The Confidence Mansion... En weer lekker verder met genieten :-)

Gestart door Jean Sibelius, mei 25, 2008, 23:30:20

« vorige - volgende »

0 leden en 19 gasten bekijken dit topic.

xynyx

Hoe kom je op die zolder? Zie geen gat in het dak.......

Jean Sibelius

Citaat van: ruud2 op juni 22, 2009, 07:51:13
ik volg je bouw al de gehele tijd, maar nu blijk je ook nog mijn vrijwel buurman geweest te zijn.
heb een tijdje boven de fysio gewoond op de hoek...
Dat is inderdaad wel héél toevallig :). Ik zie dat je zelf óók aan het bouwen bent, dat was je op je oude adres niet gelukt!

Citaat van: donaldk op juni 22, 2009, 18:07:30
Eerder iets voor Kevin McCloud, dan Discovery, weer eens een goed voorbeeld hoe een self-build wel goed kan gaan *knocks on wood*.
Ach, als je de tijd neemt en je goed vooraf laat informeren, dan kom je een héél eind.
(maar ik vertel hier natuurlijk alleen maar de succesverhalen >:D)

Citaat van: eduard op juni 22, 2009, 18:26:44
Het is misschien een brutale vraag, maar kan je een schatting geven van de kosten van dit bouwwerk. Ik zit er namelijk aan tedenken om in de toekomst een uitbouw telaten bouwen van ongeveer 80m2. Ik zou dan ook graag een indicatie willen hebben 50k+ 80k+ 100k+ 130k+.
Als je wel kan je eventueel antwoorden via PM.
Hoi Eduard. Geen probleem. Ik heb deze vraag ondertussen al vaker via PM gekregen en ik heb iedere keer hetzelfde antwoord gegeven: 'no comment'. Als ik bedragen ga noemen, dan gaat dat toch op een eigen leven leiden en dat wil ik voorkomen. Het hangt natuurlijk enorm af van wat je zelf kunt en wilt doen, het afwerknivo en wat je verder voor toeters en bellen in de uitbouw wilt plaatsen. In mijn geval laat ik de ruwbouw door een aannemer plaatsen, de rest heb ik grotendeels zelf gedaan en voor de afwerking geldt hetzelfde. Het kost wel enorm veel tijd, maar is uiteindelijk wel de moeite waard.

Citaat van: Fabian92 op juni 22, 2009, 18:51:37
ziet er mooi uit, 21 dagen wachten, dat worden lange dagen  ;D
Dank je! Maar op dit moment wordt er hard gewerkt op het dak, aangezien het beton al toegankelijk is na 2 dagen. Dus hopelijk is de ruwbouw zover klaar op het moment dat de stempels er onderuit gaan.

Citaat van: Davey op juni 22, 2009, 18:53:41
17 cm is een dot beton zeg. Het ziet er zeer solide uit Jan.

Aan het lijntje kan je inderdaad goed zien hoe het dak gaat lopen. Ik denk dat het puntdak straks toch de charme aan het pand gaat geven.
Het voelt inderdaad behoorlijk stevig aan als je erover loopt :). Stiekum kun je enorm veel spullen kwijt op deze zolder en tevens is het een extra isolatie voor geluiden van buitenaf (een win-win dus).
Maar uiteraard heeft Welstand hier óók een stempel op gedrukt, maar daar kan ik goed mee leven (mede omdat alle aangrenzende schuren/garages óók een puntdak hebben)

Citaat van: xynyx op juni 22, 2009, 19:18:10
Hoe kom je op die zolder? Zie geen gat in het dak.......
Klopt, deze foto is genomen vanaf de zolder die boven de tweede ruimte zit (er zit nog een tweede ruimte langs de luisterruimte).
Daar komt tevens een trap waarmee je uiteindelijk via een opening in de tussenwand tussen beide zolders boven de luisterruimte kunt komen.

Dus het kost wat moeite, maar het is zeker toegankelijk.
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

eduard

Jean,
Bedankt voor je reactie. Ik zal zelf nog wel even verder gaan zoeken op het net.

Niet actief

#903
Wel, ik ben nu ook helemaal weer bijgelezen en heb niet veel toe te voegen aan concrete reactie, behalve  :worship:
O ja, heb ik je al eens gezegd dat er ook best voordelen zijn aan luisteren in de woonkamer?  ;D

Succes met de ruwbouw Jan, ik zie ernaar uit om met meetapparatuur jouw kant op te komen, want dan zit het ergste er op...!

LittleNinja

#904
Door mijn vakantie naar het land der Marokkanen was ik iets achter geraakt op het verhaal maar ik heb nu de hele tekst kunnen doornemen.

Tjonge jonge Jan, wat een prachtige ontwikkelingen. Velen hebben het al gezegd maar die kraan is natuurlijk onwaarschijnlijk stoer zo voor je HT! Heb je nog klachten gehad uit de omgeving? Je had waarschijnlijk de laatste buren in de straat vooraf gewaarschuwd.

Even iets anders... Ik doe al een tijdje niets met mijn italiaans ( grofweg 34,5 jaar al niets meer mee gedaan ), dus jouw verwijzing is me nog niet helemaal duidelijk.  :unsure:

Citaat van: Jean Sibelius op juni 21, 2009, 10:33:32
Ciao miel amici di audio,

Ieri siamo rittornati da una vacanza in Toscana (ad esempio 'Little Ninja') era un po 'la stessa cosa.
Le aggiunte sono promesso, non appena possibile.

Tanti saluti, Gianni

(oftewel: ik ben weer terug in Nederland na bijna 3 weken vakantie Toscane en het boek ligt bij de drukker) :P


"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Jean Sibelius

Citaat van: ThingMan op juni 28, 2009, 13:17:57
Wel, ik ben nu ook helemaal weer bijgelezen en heb niet veel toe te voegen aan concrete reactie, behalve  :worship:
Dank je Toine! :) Lijkt me voor jou toch óók wel weer een leuke ontwikkeling, aangezien jouw ratio-berekeningen en andere input aan het allereerste begin hebben gestaan van deze bouw.
Wat constructieve dingen heb ikzelf in overleg met de architect verder ingevuld, maar zonder jouw bijdrage was dit allemaal niet mogelijk geweest 8)

Citaat van: ThingMan op juni 28, 2009, 13:17:57
O ja, heb ik je al eens gezegd dat er ook best voordelen zijn aan luisteren in de woonkamer?  ;D

Ik ben er me daar erg van bewust! Mede gezien het feit dat jijzelf tegenwoordig óók weer in de woonkamer met de hobby bezig bent moet dat toch óók wel iets hebben ;).
Vooralsnog geeft de bouw zelf me voldoende afleiding, dus ik heb er nog géén spijt van en mocht ik echt weer terug willen naar de woonkamer
=> het projectiescherm en de beamer blijven hangen en waarschijnlijk kan ik wel weer een goede deal sluiten met Angelie tzt.

Citaat van: ThingMan op juni 28, 2009, 13:17:57
Succes met de ruwbouw Jan, ik zie ernaar uit om met meetapparatuur jouw kant op te komen, want dan zit het ergste er op...!

In mijn huidige beleving zou ik je graag langs willen laten komen op het moment dat de basstraps klaar zijn, dan hangt er nog géén plafond en ligt er nog een betonnen vloer, maar voordat het zover is gaat nog wel even duren. Ondertussen heb ik mijn 100+-stappen plan gereed, dus ik weet ondertussen wat er nog moet gebeuren als dadelijk de ruwbouw klaar is :-\.

Groeten, Jan

Citaat van: LittleNinja op juni 29, 2009, 16:46:39
Door mijn vakantie naar het land der Marokkanen was ik iets achter geraakt op het verhaal maar ik heb nu de hele tekst kunnen doornemen.
Hopelijk heb ik je als goede buurman zijnde uiteindelijk niet teleurgesteld ;) (de afspraak staat, maar voorlopig nog even geduld, aub).
Ik heb zelf erg gelachen tijdens die 20 minuten terwijl ik in dat Internet-café in Italië zat ;D

Citaat van: LittleNinja op juni 29, 2009, 16:46:39
Tjonge jonge Jan, wat een prachtige ontwikkelingen. Velen hebben het al gezegd maar die kraan is natuurlijk onwaarschijnlijk stoer zo voor je HT! Heb je nog klachten gehad uit de omgeving? Je had waarschijnlijk de laatste buren in de straat vooraf gewaarschuwd.
Die kraan was inderdaad wel een (letterlijk) hoogtepunt. Ik sprak afgelopen weekend een nichtje van me op een bruiloft en zelfs die hadden de kraan zien staan (wonen een paar 100m verderop).
Ze had zich echter niet gerealiseerd dat ze bij mij bezig waren. Alle buren waren op de hoogte en stonden zelf driftig te filmen (waarschijnlijk voor de verzekering, mocht het fout gaan), maar het giing uiteindelijk allemaal erg gesmeerd. Ben blij dat de platen erop liggen en nu verder met het 'standaard' werk.

