The Confidence Mansion... En weer lekker verder met genieten :-)

Gestart door Jean Sibelius, mei 25, 2008, 23:30:20

« vorige - volgende »

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

Etiennevh

Eerste deel van het verslag is getypt :) Nu het tweede deel nog, ik hoop daar morgen aan toe te komen. Eerst maar even slapen ;)  :yawnee: :yawnee:
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Jean Sibelius

Citaat van: Martijn90 op december  3, 2012, 21:06:10
Klinkt als een ontzettend leuke dag weer :)

Absoluut! Helaas waren de tassen met geluid- en beeldmateriaal te gevuld om alles te kunnen bekijken, maar we hebben elkaar kunnen verrassen met een hoop nieuw, mooi en spectaculair materiaal.

Citaat van: Martijn90 op december  3, 2012, 21:06:10
En heb net open mond de foto's in de openingspost bekeken. Man wat is dit toch een ontzettend prachtige en vooral sfeervolle ruimte! Spider-man heeft ook heel wat verschillende plekjes gehad zie ik :D

Dank je Martijn! En nog blijft het moeilijk om de sfeer goed te pakken op de foto's, maar de recente foto's van R hebben daar zeker een bijdrage aan geleverd. Spider-man is inderdaad de 'slet' van de ruimte, die heeft ondertussen alle hoekjes wel zo'n beetje gehad >:D

Citaat van: Etiennevh op december  4, 2012, 00:21:23
Het was een enorm leerzame, gezellige en vooral bewonderingswaardige dag. De hele dag juweeltjes voor oog en oor. Heerlijk gewoon.Mijn verslag volgt ook van de week, @ Marius: hoe staat het met de playlist? :P

Jan en Angelie nogmaals hartelijk bedankt voor de gezellige dag en jullie gulle gastvrijheid! En leuk om Marius en Philip wederom te hebben gezien.

Leuk om te horen! Graag gedaan en het genoegen was wederzijds :)!

Citaat van: Sonic Circle op december  4, 2012, 13:47:09
Ik ben helaas beroerd geworden gisterenavond. Noodvroeg naar bed gegaan, en toch maar aan de slag gegaan vandaag.
Dus het verslag typen is nog niet gelukt.

Balen :( (hopelijk lag het niet aan de catering van afgelopen zondag) . In ieder geval beterschap toegewenst en dat verslag komt wel.

Citaat van: Sonic Circle op december  4, 2012, 13:47:09
Heb genoten van alles wat voorbij kwam en ook een flink verlanglijstje kunnen maken. Verslag volgt hopelijk snel.

Bedankt voor de playlist! Ondertussen heb ik het 'dealtje' kunnen sluiten, zoals aangegeven. Binnenkort tevens in dit theater: Yim hok-man - poems of thunder maar dan in k2-hd uitvoering. Heb het playlist lijstje bijna 1-op-1 toegevoegd aan het verlanglijstje wat ik al had gemaakt voor de kerst.

Citaat van: R op december  4, 2012, 22:38:12
Jan, hoe heet die snowboard film die je me liet zien?
Citaat van: Sonic Circle op december  4, 2012, 22:47:32
The Art of Flight. Kende hem al, maar was weer erg indeukwekkend.
Citaat van: R op december  4, 2012, 23:15:43
Thanks! Leuke woordspeling ;)

@Antoin: als je meeleest (en dat is vast zo) ;). Je blu-ray doet het goed. Zal ik dit exemplaar houden en jou het nieuwe exemplaar geven (die ik hopelijk vd kerstman krijg) want dit exemplaar slijt nogal de laatste tijd, haha ;D.

Citaat van: Madhouse op december  4, 2012, 22:53:23
Hmmmmm ben toch wel een beetje jaloers, ook omdat ik graag oude bekende had willen zien. Maar goed ik ben volgend jaar aan de beurt om dit prachtige theather te bezoeken.

Hoi Roy. Was inderdaad jammer, maar gezien de recente gezinsuitbreiding (die je al had verwacht rond dit tijdstip toen we deze M&G gingen plannen) en waarvoor alsnog van harte gefeliciteerd(!) verstandiger om deze keer thuis te blijven. Zoals aangegeven komt er zeker nog een herkansing in de loop van volgend jaar.

Citaat van: HTip op december  5, 2012, 08:23:47
Heb ook nog geen tijd gehad om een verslag te schrijven (het huis weer kunnen verwarmen heeft nu iets hogere prioriteit ;)). Moet ook mijn vorige verslag erbij nemen, zodat ik niet in herhaling val ;D

Klopt, er zijn belangrijkere dingen! Het grootste verschil deze keer was natuurlijk de projector en het feit dat het 5.1 geluid al was afgeregeld/ingesteld direct bij binnenkomst. De vorige keer moest dat nog gedaan worden, maar zoals gemeld: sinds jouw laatste bezoek was daar helemaal niets meer aan gewijzigd (afgezien van de kabel elevators), oftewel: ben zelf erg tevreden met het uiteindelijke resultaat.

