The Confidence Mansion... En weer lekker verder met genieten :-)

Gestart door Jean Sibelius, mei 25, 2008, 23:30:20

« vorige - volgende »

0 leden en 8 gasten bekijken dit topic.

Jean Sibelius

Citaat van: Madhouse op maart 12, 2014, 11:53:40
Hoi Jan, van harte gefeliciteerd! Maak er een fijne dag van  :pompom:
Citaat van: bmateijsen op maart 12, 2014, 11:57:12
Gefeliciteerd! Fijne dag!
Citaat van: clockwork op maart 12, 2014, 11:58:26
Hi Jan. gefeliciteerd!
Citaat van: RubenV. op maart 12, 2014, 12:22:45
Gefeliciteerd  :pompom:
Citaat van: treky22 op maart 12, 2014, 13:25:17
Jan, hartelijk gefeliciteerd  :pompom:
Citaat van: HTip op maart 12, 2014, 13:36:17
Gefeliciteerd met je verjaardag Jan! :pompom:
Citaat van: Maximus_Aurelius op maart 12, 2014, 16:07:27
Ook vanuit Venlo gefeliciteerd en geniet van je verjaardag.
Citaat van: chansig op maart 12, 2014, 16:09:53
Ook vanuit het midden van het land...ik drink er vanavond  1 op je....goed excuus. :D

Gr Hans
Citaat van: Bas Akkerman op maart 12, 2014, 18:35:23
Gefeliciteerd Jan!
Citaat van: vik op maart 12, 2014, 22:25:10
Beetje laat maar alsnog van harte gefeliciteerd!  :pompom:
Top! Bedankt allemaal 8) :)

Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

vik

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Jean Sibelius

The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Deleted User

Heb met bewondering je topic gelezen. Mijn complimenten :clapping: Ik ben al blij dat ik een dedicated audio kamer in ons huis heb, waar ik nu al tevreden mee ben.

vik

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Jenkins

Waar ik benieuwd naar ben is welk (internationaal) audioblad lucht krijgt van dit geweldige project en een uitvoerige reportage gaat plaatsen.

HTip

Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Jean Sibelius

Tot straks iedereen! :pompom:

Ik zal zorgen dat rond 13:00 de koffie en thee klaar staan (en dat de 'set-up' is warmgedraaid) ;)


Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Etiennevh

Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Maximus_Aurelius

Citaat van: vik op maart 29, 2014, 07:53:33
Tot straks Jan!

+2    ;D

Ik kan nu beter zeggen tot dadelijk ;)
Rond 12u rijden we richting de Confidence  Mansion.
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( Jcat USB XE & Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

treky22

Sony KD-65XE9305 | JVC DLA-RS20 | Kingpin CES210 16:9
Marantz SR-7008 | Klipsch RP-280F
Mede8er MED800X3D + Logitech Harmony 1100
Xbox One X + externe drive 3 TB

Bas Akkerman

Ik heb eerst wat lp's in Dordrecht gehaald en sta nu op een parkeerplaats te wachten. Voordat ik dadelijk een bonen malende Jan stoor. ;) Tot zo heren!
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

chansig

Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Etiennevh

Hebben jullie in de Confidence Cave wel meegekregen dat het buiten schitterend weer was ? :D
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

HTip

Citaat van: Etiennevh op maart 29, 2014, 21:09:47
Hebben jullie in de Confidence Cave wel meegekregen dat het buiten schitterend weer was ? :D
Absoluut! Het was heerlijk vertoeven in de tuin met een drankje en een zoete versnapering en later met het avondeten, wat allemaal super verzorgd was en heerlijk was. En niet alleen het eten was heerlijk, de hele dag was heerlijk en zoals gewoonlijk is de dag omgevlogen.

Jan en Angelie, weer heel erg bedankt voor de gastvrijheid en de prima verzorging van de inwendige medemens ;D Verslag volgt natuurlijk nog, maar eerst vraagt mijn bedje om aandacht...

@Bas Akkerman, clockwork, Maximus Aurelius en vik: Het was weer erg leuk om jullie weer te zien. Het voelde als een reünie... Tot ziens bij de een of andere M&G bij jullie of bij mij.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Bas Akkerman

Het was een meer dan geslaagde dag en heb erg veel plezier gehad. Dank daarvoor en natuurlijk ook voor de gastvrijheid! Ik heb zelfs nog Bartoq en clockwork mogen knuffelen! :pompom: ;D
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

clockwork

De knuffel van Bas was dan ook een van de vele hoogtepunten van de dag!  :colgate:

Ook ik vond het een prachtige (en soms een klein beetje frustrerende) dag.  :clapping: Jan en Angelie hartelijk dank voor de gastvrije ontvangst. Het voelde inderdaad als een kleine reunie. Leuk om iedereen eens wat beter te leren kennen.

Ik zal me snel op een verslag werpen.

Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

vik

Ik wil iedereen bedanken voor deze gezellige dag. Erg leuk om weer wat nieuwe mensen te leren kennen.

Jan wat heb je een prachtige ruimte en wat geweldig mooi afgewerkt!

Bedankt voor de gastvrijheid!!  :coffee: :pompom:

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Maximus_Aurelius

Het was gisteren een super dag, echt genoten van de ruimte en set s'-vonds ook van het lekker eten.
Jan en Angelie bedankt voor de gastvrijheid en natuurlijk ook Bartok die ook vriendelijk was :D ;)
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( Jcat USB XE & Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Jean Sibelius

Citaat van: Etiennevh op maart 29, 2014, 09:08:27
Veel plezier vandaag mannen!

Citaat van: treky22 op maart 29, 2014, 10:33:36
Veel kijk en luisterplezier vandaag, heren  :music: :popcorn:

Citaat van: chansig op maart 29, 2014, 14:16:44
Veel plezier...

Gr Hans

Alsnog bedankt (het is gelukkig een geslaagde dag geworden, zie hierboven!) ;)

Ik hoop jullie bij een eventuele volgende M&G (een keer) te mogen verwelkomen!

Citaat van: Etiennevh op maart 29, 2014, 21:09:47
Hebben jullie in de Confidence Cave wel meegekregen dat het buiten schitterend weer was ? :D

Eenmaal in de Cave niet, maar om het 'audio-nerd'-gehalte niet al teveel te benadrukken bij Angelie hebben we ook af en toe buiten onder de pergola gezeten :)

Citaat van: HTip op maart 30, 2014, 00:08:48
Absoluut! Het was heerlijk vertoeven in de tuin met een drankje en een zoete versnapering en later met het avondeten, wat allemaal super verzorgd was en heerlijk was. En niet alleen het eten was heerlijk, de hele dag was heerlijk en zoals gewoonlijk is de dag omgevlogen.

Jan en Angelie, weer heel erg bedankt voor de gastvrijheid en de prima verzorging van de inwendige medemens ;D Verslag volgt natuurlijk nog, maar eerst vraagt mijn bedje om aandacht...

Graag gedaan Philip! Het was erg leuk om je wederom een keer in levende lijve ontmoeten. Angelie fluisterde me nog even in wat je tegen haar zei toen je wegging. Bedankt, maar dat is volledig wederzijds. Verder bedankt voor het verder optimaliseren van de instellingen van de beamer en het ter beschikking stellen van de CA-platen! :) (ik zal ze asap eens flink aan de tand gaan voelen).

