panorama's

Gestart door gvy, april 19, 2008, 02:01:47

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Valkyrie

Citaat van: HTip op maart 23, 2009, 10:34:56
Niet een te grote groothoek gebruiken, vanwege vervorming. Je moet dan misschien wat meer foto's laten overlappen. Autostitch maakt er wel iets moois van en Geert doet de finishing touch.

P.S. Beterschap!


Ik ga eens kijken, thnx! :)
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

Valkyrie

Vandaag ben ik ook even bezig geweest met een panorama en dit is het resultaat. Ik ben er nog niet helemaal 100% tevreden mee, maar tot nu toe is het wel oke :).


Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

HTip

2e poging is zelfs nog beter. En dat met een gebroken pols :o

Daar kan Geert best wel wat moois van maken. Misschien stelt hij voor om niet in het midden van de kamer, maar vanuit een hoek de foto's te maken. Krijg je minder bollingen.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Valkyrie

Citaat van: HTip op maart 24, 2009, 21:48:33
2e poging is zelfs nog beter. En dat met een gebroken pols :o

Daar kan Geert best wel wat moois van maken. Misschien stelt hij voor om niet in het midden van de kamer, maar vanuit een hoek de foto's te maken. Krijg je minder bollingen.

Inderdaad, ik heb Geert ook al ge-PM't. ;) Enne waarom het lukt met m'n pols: click :P

Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

HTip

Zonder statief is een panorama erg moeilijk te maken. In mijn HT zelfs compleet onmogelijk wegens de lange belichtingstijden ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

gvy

#280
Dag Jurian,

Best wel mooi gelukt.
Als je  centraal 180° rond gaat krijg je  vooral een mooi overzicht van je kamer.
Voor een meer realistisch beeld kun je vb de camera opstellen achteraan ter hoogte van de blauwe zetel en dan een hoek van pakweg 90 a 100° draaien.
Dat is vaak wel iets moeilijker voor autostitch , maar geeft een mooi dieptebeeld.
Probeer maar eens.

Leuke ruimte trouwens en ze staat er vooraan bij.

Geert






Valkyrie

#281
Citaat van: gvy op maart 24, 2009, 22:29:55
Dag Jurian,

Best wel mooi gelukt.
Als je  centraal 180° rond gaat krijg je  vooral een mooi overzicht van je kamer.
Voor een meer realistisch beeld kun je vb de camera opstellen achteraan ter hoogte van de blauwe zetel en dan een hoek van pakweg 90 a 100° draaien.
Dat is vaak wel iets moeilijker voor autostitch , maar geeft een mooi dieptebeeld.
Probeer maar eens.

Leuke ruimte trouwens en ze staat er vooraan bij.

Geert







Dank je wel voor het afmaken 8). De bollingen komen doordat ik ze op 12mm heb geschoten. Ik ga in ieder geval nog wel een keer foto's maken vanaf de hoek die je adviseert. Als het zover is hoor je het! :)
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

Robbert54

#282
heb ook ff geprobeerd maar is niet zo goed gelukt volgens mij :crazy:
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Robbert54

en deze
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Robbert54

vind zelf de derde het mooist maar volgens mij doe ik echt iets fout :unsure: advies?
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

LittleNinja

Wat zou er fout moeten zijn?

Die TV is freaking huge!! :o  Nice
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Valkyrie

Citaat van: Robbert54 op maart 25, 2009, 02:57:02
vind zelf de derde het mooist maar volgens mij doe ik echt iets fout :unsure: advies?

Wat voor camera gebruik je? Gebruik je een statief? Mijn kamer is ook niet heel groot (zo'n 14m2), dus dat moet wel lukken. ;)
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

Robbert54

#287
Citaat van: LittleNinja op maart 25, 2009, 06:32:24
Wat zou er fout moeten zijn?

