dat is wel handig ja. De JVC tonemapping is dan toch ook overbodig? 
Als ik vanaf mijn pc draai met madVR dan is de JVC tonemapping inderdaad overbodig alleen zoals de meeste hier heb ik nog een berg andere bronnen die wel gebruik maken van de tonemapping in de JVC
waaronder mijn Apple TV ,Sony uhd player en de Zidoo .
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.