Citaat van: HTip op maart 30, 2014, 00:08:48
@Bas Akkerman, clockwork, Maximus Aurelius en vik: Het was weer erg leuk om jullie weer te zien. Het voelde als een reünie... Tot ziens bij de een of andere M&G bij jullie of bij mij.
De uitnodiging om later dit jaar wederom een keer bij jou te komen luisteren die staat. Ben erg benieuwd hoe het ondertussen klinkt! 8)

Citaat van: Bas Akkerman op maart 30, 2014, 00:29:23
Het was een meer dan geslaagde dag en heb erg veel plezier gehad. Dank daarvoor en natuurlijk ook voor de gastvrijheid! Ik heb zelfs nog Bartoq en clockwork mogen knuffelen! :pompom: ;D
Graag gedaan en Angelie en ik vonden het ook een zeer geslaagde dag (alhoewel ze nog wel steeds ligt te slapen na alle inspanningen van gisteren). Voorstel vanaf mijn zijde om 'knuffel met Bartok en eventueel met Bas en Clockwork' voortaan als vast onderdeel in de M&G's op te nemen. Het was inderdaad een erg hilarisch moment (jammer dat niemand op dat moment stond te filmen).

Citaat van: clockwork op maart 30, 2014, 09:11:22
De knuffel van Bas was dan ook een van de vele hoogtepunten van de dag!  :colgate:

Ook ik vond het een prachtige (en soms een klein beetje frustrerende) dag.  :clapping: Jan en Angelie hartelijk dank voor de gastvrije ontvangst. Het voelde inderdaad als een kleine reunie. Leuk om iedereen eens wat beter te leren kennen.

Ik zal me snel op een verslag werpen.
Graag gedaan! Jij enorm bedankt voor het meenemen van de Linn O0. Ondanks de opstartprobleempjes heb ik wel een goede indruk gekregen wat het brengt... Op de korte(re) termijn eerst even wat andere prioriteiten, maar ik houd deze ervaring zeker in mijn achterhoofd.

Citaat van: vik op maart 30, 2014, 09:12:43
Ik wil iedereen bedanken voor deze gezellige dag. Erg leuk om weer wat nieuwe mensen te leren kennen.

Jan wat heb je een prachtige ruimte en wat geweldig mooi afgewerkt!

Bedankt voor de gastvrijheid!!  :coffee: :pompom:

Dank je Viktor. Het genoegen was wederzijds. Wat mij betreft spreken we snel nog een keer wat af.

Citaat van: Maximus_Aurelius op maart 30, 2014, 10:00:49
Het was gisteren een super dag, echt genoten van de ruimte en set s'-vonds ook van het lekker eten.
Jan en Angelie bedankt voor de gastvrijheid en natuurlijk ook Bartok die ook vriendelijk was :D ;)

Goed om te horen! Ik vond het ook een erg geslaagde dag die eigenlijk al om was voordat we er erg in hadden.
Zal de complimenten ook nog even aan de kok doorgeven (als ze wakker is).


Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

clockwork

Remember: 'What happens in Confidence Mansion, stays in Confidence Mansion'.  ;)
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

Jean Sibelius

Citaat van: jazzman op maart 22, 2014, 22:50:10
Heb met bewondering je topic gelezen. Mijn complimenten :clapping: Ik ben al blij dat ik een dedicated audio kamer in ons huis heb, waar ik nu al tevreden mee ben.

Dank je Jazzman voor het compliment. Het hebben van een dedicated ruimte is inderdaad enorm voordeel, maar nog belangrijker: dat je er zelf tevreden mee bent.
Veel plezier met je hobby!

Citaat van: Jenkins op maart 29, 2014, 08:00:50
Waar ik benieuwd naar ben is welk (internationaal) audioblad lucht krijgt van dit geweldige project en een uitvoerige reportage gaat plaatsen.

Haha... ik heb ondertussen al zoveel veren in mijn kont gekregen dat het nog steeds zeer doet ;D. Ben bang dat deze ruimte commercieel totaal niet relevant is voor wie dan ook (en dat daarom een artikel ook niet van de grond zal komen). Verder vind ik het eigenlijk wel prima om hier een beetje 'in de luwte' op het forum de hobby te delen met anderen en soms persoonlijk mensen te ontmoeten zoals tijdens een M&G.

Ben overigens wel erg benieuwd hoe het momenteel bij jou klinkt! Ideetje voor een mini-M&G binnenkort bij jou?
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

treky22

Citaat van: Jean Sibelius op maart 30, 2014, 10:24:36
Alsnog bedankt (het is gelukkig een geslaagde dag geworden, zie hierboven!) ;)

Ik hoop jullie bij een eventuele volgende M&G (een keer) te mogen verwelkomen!
Groeten, Jan

Van deze uitnodiging maak ik graag een keer gebruik  ::) :worship:
Sony KD-65XE9305 | JVC DLA-RS20 | Kingpin CES210 16:9
Marantz SR-7008 | Klipsch RP-280F
Mede8er MED800X3D + Logitech Harmony 1100
Xbox One X + externe drive 3 TB

Jenkins

Citaat van: Jean Sibelius op maart 30, 2014, 10:34:56

Haha... ik heb ondertussen al zoveel veren in mijn kont gekregen dat het nog steeds zeer doet ;D.

Nou, daar zit je dan maar mooi mee...  :D

Citaat van: Jean Sibelius op maart 30, 2014, 10:34:56
Verder vind ik het eigenlijk wel prima om hier een beetje 'in de luwte' op het forum de hobby te delen met anderen en soms persoonlijk mensen te ontmoeten zoals tijdens een M&G.

Ben overigens wel erg benieuwd hoe het momenteel bij jou klinkt! Ideetje voor een mini-M&G binnenkort bij jou?

Oei... Natuurlijk ben jij en ook andere HT-forumleden meer dan welkom voor een M&G in huize Jenkins. Maar of datgene dat ik in mijn nederige stulpje heb staan nog genoeg te bieden heeft voor een fijne luisteravond?
:embarassed:

clockwork

excuses voor de lange tekst:

Een paar jaar geleden heb ik Jean Sibelius leren kennen bij een van de befaamde HTip-M&G's. Voorafgaand aan de rit naar België toonde Jean (Jan) zijn ruimte die op dat moment nog lang niet af was. Hij beloofde een uitnodiging op het moment dat alles op orde zou zijn. Omdat het al zo lang geleden was rekende ik daar niet meer op. Ik was dan ook blij verrast toen ik een uitnodiging kreeg om een M&G bij te wonen. Dat liet ik mij natuurlijk geen twee keer zeggen.   

Afgelopen zaterdag was het dan eindelijk zo ver. Na twee uurtjes tuffen kwam ik aan in het Brabantse.  Bij het indraaien van de bestemmingsstraat bespeurde ik een Belgische nummerplaat in mijn spiegels, en inderdaad Htip kwam tegelijk met mij aan. Ook Bas Akkerman stond al geparkeerd. Alsof het afgesproken was kwam ook Vik keurig op tijd. De ontvangst in huize Sibelius was erg hartelijk. Met name de Pyreneese berghond, Bartok, kreeg veel aandacht. Omdat het prachtig weer was, werd de koffie met cake in de tuin geserveerd.  Maximus Aurelius arriveerde een kwartiertje later. Aangezien geen van de aanwezigen erg contactgestoord is, ontstond al direct een geanimeerd gesprek over van alles en nog wat.

Toen was het tijd om Confidence Mansion te betreden. Wat een geweldige ruimte is dat. Alles is tot in de puntjes afgewerkt. Niets is aan het toeval overgelaten. De aandacht wordt direct getrokken door het Von Schweikert speakersysteem. De 4 torens van 2 meter hoog zijn niet te missen. Daarbij vallen de Dynaudio Confidence C4, die nu als surrounds zijn ingezet en normaliter ook wel aanwezig zijn, in het niet. De akoestische maatregelen zijn tot in de details uitgevoerd. Ik vond het erg opvallend hoeveel verschil het maakte toen Jan de diffusors voor de ingang schoof. 
Na alles bewonderd te hebben was het tijd om te luisteren. Ik moet zeggen dat ik de volledige play list niet heb bijgehouden (daar heeft HTip waarschijnlijk wel een lijst van). Maar er kwamen nummer langs van onder meer Eva Cassidy, Damien Rice (9 Crimes), Alison Krauss. Maar wat een prachtige set staat daar te draaien. De bron was op dat moment de Oppo 95 die digitaal naar de Arcam AV9 ging met Parasound monoblokken.  Deze VS-speakers behoren tot de top 3 die ik ooit gehoord heb. Het laag maakt wat mij betreft het meeste indruk. Daar zit structuur, nuance en detail in zonder te overheersen.  Zo goed heb ik dat nog nooit gehoord. Het midhoog is zijdezacht, een genot om naar te luisteren. Ik heb een aantal maal de neiging moeten onderdrukken om te applaudisseren na een live nummer. Volgens mij streeft elke liefhebber het live-gevoel na en volgens mij komt deze set al goed in de buurt.

Toen was het mijn beurt om mijn Linn Akurate DS1 streamer aan te sluiten. De Linn en mijn laptop met daarom Minimserver/ Kinsky/Flac bestanden werden via een switch in het netwerk geprikt. Zou moeten werken denk je dan. Maar om een of andere reden werd de ADS niet gevonden door Kinsky. Erg frustrerend. :crazy: Na een tijdje klooien stelde Bas voor om toch de 'hulplijn Garmt' te bellen. Vanuit de auto kwam die tot de conclusie dat het een Firewall probleem zou moeten zijn en dat het via een IDevice wellicht wel zou lukken. (nogmaals hartelijk dank Garmt! :clapping:). Dat werkte inderdaad, ware het niet dat mijn Iphone binnen geen wifi ontvangst had. Dus om een ander nummer te kiezen moest ik naar buiten toe. Bas stelde nog voor om mij maar buiten te laten zitten en dat hij de verzoeknummers dan wel door zou sms'en. Na wat overleg bleek dat toch geen optie te zijn en hebben we met wat kunst en vliegwerk toch een soort playlist samengesteld.
De Linn klonk wat mij betreft erg prettig in de set van Jean. Bij Keith Don't Go van Nils Lofgren vond iedereen de Linn toch echt beter dan de Oppo (pffff.).   Meer lucht, detail en wat speelser, wat mij betreft. Ik ben van mening dat een set zoals deze een nog betere bron verdient dan deze toch al niet misselijke Oppo.
Daarna was het de beurt aan de platen van HTip. Ik moet eerlijk bekennen dat ik van tevoren erg sceptisch was over de invloed van deze platen. Maar nadat er drie platen onder respectievelijk 2 mono blokken en de Oppo geplaatst waren, was er wel degelijk invloed hoorbaar. Wat mij betreft niet direct een positieve. Het laag werd direct erg overheersend en zelfs boemerig. Ik neem aan dat Philip hier wel wat aan toe te voegen heeft. Onder de ADS had de plaat ook invloed. Het geheel leek wat dynamischer te worden. Wie weet is dit ook in mijn eigen set voor de toekomst nog het proberen waard.

Na in de tuin een heerlijke pastamaaltijd (complimenten voor de kookkunsten van Angelie  :worship:) genuttigd te hebben, met Italiaans ijs toe, terug naar de Mansion. Daar hebben we de JVC projector opgestart om de Surround-sound aan de tand te voelen. Wat een beeld..... !  Erg mooie surround in Oblivion en concerten van Alicia Keys (not my cup of tea) en Bryan Adams.  Alles erg mooi  in balans wat mij betreft. Er staat hier geen center speaker opgesteld, maar die heb ik geen moment gemist.

Rond half 10 zijn Bas en ik na een lange maar vruchtbare dag weer op huis aan gegaan. Ik kan wel concluderen dat Jan een topprestatie heeft verricht met de bouw van zijn ruimte. Er staat een erg mooie set. Maar zoals Jan zelf al aangeeft verdient deze ruimte en de set een kwalitatief nog betere bron en wat mij betreft wellicht een andere (stereo) voorversterker. Dan is het helemaal af.
Jan en Angelie nogmaals hartelijk voor de gastvrijheid en de andere aanwezigen hartelijk dank voor een erg gezellige dag. Hopelijk tot een volgende keer.
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling