Defect JVC PD-35D30S plasma

Gestart door XXlerator, april 14, 2008, 16:40:44

Vorige topic - Volgende topic

XXlerator

In 2003 heb ik een van de eerste JVC Plasma's gekocht. Het model is JVC PD-35D30S.

Nu hebben wij al een aantal maanden last van een soort schilderachtig beeld. Moeilijk te omschrijven, maar vooral bij donkere kleuren en huidskleuren is er een soort groene waas zichtbaar. Ik heb het idee dat dit erger is als de tv net aanstaat, maar volledig wegtrekken doet het niet. Bij dvd's viel het me in eerste instantie minder op, maar ook hierbij is het nu duidelijk zichtbaar.

De plasma zal waarschijnlijk binnen een half jaar wel vervangen worden door een nieuwe generatie Pioneer of Panasonic, maar ook dan wil ik deze plasma blijven gebruiken voor op zolder of in de slaapkamer. Mijn vraag is of dit fenomeen bekend voorkomt, of dit een defect is of dat dit op een andere wijze te verhelpen valt. Bijvoorbeeld door een calibratie (wellicht dat een calibratie sowieso zin heeft?).

J.A.F._Doorhof

Het is mij niet bekend.
het verstandigste is een afspraak te maken voor een calibratie in Emmeloord als er dan echt wat mis is hoeft de klant niets te betalen.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"
"Een ban krijg je niet, die verdien je"

XXlerator

Hmm ik had inderdaad gehoopt dat jij misschien wel eens een vergelijkbaar verschijnsel was tegengekomen als plasma-kenner.   :-\

Ik ga in elk geval overwegen binnenkort als ik eens een weekend weinig te doen heb een afspraak te maken en naar Emmeloord op en neer te rijden (aardig afstandje vanuit Breda). Ik kan dan gewoon wachten op de calibratie geloof ik hè?

J.A.F._Doorhof

Als u van te voren de afspraak maakt wel.
Weekenden zijn alleen zeer moeilijk in te plannen, vrijdag avonden zijn vaak makkelijker.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"
"Een ban krijg je niet, die verdien je"

Snel beantwoorden

Waarschuwing: er is al ten minste 60 dagen geen nieuw bericht geplaatst in dit topic.
Tenzij je zeker weet dat je hier wilt reageren, overweeg je beter om een nieuw topic aan te maken.

Naam:
E-mail:
Verificatie:
Laat dit vak leeg alsjeblieft:
Typ de afgebeelde letters over
Luister naar de letters / Vraag een andere afbeelding aan

Typ de afgebeelde letters over:

Hoeveel is 20 plus vijf min een:
Wat is de afkorting voor high dynamic range:
Sneltoetsen: gebruik ALT+S om te verzenden/posten, of ALT+P om te bekijken