The Confidence Mansion... En weer lekker verder met genieten :-)

Gestart door Jean Sibelius, mei 25, 2008, 23:30:20

« vorige - volgende »

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

-madison-

Citaat van: R op september  7, 2008, 18:21:27


edit: er is ook een high res versie, maar ik kijk nog even hoe ik die kan verspreiden.

Fantastisch!! :D
Because great sound fills the room, shakes the house
Breaks the heart, stirs the soul
And always, always will.

R


Ghosty J

Mijn HT bestaat uit de volgende merken:
Rotel, B&W & Velodyne!

Home cinema <===> Showcase

LittleNinja

"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

R


Jean Sibelius

Een kleine update ivm de vordering van de plannen.

Vandaag een telefoontje gehad van de Gemeente:

  • De tekeningen zien er goed uit en het valt allemaal binnen het bestemmingsplan (toch fijn om nogmaals die bevestiging te krijgen) :)
  • Komende donderdag worden de plannen in de Welstandscommissie besproken.

Oftewel: het officiële traject voor het verkrijgen van de vergunning gaat momenteel erg voorspoedig.

Misschien hebben de tekeningen van R een gunstige bijdrage geleverd >:D

Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

LittleNinja

"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

R

Heb je mee ingediend? Hebben ze ook al een link van het filmpje :P ;) Mooi man :D

Citaat van: Jean Sibelius op september 16, 2008, 16:51:47
Een kleine update ivm de vordering van de plannen.

Vandaag een telefoontje gehad van de Gemeente:

  • De tekeningen zien er goed uit en het valt allemaal binnen het bestemmingsplan (toch fijn om nogmaals die bevestiging te krijgen) :)
  • Komende donderdag worden de plannen in de Welstandscommissie besproken.

Oftewel: het officiële traject voor het verkrijgen van de vergunning gaat momenteel erg voorspoedig.

Misschien hebben de tekeningen van R een gunstige bijdrage geleverd >:D

Groeten, Jan

HTip

Citaat van: Jean Sibelius op september 16, 2008, 16:51:47
Een kleine update ivm de vordering van de plannen.

Vandaag een telefoontje gehad van de Gemeente:

  • De tekeningen zien er goed uit en het valt allemaal binnen het bestemmingsplan (toch fijn om nogmaals die bevestiging te krijgen) :)
  • Komende donderdag worden de plannen in de Welstandscommissie besproken.

Oftewel: het officiële traject voor het verkrijgen van de vergunning gaat momenteel erg voorspoedig.

Misschien hebben de tekeningen van R een gunstige bijdrage geleverd >:D

Groeten, Jan
Goed om te horen, Jan :D
Dan staat nu alleen de Welstandscommissie tussen jou en je prachtige HT ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Jean Sibelius

Citaat van: HTip op september 16, 2008, 19:12:57
Dan staat nu alleen de Welstandscommissie tussen jou en je prachtige HT ;)
En dat is ondertussen gebleken :-\.

Helaas gingen ze niet akkoord met de in eerste ingediende plannen.
Voornaamste commentaar was de assymetrie van het dak en het feit dat de schuinte van het dak niet overeenkomt met die van de woning ???.

Vandaag zijn er nieuwe plannen ingediend met behoud van de afmetingen van de ruimte, maar met een symmetrisch dak en een iets schuinere dakafloop. Hierdoor is de ruimte onder het dak kleiner geworden, maar als dat de concessie is doe ik het ervoor.

De architect en ikzelf hebben aangegeven de volgende keer aanwezig te willen zijn bij de bespreking van de plannen in de Welstandscommissie om zodoende direct te kunnen anticiperen op onduidelijkheden, vragen of onredelijke eisen.

Tenslotte voldoen de plannen aan het bestemmingsplan en daar ben ik vanuit gegaan bij het uitwerken van de plannen.

To be continued... :)


Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

SiR-ROUND

Zeker doen, aanwezig zijn, dat hebben de buurman en ik ooit in Utrecht ook gedaan toen we onze daken gingen ophogen met dakkapellen erbij. Ze gingen om toen we zo enthousiast over hoe mooi het ging worden aan het praten waren.

;D

LittleNinja

Begrijp ik het goed dat alle daken van alle gebouwen in jouw omgeving symmetrisch zijn en eenzelfde hellinshoek hebben als jouw woning?? Anders vind ik het een redelijk knullige eis.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Joris1971


MartijnR

Citaat van: Joris1971 op oktober  2, 2008, 09:09:22
Het blijven zeikerds die ambtenaren....

Volgens mij wordt de Welstandscommissie niet gevormd door ambtenaren, maar door "professionals" zoals architecten. Volgens mij gaat zo'n commissie iets te vaak over smaak, en ja daar valt nu eenmaal iets te eenvoudig over te twisten.

