The Confidence Mansion... En weer lekker verder met genieten :-)

Gestart door Jean Sibelius, mei 25, 2008, 23:30:20

« vorige - volgende »

0 leden en 9 gasten bekijken dit topic.

Marco66

Mooi (of niet  ;D) dat er zo'n groot verschil is.
Ik vind het in mijn huidige setup nog niet gerechtvaardigd ( lees niet in verhouding ) deze te kopen maar wellicht in de toekomst.
Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

Mitch--

gaaf! maar goeie genade wat is dat een duur kabeltje  ??? is de fiber opgebouwd uit diamanten.. ;)
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Teejoo

#4302
Merk jij ook een positieve invloed van de kabel op de audiokwaliteit?

Jammer dat je hem niet via de Trinnov kunt laten lopen, want dat is voor mij ook wel een belangrijke testcase of dat probleemloos schakelt.

buckler

Damn.... daar gaat mijn geld weer  :)
ff financieel herstellen en dan ga ik er ook eens serieus over nadenken.
leuk verslagje Jan
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

anton

#4304
Mooi om te lezen dat jij dezelfde ervaring hebt als ik destijds  :inlove:, geluidswinst was voor mij een eerlijk gezegd onverwacht, maar wel plezierig extraatje   :headbanging:. Geniet ze !!!

papaleo

Puffff...het €€€€ zweet breekt me nu uit na dit verslag gelezen te hebben Jan,je word bedankt  :D


Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

raindog

Mooi verslag Jan! Eens temeer blijkt weer, bij Cinemike verkopen ze geen onzin. Zien is geloven  :worship:

Misschien een gekke vraag, maar welk verschil is bij het kijken naar Bluray volgens jou groter? N9 vs N7, of CM hdmi vs RU connected hdmi? 

Kan me voorstellen dat een N9 vooral nog wat scherpte en contrast toevoegt (door de betere lens) maar dat een volledig storingsvrije signaaloverdracht met name de rust en vloeiendheid van het beeld ten goede komt.
Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

Richard70…

Citaat van: papaleo op februari 13, 2021, 17:36:09
Puffff...het €€€€ zweet breekt me nu uit na dit verslag gelezen te hebben Jan,je word bedankt  :D
Ik zeg bannen die Jan . Wat die voor een ellende verzorgd hier op het forum  :D
Beeld; JVC NZ8. Adeo Reference Grey. Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K S150 Center M&K S150 Surround M&K S150 Atmos. 4 Klipsch inbouw. Subwoofer .Dual M&K X12
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo 1000.

denoontje

Tja wat had ik ookweer voorspelt?!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

PascalP

Klinkt allemaal heel bekend Jan  :headbanging:
Van wat ik heb gezien/gehoord profiteerde ook het geluid er heel veel van, vooral vanwege de 'echte' ontkoppeling van de projector van de rest van de rest van de set.

Nu echter nog een vraag, als jij zegt 2 kabels trekken, wil je dan de CM kabel en de RU tegelijkertijd aansluiten op de HDMI 1/2? CM op de video out van de Oppo en RU op de video out van de Trinnov voor de overige bronnen?
Ben je dan niet 'bang' dat je de ontkoppeling van de CM kabel weer teniet doet omdat HF noise etc via de RU terugkomt in je Trinnov?
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

Valkyrie

Citaat van: Jean Sibelius op februari 13, 2021, 16:33:58
Goedemiddag allemaal,

Leuk om te lezen dat er zoveel interesse is voor de CineMike HDMI-kabel. Laten we beginnen met voorop te stellen dat ik geen aandelen in CineMike heb. Heb Viktor eerder vandaag wel gevraagd of ze er zijn, maar niet dus (jammer, had ik er snel nog een paar gekocht  ;) >:D!). Dus in dit geval geen handel met voorkennis of iets dergelijks. Ik heb verder ook geen belangen in CineMike of iets dergelijks. Dit is mijn beschrijving van een ervaring die ik vooraf niet had verwacht. Doe ermee wat je wilt.

Om eerlijk te zijn had ik verwacht en ook wel gehoopt dat de 'mythe' rondom deze kabel (of is het een component? <ik noem het gewoon 'HDMI') in de categorie 'gebakken lucht', 'snake oil' en ga nog maar even door, zou vallen. Verder ben ik oprecht van mening dat als je het niet hebt gezien en/of gehoord dan kun je niet oordelen of het wel of niet iets doet qua werking.

Dat mensen een mening hebben over de prijs, dat snap ik. De eerste keer dat Viktor het over deze HDMI had (en dat was ruim voordat ik überhaupt een JVC DLA-NX9 had aangeschaft), dacht ik dat hij een grapje maakte. Maar nee, deze HDMI kost serieus geld. Waarom dan toch proberen? De reden is voor mij simpel... ik wil twee HDMI's hebben die om kunnen gaan met de laatste stand van zaken qua beeldformaten (voor projectoren). Mocht er ooit een 8K Native projector komen, dan heb ik pech. Ik wil niet te lang meer wachten met een tweede HDMI aanschaffen, want de HDMI's moeten door het plafond want nu ligt er van alles door de ruimte met alle risico's van dien. Dus het was een beetje nu of nooit (meer). Had met Viktor afgesproken dat als de projectorlamp rond de 100 uren zou zitten, ik deze HDMI zou kunnen evalueren. Aan mij om uiteindelijk te besluiten of de werking in mijn set-up het geld waard is.

Gistermiddag heeft Viktor de HDMI gebracht, hebben we hem samen aangesloten en heeft Viktor nog wat extra uitleg gegeven. Gisteravond was het zover... ik heb wat bekende content gekeken en geluisterd, Blu-ray ('Queen', 'Zimmer', 'Mortal Engines'), 4K HDR ('Mortal engines', 'Aquaman', diverse trailers) en 4K HDR 60fps ('Gemini man', diverse trailers). In het kort, maar ook al meteen binnen een paar seconden: 'WTF'. Ben ik nu gek geworden? Het verschil lijkt wel erg groot?!? Ik heb alle settings driedubbel gecontroleerd en er staat geen upsampling, beeldmodificatie, motion flow of iets dergelijks aan. Kijk ik naar een goede Blu-ray dan lijkt het alsof ik naar 4K materiaal zit te kijken? Het beeld staat echt knetter strak op het beeld, maar ook de kleuren komen nog mooier tot hun recht. NEE... :-\

Dus ik ben druk in de weer geweest om verschillende dingen te proberen en zelfs bij Gemini-man (4K 60fps) was mijn indruk dat het nog meer van het scherm knalde dan voorheen. Het was ondertussen te laat om terug te wisselen naar de normale 'slechts' RU-connect fiber HDMI.

Dat heb ik eerder vanmiddag gedaan. Ben begonnen met dezelfde content te bekijken maar nu via de RU-connect (en ja, dat ziet er ook erg mooi uit! :)) maar Blu-ray ziet er weer gewoon uit als hele goede Blu-ray. Daarna heb ik de CineMike HDMI aangesloten (Correcte settings? Check!), direct weer datzelfde 'WTF' gevoel. Het beeld wat al een plaatje is om naar te kijken staat er gewoon nog strakker en overtuigender op. Totaal niet verwacht.

De komende tijd blijft de CineMike in het systeem hangen en ga ik testen of het nou 'toeval' was dat juist bij deze gekozen content het verschil zo opvalt of dat het verschil over de hele linie zo blijft. Daarna besluiten of de werking in mijn set-up het geld waard is of dat dit weer heel snel  het 'nieuwe normaal is'.

Mochten me nog andere dingen opvallen, dan zal ik het hier posten.


Groeten, Jan



Erg leuk verslag Jan! :thumbs-up:
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

denoontje

Citaat van: PascalP op februari 14, 2021, 09:14:55
Klinkt allemaal heel bekend Jan  :headbanging:
Van wat ik heb gezien/gehoord profiteerde ook het geluid er heel veel van, vooral vanwege de 'echte' ontkoppeling van de projector van de rest van de rest van de set.

Nu echter nog een vraag, als jij zegt 2 kabels trekken, wil je dan de CM kabel en de RU tegelijkertijd aansluiten op de HDMI 1/2? CM op de video out van de Oppo en RU op de video out van de Trinnov voor de overige bronnen?
Ben je dan niet 'bang' dat je de ontkoppeling van de CM kabel weer teniet doet omdat HF noise etc via de RU terugkomt in je Trinnov?
Moet jan denk ik eens testen met de ru ontkoppeld..
Ben benieuwd


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

buckler

Citaat van: PascalP op februari 14, 2021, 09:14:55
Klinkt allemaal heel bekend Jan  :headbanging:
Van wat ik heb gezien/gehoord profiteerde ook het geluid er heel veel van, vooral vanwege de 'echte' ontkoppeling van de projector van de rest van de rest van de set.

Nu echter nog een vraag, als jij zegt 2 kabels trekken, wil je dan de CM kabel en de RU tegelijkertijd aansluiten op de HDMI 1/2? CM op de video out van de Oppo en RU op de video out van de Trinnov voor de overige bronnen?
Ben je dan niet 'bang' dat je de ontkoppeling van de CM kabel weer teniet doet omdat HF noise etc via de RU terugkomt in je Trinnov?

Denk dat ik het ook zo zou doen maar dan de tweede hdmi gebruiken voor het OSD van de trinnov en in mijn geval lyngdorf.
En dan pas in de processor steken zodra je hem nodig hebt voor wat veranderingen en hem over het algemeen uit de keten houden.
Ja, dat krijg je als je (Oppo) video uit en audio uit gescheiden houd...
Maar een goed punt van Pascal
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

Jean Sibelius

Bedankt allemaal voor alle reacties, vragen, opmerkingen, tips en bans! 8)

Citaat van: rdebruin op februari 13, 2021, 16:43:20
Mooi verslag weer Jan , al ben ik er niet heel blij mee  :D
Had mezelf toch wel min of meer beloofd om niet dit soort bedragen voor een stukje draad uit te geven.
Maar als het verschil echt zo groot is ga ik het toch overwegen, vd week toch Viktor maar ff appen voor een demo.  :mad: :D

Geloof me, ik was er eigenlijk zelf initieel ook helemaal niet blij mee >:(. Gisteravond nog eens wat andere content bekeken en het 'waargenomen fenomeen' blijft zich herhalen. Ik vermoed dat Viktor slechts 1 demo kabel heeft, dus hopelijk heb je nog even geduld ;).

Citaat van: reza op februari 13, 2021, 16:49:09
Mooi :thumbs-up:

Zekers! :)

Citaat van: skyfox op februari 13, 2021, 16:55:00
Je zegt dat het misschien heel snel het "nieuwe normaal" is, wanneer de kabel definitief in de set komt. Maar... is dat niet zo met elk component wat je koopt? Uiteindelijk is het resultaat dat je weer wat meer immersie ervaart, of het nou muziek is of film. Laat je de HDMI voor wat het is, dan geniet je nog steeds van de film, waarbij er mogelijk wat kriebelt in je hoofd omdat je weet wat er beter kan. Maar koop je de HDMI wel, dan ben je na een week of twee gewend aan het nieuwe en "zie" je het niet meer bewust. Maar de betere immersie blijft. Die hobby van ons...  :baaa: :inlove:

Je hebt natuurlijk gelijk. Tja, het beste is om op een gegeven moment te stoppen met dingen te proberen en te testen, want je kunt aan de gang blijven natuurlijk. Wat dat betreft doen de 'dealers' hun naam wel eer aan ;D.

Citaat van: Marco66 op februari 13, 2021, 16:58:12
Mooi (of niet  ;D) dat er zo'n groot verschil is.
Ik vind het in mijn huidige setup nog niet gerechtvaardigd ( lees niet in verhouding ) deze te kopen maar wellicht in de toekomst.

Het moet in verhouding zijn inderdaad :thumbs-up:. Mocht je ooit nog een aanpassing willen doen, die gerechtvaardigd is, dan is dit zeker iets om te proberen.

Citaat van: Mitch-- op februari 13, 2021, 17:02:52
gaaf! maar goeie genade wat is dat een duur kabeltje  ??? is de fiber opgebouwd uit diamanten.. ;)

Dit is zo'n speciale kabel waar elfjes weken aan gewerkt hebben... Maar volledig met je eens, geen goedkoop kabeltje :xmas:.

Citaat van: Teejoo op februari 13, 2021, 17:05:40
Merk jij ook een positieve invloed van de kabel op de audiokwaliteit?

Ik heb dat zelf nog niet ervaren. Gebruik hier de Oppo HDMI main naar de JVC en de Oppo HDMI Audio only naar de Trinnov. De invloed zou mogelijk op kunnen treden als ik vanuit de Trinnov naar de JVC ga, maar dat doe ik niet ivm de HDMI-output van de Trinnov.

Citaat van: Teejoo op februari 13, 2021, 17:05:40
Jammer dat je hem niet via de Trinnov kunt laten lopen, want dat is voor mij ook wel een belangrijke testcase of dat probleemloos schakelt.

