HTPC en schermresolutie voor plasma

Gestart door GH, mei 1, 2008, 13:03:59

Vorige topic - Volgende topic

GH

Ik heb net een HTPC in elkaar gezet die ik wil gaan gebruiken in combinatie met een plasma scherm dat ik heb staan.

Het is een redelijk standaard configuratie op basis van een Gigabyte MA78GM-S2H (HD3200 onboard) in combinatie met een AMD 4850e.
Verder hangt er een interne blu-ray drive (Pioneer BDC-S02) en een FireDTV decoder voor het digitale TV kijken aan.
Windows Vista met Media Center en PowerDVD moet het geheel laten draaien....

Het werkt nu allemaal redelijk behalve het instellen van de schermresolutie voor mijn plasma. Het idee is om de HTPC te koppelen aan mijn Panasonic TH-42PWD6 plasma (een SD model met een native resolutie van 852x480) wat op zich ook prima werkt.... alleen kan ik onder Vista alleen kiezen uit schermresoluties die meer aansluiten bij pc monitoren. Nou werken die wel maar het beeld zal volgens mij beter zijn (en de verhoudingen van het TV signaal zijn nu ook wat vreemd) als ik wel de standaard resolutie van het scherm in zou kunnen stellen. Iemand enig idee wat de beste optie is?

Deleted member

Met een programma als Powerstrip kun je, als de onboard HD3200 graphics chipset ondersteunt wordt, custom resoluties instellen in Windows. Zie voor meer info: http://www.entechtaiwan.com/util/ps.shtm

GH

Thanx... de HD3200 wordt ondersteund. Nu maar eens kijken of ik een beetje een goede instelling kan vinden, ik zie op het web dat ik niet de enige ben...

Jammer dat het nu eens niet een keer eenvoudig kan zijn.

Deleted member

Als je het er voor over hebt: voor <30 euro kun je een Radeon HD3400 series kaartje kopen die wel word ondersteund.

GH

De ondersteuning van de HD3200 onboard is het probleem niet..... een extra videokaart is trouwens niet waarvoor ik dit moederbord heb gekozen.
Maar ik ben lekker aan het klooien met de resolutie.... wat ook niet helpt is dat als ik de pc in mijn meubel heb staan (dat is de plaats waar de kabel nog net lang genoeg is naar het scherm) het een vreselijk gedoe is om met een muis en toetsenbord aan de slag te gaan.

Een handig draadloos toetsenbord met mousepad is onderweg maar gaat nog enkele dagen duren.

Daarna maar eens kijken hoe ik met PowerDVD mijn geripte DVD's aan het spelen kan krijgen en of die blu-rays er op mijn oude schermpje nog een beetje uitzien...
En of ik een beetje kan wennen aan MCE.

Deleted member

Oeps, niet goed gelezen! :-[

Probeer ook zeker eens een keer Mediaportal uit is veelzijdiger dan MCE.  :)

GH

Het draait nu lekker.... in Powerstrip zit de gewenste resolutie al standaard onder de custom resoluties.

Bij de FireDTV zit ook nog wat software, die ga ik ook eens proberen en daarna is Mediaportal aan de beurt. Ben nu die simpele interface van MCE al een beetje zat. En de manier waarop er met de volgorde van de gevonden TV kanalen wordt omgegaan (je moet ze handmatig op volgorde zetten, en dan moet je de hele lijst van 188 zenders door). Ook moet er volgens mij nog wel een manier zijn om de radiokanalen er uit te filteren maar die heb ik nog niet gevonden. Het blijft allemaal een beetje behelpen.

Maar vooruit, ik kan vanavond in ieder geval kijken.