The Confidence Mansion... En weer lekker verder met genieten :-)

Gestart door Jean Sibelius, mei 25, 2008, 23:30:20

« vorige - volgende »

0 leden en 17 gasten bekijken dit topic.

DofN

Citaat van: Jean Sibelius op april  3, 2016, 09:17:08
[..]

Hier zit inderdaad de kracht van Trinnov. Het bijzondere is zelfs dat niet de muzikaliteit afneemt door het gebruik van DSP (wat een nog vaak gehoorde opmerking is), maar dat deze juist extra toeneemt door het verbeteren van het fase/tijdgedrag van de gehele keten.

[..]

^^

Mooi dat je zo tevreden bent, en dat iedereen zo (positief) onder de indruk is. Moet heel wat zijn :)
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Etiennevh

Het was echt een geweldige dag. Ik heb me zoals de vorige keren weer buitengewoon vermaakt en de gastvrijheid was weer top.

Wegens een trip naar het buitenland reserveer ik hier alvast wat ruimte voor mijn verslag, dat houden jullie nog even te goed  ;)

Jan en Angelie wederom bedankt voor de gastvrijheid en de gezellige dag, en de andere aanwezigen natuurlijk ook bedankt voor de gezelligheid en het delen van jullie (soms verregaande) ervaring in onze gezamenlijke hobby. Tot een volgende keer!!:coffee:
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Jean Sibelius

Citaat van: RvD op april  3, 2016, 10:14:14
Afgelopen zaterdag behoorde ik ook tot de gelukkigen die de ruimte mochten bezoeken. Jan en Angelie bedankt voor de gastvrijheid !

Dank je Rudy. Het was leuk om je erbij te hebben en ik heb het bovenstaande óók aan Angelie doorgegeven :).

Citaat van: RvD op april  3, 2016, 10:14:14
Bij het betreden van de ruimte eerst alles bekeken en ongelooflijk wat je ziet, je hebt wel een indruk van de foto's die in dit topic staan maar in werkelijkheid is het nog zoveel mooier de wow ervaring. De ruimte is echt tot in de puntjes afgewerkt wat ik vooral een mooi detail vond, als de deur dicht is dat Jan daarvoor ook nog een paneel kan schuiven dan zit je echt in een akoestische kubus.  8) Ook aan de achterkant was goed nagedacht met de opbergruimte voor zijn verzameling panalen die je kunt verschuiven en daar achter de opbergruimte.

Goed om te lezen en ik ben nog steeds erg blij met het concept en de hele aanpak. Het bedenken en op papier uitwerken van de verschuifbare diffusie panelen voor de deur en CD/DVD-racken is één van de redenen geweest waarom de hele voorbereiding bijna 9 maanden in beslag nam. Het is overigens duidelijk waarneembaar of de diffusie panelen voor de deur open of dicht zijn.

Citaat van: RvD op april  3, 2016, 10:14:14
Het luisteren zelf wat kunnen we daar nog over schrijven in dit topic. In stereo echt het beste wat ik ooit gehoord heb wat een detail en de bass zo gecontroleerd niet normaal. Er is veel muziek voorbij gekomen wat ik zelf nooit zou luisteren maar toch wel wat heeft en ook wel wat zal gaan aanschaffen.

:wub: Fijn om te lezen en mooi dat iedereen de stereo weergave op dezelfde positieve manier heeft ervaren! Inderdaad wederom een enorme hoeveelheid (voor mij) onbekende muziek en de set-up is flink aan het werk gezet met sommige stukken die voorbij zijn gekomen, maar soms óók extreem fragiele muziek met slechts gitaar en een enkele vrouwenstem, welke voor mij minstens net zo indrukwekkend was als het eerste deel van 'The seasons' van tsjaikovski :D.

Citaat van: RvD op april  3, 2016, 10:14:14
De bluray Stromae koopt iedereen denk ik nadat deze bij Jan een stukje gezien te hebben dat klonk goed en grappige intro.

Hmmm... Ik zal eens provisie bij Stromae gaan vragen ;). Deze blu-ray heb ik gekocht op basis van een tip van een vriend van me. Op zijn aanraden direct dezelfde dag nog besteld (en iedereen vind het tot nu toe een gaaf concert, "juste dommage que mon français est si mauvais").:D

Citaat van: RvD op april  3, 2016, 10:14:14
Met film klinkt de set ook fantastisch de surrounds bij Spectre de scene met de helikopter deden ze goed zijn werk, erg lekker om dan grote vloerstaanders te hebben wat voor veel mensen helaas in een woonkamer geen optie is.

Vaak zijn de achter speakers voor leuk erbij, maar soms... (net zoals bij Spectre) is het toch wel erg gaaf om achter speakers te hebben die tot 30Hz gaan. Heb sinds gisteren Master and Commander liggen, daarbij zullen de Confidence C4's óók flink aan de slag moeten op basis van het stukje wat ik bij RubenV. heb gezien.

Citaat van: Maximus_Aurelius op april  4, 2016, 06:52:27
Ik was afgelopen zaterdag ook een van de gelukkige die voor de tweede keer Jan zijn set mocht horen en aanschouwen.
Er waren wat dingen veranderd in twee jaar en dan is het mooi te horen en te zien wat er veranderd is.

Ben heel benieuwd naar je recente ervaringen.

Citaat van: Maximus_Aurelius op april  4, 2016, 06:52:27
Bij deze wil ik Jan en Angelie bedanken voor de gastvrijheid en gezelligheid. Eten was super!!

Graag gedaan en goed om te horen. Jij enorm bedankt voor je enthousiasme en verrassende en goede muziekkeuze. Na de afgelopen twee zaterdag heb ik echt het idee... "in welke grot heb ik gezeten?" Dacht dat ik toch redelijk op de hoogte was qua muziek, maar ik had het goed mis. Alleen daarom al een goed 'excuus' om dergelijke M&G's te organiseren.

Citaat van: Maximus_Aurelius op april  4, 2016, 06:52:27
Later volg nog een samenvatting over mijn ervaring.

Was blij dat de set al warm was gespeeld toen jij direct met dikke orgelmuziek begon :angel:.

Citaat van: doorofnight op april  4, 2016, 10:53:32
^^

Mooi dat je zo tevreden bent, en dat iedereen zo (positief) onder de indruk is. Moet heel wat zijn :)

Dank je! Het is inderdaad leuk om te lezen dat iedereen vooral de laatste stap(pen) als erg positief ervaart. Voor mij houdt de zoektocht echter niet op, want ik weet dat er nog steeds stapjes te maken zijn. Ondertussen heb ik ook een bevestigend antwoord op mijn (laatste?) vraag: "levert een kwalitatief betere {whatever that me be} versterker ten opzichte van de Parasound JC-1's nog wat op qua muzikale beleving?". Het antwoord daarop is 'ja, er is nog winst te behalen op tenminste dynamiek en muzikaliteit', waardoor het allemaal nog meer 'live' en vanzelfsprekend gaat klinken, maar zoals eerder geschreven... op zijn vroegst ergens in 2017?

Citaat van: Etiennevh op april  4, 2016, 21:43:54
Het was echt een geweldige dag. Ik heb me zoals de vorige keren weer buitengewoon vermaakt en de gastvrijheid was weer top.

Hoi Etienne. Dat was wederzijds, weer erg leuke en vermakelijke discussies en weer erg veel leuke muziek gehoord. Het was wel prettig dat Angelie ondanks eerdere plannen toch had besloten om thuis te blijven, dan verloopt een dergelijke dag toch net allemaal wat soepeler.

Citaat van: Etiennevh op april  4, 2016, 21:43:54
Wegens een trip naar het buitenland reserveer ik hier alvast wat ruimte voor mijn verslag, dat houden jullie nog even te goed  ;)

Plekje gereserveerd en alvast een goede reis! Naar aanleiding van de discussies en hetgeen wat ik heb gezien/gehoord afgelopen zaterdag heb ik alvast de blu-rays van David Gilmour, Phil Collins en Coldplay afgelopen zondag besteld (ze zijn al onderweg vanuit Duitsland zie ik zojuist in mijn e-mail).

Citaat van: Etiennevh op april  4, 2016, 21:43:54
Jan en Angelie wederom bedankt voor de gastvrijheid en de gezellige dag, en de andere aanwezigen natuurlijk ook bedankt voor de gezelligheid en het delen van jullie (soms verregaande) ervaring in onze gezamenlijke hobby. Tot een volgende keer!!:coffee:

Iedereen (Hans, Philip, Rezah, Ruben en Etienne, Nico, Rudy, Viktor) via deze weg nogmaals bedankt voor de gezelligheid, de leuke discussies, het enthousiasme en voor het bier, de wijn, chocolade, CD's, muziek en tegoedbonnen! Zal zorgen dat het allemaal goed terecht komt c.q. goed wordt besteed! :pompom: :pompom:

Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

chansig

Jij ook (en Angelie ook en natuurlijk de geweldige hond) en je hebt een aantal mensen een prachtige dag gegeven door de geweldige set. En natuurlijk ook elkaars aanwezigheid.

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Maximus_Aurelius

Citaat van: Jean Sibelius op april  5, 2016, 17:03:01


Ben heel benieuwd naar je recente ervaringen.

Dit komt binnenkort hier te staan. ;)

Citaat van: Jean Sibelius op april  5, 2016, 17:03:01
Graag gedaan en goed om te horen. Jij enorm bedankt voor je enthousiasme en verrassende en goede muziekkeuze. Na de afgelopen twee zaterdag heb ik echt het idee... "in welke grot heb ik gezeten?" Dacht dat ik toch redelijk op de hoogte was qua muziek, maar ik had het goed mis. Alleen daarom al een goed 'excuus' om dergelijke M&G's te organiseren.

Dit is altijd een risico wanneer je M&G organiseert ;). Er komt zoveel nieuwe soorten muziek voorbij dat je haast gaat denken waar heb ik geleefd, voor jou is het niet moeilijk want dat is de Mansion  :D :tongue2:.
Wanneer ik naar beurzen ga dan weet ik van mijzelf dat het daarna qua muziek ook feest zal zijn en dat de zoektocht in gang gezet wordt waar betaald downloaden, zo niet dan maar op schijfje kopen. ;).

Citaat van: Jean Sibelius op april  5, 2016, 17:03:01

Was blij dat de set al warm was gespeeld toen jij direct met dikke orgelmuziek begon :angel:.

Groeten, Jan

Ik dacht laten we maar eens gelijk goed beginnen  ;D en de vernieuwde set proberen zenuwachtig te maken  :D, maar ieder geval "mission failed" want zenuwachtig werd het niet ;).
Was wel enorm onder de indruk van de outro van mijn muziek keuzes.  :headbanging:. Op beurzen of shows durven ze meestal deze niet laten te horen omdat de kans bestaat dat het (heel goed)mis gaat gaat zodat het nergens naar klinkt  ;).
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( Jcat USB XE & Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Etiennevh

Ook ik mocht afgelopen week weer terug zijn in de Confidence Mansion. En wat hebben we een fantastische dag gehad!

Zoals beloofd hierbij een kort verslag:

Inmiddels ben ik voor de derde keer bij Jan en Angelie op visite geweest om te mogen genieten van het schitterende audiospel wat er keer op keer in deze ruimte wordt neergezet. Dat er op dit moment nog zoveel winst behaald is tussen de vorige en dit bezoek had ik niet gedacht. Alles over de schitterende afwerking en inrichting is al 100x gezegd, dus meer dan dat nogmaals bevestigen hoef ik niet te doen ;)

Ik herinnerde mij niet heel veel meer van de vorige keer dat ik op bezoek was. Dat kon ook niet anders, dat was immers twee jaar geleden. Inhoudelijk kan ik alleen wel zeggen dat wat ik hoorde mij nog meer raakte dan de keren hiervoor. Dat zou je kunnen omschrijven alsof elke artiest die wordt afgespeeld, je ook daadwerkelijk dat driedimensionale gevoel geeft alsof de artiest live in de ruimte aanwezig is. En dat is exact zo knap om die beleving zo nauwkeurig over te kunnen brengen. Ik heb me dan ook vooral laten verbluffen door muziek die ik zelf nooit zou spelen (zoals orgel bijvoorbeeld), maar heb me buitengewoon vermaakt. Zelf had ik ook wel wat meegenomen maar vooral dat onbekende maakte het voor mij weer een speciale dag. Ik geloof dat forumlid Maximus_Aurelius nog een playlist zou versturen, die ontvang ik graag om wat bestellingen te gaan doen  ::)

Dat het kippenvel je bij sommige nummers op de armen staat kennen we allemaal. Maar dat dit gebeurt bij vrijwel alle nummers die er die dag zijn afgespeeld, was een heel aparte ervaring. Zeker door de voor mij onbekende muziek, die gelijk binnen komt en waar je soms bijna emotioneel van kunt worden. (drie maanden geleden vader geworden, dat doet heel wat met je  ;D )
Of het nu om Jeff Buckley ging, Rodrigo y Gabriela, bijzondere klassieke stukken, Stromae of een Nederlands onbekend artiest (Bert vd Brink), wederom (of moet ik zeggen nog steeds?) wordt alles met het grootste gemak weergegeven. Dat de Trinnov een geweldig apparaat is wisten we waarschijnlijk al, maar dat de muziekbeleving in deze ruimte echt naar een veel hoger niveau is gebracht rechtvaardigt de investering in deze apparatuur naar mijn mening. Wat een heerlijke dag is dit geweest, waarin we weer volop hebben mogen genieten van allerlei juweeltjes voor de oren. Duidelijk is ook dat de NAS mede bijdraagt aan het succes van de Trinnov, het klinkt allemaal zo lekker in die combinatie. En natuurlijk hebben we mogen beleven dat Tidal ver achterblijft in geluidskwaliteit t.o.v. muziek op een NAS. Buiten dat is het gebruiken van een NAS wel een genot hoor, of ben ik de enige die het verwisselen van CD's als een irritante bezigheid beziet  :yawnee:

Maar, van luisteren wordt je hongerig. Dus er is ook gezorgd voor de innerlijke mens, en ook zoals vorige keren kan ik wederom beamen dat je je geen zorgen hoeft te maken dat het niet te eten is als je bij Jan en Angelie op bezoek bent. Super lekker! De discussies aan tafel over audio apparatuur gingen mij soms wat ver, maar ik vond het vooral leuk ze aan te horen. Mensen kinderen sommige forumleden kennen (dat gevoel kreeg ik) gewoon 80% van alle beschikbare voor en eindversterkers op typenummer en klasse aanduiding uit hun hoofd :P

Tegen deze tijd zal Bartok zijn bot wel helemaal verpulverd hebben, we hebben smakelijk om hem kunnen lachen. :pompom: Hij had zijn cadeautje alvast uitgepakt, heerlijk dier. ;D

Jan en Angelie heel erg bedankt voor de gastvrijheid! Viktor, Rudy en Nico leuk jullie te leren kennen en zo'n dag gezellig gezamenlijk over de hobby te kunnen spreken. Deze dag is voor mij weer een memorabel moment geweest en is voorbij gevlogen. Dat kan mijn vrouw bevestigen, die heeft mij deze week drie keer verzocht even te stoppen met het delen van mijn enthousiasme over wat ik gehoord en gezien heb ;) Dat zegt geloof ik genoeg, hopelijk tot een volgende keer! :thumbs-up:
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Jean Sibelius

Citaat van: chansig op april  5, 2016, 20:19:07
Jij ook (en Angelie ook en natuurlijk de geweldige hond) en je hebt een aantal mensen een prachtige dag gegeven door de geweldige set. En natuurlijk ook elkaars aanwezigheid.

Gr Hans

:pompom: :pompom: :pompom:

Citaat van: Etiennevh op april 10, 2016, 22:20:53
Ook ik mocht afgelopen week weer terug zijn in de Confidence Mansion. En wat hebben we een fantastische dag gehad!

Bedankt voor je verslag! Altijd fijn om te horen! Net als de zaterdag ervoor wederom een enorme schat aan (voor mij) nieuwe muziek gehoord.

Citaat van: Etiennevh op april 10, 2016, 22:20:53
Zoals beloofd hierbij een kort verslag:

Inmiddels ben ik voor de derde keer bij Jan en Angelie op visite geweest om te mogen genieten van het schitterende audiospel wat er keer op keer in deze ruimte wordt neergezet. Dat er op dit moment nog zoveel winst behaald is tussen de vorige en dit bezoek had ik niet gedacht.

Je bent inderdaad op de mooie momenten gekomen. De eerste keer Dynaudio Confidence C4's als front (en de JVC projector net binnen), daarna de Von Schweikert VR10's met mini-DSPs op de subtowers en nu de Trinnov Altitude32 die alles vanaf de NAS weergeeft. Het vervangen van de Arcam door de Trinnov heeft inderdaad erg veel gebracht.

Citaat van: Etiennevh op april 10, 2016, 22:20:53
Alles over de schitterende afwerking en inrichting is al 100x gezegd, dus meer dan dat nogmaals bevestigen hoef ik niet te doen ;)

:D

Citaat van: Etiennevh op april 10, 2016, 22:20:53
Ik herinnerde mij niet heel veel meer van de vorige keer dat ik op bezoek was. Dat kon ook niet anders, dat was immers twee jaar geleden. Inhoudelijk kan ik alleen wel zeggen dat wat ik hoorde mij nog meer raakte dan de keren hiervoor. Dat zou je kunnen omschrijven alsof elke artiest die wordt afgespeeld, je ook daadwerkelijk dat driedimensionale gevoel geeft alsof de artiest live in de ruimte aanwezig is. En dat is exact zo knap om die beleving zo nauwkeurig over te kunnen brengen. Ik heb me dan ook vooral laten verbluffen door muziek die ik zelf nooit zou spelen (zoals orgel bijvoorbeeld), maar heb me buitengewoon vermaakt.

Jouw opmerking over je gevoel en de beleving is het mooiste compliment wat je kunt geven. Ik heb (gelukkig) ook nog met grote regelmatig zo'n moment dat ik denk "WTF het klinkt nu wel erg overtuigend".

Citaat van: Etiennevh op april 10, 2016, 22:20:53
Zelf had ik ook wel wat meegenomen maar vooral dat onbekende maakte het voor mij weer een speciale dag. Ik geloof dat forumlid Maximus_Aurelius nog een playlist zou versturen, die ontvang ik graag om wat bestellingen te gaan doen  ::)

Ben ook erg benieuwd. Heb o.a. al zitten zoeken naar die dame met de (lekker subtiel) bespeelde akoestische gitaar, maar geen idee meer wie dat is geweest (en welke CD)... David, Phil en Cold Play op Blu-ray zijn ondertussen binnen. Die eerste heeft zijn 'vuurdoop' ondertussen afgelopen vrijdag gehad met een paar audiovrienden tijdens de (half)jaarlijks terugkerende 'sympho-avond'. Ik ga morgenavond de gehele blu-ray bekijken!

Citaat van: Etiennevh op april 10, 2016, 22:20:53
Dat het kippenvel je bij sommige nummers op de armen staat kennen we allemaal. Maar dat dit gebeurt bij vrijwel alle nummers die er die dag zijn afgespeeld, was een heel aparte ervaring. Zeker door de voor mij onbekende muziek, die gelijk binnen komt en waar je soms bijna emotioneel van kunt worden. (drie maanden geleden vader geworden, dat doet heel wat met je  ;D )

Ik was even bang dat je ging zeggen dat de verwarming te koud stond :D ;) Denk dat vader worden het mooiste is wat je mee kunt maken ;D.

Citaat van: Etiennevh op april 10, 2016, 22:20:53
Of het nu om Jeff Buckley ging, Rodrigo y Gabriela, bijzondere klassieke stukken, Stromae of een Nederlands onbekend artiest (Bert vd Brink), wederom (of moet ik zeggen nog steeds?) wordt alles met het grootste gemak weergegeven. Dat de Trinnov een geweldig apparaat is wisten we waarschijnlijk al, maar dat de muziekbeleving in deze ruimte echt naar een veel hoger niveau is gebracht rechtvaardigt de investering in deze apparatuur naar mijn mening.

Het is zeker een enorme aanwinst in mijn ruimte en in mijn zoektocht. De wetenschap dat de Trinnov via software updates continue 'state-of-the-art' is een hele prettige gedachte als je een dergelijke investering doet.

Citaat van: Etiennevh op april 10, 2016, 22:20:53
Wat een heerlijke dag is dit geweest, waarin we weer volop hebben mogen genieten van allerlei juweeltjes voor de oren. Duidelijk is ook dat de NAS mede bijdraagt aan het succes van de Trinnov, het klinkt allemaal zo lekker in die combinatie.

Goed om te horen! Voor mij ook wel een geruststelling om te ervaren dat alle nummers de 'crash-test' goed hebben doorstaan (mede gezien de opmerking van Nico dat sommige demogevers met grote systemen het niet eens aandurven om sommige van zijn nummers af te spelen omdat ze bang zijn dat het systeem 'door de mand valt'). Dat betekent mijn inziens ook dat alles wat minder vergt van het systeem met gemak afgespeeld wordt wat resulteert in de eerder genoemde vanzelfsprekendheid van de weergave.

Citaat van: Etiennevh op april 10, 2016, 22:20:53
En natuurlijk hebben we mogen beleven dat Tidal ver achterblijft in geluidskwaliteit t.o.v. muziek op een NAS. Buiten dat is het gebruiken van een NAS wel een genot hoor, of ben ik de enige die het verwisselen van CD's als een irritante bezigheid beziet  :yawnee:

Ik geef Tidal nog 1 maandje. Ga zeker nog een keertje een (proef)abonnement of Qobuz nemen om eens onderling te vergelijken. Moet inderdaad toegeven dat Tidal best zwaar door mand viel bij de onderlinge vergelijkingen die we hebben gedaan. Wat mij wel opvalt, is dat als het 'goed klinkt' via Tidal de (geripte) CD óók altijd erg goed klinkt. Verder is een heel groot voordeel van een NAS dat deze benaderbaar is vanaf verschillende systemen. In de woonkamer luister ik enkel nog maar naar radio of muziek via de NAS via de Oppo (dat scheelt een hoop gesleep en gewissel met CD's).

Citaat van: Etiennevh op april 10, 2016, 22:20:53
Maar, van luisteren wordt je hongerig. Dus er is ook gezorgd voor de innerlijke mens, en ook zoals vorige keren kan ik wederom beamen dat je je geen zorgen hoeft te maken dat het niet te eten is als je bij Jan en Angelie op bezoek bent. Super lekker!

Zekers en goed om te horen! Angelie had inderdaad weer erg haar best gedaan om iets lekker op tafel te zetten wat iedereen mocht hebben. Ik heb me alleen bezig hoeven houden met de boodschappen.

Citaat van: Etiennevh op april 10, 2016, 22:20:53
De discussies aan tafel over audio apparatuur gingen mij soms wat ver, maar ik vond het vooral leuk ze aan te horen. Mensen kinderen sommige forumleden kennen (dat gevoel kreeg ik) gewoon 80% van alle beschikbare voor en eindversterkers op typenummer en klasse aanduiding uit hun hoofd :P

Dat ben ik vast niet geweest :D

Citaat van: Etiennevh op april 10, 2016, 22:20:53
Tegen deze tijd zal Bartok zijn bot wel helemaal verpulverd hebben, we hebben smakelijk om hem kunnen lachen. :pompom: Hij had zijn cadeautje alvast uitgepakt, heerlijk dier. ;D

Bartók heeft later op de avond de rest van zijn bot op mogen eten. Zoals gezegd: normaal haalt hij nooit iets uit een tas. Hij krijgt overigens over een paar weken een speelmaatje c.q. vriendinnetje! De naam van deze pup staat al vast: 'Barraine' (uiteraard wederom een componiste naam). Zodra we zeker weten welke het wordt zal ik eens een foto posten. Deze dame (goed voor minimaal evenveel absorptie als Bartók) zal streng opgevoerd worden, zodat ook zij straks ook mee in 'de Bios' mag. De woorden waar je Bartók echt enthousiast mee krijgt zijn: 'Auto', 'Koek' en 'Bios' uiteraard 8).

Citaat van: Etiennevh op april 10, 2016, 22:20:53
Jan en Angelie heel erg bedankt voor de gastvrijheid! Viktor, Rudy en Nico leuk jullie te leren kennen en zo'n dag gezellig gezamenlijk over de hobby te kunnen spreken. Deze dag is voor mij weer een memorabel moment geweest en is voorbij gevlogen.

Graag gedaan en fijn om te horen! Jij bedankt voor het wederom maken van de trip naar het Zuiden en de gezelligheid. Inderdaad voorbij gevlogen...

Citaat van: Etiennevh op april 10, 2016, 22:20:53
Dat kan mijn vrouw bevestigen, die heeft mij deze week drie keer verzocht even te stoppen met het delen van mijn enthousiasme over wat ik gehoord en gezien heb ;) Dat zegt geloof ik genoeg, hopelijk tot een volgende keer! :thumbs-up:

Dat zegt inderdaad genoeg, haha... Mocht er ooit nog zoiets georganiseerd worden, mag je dan nog wel gaan? >:D ;D (we houden contact)

Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Maximus_Aurelius

#3132
De playlist komt morgen online te staan plus mijn verslag(je) ;).
Heb het even druk gehad.

Let wel op dat sommige namen op de playlist ontbreken ivm niet herkent ;).
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( Jcat USB XE & Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Maximus_Aurelius

Op 2 april was het voor mij weer zo ver om ergens in Brabant te gaan waar een tuinhuis staat die een ware bioscoop herbergt af te reizen.
Het was voor mij de tweede keer dat ik de eer had om dit te mogen aanschouwen en te horen.
Vandaar dat ik niet meer op in ga, over hoe mooi het tuinhuis ;) is en qua ruimte gewoon zo goed en chic is. Het is gewoon top!! En akoestisch verreweg meesterlijk.
De laatste keer dat ik bij Jan was had hij nog de Arcam voorversterker maar die was nu verdwenen tegen iets hoger, breder, dieper en zwaarder exemplaar :D. De Trinnov.
Je zal het maar durven een Brit inruilen vooreen Fransman :D. Haat en nijd  tussen die twee landen ;).
Maar goed wij als consument zijn de interesseren ons er niet voor als wij maar muziek of filmpje kunnen kijken op voor ons het hoogst haalbare niveau. En iedereen maakt dit voor zichzelf uit.

De Trinnov is een imposant apparaat om te zien en qua uiterlijk mag hij er gerust wezen. Maar apparaten, luidsprekers etc kunnen er wel imposant uit zien maar waar het om gaat is kunnen ze ook imposant de muziek neerzetten.
Maar eenmaal bij Jan in "the mansion" geïnstalleerd te hebben ging er eerst een lekkere appelflap en kopje koffie vooraf en uiteraard bij ontvangst de audiofiele kunsten van Bartok gehoord te hebben.

Ik was wel voorbereid qua muziek want ik heb na zitten denken over welk soort muziek ik wilde meenemen en wilde horen. Doorsnee muziek of toch muziek erbij nemen waarbij vele sets zenuwachtig van (kunnen) worden. Het laatste is het geworden plus aanvulling met wat gewone muziek ;). Maar laat ik voorop stellen dat ik niet helemaal doorsnee muziek  gekozen heb en niet muziek  die je bij vele tests hoort en waarbij bijna elke set goed klinkt.
Jan introduceerde zijn nieuwste aanwinst maar al gauw bleek het meerdere aanwinsten te zijn, o.a. NAS server, XLR kabel , ethernet kabel(s).
Alle dragen bij aan een geoptimaliseerde klank en tot een mooi geheel. Over de bekabeling welke invloed het heeft gebracht ten opzichte van de vorige keer ga ik niet over uitweiden want dan kan het weer een welles en nietes gevalletje worden. Dit wil ik voorkomen en heb ook totaal uit geen zin in dit soort ongein. Voor mij is het duidelijk dat alles een verbetert punt is geworden bij Jan.

Qua klank wat moet men daar nog over zeggen. Het bevalt je of het bevalt je niet, heel eenvoudig toch......................?
Je zou denken dat het heel eenvoudig is maar er komen meer facetten bij kijken, raakt het je, word een set zenuwachtig, kan een set omgaan met snelle, drukke passages. En hoe reageert  het wanneer het erg complex wordt? Al deze opgenoemde dingen kan een set behoorlijk in duigen laten vallen maar ook prijzen. Het eerstgenoemde komt regelmatig voor en met name juist bij flinke sets, vandaar dat mij de indruk wekt dat er bepaalde soorten muziek niet gespeeld durft te worden.
Na enige tijd al flink wat nummers er door gejast te hebben zowel via de NAS als via Tidal was het mijn beurt om er eens wat nummers door te jassen. Stiekem toch even in de handen wrijven om de set te laten zweten :D. Althans proberen ;). De start moest gelijk goed, orgel muziek van Bach.( Mattias Wager - Toccata & Fuge in d minor).  Kwam ik bedrogen uit ;) , had voor niets in de handjes gewreven om de set proberen te laten zweten. "Helemaal niets, ook niet een heel klein beetje zenuwachtig ". De weergave was gewoon goed, mooi drukvol, brede stage. Nooit de indruk gehad ik mis wat. Gaat het gebeuren bij de volgende nummers die te boeken staan als zeer complex zowel voor de mensen in het orkest en ook sets die er veel moeite mee kunnen hebben. Minnesota Orchestra  - Bruckner  Symphony No. 9; Scherzo, Esa pekka Salonen - Igor Stravinsky , Le Sacre Du Printemps - L'Adoration de la Terre - Danses des Adolescentes.
De Bruckner no9 was juist de Schnelle variant maar ook hierbij bleef de set van Jan uitermate goed in balans en vooral bij Le Sacre du pritemps wanneer het laag eruit knalt was gewoon indrukwekkend. Nu had ik nog eentje over maar die behield ik tot outtro. Verder gegaan met een mix van Sing &Songwrtier tot jazz en van pop tot rock. Er valt gewoon bijna niets  aan op te merken. Het is een vooruitgang ten opzichte van de Arcam die Jan voorheen had. Je kunt bijna zeggen het speelt subliem. Maar............. Ik had nog wat achter de hand qua muziek, zal het dan gebeuren dat de set gaat zweten. We zullen het na het smaakvolle avond eten komen te weten.

Het avond eten smaakte weer voortreffelijk, Angelie had heel goed gekookt, uiteraard Jan jij ook ;).

Na het avond eten nog mooie scenes van blu-rays bekeken en ook dit klonk heel bijzonder.
Helaas moest Vik al naar huis omdat hij nog wat moest doen. Aangekomen bij het outtro.
Zal het nu gaan gebeuren?  De start met een van de mooiste Vivaldi Summer uitvoering. Van la Folia. Wat een dynamiek zit er een deze versie, een snelheid en zo puur, daarna la Campenille voor mij persoonlijk een van de mooiste piano uitvoeringen. Wat een gemak hoe dit allemaal weergegeven wordt, moeiteloos.  Maar nu het laatste nummer waarbij ik hele goede ervaringen heb en ook veelal lachend soms een ruimte op beurzen uit loop omdat er een set zo de hemel in geprezen wordt en regelrecht door de mand valt met deze uitvoering.  Shostakovich Symphony no 11  - The_Tocsin_Allegro_non_troppo.
Maar bij Jan was dit nummer geen probleem, dynamiek bleef strak, hoog/mid kwam steeds los van elkaar en de afwisseling in snelle passages tussen links en recht was uitmuntend.

Al met al is de set van Jan niet met een klein stukje er op vooruit gegaan maar met een heel groot stuk.
Ik wil nog wel wat aanhalen wat Tidal betreft. Bij mij thuis merkte ik al dat er een enorm verschil zit in het afspelen van een album via Tidal en het exact zelfde album via de NAS. Via Tidal klinkt het ingetogener, minder sprankelend. Het raakt je niet.
Mooi vind ik dat ik bij een vreemde set  ook hetzelfde ervaar als in mijn eigen set. Het lijkt wel dat er toch compressie zit in de muziekfiles die via Tidal gespeeld worden.
Ik ben niet gecharmeerd van Tidal, qua klank.

Kan er nog wat gebeuren in Jan zijn set. Ik denk van wel en nu vragen jullie wat.
Heel eenvoudig ;D
Genieten en niet meer denken aan andere apparatuur en luidsprekers.

Ten opzichte van twee jaar terug een enorm verschil. De Trinnov ziet er niet alleen imposant uit hij doe zijn werk ook heel goed. In jouw setup is de Trinnov een imposante upgrade geweest. Een ware vooruitgang. De bijdrage van de andere upgrades zullen ook heel goed zijn ;)
Jouw set klink gewoon super, plaatsing is heel goed, brede stage, weet ook emotie over te brengen, mooi in balans, drukvol(laagweergave) al met al niet klein te krijgen :D.

Rudy, Vik en Etienne fijn met jullie kennis hebben gemaakt, Vik had ik al een keer ontmoet.

Jan en Angelie nogmaals bedank voor jullie gastvrijheid.

Bartok jij ook ;)


De playlist.
Sorry but you are not allowed to view spoiler contents.
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( Jcat USB XE & Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Jean Sibelius

Hoi Nico,

Bedankt voor je enthousiaste, gedetailleerde en uitgebreide verslag 8)! Helemaal eens met je conclusie :clapping: :pompom:.
Probeer voor het einde van het weekend nog even fatsoenlijk te reageren (ff erg druk hiero) :crazy:.

Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

vik

Leuke verslagen heren en Nico super bedankt voor de playlist!  :pompom:  :pompom:

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Jean Sibelius

Citaat van: Maximus_Aurelius op april 12, 2016, 16:42:51
Op 2 april was het voor mij weer zo ver om ergens in Brabant te gaan waar een tuinhuis staat die een ware bioscoop herbergt af te reizen.
Het was voor mij de tweede keer dat ik de eer had om dit te mogen aanschouwen en te horen.
Vandaar dat ik niet meer op in ga, over hoe mooi het tuinhuis ;) is en qua ruimte gewoon zo goed en chic is. Het is gewoon top!! En akoestisch verreweg meesterlijk.

Thx!  :)

Citaat van: Maximus_Aurelius op april 12, 2016, 16:42:51
De laatste keer dat ik bij Jan was had hij nog de Arcam voorversterker maar die was nu verdwenen tegen iets hoger, breder, dieper en zwaarder exemplaar :D. De Trinnov.

Kan ik alleen maar bevestigen. We kijken momenteel de serie 'Reign' via Netflix en een huwelijk tussen een Schotse/Engelse koningin en een Franse ('wannabe) koning leidt alleen maar tot problemen :D.

Citaat van: Maximus_Aurelius op april 12, 2016, 16:42:51
Je zal het maar durven een Brit inruilen vooreen Fransman :D. Haat en nijd  tussen die twee landen ;).
Maar goed wij als consument zijn de interesseren ons er niet voor als wij maar muziek of filmpje kunnen kijken op voor ons het hoogst haalbare niveau. En iedereen maakt dit voor zichzelf uit.

Wist eerlijk gezegd óók (nog) niet dat Trinnov een Frans merk was toen Ronald hier voor de eerste keer kwam met de Amethyst (en toen ik eenmaal was verkocht was het te laat). Ach, soms maken ze wel eens dingen die wel goed zijn.

Citaat van: Maximus_Aurelius op april 12, 2016, 16:42:51
De Trinnov is een imposant apparaat om te zien en qua uiterlijk mag hij er gerust wezen. Maar apparaten, luidsprekers etc kunnen er wel imposant uit zien maar waar het om gaat is kunnen ze ook imposant de muziek neerzetten.

Inderdaad, of apparatuur die qua techniek het beste van het beste zou moeten zijn en waar dan alle muzikaliteit en beleving uit verdwenen blijkt te zijn. Daarom des te leuker als je een set-up ervaart die er 'niet uit ziet' of waar je gezien de prijs nauwelijks iets van verwacht terwijl die dan wel de sterren van de hemel speelt. Gelukkig heb ik dergelijke ervaringen nog wel eens bij ons op de audioclub.

Citaat van: Maximus_Aurelius op april 12, 2016, 16:42:51
Maar eenmaal bij Jan in "the mansion" geïnstalleerd te hebben ging er eerst een lekkere appelflap en kopje koffie vooraf en uiteraard bij ontvangst de audiofiele kunsten van Bartok gehoord te hebben.

Ja, ons volledig autonome huisalarm doet altijd goed zijn best als er mensen binnen (willen) komen >:D.

Citaat van: Maximus_Aurelius op april 12, 2016, 16:42:51
Ik was wel voorbereid qua muziek want ik heb na zitten denken over welk soort muziek ik wilde meenemen en wilde horen. Doorsnee muziek of toch muziek erbij nemen waarbij vele sets zenuwachtig van (kunnen) worden. Het laatste is het geworden plus aanvulling met wat gewone muziek ;). Maar laat ik voorop stellen dat ik niet helemaal doorsnee muziek  gekozen heb en niet muziek  die je bij vele tests hoort en waarbij bijna elke set goed klinkt.

Des te leuker, want met elke maand een clubavond hoor je toch wel heel vaak dezelfde 'standaard audiofiele' muziek tijdens de avonden (van de andere kant ook wel weer goed om een eerlijk vergelijk te kunnen maken).

Citaat van: Maximus_Aurelius op april 12, 2016, 16:42:51
Jan introduceerde zijn nieuwste aanwinst maar al gauw bleek het meerdere aanwinsten te zijn, o.a. NAS server, XLR kabel , ethernet kabel(s).
Alle dragen bij aan een geoptimaliseerde klank en tot een mooi geheel. Over de bekabeling welke invloed het heeft gebracht ten opzichte van de vorige keer ga ik niet over uitweiden want dan kan het weer een welles en nietes gevalletje worden. Dit wil ik voorkomen en heb ook totaal uit geen zin in dit soort ongein. Voor mij is het duidelijk dat alles een verbetert punt is geworden bij Jan.

Dank je! We kunnen het onderwerp over het hoorbare verschil tussen CAT-kabels wel weer even naar boven halen, haha... (uhm nee, laat maar) :D.

Citaat van: Maximus_Aurelius op april 12, 2016, 16:42:51
Qua klank wat moet men daar nog over zeggen. Het bevalt je of het bevalt je niet, heel eenvoudig toch......................?

Inderdaad heel eenvoudig... MyFi rules! 8)

Citaat van: Maximus_Aurelius op april 12, 2016, 16:42:51
Je zou denken dat het heel eenvoudig is maar er komen meer facetten bij kijken, raakt het je, word een set zenuwachtig, kan een set omgaan met snelle, drukke passages. En hoe reageert  het wanneer het erg complex wordt? Al deze opgenoemde dingen kan een set behoorlijk in duigen laten vallen maar ook prijzen. Het eerstgenoemde komt regelmatig voor en met name juist bij flinke sets, vandaar dat mij de indruk wekt dat er bepaalde soorten muziek niet gespeeld durft te worden.

Meestal word ikzelf altijd erg onrustig bij dergelijke muziek, tenzij het heel makkelijk wordt neergezet, dan wordt je letterlijk in de muziek getrokken en ga je de muzikaliteit en complexiteit ervan enorm waarderen (althans ik wel). Misschien is mijn audiofiele zoektocht en het resultaat daarvan daarom ook wel 1 van de redenen waarom ik klassieke muziek steeds meer en meer ga waarderen.

Citaat van: Maximus_Aurelius op april 12, 2016, 16:42:51
Na enige tijd al flink wat nummers er door gejast te hebben zowel via de NAS als via Tidal was het mijn beurt om er eens wat nummers door te jassen. Stiekem toch even in de handen wrijven om de set te laten zweten :D. Althans proberen ;). De start moest gelijk goed, orgel muziek van Bach.( Mattias Wager - Toccata & Fuge in d minor).  Kwam ik bedrogen uit ;) , had voor niets in de handjes gewreven om de set proberen te laten zweten. "Helemaal niets, ook niet een heel klein beetje zenuwachtig ". De weergave was gewoon goed, mooi drukvol, brede stage. Nooit de indruk gehad ik mis wat. Gaat het gebeuren bij de volgende nummers die te boeken staan als zeer complex zowel voor de mensen in het orkest en ook sets die er veel moeite mee kunnen hebben. Minnesota Orchestra  - Bruckner  Symphony No. 9; Scherzo, Esa pekka Salonen - Igor Stravinsky , Le Sacre Du Printemps - L'Adoration de la Terre - Danses des Adolescentes.

De Bruckner no9 was juist de Schnelle variant maar ook hierbij bleef de set van Jan uitermate goed in balans en vooral bij Le Sacre du pritemps wanneer het laag eruit knalt was gewoon indrukwekkend. Nu had ik nog eentje over maar die behield ik tot outtro. Verder gegaan met een mix van Sing &Songwrtier tot jazz en van pop tot rock. Er valt gewoon bijna niets  aan op te merken. Het is een vooruitgang ten opzichte van de Arcam die Jan voorheen had. Je kunt bijna zeggen het speelt subliem.

Dank je! 8) Het is ook wel een fijne gedachte om te weten dat de set-up (tot nu toe) zelfs jouw 'crash-test' heeft doorstaan. We hebben overigens alweer wat bezoekjes gepland aan het Frits Philips muziekgebouw het komend jaar. Daar ervaar je uiteindelijk pas echt hoe live muziek klinkt (naast dat het heerlijk klinkt ook altijd een leuk moment om te 'benchmarken' hoe het thuis klinkt). Bezoekjes overigens wel in de niet versterkte (kleine) zaal uiteraard ;D

Citaat van: Maximus_Aurelius op april 12, 2016, 16:42:51
Maar............. Ik had nog wat achter de hand qua muziek, zal het dan gebeuren dat de set gaat zweten. We zullen het na het smaakvolle avond eten komen te weten.

Het avond eten smaakte weer voortreffelijk, Angelie had heel goed gekookt, uiteraard Jan jij ook ;).

Goed om te horen! Heb uiteindelijk niet meer gevoeld hoe warm te versterkers waren geworden in de loop van de dag, maar ze hebben hard moeten werken. We hebben maandag nog een keer goed van het eten kunnen genieten!

Citaat van: Maximus_Aurelius op april 12, 2016, 16:42:51
Na het avond eten nog mooie scenes van blu-rays bekeken en ook dit klonk heel bijzonder.
Helaas moest Vik al naar huis omdat hij nog wat moest doen. Aangekomen bij het outtro.

Zal het nu gaan gebeuren?  De start met een van de mooiste Vivaldi Summer uitvoering. Van la Folia. Wat een dynamiek zit er een deze versie, een snelheid en zo puur, daarna la Campenille voor mij persoonlijk een van de mooiste piano uitvoeringen. Wat een gemak hoe dit allemaal weergegeven wordt, moeiteloos.  Maar nu het laatste nummer waarbij ik hele goede ervaringen heb en ook veelal lachend soms een ruimte op beurzen uit loop omdat er een set zo de hemel in geprezen wordt en regelrecht door de mand valt met deze uitvoering.  Shostakovich Symphony no 11  - The_Tocsin_Allegro_non_troppo.

Maar bij Jan was dit nummer geen probleem, dynamiek bleef strak, hoog/mid kwam steeds los van elkaar en de afwisseling in snelle passages tussen links en recht was uitmuntend.

Al met al is de set van Jan niet met een klein stukje er op vooruit gegaan maar met een heel groot stuk.

Bedankt voor je complimenten :). Goed om te horen!

Citaat van: Maximus_Aurelius op april 12, 2016, 16:42:51
Ik wil nog wel wat aanhalen wat Tidal betreft. Bij mij thuis merkte ik al dat er een enorm verschil zit in het afspelen van een album via Tidal en het exact zelfde album via de NAS. Via Tidal klinkt het ingetogener, minder sprankelend. Het raakt je niet.
Mooi vind ik dat ik bij een vreemde set  ook hetzelfde ervaar als in mijn eigen set. Het lijkt wel dat er toch compressie zit in de muziekfiles die via Tidal gespeeld worden.
Ik ben niet gecharmeerd van Tidal, qua klank.

Klopt, als het echter via Tidal goed klinkt, dan weet je zeker dat het op je set-up ook goed klinkt! Het is heel erg jammer, dat ik de Oppo in de woonkamer niet kan gebruiken om Tidal af te spelen (daar ligt de lat gewoon minder hoog) en zou het als achtergrond muziek meer dan prima fungeren. Aangezien bijna iedereen die ik gesproken heb Qobuz prefereert boven Tidal, ga ik die zeker nog eens testen.

Citaat van: Maximus_Aurelius op april 12, 2016, 16:42:51
Kan er nog wat gebeuren in Jan zijn set. Ik denk van wel en nu vragen jullie wat.
Heel eenvoudig ;D
Genieten en niet meer denken aan andere apparatuur en luidsprekers.

Dank je! Genieten van muziek ga ik zeker doen en ik heb voldoende nieuwe en mooie muziek gehoord om voorlopig mijn collectie mee aan te vullen. Dinsdagavond David Gilmour in the Royal Albert Hall bekeken/beluistert. Vanavond was Muse in Rome aan de beurt. Er zijn een paar dingen waarvan ik ondertussen weet dat het wat brengt, maar mede gezien het bovenstaande is daar niet echt noodzaak toe, maar het blijft altijd een beetje kriebelen. Heb een paar dagen nadat jullie hier waren een setje Mod-Wright KWA-150SE's versterkers (mono aangesloten; goed voor 450W RMS aan 8 Ohm) op de maintowers gehangen. De Parasound JC-1's zijn gewoon erg goed voor hun geld, maar je hoor(de) dat er toch nog wel wat winst te (be)halen is qua dynamiek en muzikaliteit. Aan versterkers vervangen wil ik voorlopig sowieso niet aan, maar het is interessant om te weten of andere versterkers überhaupt nog wat op zou kunnen leveren (ja dus). Het verschil was echter niet dusdanig groot dat ik nu ineens slapeloze nachten heb.

Citaat van: Maximus_Aurelius op april 12, 2016, 16:42:51
Ten opzichte van twee jaar terug een enorm verschil. De Trinnov ziet er niet alleen imposant uit hij doe zijn werk ook heel goed. In jouw setup is de Trinnov een imposante upgrade geweest. Een ware vooruitgang. De bijdrage van de andere upgrades zullen ook heel goed zijn ;)

De Arcam was de (bekende) zwakke schakel in het geheel voordat de Trinnov kwam. Van alle extra's die de Trinnov heeft geleverd plus de extra aanvullingen qua bekabeling en NAS, et cetera heb ik absoluut geen spijt. Maar ik ben zeker realistisch... een dergelijke vooruitgang als ik de afgelopen 2 jaar heb weten te bewerkstelligen ga ik niet meer realiseren. Al met al ben ik nu al héél erg tevreden. Of de (kleine) delta's die nog te behalen zijn het geld waard zijn... geen idee (het bloed kruipt waar het niet gaan kan).

Citaat van: Maximus_Aurelius op april 12, 2016, 16:42:51
Jouw set klink gewoon super, plaatsing is heel goed, brede stage, weet ook emotie over te brengen, mooi in balans, drukvol(laagweergave) al met al niet klein te krijgen :D.

Rudy, Vik en Etienne fijn met jullie kennis hebben gemaakt, Vik had ik al een keer ontmoet.

Jan en Angelie nogmaals bedank voor jullie gastvrijheid.

Bartok jij ook ;)


Héél graag gedaan! Als je nog een keer langs (wilt) kom(t)(en), dan kun je naast een symfonie van Bartók overigens ook een symfonie van Barraine verwachten :D. Op onderstaande foto is ze exact 1 maand oud, we hopen haar op 8 mei ons tuinhuis te kunnen laten zien.

Nogmaals bedankt voor je enthousiasme en je goede muziekkeuze.

Een audiofiele groet!

Jan

The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Bas Akkerman

Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

michel69

Ghe wat een heerlijk boevenkopje hebben ze als pup......dat had die van mij ook als pup ;D (Rottweiler) en nu met iets meer als een jaartje oud begint de grote frons kop te komen.

Een beetje on topic chapeau voor de mooie uitgebreide verslagen van de bezoekers het leest heerlijk weg en je kan een klein beetje je voorstellen hoe gigantisch mooi deze set klinkt wel niet klinkt.
Stereo Kharma 3.2 CE Black Label-Audio Research REF 5 SE-GamuT m250-Audio Research DAC 1-20 -Marantz SA-11S1-Marantz NA 6005-Bassocontinuo-Transparent powerlink reference-Shunyata Hydra 6 - Furukawa powercord 2x-Audioquest Gibraltar full range -Audioquest Colorado-IIIxos Ix1s-Direct Audio Masterline
HT Arcam avr390-Sony uhd-1-Sonus Faber toy center- Dali zensor 6-Xtz 99 W12 18 ice- Audioquest pearl 4x

skyfox

Wat een leuke M&G verslagen! Leuk altijd om te lezen hoe andere mensen een luisterruimte ervaren. En die pup...  :wub:

Waar ik overigens nog wel benieuwd naar ben... Gebruik je in je setup de Velodyne DD18 nog? Of is die inmiddels afgekoppeld? Als je em nog gebruikt, hoe is het dan gedaan met inmeten? Via de Trinnov, via de Velodyne software of een combinatie van beide?
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

RubenV.

Het is inmiddels alweer even geleden maar hierbij mijn luisterverslag van de 26ste.

Zaterdag 26 maart j.l. was het dan zo ver. Ik zou voor het eerst niet alleen kennis mogen maken met de uiterst imposante Von Schweikert's VR10-MKII maar ook nog eens in een dedicated room die weinig te wensen over laat. Nadat Jan ons eind december had uitgenodigd kon het aftellen beginnen. Druk met van alles en nog wat en dan is het ineens de 26ste.

Na een vlotte autorit kwam ik enkele minuten te vroeg op de plaats van bestemming. Na een gastrvij welkom van Jan, Angelie en natuurlijk Bartok is het eerst tijd voor koffie met een heerlijke appelflap. Van het gezelschap ben ik de enige die nog niet eerder in het Confidence Mansion heeft mogen vertoeven. Het uitgebreide topic hiervan, waar alles van A tot Z mooi gedocumenteerd is, heeft mij uiteraard erg nieuwsgierig gemaakt. Ik merk dat de rest van het gezelschap ook wederom zeer benieuwd is naar de aanpassingen en upgrades van apparatuur die Jan heeft doorgevoerd. Op naar de ruimte dan maar!

Het Confidence Mansion bevindt zich in een aparte ruimte die los staat van het huis. Bij de bouw van deze ruimte heeft Jan alles uit de kast getrokken om de perfectie zo dicht mogelijk te benaderen, zonder dat deze onpraktisch wordt. Wat meteen opvalt bij binnenkomst is de akoestiek van de ruimte. De stemmen van het gezelschap zojuist buiten klinken hier binnen anders. Zonder al te zweverig over te komen, je merkt meteen dat er een bepaalde rust in de akoestiek zit. Al pratend naar binnen lopen heeft gelijk een enorm effect. Dat belooft nog wat denk ik bij mij zelf. Eerst maar eens mijn ogen de kost geven  8).

Hoewel ik de foto's meerdere malen heb bekeken ziet de ruimte er toch iets anders uit dan ik mij had voorgesteld. In mijn beleving zou de ruimte langer moeten zijn dan dat deze breed is, maar zo op het eerste oog lijkt deze bijna even breed. Dit heeft met name te maken met de ruimte die de basstraps in nemen liet Jan ons weten. Aan de voorkant van de ruimte zijn deze 60cm diep, aan de achterzijde maarliefst 1 meter! Zo'n basstrap van een meter diep weegt ongeveer zo'n 300 kilo als ik mij niet vergis. Pas na zo'n unit goed bestudeerd te hebben zie ik dat er over het gehele front sleufjes in gezaagd zijn. Dit moet gedaan worden met een tolerantie op tienden millimeters. Je kan je voorstellen dat het vervaardigen van de 7 basstraps die de ruimte rijk is een tijdrovend klusje moet zijn geweest. Iets dat zowel Jan als Angelie 's avonds tijdens het eten konden beamen. Ook in de difusie panelen moet aardig wat werk hebben gezeten gezien de aparte constructie. Zo'n diffusie paneel kan nogal wat diepte innemen, hetgeen niet op iedere plek gewenst is. Het Confidence Mansion herbergt dan ook maaliefst twee type diffusers, een diep model en een model dat half zo diep is. Door het diffusie paneel als het ware "hol" te maken kan je af met een minder diep exemplaar. Een mooie innovatie vind ik zelf. Maar er is meer. Wat te denken van een cd/dvd/blu ray opbergrek netjes verscholen achter verschuifbare diffusie panelen? Of een verschuifbaar paneel voor de (deels) glazen deur. Ook daar is gedacht aan het aanpakken van reflectieplekken. Daarnaast verduistert het de ruimte ook optimaal. Dat is niet alleen een mooi meegenomen bij het gebruik van de projector maar creëert ook bij het luisteren naar stereo een prettige ambiance waarbij je je in het dimlicht geheel op de "voorstelling" kan focussen. Met de deur dicht, sfeerverlichting aan en Bartok binnen (extra mobiele diffusie) spelen de eerste noten en kan het refinen van mijn eigen referentiekader beginnen.

Voor mij is het de eerste keer dat ik de fraaie Von Schweikert's in het echt zie en hoor spelen. De hoogte van deze fronts zijn imposant, maar de afmetingen van de subtowers gigantisch. De twee torens voor het hoog en midden herbergen een 'd Appolito configuratie, hetgeen ook imposant oogt. Maar hoe klinkt dat dan? Niet! En hiermee bedoel ik niet als in geen speakerkleuring, geen eigen sausje etc. Het klinkt niet alsof je aan het luisteren bent naar een stereoset. Het kllinkt alsof je bij een optreden aanwezig bent. Al snel wordt duidelijk dat de set een enorme mate van rust etaleert tijdens het spelen. Ook als later op de dag er meer uitdagender muziek wordt weergegeven, moeilijk laag of complexe dynamiek, de set geeft alles nagenoeg perfect weer  O0. Een beter samenspel tussen ruimte en apparatuur ben ik nog niet eerder tegengekomen.

Na een hoop gewissel van plaats en muziek die de verschillende forummembers hebben meegenomen is het tijd om te horen wat de Trinnov in surround kan laten horen. De Trinnov krijgt hierbij hulp van een projector die projecteert op een zeer fraai weggewerkt scherm dat uit het plafond komt zakken na een druk op de knop. Ook hier geldt weer dat Jan de gehele constructie hiervan mooi heeft uitgedacht en weggewerkt. De concerten van oa. Sade en Stromea gaven echt de indruk dat je er zelf bij bent. Dan heb je het einddoel zo goed als bereikt in mijn ogen.  Ondertussen werd het langzaamaan weer tijd om iets te eten. Uiteraard een goed teken dat de tijd zo voorbijvliegt.

Na een overheerlijke lasagne gaan we nog eenmaal terug naar het Confidence Mansion. Dit keer voor een stukje film. Jan laat ons enkele scenes zien van de meest recente Bond film (Spectre). Ik heb voor de mensen die de film nog niet gezien hebben het volgende maar even tussen spoilers gezet. 
Sorry but you are not allowed to view spoiler contents.
Daar ik niet bekend ben met hoe het klinkt in surround zonder Trinnov kan ik daar geen uitspraken over doen. Wel heeft Jan aan het begin van de dag stereo laten horen met en zonder gebruik te maken van de DSP. Ik kan mij daarom goed voorstellen dat de toegevoegde waarde van de Trinnov voor surround erg groot is. Wat is het toch een veelzijdig apparaat! Er is volgens mij maar een andere gegadigde met een vergelijkbare veelzijdigheid, de Datasat. Daar ben ik stiekem nu ook wel een beetje benieuwd naar...

Hiermee kom ik wel zo'n beetje aan het einde van mijn luisterverslagje. Graag wil ik Jan, Angelie en ook Bartok bedanken voor hun gastrvijheid en de uitstekende catering. Erg tof om een lekker op het gemakje zo'n hoogwaardige set in een dito ruimte te mogen ervaren. Verbeterpunten kan ik niet noemen maar ik ben wel erg benieuwd wat andere versterkers of een ander rack nog bij kunnen dragen. Daarnaast was het ook erg leuk om deze ervaring te delen met de overige forumleden die op bezoek waren. Tof om jullie eens in het echt te ontmoeten!
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

Raymond187

Mooi verslag Ruben.

Vind de speakers op de afbeeldingen al enorm imposant. Zal in het echie nog wel wat mooier zijn.

Wat me het meeste nieuwsgierig maakt is die lasagne die elke x terug komt :D

Martijn M

Mooie verlagen! Het is al geruime tijd geleden dat ik op bezoek was. Leuk om te lezen dat het nog steeds beter wordt.

Jan en Angelie, al vast gefeliciteerd met Barraine! Wat een schatje 8) .
Dutch & Dutch

Mr.M

jeetje zeg , wat een hoop vreugde in maison Jan, zoals gewoonlijk pis ik weer naast de pot  :nopompom: :nopompom: :nopompom: :nopompom:

Wordt weer wachten op de volgende bijeenkomt en hopen dat ik het dan niet mis. Of komt er nog iets in de dichte toekomst voor de gene die niet konden aanwezig zijn?lol

ieder geval leuk dat je zo gastvrij bent om je set te delen met andere.
Top!!! :worship: :worship: :worship: :worship: :worship:
**UNDER CONSTRUCTION**

scrutinizer

Citaat van: maz op april 20, 2016, 10:35:48
jeetje zeg , wat een hoop vreugde in maison Jan, zoals gewoonlijk pis ik weer naast de pot :nopompom: :nopompom: :nopompom: :nopompom:

Wordt weer wachten op de volgende bijeenkomt en hopen dat ik het dan niet mis. Of komt er nog iets in de dichte toekomst voor de gene die niet konden aanwezig zijn?lol

ieder geval leuk dat je zo gastvrij bent om je set te delen met andere.
Top!!! :worship: :worship: :worship: :worship: :worship:

.....misschien een reden waarom je niet uitgenodigd was of gaat worden, Maz. :D


;)
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Mr.M

Citaat van: scrutinizer op april 20, 2016, 11:08:44
.....misschien een reden waarom je niet uitgenodigd was of gaat worden, Maz. :D


;)
Ik kreeg net van Jan te horen dat er een VIP avond georganiseerd gaat worden met champagne ,oesters ,haring , kaviaar en een complete wijn bar , speciaal voor de gene die er niet bij konden zijn. ;)
**UNDER CONSTRUCTION**

RubenV.

Citaat van: Raymond187 op april 19, 2016, 16:32:01
Mooi verslag Ruben.

Vind de speakers op de afbeeldingen al enorm imposant. Zal in het echie nog wel wat mooier zijn.



Thanks! Dit maakt misschien ook dat sommige mensen de ruimte bij binnenkomst kleiner vinden ogen dan dat deze in werkelijkheid is. Tegendeel is echter waar, de ruimte is echt wel groot genoeg. Als je kijkt naar de rears dan lijken dit kleine speakers ivm. de Von Schweikerts. Maar zit die Dynaudio's maar eens in een huiskamer, dan ogen ze ineens erg groot.

Citaat van: maz op april 20, 2016, 10:35:48

ieder geval leuk dat je zo gastvrij bent om je set te delen met andere.
Top!!! :worship: :worship: :worship: :worship: :worship:

Dit vind ik nog het mooiste van alles om eerlijk te zijn  O0
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

scrutinizer

Citaat van: maz op april 20, 2016, 11:19:03
Ik kreeg net van Jan te horen dat er een VIP avond georganiseerd gaat worden met champagne ,oesters ,haring , kaviaar en een complete wijn bar , speciaal voor de gene die er niet bij konden zijn. ;)

.....important in what?
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Mr.M

Ehhhhhh   ......   In eigen beleving. Lol.



**UNDER CONSTRUCTION**

vik

Wat een drukte hier zeg..  :)  ;D

Leuk verslag Ruben!  :thumbs-up:
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike