Nieuwe (2de hands) luidsprekers voor Marantz sr7000

Gestart door JeKa, april 30, 2008, 15:32:19

Vorige topic - Volgende topic

JeKa

Ik heb besloten dat mijn volgende upgrade (front) speakers gaan inhouden. Op het moment speel ik met een JBL Northridge 5.0 set (2x e80, 2x e10 en ec25), maar daar ben ik niet tevreden mee. Grootste klacht; ze zijn alles behalve muzikaal. Dit is dan ook een belangrijk criterium voor mijn volgende speakers.

Budget is ongeveer 600,- Euro voor een set van 2. De JBL center en rears laat ik eerst staan, want het budget reikt niet ver genoeg om een volledige, hoogwaardige 5.1 set aan te schaffen. Deze zullen in de loop der tijd wel een opvolger vinden. Waarschijnlijk ga ik voor 2de hands, omdat er dan veel beter spul binnen mijn budget te krijgen is. Criteria waaraan de speakers moeten voldoen:

-Muzikaal (film is namelijk maar een klein deel van het gebruik)
-Zwart
-Ze moeten er niet ontzettend oud uitzien
-2de hands
-Uit te breiden naar 5.1 is een pré, geen must

Verder ga ik de zoektocht eigenlijk openminded in. Ik laat mijn gehoor en mijn zicht (uiterlijk vind ik toch ook wel belangrijk) beslissen.
Wie heeft er goede adviezen wat betreft aanraders om te gaan beluisteren? Merk, type etc.

Alvast bedankt!

Douma

Ik denk dat we vrijdag de eerste stap moeten gaan zetten door eens wat verschillende luidsprekers te gaan beluisteren. Je krijgt dan een beetje een idee van wat voor soort verschil in geluid er bij verschillende merken en types is. Zo kun je je misschien een beeld gaan vormen wat voor soort geluid jou aanspreekt.

Reken maar dat er voor die 600 euro heel wat muziekalers dan mijn vorige luidsprekers(Tannoy S8lr) te krijgen is.  ;) :)
"Nothing lasts, but nothing is lost."

JeKa

Citaat van: Douma op april 30, 2008, 15:53:15
Ik denk dat we vrijdag de eerste stap moeten gaan zetten door eens wat verschillende luidsprekers te gaan beluisteren. Je krijgt dan een beetje een idee van wat voor soort verschil in geluid er bij verschillende merken en types is. Zo kun je je misschien een beeld gaan vormen wat voor soort geluid jou aanspreekt.

Reken maar dat er voor die 600 euro heel wat muziekalers dan mijn vorige luidsprekers(Tannoy S8lr) te krijgen is.  ;) :)

Vrijdag gaan we zeker luisteren en dan zal ik inderdaad waarschijnlijk een beter beeld kunnen vormen.
Ik ben alleen ook wel benieuwd naar de mening van anderen ;)

ajbeefde

Citaat van: JeKa op april 30, 2008, 16:51:45
Vrijdag gaan we zeker luisteren en dan zal ik inderdaad waarschijnlijk een beter beeld kunnen vormen.
Ik ben alleen ook wel benieuwd naar de mening van anderen ;)

Mening van anderen?   Hm... deze betalen je nwe luidsprekers niet en je eigen oren zijn het beste bewijs of je je geld goed hebt besteed of gaat besteden....
Denon AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE. KEF R3 Meta Indigo Gloss Special Edition, Kef IQ10, Kef model 100. REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega Planar3/Exact, Chord Shawline X luidsprekerkabel, AQ Cinnamon Optical, AQ Forest HDMI, Supra MD06 EU SP/LoRad 2.5 CS-EU.

Interficior

Je kunt natuurlijk ook speakers zelfbouwen. Ik weet dat je het kunt. ;D

Wat je ook kunt doen, dat is een hoop goedkoper namelijk, als uitstel van executie wellicht, het filter herzien, enerzijds met betere componenten, anderszijds qua filtering zelf. Heb je een foto daarvan?
Take it or lease it

JeKa

Citaat van: ajbalmere op april 30, 2008, 16:53:31
Mening van anderen?   Hm... deze betalen je nwe luidsprekers niet en je eigen oren zijn het beste bewijs of je je geld goed hebt besteed of gaat besteden....

Daar heb je zeker gelijk in, maar dat neemt niet weg dat er veel mensen zijn die weten wat er op de markt is en mij kunnen vertellen wat zeer zeker de moiete is om eens naar op zoek te gaan. Ik kan moeilijk iedere Marktplaats speaker zelf gaan beluisteren lijkt mij.  ;)In een hifi zaak gaat dit nog wel lukken.

Citaat van: Interficior op april 30, 2008, 18:33:20
Je kunt natuurlijk ook speakers zelfbouwen. Ik weet dat je het kunt. ;D

Kunnen is één, maar ik ga in dit huisje niet meer aan het doe-het-zelven. Met mijn meubel kwam ik erachter dat het daar echt te klein voor is. Ik heb namelijk geen schuur en zodoende heeft het hele huis dagen onder het schuursel gezeten ;D.
Als ik "later" een schuurtje of werkkamer heb, sluit ik deze optie zeker niet uit. Lijkt me namelijk zéér gaaf om een keer te doen!

Citaat van: Interficior op april 30, 2008, 18:33:20
Wat je ook kunt doen, dat is een hoop goedkoper namelijk, als uitstel van executie wellicht, het filter herzien, enerzijds met betere componenten, anderszijds qua filtering zelf. Heb je een foto daarvan?

Ik ga in deze speakers echt geen dubbeltje investeren! Het is misschien wel goedkoper, maar ik wil ik echt (minstens) een stapje hoger.

roeleken

monitor audio bronze    dat is precies je prijsklasse en dan heb je nieuwe goede muzikale speakers

voorbeeld: http://www.raf.nl/webshop/product_info.php?products_id=8570
Accuphase E350, Dac40 module, Kef R11, Luxman E-200 phono vv, Pioneer PLX-1000, Denon DL103R, Ifi Zen Stream met Sbooster, Atlas Hyper ls

JeKa

Citaat van: roeleken op mei  1, 2008, 11:41:27
monitor audio bronze    dat is precies je prijsklasse en dan heb je nieuwe goede muzikale speakers

voorbeeld: http://www.raf.nl/webshop/product_info.php?products_id=8570

Die staat toevallig ook op mijn lijst om te gaan beluisteren, omdat ze op de site van een zaak hier in Groningen staan. Ik hoop dat die ze als demo hebben staan.
Ik vind de looks in ieder geval super! Ik laat wel even weten of ik ze heb kunnen beluisteren en wat ik er van vond.
Bedankt voor de tip!

JeKa