De mooiste blu ray disc's

Gestart door fireman, april 27, 2008, 12:52:53

Vorige topic - Volgende topic

raMniv

Hoi willen, bedankt voor de reactie,

laatste vraagje. Zijn het dezelfde opnames als de 5 disc earth, of is het totaal anders.

Marvin
"Better to write for yourself and have no public than to write for the public and have no self"

willem focus

Citaat van: raMniv op december 21, 2009, 22:57:00
Hoi willen, bedankt voor de reactie,

laatste vraagje. Zijn het dezelfde opnames als de 5 disc earth, of is het totaal anders.

Marvin

Hoi Marvin,

Nee hoor, de opnames zijn echt helemaal anders. Werkelijk veel mooier en veel meer onbekendere diersoorten, en  veel meer spectaculaire beelden. O0

Het bijbehorende comentaar van David Attenborough is alleen met Engelse ondertitels te verkrijgen.( zal wel in Nederland komen ook) Maar zeer de moeite waard.

Groeten.....Willem  ;)
Pioneer PDP-428XD/Cambridge 650R/ Pioneer-DVR 545HX/PioneerDV-585A/Infinity Beta 40/Infinity C250/Infinity Beta 10/Infinity SW10/Samsung DCB-H360R/Oppo BDP83/Iphone3GS

raMniv

"Better to write for yourself and have no public than to write for the public and have no self"

Robbert54

|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Snutchz

Madagascar 2 > wonderschone kleuren.. nachtelijke scenes zijn echt voortreffelijk.. wauw!
Iron Man > lekker clean.. scherp.. dikke filters.
Hellboy 2 : The Golden Army > clean.. scherp.. details.. dikke filters  :thumbs-up:
Wanted > scherp.. clean.. crisp... nice!
oled - versterker - zeven speakertjes - woof - schoot pc - xbox series x - ps4 pro - ps5 - nintendo switch - nes/snes classic mini

willem focus

Citaat van: raMniv op december 21, 2009, 23:14:10
Ga hem nu bestellen  :)

Laat hier maar eens horen of ik teveel gezegd heb!!  :nowink: Dacht het niet hoor!

Groeten....Willem ;)
Pioneer PDP-428XD/Cambridge 650R/ Pioneer-DVR 545HX/PioneerDV-585A/Infinity Beta 40/Infinity C250/Infinity Beta 10/Infinity SW10/Samsung DCB-H360R/Oppo BDP83/Iphone3GS

Robbert54

nature's great events is ook erg goed trouwens! :pompom:

heb Galapagos hier ook nog steeds liggen.. moet ik ook maar eens kijken.
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

millon

Citaat van: willem focus op december 21, 2009, 20:05:54
Er zijn een aantal verschillende BR's in omloop, zelf heb ik de BR Planet Earth met 5 disc's, en  die is  best mooi hoor. Maar deze " Life " is echt een klasse beter, zowel in beeldkwaliteit als de verfilming van alles. Ik heb al veel gezien op DVD zowel als op tv bij Nat. Geo. en Discovery Channel, maar hierop staan opnames van heel uiteenlopende aard die ik echt nog nergens ooit ben tegengekomen.
Als je van dit genre houd.......echt niet over nadenken, maar meteen bestellen, krijg je echt geen spijt van! :worship:

Groeten....Willem ;)

Nu lees ik dit op het DVDFORUM!!!!!!!!!!!!!!!!!
Mindere kwaliteit???????????

Ik denk dat Life opgenomen is op 50i omdat het een serie voor TV is, zo staat ie ook op blu-ray en heb je dus geen last van 4% versnelling. Alleen wel vreemd dat de doos 1080p vermeld met expliciet "Some short elements of the programme are interlaced (i.e. the credit rollers)" terwijl de hele serie 1080/50i op schijf staat.

De serie ziet er over het algemeen goed uit maar wel minder indrukwekkend dan Planet Earth en het lijkt ook minder gedetailleerd wat zich uit in minder dieptewerking dan Planet Earth op enkele momenten na dan.
Komt waarschijnlijk ook wel door de opnames zelf (je ziet de camera ook vaker tijdens het filmen scherpstellen).
De muziek bij de serie is ook minder dan die van Planet Earth. Commentaar van Attenborough is duidelijk en goed verstaanbaar waardoor de (Engelse) ondertiteling niet hoeft, wat ook een mooier plaatje geeft.

De serie is de moeite zeker waard zoals eigenlijk wel alle natuurseries van de BBC.

millon

Citaat van: willem focus op december 21, 2009, 20:05:54
Er zijn een aantal verschillende BR's in omloop, zelf heb ik de BR Planet Earth met 5 disc's, en  die is  best mooi hoor. Maar deze " Life " is echt een klasse beter, zowel in beeldkwaliteit als de verfilming van alles. Ik heb al veel gezien op DVD zowel als op tv bij Nat. Geo. en Discovery Channel, maar hierop staan opnames van heel uiteenlopende aard die ik echt nog nergens ooit ben tegengekomen.
Als je van dit genre houd.......echt niet over nadenken, maar meteen bestellen, krijg je echt geen spijt van! :worship:

Groeten....Willem ;)

Bij amazon.com hebben ze planet earth life 50pond.
En de gewone Life 30 pond.
Wat is het verschil?
Allemaal 1080i?

willem focus

Citaat van: bert888 op december 26, 2009, 08:01:48
Bij amazon.com hebben ze planet earth life 50pond.
En de gewone Life 30 pond.
Wat is het verschil?
Allemaal 1080i?

Toch niet niet helemaal waar hoor !
Mijn uitvoering meld expleciet dat het 1080P* opnames betreft!

* some short elements of the program are interlaced(i.e. the credit rollers )
Bovendien geeft mijn speler toch ook aan dat het 1080P is, of zeg ik nu iets doms dan?
En de uitvoering van de 6 disc Planet Earth serie die ik heb bestaat uit 4 disc's in 1080P en 2 disc's 1080i, maar die kan de vergelijking met de Life serie echt niet doorstaan hoor. Ok de muziek is misschien wat leuker bij Earth, maar de de opnames bij Life en de opnames bij Life vind ik echt mooier en interessanter om naar te kijken.Vooral omdat meteen na een thema direct daarna de opnametechnieken getoond worden.

Iedereen heeft zijn eigen mening natuurlijk, maar Life is mijn favoriet op dit moment! ;)

Merry X-mas ..... Willem :)

Attie

Citaat van: willem focus op december 26, 2009, 12:22:44
Toch niet niet helemaal waar hoor !
Mijn uitvoering meld expleciet dat het 1080P* opnames betreft!

* some short elements of the program are interlaced(i.e. the credit rollers )
Bovendien geeft mijn speler toch ook aan dat het 1080P is, of zeg ik nu iets doms dan?

Ik moet je (en mezelf) teleurstellen: het zijn 1080I opnames, dus op het DVDforum hebben ze gelijk! Dat vind ik wel een tegenvaller!

willem focus

Citaat van: Attie op december 31, 2009, 14:13:34
Ik moet je (en mezelf) teleurstellen: het zijn 1080I opnames, dus op het DVDforum hebben ze gelijk! Dat vind ik wel een tegenvaller!

Je hoeft niet teleurgesteld te zijn hoor!! Het is een geweldig mooie BR.

Groeten.....Willem ;)

raMniv

Hij is onderweg, dus ben erg benieuwd Willem  :sigh:

Black Pearl

Citaat van: willem focus op december 20, 2009, 21:42:03
Heb deze week van de BBC serie Earth de Bluray " LIFE " binnengekregen.
Voor een ieder die bijvoorbeeld Planet Earth ook graag bekijkt en mooi vind......

Deze "Life" is 3X beter qua beeld zowel als opnames.   :clapping: één woord.... g-e-w-e-l-d-i-g !

http://www.play.com/DVD/Blu-ray/-/621/829/-/11417891/Life/Product.html?searchtype=genre

In  de UK besteld zonder Ned ondertiteling, maar dat zal voor de meesten niet bezwaarlijk zijn .
Met grote afstand de mooiste en beste BR die ik gezien heb.

Groeten.....Willem ;)

Hoi Willem,

Bedankt voor de tip! Deze opnames zijn echt waanzinnig en het beeld is super!
Morgen kijken we weer verder.
Pioneer PDP-428XD/Pioneer DVR-640H/Popcorn Hour C-200

willem focus

Citaat van: Black Pearl op januari  6, 2010, 23:04:05
Hoi Willem,

Bedankt voor de tip! Deze opnames zijn echt waanzinnig en het beeld is super!
Morgen kijken we weer verder.

Ik heb ookt de laatste BR nu bijna helemaal gezien, maar zal ze zeker nog vaak terug gaan kijken! Ben er ook echt blij mee ;D
Tot verdriet van mijn kinderen  :bigsmile:

Groeten.....Willem ;)

remon123

G force op blu ray is de mooiste transfer die ik op blu ray heb gezien  :o :o
Livingroom: Pioneer LX 81  B&W 804'S blackash ps3 mit shotgun750
ht zolder http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=66381.

Attie

Citaat van: remon123 op januari 12, 2010, 12:37:21
G force op blu ray is de mooiste transfer die ik op blu ray heb gezien  :o :o

beeld én geluid?

marconist

Citaat van: Attie op december 31, 2009, 14:13:34

Mijn Oppo output tussen de 36 en 42 MBs op Life.
Dit is de Blu-ray spec:
Data Transfer Rate: 36 to 48 MBPS (Megabits per Second) average - capable of up to 54 MPS - This exceeds the 19.3 Mbps transfer rate approved for HDTV broadcasts.

Komt hier vandaan:
http://hometheater.about.com/od/dvdbasics/a/bluhddvdinfo.htm

Inderdaad, de 4 discs zijn van excellente kwaliteit.   :smile:

remon123

Livingroom: Pioneer LX 81  B&W 804'S blackash ps3 mit shotgun750
ht zolder http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=66381.

Job

Gewoon even for-the-record, maar de term "transfer" is eigenlijk achterhaald. Verreweg de meeste films worden vanuit een digitale master naar BD geencodeerd. "Transfer" suggereert een overzetting van een negatief (of print) naar het videodomein. In dit geval is het meer het omrekenen van een file.

celerontje

Nouja, ook een 2K naar REC709 omzetting is niet moeilijk te verpesten! :D
Niet dat jij daar iets mee te maken hebt ;D, sterker nog, Oorlogswinter is van referentiekwaliteit! :pompom:
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Ronin79

Ik weet niet of deze film al genoemd is;

Angels & Demons, ziet er goed uit. Vooral de film locaties in het vaticaan, zijn zeker de moeite waard om te zien.  ;)

willem focus

Citaat van: SillentWolf op januari 12, 2010, 22:46:42
Ik weet niet of deze film al genoemd is;

Angels & Demons, ziet er goed uit. Vooral de film locaties in het vaticaan, zijn zeker de moeite waard om te zien.  ;)

Het spijt me dit tegen te moeten spreken, maar ik vond deze film erg tegenvallen, en dan bedoel ik niet alleen het verhaal t.o.v. het boek, maar ook de opnames en beeldkwaliteit vond ik Bluray onwaardig :(
Als je dan Black Hawk Down of een oudje als Close Encounters of the third kind daar eens langs bekijkt, dan zie ik persoonlijk die toch veel liever.

Groeten.....Willem ;)

Ronin79

Tuurlijk mag je dat tegenspreken  ;)

Black Hawk Down heb ik hier wel liggen, maar moet ik nog een keer bekijken (op BR) ... dus daar kan ik niet zoveel over zeggen.
Persoonlijk vond ik Angels & Demons zeker niet slecht ... misschien niet zo mooi als een Defiance, maar zeker niet onaardig.

Moet je voor de lol eens; Ashes Of Tme Redux kijken, daar werd ik niet vrolijk van. Qua beeld en verhaal viel die film mij echt heel tegen.

Ik ben verder benieuwd hoe Nine (9) er uit ziet. Helaas heb ik nu niet zoveel tijd om hem te kijken, maar gekocht
heb ik hem al.

gn!uz

BBC Life is inderdaad adembenemend mooi. Had eerst de mkv's gedownload om te zien of het wat was maar dit is een blijvertje. Besteld bij Amazon!