Aanschaf HTPC, selectie gemaakt. Tips?

Gestart door RobinAFCA, april 14, 2008, 22:46:34

Vorige topic - Volgende topic

RobinAFCA

Ik ben opzoek naar een kleine HTPC, heb op alternate even een selectie gemaakt wat ik er ongeveer in wil.
Hier even alles op een rijtje:

Grafische kaarten                       
nVidia PCIe -Asus EN8500GT SILENT/HTP/256M
CPUs Socket                             
AM2 -AMD Athlon™ 64 X2 5000+
Behuizingen Desktop -                 
Antec Fusion
Geluid -                             
  Creative X-Fi Xtreme Audio I/O OEM
DVD-reWriters
Pioneer DVR-115DBK
Moederborden
Socket AM2 -Abit AN-M2H
Harddisks 3,5 inch SATA -
Samsung SpinPoint T 2x 500gb
Geheugen
DDR2-800 -Kingston HyperX 1 GB 2x

Dit kost ongeveer 550 euro bij elkaar, wel een mooi bedrag. Hebben jullie nog tips voor mij wat ik beter kan doen of nog extra erbij moet doen?

Belangrijkste voor mij is dat hij lekker stil is en gewoon ALLES dus ook letterlijk ALLES ook blu-ray die ik download probleemloos moet afspelen. Alvast bedankt voor jullie aandacht

Samsung PS50C7700 3D| Onkyo TX-SR605E | Fronts B&W DM604s2 | Center B&W LCR-3 | Backs B&W DM602s2 | Sub BK XLS300 | Playstation 3 | Wii | FULL HD HTPC | Supra/Canare/Ixos cables | Logitech Harmony One

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=70118.0

Mike Philippens

Citaat van: RobinAFCA op april 14, 2008, 22:46:34
Belangrijkste voor mij is dat hij lekker stil is en gewoon ALLES dus ook letterlijk ALLES ook blu-ray die ik download probleemloos moet afspelen. Alvast bedankt voor jullie aandacht
Dan zou ik het mobo vervangen door de inmiddels bekende Gigabyte GA-MA78GM-S2H. Kun je die aparte videokaart ook weglaten, alsook de geluidkaart. Dat bord heeft namelijk een hele goede geluidschip onboard. Altijd het proberen waard. Als het niet bevalt, kun je altijd nog een extra kaart nemen. En als je de 5000+ Black Edition pakt, moet je niet vergeten er een koeler bij te kopen. Gezien de kast kom je dan denk ik bij iets als de Scythe Shuriken uit; ik weet niet of die kast hoog genoeg is voor een Mini Ninja.

Volgens mij hou je zo nog wat geld over.

DrSmith

Citaat van: Mike Philippens op april 15, 2008, 00:36:38
Dan zou ik het mobo vervangen door de inmiddels bekende Gigabyte GA-MA78GM-S2H. Kun je die aparte videokaart ook weglaten, alsook de geluidkaart. Dat bord heeft namelijk een hele goede geluidschip onboard. Altijd het proberen waard. Als het niet bevalt, kun je altijd nog een extra kaart nemen. En als je de 5000+ Black Edition pakt, moet je niet vergeten er een koeler bij te kopen. Gezien de kast kom je dan denk ik bij iets als de Scythe Shuriken uit; ik weet niet of die kast hoog genoeg is voor een Mini Ninja.

Volgens mij hou je zo nog wat geld over.
Daar wil ik me bij aansluiten.

Wat DVD-rewriter betreft, zou ik kijken naar een S-ATA drive. Niet vanwege de snelheid maar de kabels zijn een stuk fijner weg te werken in een kleine behuizing.

Mocht je toch voor een aparte geluidskaart gaan, kijk dan eens naar de Auzentech X-Plosion of de Club3D Theatron Agrippa (zijn identieke kaarten). En vooral Auzentech biedt een betere ondersteuning op de drivers dan Creative doet.

RobinAFCA

Ok, ga vanavond even verder kijken ga nu te werk.
Samsung PS50C7700 3D| Onkyo TX-SR605E | Fronts B&W DM604s2 | Center B&W LCR-3 | Backs B&W DM602s2 | Sub BK XLS300 | Playstation 3 | Wii | FULL HD HTPC | Supra/Canare/Ixos cables | Logitech Harmony One

RobinAFCA

Ok, heb even gekeken. Maar als ik die gigabyte MB neem, waarom hoef ik dan geen aparte videokaart? Is dat niet beter om 1080p te draaien? Kan me niet voorstellen dat een onboard videokaart dit zonder problemen kan draaien. Of zie ik dit verkeerd?

edwin99

Heb hetzelfde mainboard en draai 1080p zonder problemen
TV: LG OLED 65" - Sonos Arc - PS5 - Apple TV 4K
Cinema: Yamaha RX-A2080 - Monitor Audio Radius met KEF T301 (Atmos) - SVS PC-2000 - Apple TV 4K - Epson EH-LS11000W  - Kingpin VFS240 Spanscherm

RobinAFCA

Citaat van: edwin99 op april 15, 2008, 20:33:50
Heb hetzelfde mainboard en draai 1080p zonder problemen

Haha ok dan zal het dus wel aan mij liggen;) Ga ik daar is voor kijken en op wat voor prijs ik dan uit kom.

Mike Philippens

Citaat van: RobinAFCA op april 15, 2008, 20:30:07
Ok, heb even gekeken. Maar als ik die gigabyte MB neem, waarom hoef ik dan geen aparte videokaart?
Dat is juist het mooie van dat bord. De onboard video is zeg maar een ATI Radeon HD2600; die heeft hardware accelleratie voor HD-DVD en BluRay formaten. Je kunt er dus een relatief zwakke processor op zetten, omdat ie toch maar weinig belast wordt. Enige punt is nog de HD spullen die je download. Die zijn soms met X264 gecodeerd, en dan nog op de verkeerde manier. Die worden dan niet ge-accellereerd, wat weer tot een hogere cpu belasting leidt. Een Athlon 5000+ (of de nieuwe energiezuinige 4850e) moet dat echter moeiteloos aan kunnen. Inmiddels is het truukje om een X264 wél te laten herkennen als een H264 bekend en hopelijk gebruiken de uploaders dit nu als standaard zodat alles wat HD is gebruik kan maken van de hardware decoders op dit bordje.

[edit]
Ik kiep er zelf nog een LG GGC-H20N-L in, da's een DVD/BluRay/HD-DVD speler van €136 met SATA aansluiting. Wel wat duurder dan een DVD speler, maar wel zo leuk als je nog eens wat koopt. En HD-DVD's zijn tegenwoordig lekker goedkoop...(ons ben zuunig, toch?).