CRT?

Gestart door Omnitur, december 26, 2001, 04:54:03

Vorige topic - Volgende topic

Omnitur

Hallo,
Na lang wikken en wegen heb ik toch maar besloten om voor een CRT projector te gaan tenminste als dat mogelijk is in mijn kamer.

Mijn kamer is 5x2.80 LxB, Ik kan de crt niet ophangen omdat het plafond daarvoor te zwak is. Nu heb ik gelezen in een andere post dat het mogelijk is om de CRT verticaal tegen de muur te plaatsen. Dat moet dus bij mij ook gebeuren de vraag is alleen kan ik de projector dan aan de ene kant van de kamer instaleren en dan projecteren aan de andere kant?.
De te overbruggen afstand is dan een kleine 5 m denk ik. Ik kom denk ik ongeveer 3.50 a 4 m van het scherm af te zitten en ik wil minimaal 2.00m breed projecteren kan dat? Ik heb inmiddels gehoord dat 5.00 m te ver is voor een CRT dus op welke afstand moet ik hem neerzetten als ik min. 2.00m breed wil projecteren?

De volgende vraag is betreft de aansluitingen hoe sluit ik zo'n apparaat aan ik heb nu een simpele philips DVD maar ik hoorde dat je met een Progressiev speler een veel mooier beeld krijgt. Hoe werkt dat precies als ik hem eerst nog op mijn op mijn opude speler wil aansluiten?
Kan dat?. Of wordt het beeld dan heel slecht?

Ik wil voor de projector inc scherm maximaal ongeveer 4 a 5 duizend gulden uitgeven dat zal dan pas volgend jaar gebeuren

En nu de laatste vraag weet iemand misschien een winkel die CRT projectors heeft hangen zodat ik kan zien wat de kwaliteit ervan is.
Ik heb tot nu toe alleen maar foto's gezien vandaar.

Alvast bedankt.

Mvg

Vincent

J.A.F._Doorhof

Waar een wil is, is een weg  ;D.

Zowel plafond als grond montage is mogelijk in (bijna) ELKE situatie.

5Mtr van een scherm af hangen is voor elke CRT te ver. De bedoeling van CRT (tov van digitale projectoren) is dat je de projector zo dicht mogelijk bij het scherm hangt, op die manier gebruik je het best je volledige fosfor, en hier haal je je licht en detail opbrengst uit.

Plafond montage is mogelijk via een te bouwen stellage of door de steunbalken van je plafond op te zoeken. Mijn plafond is ook zeer zwak, maar er lopen wel dikke steunbalken, daaraan heb ik de G70 (een hele zware jongen) gehangen en dat gaat perfect.

Als dit ECHT niet mogelijk is, dan kun je ook altijd kiezen voor grondmontage, dit kan in de vorm van een koffietafel of bv in je zitomgeving. Je kunt hier prachtige manieren voor verzinnen waardoor je je projector niet meer ziet.

De plek waar je je projector hangt/zet is cruciaal voor je beeldkwaliteit.

voor rond de F 5000,00 moet wel een beginners CRT te koop zijn, ik adviseer je wel met klem om dit te doen bij mensen die er verstand van hebben, of in iedergeval iemand mee te nemen die er verstand van heeft. Ik ben zelf altijd bereidt om met mensen mee te gaan als ze een CRT willen kopen, dit heeft al menigmaal resultaat opgelevert. Een "verbrande frikandel" is zo gekocht maar heb je niets aan, op het Home Theater web vindt je veel informatie over CRT's (ook tips voor het aanschaffen van een gebruikte) www.hometheater.nl en kies dan voor HT-WEB.

Als je intresse hebt kun je me altijd mailen, ik kan je wel helpen aan goede gebruikte CRT's.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Rob_Dingen

Hoi

Leuk om te lezen dat mijn antwoorden nog eens bevestigd worden
Maar ik val niet in herhaling ik ga niet op 2 forums de zelfde antwoorden geven
Maar je ziet dat Frank er hetzelfde over denkt als ik

Rob