Die TV is freaking huge!! :o  Nice
haha ja mooi he! je had de bezorger van smits eens moeten zien kijken toen ik zei dat ie naar de slaapkamer moest :blink: :blink:

Citaat van: Valkyrie op maart 25, 2009, 07:00:28
Wat voor camera gebruik je? Gebruik je een statief? Mijn kamer is ook niet heel groot (zo'n 14m2), dus dat moet wel lukken. ;)

simpel digitaal cameraatje van sony, heb een speakerstandaard gepakt en daar de camera opgehouden. en heb er twee met losse hand gedaan.
mijn kamer is nog 9,8m2 "groot" en ik kan in elk geval niet verder naar achter want ik sta hier al helemaal tegen mijn vitrinekast aangedrukt.
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

gvy

Hoy,

Je zal even geduld moeten hebben vooraleer ik ga bewerken.
Mijn telefoon en internetverbinding is down thuis en ik verwacht voor het weekeinde niet echt een oplossing.
Vanop het werk ga ik niet direct foto's bewerken.

Dus ...beetje geduld.

Geert

Robbert54

Citaat van: gvy op maart 25, 2009, 17:58:53
Hoy,

Je zal even geduld moeten hebben vooraleer ik ga bewerken.
Mijn telefoon en internetverbinding is down thuis en ik verwacht voor het weekeinde niet echt een oplossing.
Vanop het werk ga ik niet direct foto's bewerken.

Dus ...beetje geduld.

Geert
oh geen probleem hoor! maar ze zijn wel goed dus??
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

gvy

#290
Ha,

telefoon/adsl lijn is hersteld.

Voila,

Ik heb de vloer beetje verder opgeruimd om een iets rustiger plaatje te krijgen  :angel:



Hij staat er vooraan bij.

groeten en bedankt
geert

Robbert54

#291
ah geweldig! dank u! leuke naam ook :colgate:

en bedankt voor het opruimen van mijn kamer :tounge2: :thumbs-up:
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

HTip

Citaat van: Robbert54 op maart 28, 2009, 00:40:41
ah geweldig! dank u! leuke naam ook :colgate:

en bedankt voor het opruimen van mijn kamer :tounge2: :thumbs-up:
Die Geert kan zelfs een kamer opruimen op afstand ;D

Mooi resultaat weer :thumbs-up:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

#293
Vandaag even (nou ja, even) de moeite genomen om een nieuwe panorama te maken. Is toch elke keer meer werk dan ik denk... ::)

Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Valkyrie

Erg goed gelukt Philip! :thumbs-up: Je hebt een mooie ruimte. :o
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

HTip

Citaat van: Valkyrie op april 10, 2009, 18:19:00
Erg goed gelukt Philip! :thumbs-up: Je hebt een mooie ruimte. :o
2x Bedankt! ;D Als je een keer wil komen kijken, laat maar iets weten. Er is nog één plaats op 26 april 8)

We zijn er ook erg blij mee. Ben benieuwd hoe het uitziet als Geert ermee klaar is ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

gvy

Wel,

Ik heb er niet veel aan moeten veranderen.
Gewoon kadertje en tekst en wat randverstrooiing in matchende kleuren.
Je hebt de foto heel mooi samengesteld.

Prachtige ruimte toch.
Ik heb hem vooraan onder je vorige foto geplaatst



Geert

Fabian92

Vind de panorama wel goed gelukt  :thumbs-up: blijft een vette HT :biggrin:
JVC TH-G30 | Samsung 2232BW | MEDION AKOYA MD 8833 | Sony NWZ-A826K | Samson CH700 | LG Viewty

HTip

Citaat van: gvy op april 10, 2009, 20:00:49
Wel,

Ik heb er niet veel aan moeten veranderen.
Gewoon kadertje en tekst en wat randverstrooiing in matchende kleuren.
Je hebt de foto heel mooi samengesteld.

Prachtige ruimte toch.
Ik heb hem vooraan onder je vorige foto geplaatst



Geert
Bedankt weer Geert! Je hebt er ook weer iets moois van gemaakt. Wordt m'n nieuwe avatar ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Citaat van: Fabian92 op april 10, 2009, 20:02:40
Vind de panorama wel goed gelukt  :thumbs-up: blijft een vette HT :biggrin:
Thanks 8)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive