The Confidence Mansion... En weer lekker verder met genieten :-)

Gestart door Jean Sibelius, mei 25, 2008, 23:30:20

« vorige - volgende »

0 leden en 7 gasten bekijken dit topic.

R

Maar eens afwachten wat jan hiervan denkt. Een aantal had ik ook al geopperd.

Niet actief

Citaat van: Harry HT op augustus 29, 2008, 12:47:02- Idee: Het glimmende/reflecterende glazen meubel kan nog zwart worden gespoten. Glas is volgens mij nooit goed voor het gebruik als audiomeubel, vraag maar aan ThingMan  :)

Correct, mee eens...
Ik zal nooit de demo vergeten waarbij de doorslaggevende invloed van de ondergrond me voor altijd overtuigde om daar goed aandacht aan te schenken. Anderzijds respecteer ik wel altijd iemands keuze voor 'design' zogezegd. Immers, wie ben ik om iemand van zijn mooie, kostbare glasrack af te praten?  :)

Jean Sibelius

Citaat van: R op augustus 29, 2008, 09:01:07
Het begint inderdaad een dijk van een HT, euh luisterruimte te worden!!
Inderdaad luisterruimte waar je tevens een filmpje kunt pakken ;)

Citaat van: Joris1971 op augustus 29, 2008, 09:29:09
Zou 2 subs plaatsen, is je set nog meer in evenwicht (ook optisch)
Ik ga ook zeker alle voorzieningen treffen, maar zo'n 2e sub is best kostbaar en momenteel heb ik dat geld hard nodig voor andere dingen :)

Citaat van: ThingMan op augustus 29, 2008, 10:10:16
Sjees R, jij hebt al meer visie over deze ruimte dan ik in mijn hoofd heb!!!  :o   ;)
Prachtig gedaan; ik kan me voorstellen dat het veel tijd kost, maar zo gaat het beeld van de toekomst wel heel erg leven voor de eigenaar...
Complimenten, bedankt!
Yep, Toine. Kunnen we meteen zien hoe bepaalde 'rule-of-thumb' aspecten in zo'n ruimte eruit zien. Moet zeggen dat dit gewoon erg inzichtelijk werkt.
Voor de berekeningen hoe het uiteindelijk gaat klinken heb ik jou nodig ;D
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Jean Sibelius

Citaat van: Harry HT op augustus 29, 2008, 12:47:02
- Idee: Alleen beetje meer sfeer/kleur mag denk ik wel, het ziet er zo sober/klinisch/demo ruimte achtig uit. Omdat er ook muziek wordt beluisterd, toch? (meer leefruimte functie)

Dit is een eerste inschatting van Ruben (de kleur van de vloer komt van mij af). Voor de verdere afwerking heb ik Ge gevraagd om met een voorstel te komen.
De ruimte van Peelke mag hierbij zeker als inspiratiebron genomen worden, want zowel mijn vriendin als ik vinden de daar gebruikte kleurstelling erg mooi.
Maar aangezien die al gebruikt is, willen we toch weer graag iets origineels ;) (maar dat is wel aan hem toevertrouwd)

Citaat van: Harry HT op augustus 29, 2008, 12:47:02
Bij puur ht gebruik mogen de kleuren wel wat donkerder.
Klopt, maar dit wordt een luisterruimte waarin film gekekeken kan worden. Mijn vriendin gruwelt van een donker hok en vindt de huidige kleurstelling al donker.

Citaat van: Harry HT op augustus 29, 2008, 12:47:02
- Idee: Het glimmende/reflecterende glazen meubel kan nog zwart worden gespoten. Glas is volgens mij nooit goed voor het gebruik als audiomeubel, vraag maar aan ThingMan  :) En de apparatuur wat lager worden opgesteld, meer naast elkaar
Dat het meubel niet ideaal is, is mij ondertussen bekend (maar voorlopig doet Masterbase goed zijn werk) ;)
Heb nog niets gevonden waar alles op een fatsoenlijke manier inpast, maar ik houd het in de gaten.
Ook hiervoor geldt: is niet echt nodig, dus heeft momenteel een lagere prioriteit aangezien het best een duur projekt dreigt te worden.

Citaat van: Harry HT op augustus 29, 2008, 12:47:02
- Idee: Een paar mooie posters met Jan z'n film/muziek helden mogen er denk wel hangen. Misschien een poster met daarachter verlichting ofzo. Of mooie kunst zou ook niet verkeerd zijn.
Ben op dit moment eigenlijk nog helemaal niet bezig met details, alhoewel ze een ruimte natuurlijk wel afmaken.
Heb op dit moment geen plannen, alleen een "Exit" bordje boven de deur lijkt me wel gaaf :D
En mocht ik aan een paar mooie posters of gadgets kunnen komen, dan zal ik die zeker niet weigeren.

Citaat van: Harry HT op augustus 29, 2008, 12:47:02
p.s. maak het niet te mooi, straks valt het in het echt tegen  :D ;)
LOL, dan halen we deze sketches gewoon weer van het forum ;)
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Jean Sibelius

Citaat van: R op augustus 29, 2008, 12:51:19
Maar eens afwachten wat jan hiervan denkt. Een aantal had ik ook al geopperd.
Ik wacht het eerste voorstel van Ge af en ga dan samen met Angelie verder brainstormen.

Toch vind ik de huidige kleurstelling wel lekker strak 8)

Citaat van: ThingMan op augustus 29, 2008, 15:56:22
Correct, mee eens...
Ik zal nooit de demo vergeten waarbij de doorslaggevende invloed van de ondergrond me voor altijd overtuigde om daar goed aandacht aan te schenken. Anderzijds respecteer ik wel altijd iemands keuze voor 'design' zogezegd. Immers, wie ben ik om iemand van zijn mooie, kostbare glasrack af te praten?  :)
Ik ben het volledig hiermee eens. Alleen al het feit dat het gebruik van masterbase in sommige gevallen zo'n groot verschil maakt, zegt mij genoeg.
Ben er alleen nog niet uit, wat ik dan wel wil, wat het mag kosten, wat de afmetingen moeten zijn en wanneer ik dat zou willen.
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Niet actief

Citaat van: Jean Sibelius op augustus 29, 2008, 19:48:02Ik ben het volledig hiermee eens. Alleen al het feit dat het gebruik van masterbase in sommige gevallen zo'n groot verschil maakt, zegt mij genoeg.
Ben er alleen nog niet uit, wat ik dan wel wil, wat het mag kosten, wat de afmetingen moeten zijn en wanneer ik dat zou willen.

Een clamp rack van Callas Audio of Callas SoundBoards...
Daar kan alles in / op passen als je dat zou willen.

Jean Sibelius

Citaat van: ThingMan op augustus 29, 2008, 22:35:21
Een clamp rack van Callas Audio of Callas SoundBoards...
Daar kan alles in / op passen als je dat zou willen.
Ik heb ondertussen bij Ron geïnformeerd naar de prijzen en mogelijkheden van een custom made rack.
De racks en soundboards zijn echter voorlopig uit productie.
Mogelijk dat er over een maand of vier weer wat te bestellen is dan wel offertes uitgebracht kunnen worden.
(ik heb nog wel ff de tijd) ;)

Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

GTDesign

Hoi Jan,

Ik heb een idee in mijn hoofd zitten wat ik alleen nog op papier moet zetten.

- Je scherm kan een flink stuk omlaag.
- Audio apparatuur komt onder het scherm te staan, dus geen dure nieuwe bekabeling nodig.
- geen nieuw audiorack nodig.

;)

Joris1971

Citaat van: GTDesign op september  1, 2008, 20:43:22
Hoi Jan,

Ik heb een idee in mijn hoofd zitten wat ik alleen nog op papier moet zetten.

- Je scherm kan een flink stuk omlaag.
- Audio apparatuur komt onder het scherm te staan, dus geen dure nieuwe bekabeling nodig.
- geen nieuw audiorack nodig.

;)

Kijk, DAT zijn nog eens uitspraken!  :o :D

Jean Sibelius

Citaat van: GTDesign op september  1, 2008, 20:43:22
Hoi Jan,

Ik heb een idee in mijn hoofd zitten wat ik alleen nog op papier moet zetten.

- Je scherm kan een flink stuk omlaag.
- Audio apparatuur komt onder het scherm te staan, dus geen dure nieuwe bekabeling nodig.
- geen nieuw audiorack nodig.

;)
Hoi Ge,

Ik ben ERG benieuwd hoe je dat voor elkaar zou kunnen krijgen, maar ik laat me graag verrassen :D.


Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Jean Sibelius

Vooralsnog de laatste bijdrage van R om mijn huidige plannen in 3D te verwezenlijken, waarvoor nogmaals hartelijk dank!!! 8)

The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

HTip

Weer een prachtige tekening :D

Ontwerpen vond ik ook erg leuk en was een goede motivator om zo snel mogelijk de ruimte te realiseren. Lijkt me erg prettig om in jouw ruimte te vertoeven 8)

Die pilaren staan ook erg mooi en breken de lange wanden...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

PjotrrrNL

Citaat van: Jean Sibelius op september  2, 2008, 06:45:13
Hoi Ge,

Ik ben ERG benieuwd hoe je dat voor elkaar zou kunnen krijgen, maar ik laat me graag verrassen :D.


Groeten, Jan

Een lange lage kast voor de audio (deels) in de verhoging onder het scherm zoals ik al eerder voorstelde is voor een vakman als Ge geen enkel probleem.
Als er toch al getimmerd wordt....

Je kunt zelfs overwegen om daar een opening in de muur naar de berging te houden zodat je makkelijk bij de achterkant van je apparatuur kan, stoppenkast kan dan weer daar boven.

Indien er dan aan de achterzijde voldoende koeling/ventilatie aanwezig is kunnen er aan de voorzijde rookglazen deurtjes geplaatst worden.  ;)

R

Op verzoek van JS nog wat schetsen gedaan. Dit is boven en er komen er 2 van voren en achter. Die worden nu gerenderd, met wat groothoek in de lens.

R


R



-madison-

Citaat van: R op september  6, 2008, 00:10:18
Vanaf het scherm

Wow! Ziet er super uit! Ik moet zeggen dat ik het trouwens heel erg tof vind dat je dit voor Jan doet. (en natuurlijk voor alle lezers van dit topic 8) )
Because great sound fills the room, shakes the house
Breaks the heart, stirs the soul
And always, always will.

HTip

Citaat van: -madison- op september  6, 2008, 01:45:48
Wow! Ziet er super uit! Ik moet zeggen dat ik het trouwens heel erg tof vind dat je dit voor Jan doet. (en natuurlijk voor alle lezers van dit topic 8) )
Niks meer aan toe te voegen!!

O0
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Jean Sibelius

Citaat van: R op september  5, 2008, 19:07:20
Op verzoek van JS nog wat schetsen gedaan. Dit is boven en er komen er 2 van voren en achter. Die worden nu gerenderd, met wat groothoek in de lens.
Hoi R,

Ziet er weer helemaal geweldig uit O0. Bedankt voor deze laatste aanpassingen!

Ik krijg binnen 4 weken bericht van de Gemeente en vandaag weer even langs bij de aannemer om te kijken wanneer hij een 'gaatje' in zijn agenda heeft ;). Kan niet wachten als ik dit zo allemaal zie.


Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

R

Nog maar even met screenshot. Misschien komt er ook nog een animatie, maar daar moet ik even tijd voor vinden.

hoekie


JeKa

Echt mooi R! Ik kan me voorstellen dat Jan zijn handen nu echt jeuken!

R



edit: er is ook een high res versie, maar ik kijk nog even hoe ik die kan verspreiden.

El Penumbra

Dat ziet er [understatement modus] niet onaardig uit.... [/understatement modus]  ;)