Citaat van: LittleNinja op juni 29, 2009, 16:46:39
Even iets anders... Ik doe al een tijdje niets met mijn italiaans ( grofweg 34,5 jaar al niets meer mee gedaan ), dus jouw verwijzing is me nog niet helemaal duidelijk.  :unsure:
Ik heb zelf óók wat hulp gehad van Angelie, maar je maakte tijdens mijn afwezigheid de opmerking dat ik mogelijk druk bezig zou zijn met mijn studie.
Nu heb ik sinds vandaag officiëel schoolvakantie, maar ik vond dat een studiereis in Italië de lading voldoende dekte in tegenstelling tot alle doomscenario's die gesuggereerd werden (vandaar mijn opmerking).

Ciao! Gianni
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

LittleNinja

Citaat van: Jean Sibelius op juni 29, 2009, 19:38:51
Hopelijk heb ik je als goede buurman zijnde uiteindelijk niet teleurgesteld ;) (de afspraak staat, maar voorlopig nog even geduld, aub).
Ik heb zelf erg gelachen tijdens die 20 minuten terwijl ik in dat Internet-café in Italië zat ;D
Die kraan was inderdaad wel een (letterlijk) hoogtepunt. Ik sprak afgelopen weekend een nichtje van me op een bruiloft en zelfs die hadden de kraan zien staan (wonen een paar 100m verderop).
Ze had zich echter niet gerealiseerd dat ze bij mij bezig waren. Alle buren waren op de hoogte en stonden zelf driftig te filmen (waarschijnlijk voor de verzekering, mocht het fout gaan), maar het giing uiteindelijk allemaal erg gesmeerd. Ben blij dat de platen erop liggen en nu verder met het 'standaard' werk.
Ik heb zelf óók wat hulp gehad van Angelie, maar je maakte tijdens mijn afwezigheid de opmerking dat ik mogelijk druk bezig zou zijn met mijn studie.
Nu heb ik sinds vandaag officiëel schoolvakantie, maar ik vond dat een studiereis in Italië de lading voldoende dekte in tegenstelling tot alle doomscenario's die gesuggereerd werden (vandaar mijn opmerking).

Ciao! Gianni

Jeetje.. Dat klinkt als 14 jaar "schoolvakantie"! Haha! Ben je weer gecharged na de trip?

Nee hoor. Geen teleurstelling hier en ik kijk er naar uit! 8)
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Jean Sibelius

Citaat van: LittleNinja op juni 30, 2009, 09:26:14
Jeetje.. Dat klinkt als 14 jaar "schoolvakantie"! Haha! Ben je weer gecharged na de trip?
Dat betekent in mijn geval weer even tijd om alle dingen die al een tijdje in mijn hoofd spookte verder uit te werken en vorm te geven ;)

Ondertussen weer helemaal recharged, zie hieronder het resultaat :)









De belangrijkste verschillen zitten met name in
- de voorwand;
- het feit dat ik hierdoor de stoppenkasten voor de audiofiele groepen (in totaal 7 stuks) in de ruimte zelf ga brengen;
- tevens een wijziging in het plafond qua indeling.

Verder mogelijk nog een grote uitdaging, maar zodra ik daar mee over weet, meld ik het hier meteen!

Voor degene die meer interesse hebben in de hardware... morgen komen de Unidek-platen, dus binnenkort weer een foto update!


Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Ghosty J

we wachten de foto update wel even af
het gaat wel heel erg op een studio lijken! :)
Mijn HT bestaat uit de volgende merken:
Rotel, B&W & Velodyne!

Home cinema <===> Showcase

Jean Sibelius

Citaat van: Ghosty J op juli  4, 2009, 14:23:39
we wachten de foto update wel even af
het gaat wel heel erg op een studio lijken! :)

Dat is inderdaad wel héél toevallig ;) (was net bezig om wat foto's uit te zoeken en te bewerken).

Benodigdheden voor het dak:

Hout voor het bouwen van de frameconstructie.



Unidek voor de (geluids)isolatie en als ondergrond voor de dakpannen:



En na 1 dag hard werken door 4 personen is de bouw ondertussen waterdicht ;D
(toch wel een fijne gedachte met al die slechte voorspellingen qua weer)





Qua ruwbouw is het dus bijna gereed afgezien van:
- dakpannen;
- afwerkvloer in de ruimtes;
- voegen;
- regengoten;
- links en rechts wat kleine dingen afwerken.

Dus vanaf volgende week verder met een ander zéér belangrijk aspect van deze ruimte: STROOM!


Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Robbert54

|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Madhouse

#911
Zo en nu eerst een Bavaria  ;D (laatste foto) :P
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Ghosty J

Citaat van: Madhouse op juli  4, 2009, 15:51:47
Zo en nu eerst een Bavaria  ;D (laatste foto) :P
ik zat al op de tekening te kijken waar de walking in fridge kwam :)
Mijn HT bestaat uit de volgende merken:
Rotel, B&W & Velodyne!

Home cinema <===> Showcase

celerontje

If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Jean Sibelius

Citaat van: Robbert54 op juli  4, 2009, 15:19:05
wat een project toch zeg :clapping: :clapping: :clapping:
Dank! Voorlopig gaat het project nog even door :) (ik hoop dat het de meeste blijft boeien)

Citaat van: Madhouse op juli  4, 2009, 15:51:47
Zo en nu eerst een Bavaria  ;D (laatste foto) :P
Oog voor detail, zie ik ;) De 3 mannen hadden wel een biertje verdiend voor het bereiken van het hoogste punt van de bouw (zie foto).

Citaat van: Ghosty J op juli  4, 2009, 19:31:08
ik zat al op de tekening te kijken waar de walking in fridge kwam :)
Citaat van: celerontje op juli  4, 2009, 19:33:21
Ik wilde het net zeggen... :D
In ieder geval niet in de luisterruimte ivm de te hoge geluidsproductie >:D (dus voorlopig vervult Angelie deze functie)
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Joris1971

Mijn complimenten!

Maare, waarom geen vast scherm en waarom niet het scherm een slag groter?

celerontje

If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

R


celerontje

Precies, daarin kunnen mooi je grasmaaier en Gardena-zooi in opgeborgen worden! :P :D
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

LittleNinja

Je kunt er ook makkelijk die "hagedis" in kwijt! :P

Het krijgt nu wel echt vormen. Voor de buitenwereld lijkt het al bijna klaar.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Fabian92

Leuke foto's. Waterdichtheid is toch wel een belangrijk iets voor een HT'tje  :P
JVC TH-G30 | Samsung 2232BW | MEDION AKOYA MD 8833 | Sony NWZ-A826K | Samson CH700 | LG Viewty

Jean Sibelius

Citaat van: Joris1971 op juli  4, 2009, 20:27:43
Mijn complimenten!

Dank je Joris! (mooi om te horen van iemand die zijn eigen ruimte héél goed op orde heeft) 8)

Citaat van: Joris1971 op juli  4, 2009, 20:27:43
Maare, waarom geen vast scherm en waarom niet het scherm een slag groter?
Ik wilde in eerste instantie voor een vast scherm gaan omdat ik niet veel vertrouwen had in een elektrisch scherm.
Eigenlijk wil ik alleen een scherm als ik film kijk en géén scherm als ik muziek luister. Recentelijk heb ik een elektrisch Stewart scherm gezien waarbij ik voldoende vertrouwen heb dat het niet na een tijdje bol gaat staan. Het voordeel van een elektrisch scherm is dat ik het weg kan halen als ik muziek ga luisteren => ik kan dan een volledig diffuse en symmetrische luisteromgeving creëren en bovendien heb ik daarmee een oplossing verzonnen zodat het mogelijk wordt om de stroomvoorziening onzichtbaar en toch zo dicht mogelijk in de ruimte op te nemen op een plek die ik feitelijk toch al kwijt was voor de benodigde ruimte van de basstraps aan de voorzijde. Een win-win situatie dus (tevens voor de verkoper ;)), maar waar ik toch graag gebruik van maak.

Qua grootte 2 redenen: groter past niet aangezien ik alle apparatuur direct in het midden voor de ruimte houd. Verder is een scherm van 2.8 x 1.575 maximaal voor de huidige top thuisbeamers zoals een JVC HD-750 die jij hebt. Ik heb een maximaal budget in gedachten en wil daar zeker niet over heen gaan. Bovendien is een 125" scherm op circa 5 meter voldoende groot voor mij ;).

Citaat van: R op juli  5, 2009, 00:03:25
Mooie schuur  :clapping:
Het gaat inderdaad nog wel wat worden :). Mocht de hobby op een gegeven moment beëindigd worden dan kunnen we het nog altijd als vakantiehuis(je) verhuren ;)

Citaat van: celerontje op juli  5, 2009, 00:05:53
Precies, daarin kunnen mooi je grasmaaier en Gardena-zooi in opgeborgen worden! :P :D
Angelie is verantwoordelijk voor het project met codenaam: 'tuin'. Gisteren heeft ze specifiek doorgegeven aan degene die de tuin gaat ontwerpen dat er geen gras mag komen ;).
Scheelt dus mooi weer plek in de schuur, maar voor andere zinvolle suggesties houd ik me graag aanbevolen (=> ik zal ze doorgeven!)

Citaat van: LittleNinja op juli  5, 2009, 09:30:38
Je kunt er ook makkelijk die "hagedis" in kwijt! :P

Het krijgt nu wel echt vormen. Voor de buitenwereld lijkt het al bijna klaar.
haha. Onze Sibelius blijft voorlopig in de woonkamer staan. Het waterschilpadden spul krijgt straks wel een eigen vijver in de tuin.
De buitenwereld roept inderdaad al wanneer ze film kunnen komen kijken ;) (maar huidige planning: muziek luisteren december 2009; film kijken juni 2010).

Citaat van: Fabian92 op juli  5, 2009, 09:40:06
Leuke foto's. Waterdichtheid is toch wel een belangrijk iets voor een HT'tje  :P
Dank je! Absoluut en zeker een vereisten voor de volgende stappen die nu (eindelijk) genomen kunnen gaan worden ;D.

Straks op de BBQ bij de graafmachinist die eerder dit jaar die mooie zandbak voor ons heeft gemaakt.
Er moet nu nog een sleuf tussen de schuur en de woning gegraven worden om zaken zoals water, stroom en gas door te kunnen voeren.
(eigenlijk een klusje dat je niet me de hand wilt doen, dus hopelijk heeft hij binnenkort even tijd)
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

xynyx

Jan,

Wordt allemaal wel erg mooi!
Enige opbouwende kritiek:
Vind je het niet een beetje zonde dat je (ook) naar je apparatuur zit te kijken, als je een filmpje draait? Apparatuur verdekt opstellen zou deze ruimte estetisch zeer ten goede komen.

Als je ooit 7.2 wil gaan spelen, heb je dan geen last met de positie van de bank-deur? Zoals ik het nu kan zien zou de rechter surround speaker net voor de deur komen te staan.

Jean Sibelius

#923
Citaat van: xynyx op juli  5, 2009, 10:29:33
Wordt allemaal wel erg mooi!
Dank je! Doe mijn best om er wat leuks van te maken :)

Citaat van: xynyx op juli  5, 2009, 10:29:33
Enige opbouwende kritiek:
Graag zelfs, want alhoewel ik overal aan probeer te denken kan ik óók dingen over het hoofd zien ;)

Citaat van: xynyx op juli  5, 2009, 10:29:33
Vind je het niet een beetje zonde dat je (ook) naar je apparatuur zit te kijken, als je een filmpje draait? Apparatuur verdekt opstellen zou deze ruimte estetisch zeer ten goede komen.
Gelukkig is de apparatuur niet héél lelijk om naar te kijken, maar ik snap jouw punt. Uitgangspunt is nog steeds dat muziekbeleving in de ruimte zwaarder weegt als de HT-ervaring. Het genoemde probleem is tijdens het ontwerpproces al vaker aan de orde gekomen, maar de huidige opstelling is voor het genoemde doel van de ruimte het beste compromis. Apparatuur naar links of recht plaatsen zou assymetrie in de ruimte brengen en bovendien zorgen voor exrtra kosten qua (speaker) bekabeling. De apparatuur helemaal naar achteren plaatsen in de ruimte zou een enorme hoeveelheid extra kosten introduceren zonder een redelijke garantie dat het qua geluid niets uit zou maken. Momenteel word ik niet afgeleid door de apparatuur als ik film kijk in mijn huidige set-up. Mocht dat wel zo zijn, dan zijn er simpele manieren om dat te verhelpen.

Citaat van: xynyx op juli  5, 2009, 10:29:33
Als je ooit 7.2 wil gaan spelen, heb je dan geen last met de positie van de bank-deur? Zoals ik het nu kan zien zou de rechter surround speaker net voor de deur komen te staan.
Ik hoop dat ik het destijds goed heb uitgetekend (zoals te zien in de allereerste posting van dit topic). De positie van de deur is gekozen om optimaal diffusie te kunnen genereren op de eerste reflectiepunten van de hoofdspeakers. De overige zaken zijn daarvan afgeleiden. Vooralsnog zie ik wel gebeuren dat ik eerder 5.2 ga spelen dan 7.1 of 7.2, maar er worden al wel voorzieningen getroffen om straks eventueel 7.2 te kunnen gaan spelen. Voordat ik echt begin met inrichten van de ruimte, ga ik het ter plaatse nog allemaal een keertje uittekenen om verrassingen te voorkomen ;D
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

HTip

Citaat van: LittleNinja op juli  5, 2009, 09:30:38
Het krijgt nu wel echt vormen. Voor de buitenwereld lijkt het al bijna klaar.
Voor het forum begint het nu pas echt :P :D

Jan, dat dak ligt er snel op :o
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive