Nieuw plasma paneel: is de calibratie nog goed?

Gestart door Andromedanevel, mei 20, 2008, 00:03:33

Vorige topic - Volgende topic

Andromedanevel

Vandaag is een monteur van Panasonic langsgekomen om mijn plasma te repareren want ik had een kapotte pixel (zie mijn andere topic). Ze hebben het hele paneel vervangen door een nieuwe. De TV heb ik toen ik hem net had laten calibreren. Is de TV nu nog steeds gecalibreerd of zal dit opnieuw moeten? :'( Ik vind de kleuren te fel staan ondanks dat ik dit al omlaag heb geschroeft. Ik had het idee dat de kleuren eerst rustiger waren maar misschien moet het scherm opnieuw ingespeeld worden? Waar kan dit nu aan liggen?

(Ben wel blij dat ik nu van die irritante pixel af ben  ;D)

J.A.F._Doorhof

Jammer genoeg zal de calibratie dan opnieuw moeten.
Komt u ermee naar Emmeloord dan kan ik dit uit service gratis doen.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"
"Een ban krijg je niet, die verdien je"

Andromedanevel

Ik was er al bang voor dat de calibratie opnieuw zou moeten. Ik heb het idee dat dit paneel meer ruist dan de oude, of is dat juist iets dat bij een calibratie gefixt wordt?
Helaas heb ik op geen enkele manier een mogelijkheid om met de TV naar Emmeloord te komen. Zou het dan bij een tour (richting Groningen) inkunnen een keertje en dan alleen voor de rijkosten ofzoiets?

J.A.F._Doorhof

Binnen de tours moet ik de volle kosten rekenen, ik moet namelijk iemand anders ervoor laten vallen.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"
"Een ban krijg je niet, die verdien je"

PjotrrrNL

Citaat van: Andromedanevel op mei 20, 2008, 10:01:51
Ik was er al bang voor dat de calibratie opnieuw zou moeten. Ik heb het idee dat dit paneel meer ruist dan de oude, of is dat juist iets dat bij een calibratie gefixt wordt?
Helaas heb ik op geen enkele manier een mogelijkheid om met de TV naar Emmeloord te komen. Zou het dan bij een tour (richting Groningen) inkunnen een keertje en dan alleen voor de rijkosten ofzoiets?

Elk nieuw paneel 'ruist' de eerste 100-200 uur meer, de fosfors zijn nog 'vers' en geven veel licht.
Na het verouderen van de fosfors zie je na de eerste 100 uur al een veel rustiger beeld.

Snel beantwoorden

Waarschuwing: er is al ten minste 60 dagen geen nieuw bericht geplaatst in dit topic.
Tenzij je zeker weet dat je hier wilt reageren, overweeg je beter om een nieuw topic aan te maken.

Naam:
E-mail:
Verificatie:
Laat dit vak leeg alsjeblieft:
Typ de afgebeelde letters over
Luister naar de letters / Vraag een andere afbeelding aan

Typ de afgebeelde letters over:

Wat is de afkorting voor high dynamic range:
Hoeveel is 20 plus vijf min een:
Sneltoetsen: gebruik ALT+S om te verzenden/posten, of ALT+P om te bekijken