Besturing en programma's voor HTPC

Gestart door RobinAFCA, april 22, 2008, 15:17:01

Vorige topic - Volgende topic

RobinAFCA

Ik krijg morgen of overmorgen waarschijnlijk mijn spullen binnen voor mijn HTPC. Alleen ik ben nu benieuwd wat de ideale setup is met programma's en het besturingssysteem.

Het gaat puur alleen gebruikt worden voor films, wmvhd en .mk4 bestanden. En zo nu en dan een gedownload blu-raytje. 720 en 1080 zullen gedraait worden.

Welke setup met software werkt nou het fijnst. Dus ik wil een filmpje kijken druk de pc aan en het liefst kom ik in iets van een map terecht waar ik een film kan aandrukken. Zoiets wil ik het liefst bereiken.
Samsung PS50C7700 3D| Onkyo TX-SR605E | Fronts B&W DM604s2 | Center B&W LCR-3 | Backs B&W DM602s2 | Sub BK XLS300 | Playstation 3 | Wii | FULL HD HTPC | Supra/Canare/Ixos cables | Logitech Harmony One

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=70118.0

Deleted member

Bijvoorbeeld Media Portal met de juiste codecs.

Gebruik verder even de zoekfunctie op het forum want wat jij wil is natuurlijk niet nieuw...  ::)

duf

Ik ben toevallig net ook een nieuwe htpc aan het installeren (GA-MA78GM-S2H moederbord). Ik zal dit topic dus ook graag aangevuld zien van kenners.

Het is altijd even zoeken en je leest soms verschillende adviezen.

Dus wie o wie kan een lijstje geven wat goed zal werken (vooral voor HD content).

CoreAVC
AC3
media player classic
PowerDVD
.....

Toch graag reacties  :D
PMC Twenty 22, SVS PB-2000 Pro, Arcam FMJ AVR850, Marantz DV7001, Synology Nas, Kingpin tab240, JVC N5, Zappiti One 4K SE, Kimber speaker cables, Audioquest HDMI cables

RobinAFCA

Vanmiddag de spullen binnen gehad, binnen een uurtje alles in elkaar, ben nu even bezig met installeren. Het moederbord die ik heb uitgezocht Asus M3A-H/HDMI A780G RGVSA, heeft ook gewoon audio via HDMI lopen. Dus dat komt heel mooi uit:)
Samsung PS50C7700 3D| Onkyo TX-SR605E | Fronts B&W DM604s2 | Center B&W LCR-3 | Backs B&W DM602s2 | Sub BK XLS300 | Playstation 3 | Wii | FULL HD HTPC | Supra/Canare/Ixos cables | Logitech Harmony One

RobinAFCA

Ik heb nu alles draaien, alle codecs en dingen geinstalleerd alles werkt. Ook als ik de films apart afspeel via WMP classic. Maar zodra ik Media Portal ga gebruiken voor de films, hoor ik de stemmen bijna niet, special effects enzo zitten op het juiste volume maar de stemmen vallen helemaal weg. Terwijl ze wel gewoon goed afgespeeld worden via WMP classic, hoe komt dit?

Sjettepet

Welke audiorenderer heb je gekozen in MediaPortal? De symptomen lijken op een verkeerde afstelling van die renderer.

Pas op met "gewoon audio via HDMI", dat werkt nog niet in alle gevallen vlekkeloos. Waar wordt je audio gedecodeerd, in een externe receiver/processor of door de geluidskaart?
ROON ROCK > Flac/DSD > Okto DAC8/Ropiee > Benchmark AHB2 >  Quadral Aurum Montan 9 || Libreelec > Denon AVR-X3500 -> XGIMI H2 || ROON ROCK > Topping D90/Pre90 > KEF LS50 / BK200