Martijn

Bluesound Pokernode 2i | Audio Physic Sittara | LG oled 55"

tijse400

over smaak valt uiteraard te twisten, maar over het tegenovergestelde daarvan is men het over het algemeen wat meer eens.
en ook over of iets wel of niet goed aansluit bij de bestaane bebouwing valt best wat zinnigs te zeggen.

het blijven natuurlijk flauwe opmerkingen, maar het ontwerp van het bijgebouw met de asymetrisch hellingen die ook niet in relatie staan tot het hoofdgebouw wijkt nu eenmaal af van de bebouwing die er al staat.

in dat opzciht kan ik me de opmerkingen wel voorstellen.

de commissie zal veelal proberen een eenheid te houden in een wijk, maar als je goeie argumenten hebt kun ej natuurlijk wel wat gedaan krijgen, maar een impressie van de binnenkant, of een noodzakelijek vorm voor 1 of andere functionaliteit is bij de welstand niet altijd van bealng, immers het gaat er bij de welstand om de buitenkant van de bebouwingen.

het is daarnaast ook zo dat voor een bouwvergunning, de ambtenaren het ADVIES van de welstandscommissie naast zich neerleggen. maar dat is wel hoogst ongebruikelijk natuurlijk. j emoet goede redenen hebben om de "samenwerking" tussen de welstandscommsie en de gemeente niet te veel een soort wassenneus te laten worden.

naast dat het profesionals zijn, is het natuurlijk makkelijk om een ontwerp van iemand anders "af te kraken". de leden van de commisie willen toch ook graag wel een constructiee incvloed uitefenen op een ontwerp, en ze zullen dan ook al snel een argument vinden voor het een of ander dat ze voor verbetering vatbaar vinden.

en laten we eerlijk zijn. zonder welstandscommissie zou iedereen zomaar alles in de tuin kunnen plempen wat ze willen. met plat dak of lelijk hoog steil dak..

het is de welstandscommissie daarom waarschijnlijk vooral te doen aan het gebrek aan motivatie waarom het dak zo is ontworpen, terwijl het ook symetrisch kan, of in iedeergevl qua helling / vorm beter bij het hoofdgebouw aansluit.

als je daarvoor dan een hele grote hoge (dure) zolder zou krijgen, ( als dat dan weer binnen het bestemmingsplan valt) dan hebben ze dat liever natuurlijk. het is dus zoeken naar een compromis tussen funtionaliteit, bestemmingsplan en wat wenselijk is voor de eenheidin de wijk / op je perceel. en de portemonee natuurlijk. en misschien dat een van de leden vande commissie en asociatie heeft gevoeld (qua vorm) met bijvoorbeeld een stacaravan. en dat beeld wil je toch liever ook niet in een woonwijk, waar overwegend gewone huizen staan.
Philips 42PFL5028/h12| EPSON TW2900
DENON AVR 2307 | SONY PS3 | Sony VPL ES  |2*Xbox | Benq 8700
Front SS-SR12 -Center SS-CN14 -Rear SS-SR12)
Alles is te koop!

Jean Sibelius

Citaat van: LittleNinja op oktober  2, 2008, 09:04:20
Begrijp ik het goed dat alle daken van alle gebouwen in jouw omgeving symmetrisch zijn en eenzelfde hellinshoek hebben als jouw woning?? Anders vind ik het een redelijk knullige eis.
Als ik kijk naar de gebouwen rechts van mijn woning, dan zijn deze allemaal symmetrisch, maar de afmetingen verschillen. Links van mijn woning is het werkelijk waar een zooitje en staat er van alles door elkaar, schuin dak / plat dak, et cetera.
Mijn buurman op de andere hoek heeft een bijgebouw staan van 5.5 [m] diep, een goothoogte van 3.2 [m] en een nokhoogte van 4.5 [m]. Dit komt neer op een hellingshoek van 25 [°]. Dit lijkt dus behoorlijk op hetgeen ik van plan ben (dezelfde hellingshoek, maar dan dieper omdat ik de dakgoot nu lager uit laat komen.

Dit betekent overigens wel dat óók in dat geval niet voldaan is aan de aan mij gestelde eis door Welstand. Als ik een hoek van 35 [°] aan moet houden (zoals bij mijn woning) hebben we straks 3 verschillende daken verspreid over 4 bijgebouwen en blijft er effectief een muur van 2.2 [m] over, dat is veel te weinig voor een fatsoenlijke HT-ruimte.

Dat die assymetrie niet kan, kan ik me achteraf wel voorstellen. Voor ons was dat aspect praktisch, niet meer, niet minder. 

Citaat van: MartijnR op oktober  2, 2008, 11:39:10
Volgens mij wordt de Welstandscommissie niet gevormd door ambtenaren, maar door "professionals" zoals architecten. Volgens mij gaat zo'n commissie iets te vaak over smaak, en ja daar valt nu eenmaal iets te eenvoudig over te twisten.
Er zit inderdaad wel meer achter. Probleem is wel dat bepaalde zaken subjectief worden en dat is vervelend, want je weet pas wat je mag als de Welstandscommissie een oordeel heeft gegeven. Wat ik overigens wel vreemd vind is dat de buren geen oordeel mogen vellen over het al dan niet toelaatbaar zijn. In mijn directe omgeving heeft niemand er problemen mee, zolang ze maar voetbal mogen komen kijken tijdens de EK en WK :D (ik ben in mei al bij iedereen langs geweest en heb de plannen toegelicht).

Citaat van: Joris1971 op oktober  2, 2008, 09:09:22
Het blijven zeikerds die ambtenaren....
Tja, die assymmetrie was gedurfd, wat betreft de rest... :-X
Desalniettemin zal ik het er toch mee moeten doen, dus proberen redelijk te blijven en moet goede argumenten komen, waarom de huidige plannen wel moeten kunnen (lees: breedte x diepte x hoogte: 10.8 x 6.5 x 4.5 met een hellingshoek van 25 [°]).
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Jean Sibelius

Citaat van: tijse400 op oktober  2, 2008, 13:25:36
<knip>  ;)

als je daarvoor dan een hele grote hoge (dure) zolder zou krijgen, ( als dat dan weer binnen het bestemmingsplan valt) dan hebben ze dat liever natuurlijk. het is dus zoeken naar een compromis tussen funtionaliteit, bestemmingsplan en wat wenselijk is voor de eenheidin de wijk / op je perceel. en de portemonee natuurlijk. en misschien dat een van de leden vande commissie en asociatie heeft gevoeld (qua vorm) met bijvoorbeeld een stacaravan. en dat beeld wil je toch liever ook niet in een woonwijk, waar overwegend gewone huizen staan.
Als de plannen doorgaan zoals ze nu zijn ingediend zul je van mij niets slechts horen over Welstand. Ik snap hun functie en hetgeen waar ze voor staan, maar ze moeten niet op de stoel van de architect of burger gaan zitten. Ze hadden ook toelichting kunnen vragen, waarom is gekozen voor een bepaalde constructie, maar dat is nagelaten. Laten we hopen dat de volgende bespreking zinvol verloopt met goede argumenten en tegenargumenten (als ik uiteindelijk maar mijn zin krijg) :)

Wat me wel enorm zou tegenvallen is als ze de huidige plannen wederom afkeuren. Mijn buurman op de andere hoek heeft namelijk een nog groter 'gedrocht' in zijn tuin staan, dus mijn redenatie is altijd geweest: "wat hij mag, mag ik ook" ;). Bovendien is dat bijgebouw vanaf straat te zien en dat van mij is helemaal ingebouwd en alleen zichtbaar voor mijn directe buren.
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Jean Sibelius

Komende donderdag samen met de architect op audiëntie bij de Welstandscommissie, dus iedereen duimen a.u.b. :P.
(de bouw gaat sowieso door, maar hoe de uiteindelijke vorm van de bebouwing wordt hangt af van het gesprek komende donderdag)
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)


HTip

Citaat van: Jean Sibelius op oktober  7, 2008, 17:28:40
Komende donderdag samen met de architect op audiëntie bij de Welstandscommissie, dus iedereen duimen a.u.b. :P.
(de bouw gaat sowieso door, maar hoe de uiteindelijke vorm van de bebouwing wordt hangt af van het gesprek komende donderdag)
Citaat van: Jean Sibelius op oktober  7, 2008, 17:28:40
Komende donderdag samen met de architect op audiëntie bij de Welstandscommissie, dus iedereen duimen a.u.b. :P.
(de bouw gaat sowieso door, maar hoe de uiteindelijke vorm van de bebouwing wordt hangt af van het gesprek komende donderdag)
Natuurlijk duimen we voor je, maar dat kan helaas niet de hele dag ;D

Dus zoals R zegt, heb je ook een tijd?
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Jean Sibelius

Citaat van: HTip op oktober  7, 2008, 22:16:02
Natuurlijk duimen we voor je, maar dat kan helaas niet de hele dag ;D

Dus zoals R zegt, heb je ook een tijd?
haha, dat valt me een beetje tegen, maar als jullie rond 15:30 beginnen met draaien is dat het meest efficiënt ;)
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

PjotrrrNL


Staaled

Citaat van: Jean Sibelius op oktober  8, 2008, 07:39:49
haha, dat valt me een beetje tegen, maar als jullie rond 15:30 beginnen met draaien is dat het meest efficiënt ;)
komt goed uit ,zo rond die tijd doe ik handoefeningen.
Ik zal wat extra voor je draaien. ;D
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

LittleNinja

"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

HTip

Mijn collega's keken erg vreemd toen ik om 15.30 alles uit mijn handen liet vallen en begon te duimen. Om 17.00 moest ik ophouden omdat het anders niet meer veilig was, omdat ik toen in de auto zat ::) ;D

Even serieus... Heeft het geholpen?
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive