Plasma Samsung 42Q7h callibreren of stuk

Gestart door hoodlum77, mei 20, 2008, 11:18:14

Vorige topic - Volgende topic

hoodlum77

Ik heb even een vraag mbt de voorgenomen callibratie van mijn Samsung 42Q7h, ik hoop dat ik mijn issue helder kan uitleggen.,

Ik heb de televisie nu +/-2 jaar in gebruik. De afgelopen tijd vond ik het beeld niet zo scherp meer, dus heb ik opnieuw getracht de tv af te stellen met de "monster ISF"DVD. Nu is dit uiteraard geen super callibratie, maar het geeft je in ieder geval een richtlijn.

Toen ik de tv aan het afstellen was viel me het voglende op. in een van de scene's is een man te zien die een wit ovverhemd draagt met daarop witte knopen. De knopen waren niet te zien. Ik heb contrast en helderheid alle kanten op geet maar geen knopen te zien.

Daarnaast had ik kleuren die doorlopen. Bijvoorbeeld bij een wit scherm met in het midden een rood logo. Het rode logo liep door het witte heen tot aan de rand van het scherm.

BIj zappen had ik een paars/groene ruis in het zwarte scherm.

Ik heb Samsung gebeld die hebben de tv opgehaald en de "aansturing?"van het scherm vervangen. op de nota staat 42pdp vervangen.

Nu is het probleem met de doorlopende kleuren en de gekleurde ruis verholpen. Echter de knopen van het witte overhemd zijn nog steeds spoorloos.

De knopen waren in het begin wel gewoon zichtbaar, is deze tv nu op of kan een callibratie me beeld weer knap krijgen?

Ik hoop dat ik eea duidelijk heb kunnen maken.

J.A.F._Doorhof

probleem ligt in het ingangssignaal/inputniveau.

Zet het contrast van je DVD speler wat lager en het zou opgelost moeten zijn of verander de HDMI setting op standaard of enhanced.
Een calibratie is natuurlijk altijd nog aan te raden.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"
"Een ban krijg je niet, die verdien je"

hoodlum77

BEdankt voor je snelle reactie.

Probleem is dat de dvd speler in dit geval mijn xbox360 en mijn xbox met XBMC zijn. Beide zijn aangsloten via component op mijn marantz sr4001 en via component naar de samsung.

De xbox 360 laat het contrast niet instellen, zover ik weet. Bij de xbox met XBMC wel even geprobeerd gaf geen verbetering.

Ik zal ze eens even los aan de tv hangen kijken of dat nog verschil maakt.

Indien ik laat callibreren is het dan van belang dat dit gebeurt icm de eerder genoemde apparaten of kan ik gewoon de tv oppakken en naar jullie toe komen?

J.A.F._Doorhof

In principe sturen sommige apparaten te heet uit en kun je het niet bijstellen, dat is inderdaad een nadeel.
Ik zou toch even een andere speler proberen.
Custom installer

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

hoodlum77

Gisteravond nog even gestoeid met de tv en de xbox.

Wanneer ik de 360 rechtstreeks op de TV aansluit (dus zonder tussenkomst van de marantz) heb ik het probleem nog steeds. Sluit ik de 360 nu aan via Composiet ipv Component dan krijg ik wel gewoon de details te zien.

Kan het zijn dat de 360 verschillend signaal "te heet" over de component stuurt of staat de component ingang van mijn tv gewoon verkeerd agesteld dan wel defect.

Ik ga proberen even een dvd spelertje ergens te ritselen met component dan kan ik de proef op de som nemen.

Over het callibreren: heb je alleen de tv nodig om te kallibereren of ook de apparaten die ik gebruik voor films/games te kijken/spelen?

J.A.F._Doorhof

meestal is het de uitsturing die te heet is.
het liefst heb ik alles compleet, maar het hoeft niet perse.
Custom installer

hoodlum77

Inmiddels hebben ze mijn tv gerepareerd, het panel is vervangen.

Dus moet nu wee 200 uur indraaien. Daarna eindelijk callibreren.

Ik ben hem nu aan het indraaien met de break in dvd. Ik heb het contrast op 50% helderheid ook. NU lees ik op sommige plekken dat het jusit hoger moet tijdens het indraaien.

Kan jij mij aangeven wat jij het beste is?

"gelijk aan het zoeken naar een tour omgeveing heehugowaard/alkmaar"

J.A.F._Doorhof

Hi,
Voor een LCD maakt het vaak niet uit, voor een plasma adviseer ik meestal de film stand te kiezen en die aan te houden.
Heb je die niet hou dan rond de 50% aan voor contrast.
Custom installer

Snel beantwoorden

Waarschuwing: er is al ten minste 60 dagen geen nieuw bericht geplaatst in dit topic.
Tenzij je zeker weet dat je hier wilt reageren, overweeg je beter om een nieuw topic aan te maken.

Naam:
E-mail:
Verificatie:
Laat dit vak leeg alsjeblieft:
Typ de afgebeelde letters over
Luister naar de letters / Vraag een andere afbeelding aan

Typ de afgebeelde letters over:

Wat is de afkorting voor high dynamic range:
Hoeveel is 20 plus vijf min een:
Sneltoetsen: gebruik ALT+S om te verzenden/posten, of ALT+P om te bekijken