Snap ik. In dat geval het beste om zelf te testen wat het doet in jouw set-up.

Citaat van: buckler op februari 13, 2021, 17:06:35
Damn.... daar gaat mijn geld weer  :)
ff financieel herstellen en dan ga ik er ook eens serieus over nadenken.
leuk verslagje Jan

Kan natuurlijk niet voor jou bepalen of de kabel in jouw set het geld waard is, maar als ik zie wat nu al hebt staan, dan zou ik denken... in ieder geval een 'no-brainer' om het te testen. Kun je daarna altijd nog besluiten of het het geld waard is :).

Citaat van: anton op februari 13, 2021, 17:08:44
Mooi om te lezen dat jij dezelfde ervaring hebt als ik destijds  :inlove:, geluidswinst was voor mij een eerlijk gezegd onverwacht, maar wel plezierig extraatje   :headbanging:. Geniet ze !!!

Dank je Anton! 8) Ik vind het ook wel chique dat je vooraf niet vertelde wat jouw ervaringen waren. De geluidswinst heb ik (nog) niet ervaren, maar het effect qua beeld was boven verwachting groot.

Citaat van: papaleo op februari 13, 2021, 17:36:09
Puffff...het €€€€ zweet breekt me nu uit na dit verslag gelezen te hebben Jan,je word bedankt  :D

Graag gedaan Leo. Zo helpen we elkaar allemaal een beetje verder (in een financiële malaise) :tounge2: ;).

Citaat van: raindog op februari 13, 2021, 18:34:12
Mooi verslag Jan! Eens temeer blijkt weer, bij Cinemike verkopen ze geen onzin. Zien is geloven  :worship:

Als je eenmaal over de mentale horde bent, dat zelfs dure apparatuur nog verder verbeterd kan worden, dan ben je al een heel eind. Uiteindelijk moet je het zelf ervaren en op basis daarvan beslissen of de winst in beleving de extra kosten rechtvaardigt.

Citaat van: raindog op februari 13, 2021, 18:34:12
Misschien een gekke vraag, maar welk verschil is bij het kijken naar Bluray volgens jou groter? N9 vs N7, of CM hdmi vs RU connected hdmi? 

Geen gekke vraag. Ik ben voorafgaande aan de aanschaf van de N9 begonnen met de vraag of je het prijsverschil tussen de N7 en N9 niet beter ergens anders in zou kunnen steken. Toen heb ik o.a. de reacties gekregen dat een mooie Panamorph lens of MadVR me op dat moment verder zou brengen. De stap van de N7 naar de N9 is groter dan de stap van de RU-connect naar deze HDMI, maar ga je kijken naar upgrade/Euro, dan komt eerlijk gezegd voor mij de HDMI hoger dan de projector upgrade. Het blijft natuurlijk gissen, want door de huidige configuratie worden natuurlijk kleine verbeteringen extra uitvergroot. Als ik nu een N7 had, dan zou ik die houden en deze HDMI evalueren (ipv van naar een N9 te gaan).

Citaat van: raindog op februari 13, 2021, 18:34:12
Kan me voorstellen dat een N9 vooral nog wat scherpte en contrast toevoegt (door de betere lens) maar dat een volledig storingsvrije signaaloverdracht met name de rust en vloeiendheid van het beeld ten goede komt.

Die vloeiendheid is inderdaad ook een goeie om te noemen. Ik had met de RU-connect de CMD aan staan en met deze CM HDMI heb ik die neiging veel minder. Eerst was het voor mij een no-brainer en nu heb ik die neiging niet of veel minder. Momenteel staat CMD uit.

Citaat van: rdebruin op februari 13, 2021, 19:14:38
Ik zeg bannen die Jan . Wat die voor een ellende verzorgd hier op het forum  :D

:colgate: :clapping:

Haha... Je weet dat er settings op het forum zijn, waardoor je berichten van bepaalde mensen niet meer ziet? Als ik weer zoiets post dan zal ik nog nadrukkelijker vermelden dat lezen voor eigen (financieel) risico is. Maar ik begrijp je volkomen! Wat mij betreft moeten ze de M&G's en het berichten daarover per direct gaan verbieden (zie onder).

Citaat van: denoontje op februari 13, 2021, 21:25:09
Tja wat had ik ookweer voorspelt?!

Ik had gehoopt dat ik je ongelijk had kunnen geven, maar helaas... Die M&G van ons vorig jaar is een hele dure geworden! (Oppo 203 CM, JVC N9 CM, RU-connect, Kalibratie spul, Content, CM HDMI?, ...) In navolging op het bericht van rdebruin vind ik dat ze jou ook moeten bannen :) ;).

Citaat van: PascalP op februari 14, 2021, 09:14:55
Klinkt allemaal heel bekend Jan  :headbanging:
Van wat ik heb gezien/gehoord profiteerde ook het geluid er heel veel van, vooral vanwege de 'echte' ontkoppeling van de projector van de rest van de rest van de set.

Nu echter nog een vraag, als jij zegt 2 kabels trekken, wil je dan de CM kabel en de RU tegelijkertijd aansluiten op de HDMI 1/2? CM op de video out van de Oppo en RU op de video out van de Trinnov voor de overige bronnen?

Mijn idee is dat de beste kabel tussen de beste bron en de JVC komt te zitten. Mijn beste bron is momenteel de Oppo. Op de Oppo heb ik nog 1 extra HDMI ingang die ik kan gebruiken om door te lussen naar de JVC (dat is nu de tweede Oppo en dat wordt dadelijk een nieuwe AppleTV). Dus in feite ligt de RU als 'loze' kabel in het plafond. Mocht de CM HDMI blijven, dan haal ik de RU los en slechts voor die enkele keer dat ik hem nodig heb (op dit moment voor de PlayStation 4), dan steek ik hem terug in de projector.

Citaat van: PascalP op februari 14, 2021, 09:14:55
Ben je dan niet 'bang' dat je de ontkoppeling van de CM kabel weer teniet doet omdat HF noise etc via de RU terugkomt in je Trinnov?

Dat is inderdaad wel iets wat in mijn achterhoofd heeft meegespeeld. Ik vermoed dat de RU heel weinig gebruikt gaat worden, maar als ik hem nodig heb, dan prik ik hem terug in de projector.

Citaat van: Valkyrie op februari 14, 2021, 09:26:36
Erg leuk verslag Jan! :thumbs-up:

Dank je! :colgate:

Citaat van: denoontje op februari 14, 2021, 09:45:37
Moet jan denk ik eens testen met de ru ontkoppeld..
Ben benieuwd

Zou het inderdaad moeten testen, maar Viktor heeft het afgelopen week wel geadviseerd. Misschien komt er in de (nabije) toekomst nog een aanpassing waardoor dit allemaal niet meer nodig is, maar dat is iets voor latere zorg :o.

Citaat van: buckler op februari 14, 2021, 10:13:49
Denk dat ik het ook zo zou doen maar dan de tweede hdmi gebruiken voor het OSD van de trinnov en in mijn geval lyngdorf.
En dan pas in de processor steken zodra je hem nodig hebt voor wat veranderingen en hem over het algemeen uit de keten houden.
Ja, dat krijg je als je (Oppo) video uit en audio uit gescheiden houd...
Maar een goed punt van Pascal

Inderdaad een goed punt van Pascal! En ik ben inderdaad van plan om een vergelijkbare 'strategie' te gebruiken. In mijn situatie is het makkelijker om de tweede HDMI los te halen c.q. los te laten aan de achterzijde van de projector, maar dit komt op hetzelfde neer zoals jij het beschrijft.

Vandaag zijn we 4 maanden en 4 dagen getrouwd, dus de rest van de dag tijd gezellig doorbrengen met Mevr. Sibelius :) (de CM HDMI krijgt vanaf morgen weer aandacht).


Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

PascalP

Top Jan, en geniet van je 4 maanden en 4 dagen jubileum (als dat al een ding is :P ) op deze valentijnsdag :D
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

maximus79

#4315
Dit soort dingen verwarren mij altijd. Ik zeg niet dat jij geen verschil ziet. Maar als ik dan zulke dingen lees, denk ik hoe dan?

"In terms of picture quality there's no difference," explains Jeff Park, Senior Technical Manager for HDMI Licensing, LLC. "It's digital, so it's all or nothing."

Ik zelf heb nog nooit verschil in beeld kwaliteit gezien met verschillende HMDI kabels, nou heb ik ook nog nooit een kabel van zo een bedrag er tussen gehad......
Wel heb ik gezien dat een hdmi kabel geen beeld kan geven, ruis kan geven, handshake problemen kan creëren maar nog nooit kwaliteit verschil gezien in het beeld.