Citaat van: HTip op december  5, 2012, 08:25:17
Dat maakte deze M&G ook speciaal omdat ik oude bekenden weer zag. Maar zoals je zegt, jouw beurt komt snel.

Inderdaad. We waren al aan het terugtellen en we kwamen op maart 2009 uit (toen waren hier net de binnenmuren deels opgemetseld en kon je vanuit de ruimte nog naar een echte sterrenhemel kijken.

Citaat van: Etiennevh op december  5, 2012, 08:42:54
Sterkte Marius! En bedankt voor het posten van de playlist.
Super! Ik zal kijken dat ik deze week mijn verslag uittyp.

Ik ben benieuwd! Als ik hetzelfde aantal mensen aanhoudt als van afgelopen zondag, dan is de eerstkomende HT-forum M&G alweer gevuld.

Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Jean Sibelius

Citaat van: Antoine op december  5, 2012, 22:20:05
Jan, je hebt er een nieuw merk bij verzonnen!!  ;) Althans ik ken een ander merk met VR-10 MKII's genaamd Von Schweikert Audio!  :) Have fun, de VR-10's zijn nogal beestachtig, nog nooit gehoord maar zo zien ze er tenminste uit!  :o
Tja, dat is mijn vak :D. Zal het niet meer doen ;). Wordt waarschijnlijk kerstvakantie (dan weer wat rust in de tent), maar ik ben benieuwd! (naar allebei de merken overigens).

Citaat van: Etiennevh op december  5, 2012, 23:45:16
Eerste deel van het verslag is getypt :) Nu het tweede deel nog, ik hoop daar morgen aan toe te komen. Eerst maar even slapen ;)  :yawnee: :yawnee:
Ik ben benieuwd... De spanning wordt de laatste dagen wel flink opgevoerd met alle 'teasers' :)
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Sonic Circle

#2353

frankp

 :clapping:

Geweldig stuk!!!! Je had schrijver moeten worden  ;)

Etiennevh

Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Jean Sibelius

Hoi allemaal,

Iedereen de beste wensen voor 2013, dat het maar een mooi jaar mag worden zowel op HT-gebied als daarbuiten! :)

Afgezien van een significante toename van het aantal blu-rays aan de collectie en het bekijken van een groot deel daarvan tijdens de afgelopen kerstvakantie samen met Angelie en Bartók weinig nieuws te melden, alhoewel: zoals reeds eerder aangeven, gisteren de mogelijkheid gehad om het Von Schweikert VR 10 MK 2 systeem te beluisteren in een 'semi-dedicated' ruimte. Tja, in het kort... indrukwekkende ervaring ;). Ik ga nog even bij mezelf in beraad wat te doen (laat ik het bij deze unieke luisterervaring of is dit iets wat ik dagelijks thuis zou willen ervaren?).

Mocht het de laatste optie worden, dan ga ik zeker nog een keertje terug met mijn eigen 'front-end' om nogmaals te luisteren, belangrijkste reden hierbij: de 4 torens wegen bij elkaar ruim 470kg (zonder de transportbekisting), niets iets wat je makkelijk even transporteert (en in mijn eigen ruimte klinkt het systeem waarschijnlijk toch nog ietsjes beter) en je wilt uiteindelijk toch horen of er een match is tussen de elektronica en de speakers ;).

Tja, de eerste dilemma's voor 2013 zijn alweer een feit geworden.


Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Deleted member

Hoi Jan, jij ook de beste wensen! Dat de VR-10's indrukwekkend waren geloof ik direct!  :worship: Succes met de dilemma's, en laat je maar niet gek maken!!  ;)

Ter info; de opvolgers (VR-100XS) staan ook in/zijn net los uit de startblokken, twee "enkele" torens maar met twee 15" subwoofers. Zie ook: http://www.audiocircle.com/index.php?topic=111136.0

Jean Sibelius

Citaat van: Antoine op januari  4, 2013, 13:11:42
Hoi Jan, jij ook de beste wensen! Dat de VR-10's indrukwekkend waren geloof ik direct!  :worship: Succes met de dilemma's, en laat je maar niet gek maken!!  ;)

Ter info; de opvolgers (VR-100XS) staan ook in/zijn net los uit de startblokken, twee "enkele" torens maar met twee 15" subwoofers.

Hoi Antoine,

Bedankt voor het doorsturen van de link. Heb de materie aandachtig doorgelezen, helaas nog geen reactie ontvangen van Mr. Von Schweikert zelf naar aanleiding van de vragen die ik heb gesteld. Ondertussen gesproken met de importeur van Von Schweikert (@ Jan-R: op alle vragen de goede antwoorden, alhoewel voorstel was om VR4's als 'rears' te gebruiken ::)). We gaan in ieder geval door naar de volgende ronde, nl. simuleren van de speakers gebruikmakend van het akoestische model van 'Confidence Mansion'. Als dat positief uitpakt terug met mijn eigen front-end en dan met name luisteren naar die zaken die (mogelijk) kritisch blijken te zijn op basis van de simulaties.

P.S.: Jij nog gefeliciteerd met de aanschaf van die waanzinnige speakerkabels!


Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

jan-rotterdam

Citaat van: Jean Sibelius op januari 11, 2013, 15:37:21
(@ Jan-R: op alle vragen de goede antwoorden, alhoewel voorstel was om VR4's als 'rears' te gebruiken ::)). We gaan in ieder geval door naar de volgende ronde, nl. simuleren van de speakers gebruikmakend van het akoestische model van 'Confidence Mansion'.

:clapping:  :clapping:

Groeten Jan


jvanhambelgium

Citaat van: Jean Sibelius op januari 11, 2013, 15:37:21
We gaan in ieder geval door naar de volgende ronde, nl. simuleren van de speakers gebruikmakend van het akoestische model van 'Confidence Mansion'. Als dat positief uitpakt terug met mijn eigen front-end en dan met name luisteren naar die zaken die (mogelijk) kritisch blijken te zijn op basis van de simulaties.

Ik meen me ergens zo'n prentje gezien te hebben waarin ik kan afleiden dat CaraCAD gebruikt is voor het simuleren van de volledig ruimte ?
Ik heb het zelf ook gebruikt uitwerken van de zolder, maar loop toch tegen beperkingen aan ;

-> Je hebt de exact definities van je speakers nodig en die zijn niet altijd geweten, ik kan me voorstellen zeker voor zo'n groot "systeem" als je aangeeft.
-> CaraCAD is helaas "single-threaded" en complexe simulaties met voldoende resolutie van oa sound-field enzo kan dus *weken* duren om te berekenen ! Zeker als je nauwkeurigheden wil tot 1 of 2dB juist etc.

...ik vraag me gewoon af het het simuleren wel de moeite waard is met zo'n "complexe ruimte".
Is echt alles, maar dan ook alles exact ingebracht tot de juiste absorptie-coef, elke hoekje en kantje etc?  Dat moet dan wel wat werk geweest zijn ... ik heb toen wel wat tijd gestoken om m'n zolder te modelleren ;-)
HT Zolder Topic : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=107044.0
A multichannel audio system is intended to be a social experience,
shared among several listeners. It is not like stereo, an antisocial
experience, if it is to be heard properly. (Floyd E. Toole, Ph. D.)


Jean Sibelius

Hoi allemaal,

Zoals de meeste van jullie hebben kunnen lezen, ben ik halverwege vorig jaar begonnen met het, met name, luisteren naar andere voor- en eindversterkers in een verdere ontdekkingstocht naar de audiofiele holy grail(?!?) en uiteindelijk vond ik (tot nu toe) alleen de Goldmund Telos 600's duidelijk beter presteren in vergelijking met mijn huidige Parasound JC-1's. Het blijft altijd gevaarlijk zo'n ontdekkingstocht, want kom je als audiofiel iets tegen wat je niet meer los laat, dan blijft dat 'knagen'. Soms eventjes, soms heel lang. Begin dit jaar had ik een dergelijke ervaring met het Von Schweikert VR10 MK-II speakersysteem. Wat begon als een onschuldige luistersessie bij een mede-audiofiel resulteerde in een luisterervaring en later een aanbod wat me flink aan het denken heeft gezet (zeker na alle (voor)versterkers, DAC's en loopwerken die ik hier recentelijk heb gehoord).

Als ik in de toekomst nog een significante stap zou willen maken qua stereo beleving en een dergelijk uniek systeem komt nu voorbij (wat gezien de perfecte staat, de exclusiviteit en de vraagprijs beschouwd moet worden als een 'once in a life-time opportunity'), dan moet er snel geschakeld worden. Ik heb daarom in een recordtempo (<=2 weken) een lijstje met 'things to do' afgewerkt (check: wereldwijde garantie, reserve onderdelen, support van de dealer, akoestische simulaties, additionele luistersessie met mijn eigen front-end en uiteindelijk de onderhandelingen qua prijs, levertijd en andere randvoorwaarden).

Sommige wisten het al eerder via eerdere PM's, maar de deal is definitief rond! 8) O0

Dat betekent dat één van de slechts twee 'Von Schweikert VR10 MK-II systemen' die in Europa staan, definitief richting 'Confidence Mansion' komt! Ik moet met de huidige eigenaar nog even afstemmen wanneer de overdracht exact gaat plaatsvinden; want met een gewicht van ruim 500kg verpakt in 4 grote kisten en rekening houdend met de (nieuw)waarde van het systeem, is even transporteren geen routine klusje (het moet dus goed gebeuren/gepland worden).

Dit betekent verder dat ik (vooralsnog) mijn huidige Dynaudio Confidence C4's als achter speakers ga gebruiken en dat de Confidence C1's voor 7.1 gebruikt gaan worden. Alhoewel ik het antwoord al weet c.q. denk te weten, wacht ik nog even met de eventuele verkoop van de Velodyne DD-18 in afwachting van hoe het Von Schweikert systeem presteert qua laagweergave voor zowel muziek als film! Mijn Dynaudio Contour S CX center zal zeker definitief in de verkoop gaan (gezien het holografisch beeld wat de VR10's produceren is een additionele center speaker niet meer nodig). De VR10 MK-II's worden door de geestelijk vader/bouwer Albert Von Schweikert zelfs in 1 regel genoemd met de Von Schweikert VR11's en het nieuwe VR-100XS-systeem dat in maart 2013 de wereldprimeur in Chicago heeft gehad.

Wat het systeem, naar mijn mening, gaat bieden is een ongekend niveau van detaillering, 'staging', dynamiek en gevoel van realisme.

De specificaties van dit systeem:

SIZE: 72" tall x 18" wide x 18" deep (woofer towers); 72" tall x 10" wide x 18" deep (mains).

WEIGHT(each): 300 lbs (woofer towers), 230 lbs (main towers).

IMPEDANCE: 8 ohms nominal, 6 ohms min.

SENSITIVITY: 96 dB @ one watt/one meter.

POWER RATING: 100 watts to 1,000 watts per main tower recommended.

SUBWOOFER AMPLIFIERS: (TWO included): 1,000 watts r.m.s. minimum, 2,000 watts peak.

FREQUENCY RESPONSE: 10 Hz to 100,000 Hz (-10dB), 20 Hz to 50 kHz (-3dB).

WARRANTY: 10 years from date of purchase, excluding burnt voice coils due to abuse.

CABINET DESIGN: Multi-layer composite, with 1" MDF and 1" acoustic rubber, sealed box

CABINET FINISH: Gloss black or gloss silver finish

SUBWOOFERS:
Four (per side) - 15" Extreme-Duty drivers with carbon fiber/ABS cones, Low Distortion Motors, 2" peak-to-peak throw, dual spiders, Supronyl rubber surrounds, 3" high-temp voice coils and vented 100oz. magnets. Freq. range: 10 Hz to 60 Hz.

MIDBASS DRIVERS:
Four (per side) - 8.5" aluminum-coned Super-Duty drivers with Low Distortion Motors, 40mm high-temp voice coils, butyl rubber surrounds, linear spider, cast magnesium frames, and phase plugs for cooling. Freq. range: 60 Hz to 400 Hz.

MIDRANGE DRIVERS:
Two (per side) - 7" Audax Aerogel-coned Professional midrange drivers with Low Distortion Motors featuring edge-wound aluminum voice coils and hi-Gauss Strontium magnets, cast frames, and phase plugs for cooling. Freq. range: 400 Hz to 2.5 kHz.

TWEETERS:
Two (per side) - 1.5" Dual Ring Radiators with Ferrofluid liquid cooling, rubberized linen diaphragms, Low Distortion Motors, and phase plug. Freq. range: 2.5 kHz to 40 kHz.

SUPERTWEETERS:
One (per side) - 2" ribbon with Neodymium magnetic assembly, waveguide lens, impedance matching transformer, Low Distortion Design. Freq. range: 10 kHz to 100 kHz.

AMBIENCE RETRIEVAL SYSTEM:
Ambience Extraction decoding circuit feeding twin 1" rear-firing midtweeters with acoustic waveguide lens, Ferrofluid cooling, Low Distortion Motors, rubberized silk domes, and Effects Level control potentiometer, 0 to 100 %.

Dit toont maar weer eens aan dat je indien mogelijk rekening moet proberen te houden met onverwachtse wendingen (want tot het begin van dit jaar had ik niet voor mogelijk gehouden dat een dergelijk speakersysteem op zo'n korte termijn mijn kant op zou kunnen komen, met name omdat ik ergens anders in de keten aan het zoeken was). Momenteel terugkijkend op project 'Confidence Mansion' ben ik o.a. blij met de speciale audiogroep voor subwoofers met zowel een stopcontact links als rechts in de ruimte voor het gebruik van 2 subwoofers (straks de twee subwoofer towers ieder met een eigen externe klasse-D versterker). De extra loze leidingen die van voor naar achteren onder de vloerplaat lopen om de speakerkabels voor de extra achter speakers door te trekken (lees: mogelijkheid tot 7.2 afspelen/luisteren). De keuze om ook diffusiepanelen op de voorwand aan te brengen (die een extra gunstig effect hebben op het zogenaamde 'ambience retrieval system' van de VR10's), de keuze van een elektrisch projectie scherm wat in het plafond verdwijnt tijdens muziek luisteren en de uiteindelijke keuze voor RPG-diffractal panelen en de andere diffusie panelen over de maximale hoogte, wat allemaal zal resulteren in nog betere prestaties van de VR10's. Achteraf gezien heb ik deze ruimte gebouwd voor de VR10's! (maar dat wist ik toen nog niet) :).

Zelfs bij het bepalen van de naam van deze ruimte had ik al (voorzichtig) rekening gehouden met een mogelijke toekomstige uitwijkmogelijkheid qua interpretatie. 'Confidence Mansion' zal straks uitgelegd (moeten) worden als zijnde vertrouwen hebben in jezelf, in elkaar en in de toekomst.

Met de komst van de VR10's ligt natuurlijk weer een heel potentieel groeipad open, waarvan ik momenteel echt geen idee heb of en hoe dit verder hiermee zal eindigen. We zullen wel zien hoe e.e.a. gaat (ver)lopen, maar deze aanschaf brengt me weer wat dichter bij het realiseren van mijn eigen 'Audio Walhalla'. Voor 2013 voorzie ik even geen nieuwe aankopen meer (ik schijn Angelie ook nog e.e.a. beloofd te hebben en die heeft in haar gedachten ons geld alweer tweemaal uitgegeven) >:D.

Zodra het systeem hier staat, volgen nieuwe foto's en een (eerste) luisterimpressie in 'Confidence Mansion'.

Groeten, Jan (a.k.a. 'uiterst blije audiofiel')

P.S.: Hieronder een foto van het speaker systeem (nu nog) bij de huidige eigenaar! (het betreft de 4 torens aan de buitenzijde)
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

clockwork

Wat een ongelovelijk geweldig nieuws! Ik zou je topic titel maar even snel veranderen  ;)

Waar moet dit 'pakketje' vandaan komen? Ik kan me onmogelijk een voorstelling maken hoe dit moet gaan klinken, maar ik verwacht dat het plaatsje Walhalla binnenkort in Brabant ligt.  :D

Gefeliciteerd!!!!
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

HTip

Yes! De deal is helemaal rond. Waanzinnig dat het gaat gebeuren Jan! Met de C4's vond ik het stereobeeld al fantastisch, maar met de C4's als rears :o wordt de surroundbubble helemaal holografisch.

Ik zal mijn dB-meter e.d. alvast klaarleggen ;D en misschien ook nog iets anders... ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

diceman

Zo, dat zijn nog eens upgrades, gefeliciteerd.

Je luisterruimte was al indrukwekend, maar met deze set, ongekende hoogte denk ik.
Neem aan dat je de aansturing ook in de toekomst gaat aanpakken, of kunnen je huidige versterkers dit goed aansturen ( of wil je een mooie synergie met een ander merk)?

Denon Focal

Gefeliciteerd wat een move!
Getuigd ook van veel lef om deze stap te zetten  :clapping:
Denon AVR4810; Denon DBP-4010UD; Musical Fidelity M6 500i; Auralic Altair G1 met Roon op Intel NUC10i7FNH; Focal: Sopra 2, Sopra Center, SW800V, IC706V, IW706V; Chord Carnival Silvercreen; Chord CrimsonPlus; Panasonic TX-P65VT60; Dune D1; Audio Quest Cinnamon HDMI, W&M Tornado netkabels, Audio Quest Red River en Big Sur interlinks

rovinggecko

Als geluidskwaliteit per kg gaat dan komt dit met 476 kg aan speakers helemaal goed.  :pompom:
Wat een mooie stap zeg, en mooi dat het zo goed in de ruimte past!
Voor ons 'simpele hobbyisten'  ook mooi, want jouw stap geeft mij ook nog wat excuus ruimte om wat verder te hobbyen aangezien het plafond wat verlegt is ;)

Veel succes met het transport en plezier met opstellen en inregelen!
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

eddy135

Schitterend!  :worship:

Komen wel uit een kitsch-ruimte volgens mij, met die klok en dat plafond... ;D
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

Sonic Circle

Wat ongeloofelijk gaaf, gefeliciteerd!

Zou leuk zijn om weer een keer een foto te nemen met Dennis / LittleNinja naast je nieuwe speakers, om zijn vrouw te overtuigen dat hun huidige speakers echt zo groot nog niet zijn (remember; foto Dennis tov huidige Dynaudio speakers).

Je stereo weergave was voor mij al ongeevenaard. En hiermee komt zowel je stereo als surround weergave op een hoger niveau.. complimenten voor deze stap.

Wanneer gingen we die BBQ M&G houden?? :)

Etiennevh

Wauw Jan! Wat een leuke voorgeschiedenis ook om te lezen, hoe je ermee bezig bent geweest etc.. schitterend. Ik ben echt nog steeds verbluft over het geluid wat ik in jouw ruimte heb mogen horen, maar het kon dus toch beter.. pff Dynaudio C4's als rear. Wat een droom! Haha.

Wat een upgrade!  :worship: Ben benieuwd hoe dat klinkt!!  :headbanging:

Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

dchris

Wow, wat een topic! Een mooi verslag, erg gaaf om de reis te lezen die je hebt gemaakt vanaf het begin tot nu.
Wanneer kunnen we de foto's  verwachten  ;D
Mvg,

Dchris

Bas Akkerman

Dat is wel een erg gave upgrade zeg! Confidence Heaven wordt het eerder zo...
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Jean Sibelius

Allereerst iedereen bedankt voor de leuke/spontane reacties :inlove:

Citaat van: clockwork op april 29, 2013, 09:41:30
Wat een ongelovelijk geweldig nieuws! Ik zou je topic titel maar even snel veranderen  ;)
Dank je! Topic titel is nu ook op de beginpagina veranderd.

Citaat van: clockwork op april 29, 2013, 09:41:30
Waar moet dit 'pakketje' vandaan komen? Ik kan me onmogelijk een voorstelling maken hoe dit moet gaan klinken, maar ik verwacht dat het plaatsje Walhalla binnenkort in Brabant ligt.  :D
Laten we deze gebeurtenis gebruiken om de afspraak die we destijds gemaakt hebben alsnog in te willigen, dan kun je zelf bepalen of er een nieuw plaatsje in Brabant is bijgekomen ;)

Citaat van: clockwork op april 29, 2013, 09:41:30
Gefeliciteerd!!!!
Bedankt voor je leuke reactie!

Citaat van: HTip op april 29, 2013, 09:56:23
Yes! De deal is helemaal rond. Waanzinnig dat het gaat gebeuren Jan! Met de C4's vond ik het stereobeeld al fantastisch, maar met de C4's als rears :o wordt de surroundbubble helemaal holografisch.
Dank je Philip. Ben inderdaad blij dat het allemaal gelukt is en dat het binnenkort hier bij mij thuis staat. Zoals al aangeven was het zeker geen onvrede met mijn huidige systeem, maar soms loop je tegen dingen aan die te mooi zijn om te laten lopen (jij hebt ongetwijfeld hetzelfde gevoel gehad bij de aanschaf van jouw CA-plates). Het blijft natuurlijk wel spannend hoe straks de synergie tussen VR10's en de C4's met elkaar is qua surround, maar ik heb daarover nagedacht en uiteindelijk vind ik de stereo ervaring/beleving toch nog steeds het belangrijkste. Heb sinds kort enkele High-Resolutie 5.1 opnames van 2L en daarbij hoor je pas echt goed hoe belangrijk het is om alles perfect op elkaar afgestemd te hebben (incl. het gevoel van een holografische 'surround bubble').

Citaat van: HTip op april 29, 2013, 09:56:23
Ik zal mijn dB-meter e.d. alvast klaarleggen ;D en misschien ook nog iets anders... ;)
Dat is goed! De eerste actie wordt om de torens op exact de goede plek te zetten, waarbij de ruimteakoestiek zo min mogelijk geëxciteerd wordt. Het goede nieuws is dat uit de eerdere simulaties blijkt dat de 'main towers' op nagenoeg exact dezelfde plek komen als de huidige C4's. De sub towers komen ongeveer op de plek te staan waar nu de DD-18 staat (maar dan aan beide zijdes eentje). Zodra dat in orde is, dan zou ik het natuurlijk geweldig vinden als je nog een keer langs wilt komen om de boel verder in te regelen en te keuren uiteraard. Iets anders... ?!? :)

Citaat van: diceman op april 29, 2013, 10:02:01
Zo, dat zijn nog eens upgrades, gefeliciteerd.
Dank je! Heb er natuurlijk wel even flink over nagedacht, maar soms moet je gebruik maken van de kansen die voorbij komen.

Citaat van: diceman op april 29, 2013, 10:02:01
Je luisterruimte was al indrukwekend, maar met deze set, ongekende hoogte denk ik.
Ik ga ervan uit dat de ruimte in combinatie met deze speakers iets bijzonders met elkaar gaan realiseren, maar dat blijft natuurlijk toch nog even afwachten. In de aanloop naar deze aankoop toe, ben ik nog wel met mijn eigen front-end naar de huidige eigenaar geweest en heb ik gehoord hoe deze in staat is om de speakers aan te sturen. De eigenaar vertelde dat de Parasound JC-1's deze speakers hoorbaar beter onder controle hadden dan de versterkers die hijzelf gebruikte (hij had deze al verkocht, dus ik kan het zelf niet verifiëren). De akoestiek van de ruimte waar ze momenteel nog staan, is overigens ook erg goed (alhoewel daar nauwelijks specifieke maatregelen voor zijn getroffen), maar met name in het sub-laag zal ik in mijn situatie (nog) meer rust ervaren.

Citaat van: diceman op april 29, 2013, 10:02:01
Neem aan dat je de aansturing ook in de toekomst gaat aanpakken, of kunnen je huidige versterkers dit goed aansturen ( of wil je een mooie synergie met een ander merk)?
De Parasound's doen het erg goed met de VR10's, ik weet nu al dat bv. de Goldmund Telos 600's iets bijzonders weten te realiseren met deze speakers en ongetwijfeld dat er in het stuk loopwerk / DAC / voorversterker nog verder te optimaliseren valt, maar ik ga de komende tijd zeker niets actief beluisteren/testen. Het is leuker om langzaam aan de set op te bouwen, dan weet je op een gegeven moment ook beter wat je wel en niet prettig vindt.

Citaat van: Denon Focal op april 29, 2013, 10:18:17
Gefeliciteerd wat een move!
Dank je! Von Schweikert en Dynaudio Confidence hebben natuurlijk wel behoorlijk wat gemeen qua klank en beleving, maar datgene wat ik 'miste' bij de C4's hebben deze nieuw speakers in ruim voldoende mate.

Citaat van: Denon Focal op april 29, 2013, 10:18:17
Getuigd ook van veel lef om deze stap te zetten  :clapping:
Klopt, het is natuurlijk wel breken met bijna 15 jaar lang Dynaudio (een merk wat ik nog steeds een warm hart toedraag). Ik heb ook wel heel even heel goed nagedacht of ik het zou moeten doen, ja of nee. Vooralsnog verkoop ik alleen de center speaker, omdat ik deze sowieso al wilde upgraden naar een center uit de Confidence serie. De rest van mijn huidige systeem houd ik voorlopig nog (als rear speakers), dus ik kan altijd nog terug als ik dat zou willen om wat voor reden dan ook.

Citaat van: rovinggecko op april 29, 2013, 10:28:03
Als geluidskwaliteit per kg gaat dan komt dit met 476 kg aan speakers helemaal goed.  :pompom:
Het geeft in ieder geval aan dat er niet is bezuinigd op kast materiaal ;). Als rationeel denkend mens is het natuurlijk complete waanzin, maar er zijn systemen die nog een stuk zwaarder zijn. Wat met name opvalt is de enorme hoeveelheid units in dit systeem... in totaal 30 stuks. Heb jaren geleden een demo gehoord bij Sonore en hun referentie systeem zat ook helemaal vol met speakers units. Leek in eerste instantie 'overkill', maar het live-gevoel wat daar werd neergezet was ongekend. Na al die jaren heb ik recentelijk weer iets gehoord wat dit evenaart c.q. overtreft, inderdaad deze VR-10's.

Citaat van: rovinggecko op april 29, 2013, 10:28:03
Wat een mooie stap zeg, en mooi dat het zo goed in de ruimte past!
Dank je! Het systeem heeft inderdaad wel een grote ruimte nodig, plus eentje die overweg kan met het laagste laag wat geproduceerd kan worden.

Citaat van: rovinggecko op april 29, 2013, 10:28:03
Voor ons 'simpele hobbyisten'  ook mooi, want jouw stap geeft mij ook nog wat excuus ruimte om wat verder te hobbyen aangezien het plafond wat verlegt is ;)
Haha. Ik beschouw me ook nog steeds al hobbyist, maar ik snap je punt. Had jaren geleden niet voor kunnen stellen dat het 'zo uit de hand zou lopen', maar dingen lopen nu eenmaal zoals ze gaan. Ik hoop dat ik het plafond weer wat heb verlegd, anders zou dit een hele slechte investering zijn :turn:.

Citaat van: rovinggecko op april 29, 2013, 10:28:03
Veel succes met het transport en plezier met opstellen en inregelen!
Dank je! Het schept de komende tijd in ieder geval weer voldoende mogelijkheden tot 'prutsen' in de ruimte. In de tussentijd ben ik in huis weer bezig met allemaal kleine(re) klusjes, die anders geheid nog een hele tijd blijven liggen.

Citaat van: eddy135 op april 29, 2013, 10:51:43
Schitterend!  :worship:
Dank je!

Citaat van: eddy135 op april 29, 2013, 10:51:43
Komen wel uit een kitsch-ruimte volgens mij, met die klok en dat plafond... ;D
De huidige eigenaar houdt inderdaad ook van antiek wat dan ook in ruime mate aanwezig is (schijnt wel goed voor de akoestiek te zijn) ;D

Citaat van: Sonic Circle op april 29, 2013, 11:23:17
Wat ongeloofelijk gaaf, gefeliciteerd!
Dank je! Toen je hier in December was had ik deze VR10's nog niet eens beluisterd (het kan soms raar lopen)

Citaat van: Sonic Circle op april 29, 2013, 11:23:17
Zou leuk zijn om weer een keer een foto te nemen met Dennis / LittleNinja naast je nieuwe speakers, om zijn vrouw te overtuigen dat hun huidige speakers echt zo groot nog niet zijn (remember; foto Dennis tov huidige Dynaudio speakers).
Is in ieder geval een goed(?) excuus om nogmaals af te reizen naar het Zuiden. @Roy ('Madhouse') / Dennis: zie dit tevens als een uitnodiging om later dit jaar een keer langs te komen zodra het systeem is ingeregeld. Deze speakers zijn nog een stukje hoger dan de C4's en daarmee tevens minder geschikt om in een gewone huiskamer te plaatsen, maar als ik iemand kan helpen overtuigen, dan doe ik dat graag.

Citaat van: Sonic Circle op april 29, 2013, 11:23:17
Je stereo weergave was voor mij al ongeevenaard. En hiermee komt zowel je stereo als surround weergave op een hoger niveau.. complimenten voor deze stap.
Bedankt, dat heb je destijds ook op een sublieme manier op papier verwoord. Het is keer op keer bijzonder om te mogen ervaren wat het effect is van een (akoestisch) geoptimaliseerde luisterruimte. Qua stereo ga ik naar een hoger niveau, hopelijk geldt hetzelfde voor surround... (to be continued, maar ik heb goede hoop).

Citaat van: Sonic Circle op april 29, 2013, 11:23:17
Wanneer gingen we die BBQ M&G houden?? :)
Zie boven ;)

Citaat van: Etiennevh op april 29, 2013, 13:58:47
Wauw Jan! Wat een leuke voorgeschiedenis ook om te lezen, hoe je ermee bezig bent geweest etc.. schitterend. Ik ben echt nog steeds verbluft over het geluid wat ik in jouw ruimte heb mogen horen, maar het kon dus toch beter.. pff Dynaudio C4's als rear. Wat een droom! Haha.
Dank je Etienne! Vooral in het begin is het wel even 'stressen' geweest, want het gaat toch om een hoop geld en met het veranderen van je front-speakers verander je toch wel een van de belangrijkste signaturen van je set-up. Goed om te lezen dat de sound van hier is bijgebleven, maar het kan altijd beter (en als de VR10's hier staan, dan is dat nog steeds). Eigenlijk is het de kunst om te stoppen op het moment dat je tevreden bent. Schijnbaar ben ik daar niet zo heel goed in ;-). Reden om nu toch deze stap te zetten tweeledig:
1) Ik heb zo'n 2 jaar geleden de mogelijkheid gehad om de allerbeste Classé eindtrappen ooit te kopen voor een 'redelijk' bedrag. Heb dat toen niet gedaan, omdat ik allereerst de ruimte af wilde maken (is en was valide argument en ik ben er nog steeds van overtuigd dat ik toen een goede keuze heb gemaakt, maar waarschijnlijk komen ze niet meer voorbij).
2) Deze VR10's komen, mijn inzien, nooit meer voorbij en zeker niet onder de huidige voorwaarden, dus deze keer besloten om wel in te stappen (natuurlijk bieden ze dat extra waar ik momenteel op zoek naar ben), maar het blijft toch spannend.
Wat betreft de C4's. Ik heb de C4's destijds nieuw gekocht, dus nu verkopen zou wel erg veel afschrijving zijn en als ze als fronts prima presteren, dan zeker als rears (ach, de ruimte kan het hebben en het maakt me backwards compatible) ;).

Citaat van: Etiennevh op april 29, 2013, 13:58:47
Wat een upgrade!  :worship: Ben benieuwd hoe dat klinkt!!  :headbanging:
+1. Ongetwijfeld dat er weer een datum gepland gaat worden om e.e.a. te bekijken/beluisteren. Als je het leuk vindt, dan nodig ik je te zijner tijd weer uit).

Citaat van: dchris op april 29, 2013, 14:07:22
Wow, wat een topic! Een mooi verslag, erg gaaf om de reis te lezen die je hebt gemaakt vanaf het begin tot nu.
Wanneer kunnen we de foto's  verwachten  ;D
Bedankt voor je compliment! Zoals geschreven moet ik nog een afspraak maken voor het transport, maar zodra het hier staat opgesteld, volgens de foto's snel.

Citaat van: Bas Akkerman op april 29, 2013, 15:30:27
Dat is wel een erg gave upgrade zeg! Confidence Heaven wordt het eerder zo...
Bedankt Bas! Iedereen kent deze ruiimte nu als Confidence Mansion, dus laten we nog maar even zo houden :).

Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

jan-rotterdam


Mooi man  :worship:  :worship:  :worship:

Geniet er van, moet een bijzondere ervaring zijn zoveel conus oppervlak  ::)  :P  ::)

Groeten Jan