7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

Richard70…

Maar ???
Veronderstel ik laat deze kabel lopen van de av 40 naar de jvc, dan zit ik toch nog steeds met " gewone kabels tussen de bronnen en de av40. Wordt het dan allemaal niet een beetje te niet gedaan?
Anders wordt het wel een heel duur grapje. Dan heb ik 4 kabels nodig :D
Beeld; JVC NZ8. Adeo Reference Grey. Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K S150 Center M&K S150 Surround M&K S150 Atmos. 4 Klipsch inbouw. Subwoofer .Dual M&K X12
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo 1000.

skyfox

Jan, nu je opwarmt voor CM modificaties... hoe voelt het idee nu om de Trinnov een CM behandeling te geven? Evt na de upgrade naar een HDMI 4K bord in de Trinnov?

Geniet van je dagje met mevr Sibelius! Ook waardevolle momenten ;)
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

skyfox

Citaat van: rdebruin op februari 14, 2021, 13:09:02
Maar ???
Veronderstel ik laat deze kabel lopen van de av 40 naar de jvc, dan zit ik toch nog steeds met " gewone kabels tussen de bronnen en de av40. Wordt het dan allemaal niet een beetje te niet gedaan?
Anders wordt het wel een heel duur grapje. Dan heb ik 4 kabels nodig :D
Wat ik ervan begrijp gaat het om de ontkoppeling van de beamer en de set. Soort van Chinese muur tussen audio en beeld. Waar beide dan van kunnen profiteren.
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

raindog

Citaat van: Jean Sibelius op februari 14, 2021, 12:16:07
[..]De stap van de N7 naar de N9 is groter dan de stap van de RU-connect naar deze HDMI, maar ga je kijken naar upgrade/Euro, dan komt eerlijk gezegd voor mij de HDMI hoger dan de projector upgrade. Het blijft natuurlijk gissen, want door de huidige configuratie worden natuurlijk kleine verbeteringen extra uitvergroot. Als ik nu een N7 had, dan zou ik die houden en deze HDMI evalueren (ipv van naar een N9 te gaan).

Die vloeiendheid is inderdaad ook een goeie om te noemen. Ik had met de RU-connect de CMD aan staan en met deze CM HDMI heb ik die neiging veel minder. Eerst was het voor mij een no-brainer en nu heb ik die neiging niet of veel minder. Momenteel staat CMD uit.

Dankjewel Jan, voor je reactie. Voor mij als N7 bezitter is het een interessante en waardevolle bevinding.

Overigens wil ik je graag eens complimenteren met de wijze waarop je hier steeds weer uitgebreid op alle vragen en opmerkingen reageert. Jouw ruimte en set zijn van het hoogste niveau en dat genereert onder ons liefhebber natuurlijk heel veel aandacht. We volgen maar al te graag hoe je steeds verder zoekt naar perfectie en we leren er ondertussen een hoop van. Top dat je zo uitgebreid de tijd blijft nemen om alles uit te leggen en overal persoonlijk en vriendelijk op te reageren. Soms ben ik het forum even helemaal beu door alle korte lontjes en sterke meningen maar steeds als ik dit topic aanklik weet ik weer waarom ik lid ben  ;D :worship:
Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

denoontje

Is er ook een cm mod voor vrouwen?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Richard70…

Citaat van: denoontje op februari 14, 2021, 14:54:12
Is er ook een cm mod voor vrouwen?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Die van mij is duur zat zonder  ;)
Beeld; JVC NZ8. Adeo Reference Grey. Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K S150 Center M&K S150 Surround M&K S150 Atmos. 4 Klipsch inbouw. Subwoofer .Dual M&K X12
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo 1000.

skyfox

Citaat van: denoontje op februari 14, 2021, 14:54:12
Is er ook een cm mod voor vrouwen?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ik weet niet of ik Mike aan mijn vrouw wil laten sleutelen...
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

denoontje

Ja maar als ze dan beter gaan luisteren[emoji23][emoji48]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Teejoo

#4324
Citaat van: skyfox op februari 14, 2021, 13:42:14
Jan, nu je opwarmt voor CM modificaties... hoe voelt het idee nu om de Trinnov een CM behandeling te geven? Evt na de upgrade naar een HDMI 4K bord in de Trinnov?

Geniet van je dagje met mevr Sibelius! Ook waardevolle momenten ;)
Dan vervalt meteen je 5 jaar garantie, zal hem dus niet worden. Terwijl ik juist bij de Altitude wel mooie verbeterkansen zie op het gebied van ontstoring vd voeding/ontstoring.