Jeroens huiskamerset

Gestart door JeKa, april 13, 2008, 18:31:08

Vorige topic - Volgende topic

Fabian92

JVC TH-G30 | Samsung 2232BW | MEDION AKOYA MD 8833 | Sony NWZ-A826K | Samson CH700 | LG Viewty

JeKa

Citaat van: -madison- op juni 16, 2009, 00:24:32
Mooie aanwinsten; de aanhouder wint! :thumbs-up:
Absoluut! Als ik eenmaal ergens mijn zinnen op zet, komt het meestal ook wel goed.

Citaat van: Koen K op juni 16, 2009, 01:05:04
Geweldig! Mooie surroundset zeg, die je zo bij elkaar hebt. Nu nog een Dynaudio SUB 300 ;)

In mijn appartement heb ik daar niet echt de ruimte voor. (al weet ik stiekem wel een klein plekje >:D) Mocht er een sub komen, hoeft dat niet perse een Dynaudio te zijn van mij.

Citaat van: HTip op juni 16, 2009, 06:52:29
Die zullen erg mooi combineren met je fronts. Feli met je nieuwe aanwinst :thumbs-up:

Waarom wil je met wit folie beplakken?

Dat zal wel goed komen denk ik, bedankt!

Ik wil ze met wit folie beplakken, omdat er sowieso iets op moet. Hout is echt uitgesloten, want dat past totaal niet in het interieur. Ik hoop dat ze met wit folie wat minder kolossaal lijken aan de muur.

Douma

CiteerIn mijn appartement heb ik daar niet echt de ruimte voor. (al weet ik stiekem wel een klein plekje Evil) Mocht er een sub komen, hoeft dat niet perse een Dynaudio te zijn van mij.

Ik denk dat je in je huidige appartement niet veel opschiet met een sub. Die Double 17's gaan al behoorlijk laag. Je mag dan lijkt mij ook een flinke(kwalitatief hoogstaande) sub aanschaffen wil deze daadwerkelijk iets toevoegen. Ben benieuwd waar je zoiets zou willen laten. Een subje zoals mijn Gemini, die je waarschijnlijk nog wel ergens kwijt kan, heeft absoluut geen zin.
"Nothing lasts, but nothing is lost."

JeKa

Citaat van: Douma op juni 16, 2009, 09:16:20
Ik denk dat je in je huidige appartement niet veel opschiet met een sub. Die Double 17's gaan al behoorlijk laag. Je mag dan lijkt mij ook een flinke(kwalitatief hoogstaande) sub aanschaffen wil deze daadwerkelijk iets toevoegen. Ben benieuwd waar je zoiets zou willen laten. Een subje zoals mijn Gemini, die je waarschijnlijk nog wel ergens kwijt kan, heeft absoluut geen zin.

Het zou dan ook een grotere worden hoor, alleen ben ik dit totaal niet van plan. Neemt niet weg dat in een upgradebui alle opties de revu passeren  ;D

MLCinema

Gefeliciteerd! Mooie upgrade, zo wordt het nog beter filmkijken daar bij jou ;D.
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

JeKa

Citaat van: Kamidioblitz op juni 16, 2009, 10:13:29
Gefeliciteerd! Mooie upgrade, zo wordt het nog beter filmkijken daar bij jou ;D.

Thanks! Ga ik wel van uit  ;)

JeKa

De speakers gaan morgen de deur uit, op weg naar NL  :headbanging:
Als het een beetje meezit hangen ze zaterdag aan de muur.

Fabian92

Citaat van: JeKa op juni 17, 2009, 22:57:35
dat worden lange dagen dus, afwachten in spanning  ;D
JVC TH-G30 | Samsung 2232BW | MEDION AKOYA MD 8833 | Sony NWZ-A826K | Samson CH700 | LG Viewty

JeKa

Citaat van: Fabian92 op juni 17, 2009, 23:05:53
dat worden lange dagen dus, afwachten in spanning  ;D

Absoluut......en ik ben al zo ongeduldig. Ik houd er ook maar rekening mee dat ze na het weekend pas komen.

Fabian92

Citaat van: JeKa op juni 17, 2009, 23:08:41
Absoluut......en ik ben al zo ongeduldig. Ik houd er ook maar rekening mee dat ze na het weekend pas komen.

Altijd handig, en als ze dan plotseling zaterdag komen ben je extra blij  ;D En anders, tjaa dan iets minder maar dat moeten de speakers wel goed weten te maken  :music:  :smile:

JeKa

Citaat van: Fabian92 op juni 17, 2009, 23:26:18
Altijd handig, en als ze dan plotseling zaterdag komen ben je extra blij  ;D En anders, tjaa dan iets minder maar dat moeten de speakers wel goed weten te maken  :music:  :smile:

Juist!  :worship:

-madison-

Citaat van: JeKa op juni 17, 2009, 22:57:35

Goede zaak 8) hoe ga je ze ophangen? zitten er al een ophangsysteem aan?
Because great sound fills the room, shakes the house
Breaks the heart, stirs the soul
And always, always will.

JeKa

Citaat van: -madison- op juni 18, 2009, 00:36:10
Goede zaak 8) hoe ga je ze ophangen? zitten er al een ophangsysteem aan?

Ja, dat is ook de reden dat ik perse de 42W wilde hebben. Deze heeft namelijk de basreflexpoort aan de voorkant en een schroefinkeping aan de achterkant. De W staat dan ook voor Wall. In mijn situatie ideaal qua plaatsing!
Op deze foto is goed te zien hoe de 42w te bevestigen is.

Douma

Het is wel jammer dat je ze vlak tegen de muur moet hangen terwijl je zelf ook tegen die zelfde muur zit. Is er niet een mogelijkheid ze meer ingedraaid op te hangen?

JeKa

Citaat van: Douma op juni 18, 2009, 09:15:27
Het is wel jammer dat je ze vlak tegen de muur moet hangen terwijl je zelf ook tegen die zelfde muur zit. Is er niet een mogelijkheid ze meer ingedraaid op te hangen?

Vast wel, heb ik ook al wel over na zitten denken. Een "schans" (eventueel met scharnier) van MDF bijvoorbeeld aan de muur bevestigen is dan een optie.
Eerst maar eens kijken hoe het zo klinkt!

JeKa

Tussen mijn Squeezebox en mijn receiver hangt een simpel coaxje. Ik was al langere tijd aan het kijken naar een mooiere oplossing en vandaag een set MIT RG-6 gekocht. Het is een set analoge interlinks, maar ze schijnen het ook prima te doen als coaxiale interlink. Als het goed is heb ik ze morgen.

Foto geleend van de verkoper (bedankt Ronald  ;))

JeKa

Jaja, vandaag een niet-thuisbericht van GLS in de bus en een nieuwe afspraak voor morgen gemaakt. Morgen de Dynaudio's dus aan de wand!  :pompom:

Ook zijn de MIT kabels binnen. Aangezien ik morgen toch thuis blijf om de speakers te ontvangen ga ik deze morgen even tussen mijn Squeezebox en receiver hangen.

Fabian92

Word een leuk dagje voor je morgen !  ;D

(In tegenstelling tot de mijne  :( Morgen begint m'n tentamenweek, dus nog 5 daagjes bikkelen en ik heb 9 weken vakantie  :D )

-madison-

Because great sound fills the room, shakes the house
Breaks the heart, stirs the soul
And always, always will.

Douma

Leuk! Dan kan ik ze vanavond aanschouwen. Of vanmiddag, als je al met cosmetische wijzigingen bezig zou willen. ;)

JeKa

Citaat van: Douma op juni 24, 2009, 08:25:52
Leuk! Dan kan ik ze vanavond aanschouwen. Of vanmiddag, als je al met cosmetische wijzigingen bezig zou willen. ;)

Haha, ik bel je wel mocht het nodig zijn!

JeKa

Gistermiddag zijn de 42w's binnen gekomen. Ze verkeren echt in nieuwstaat, op 1 klein plekje na.

Als eerst heb ik ze even aangesloten als fronts en dat klonk al erg lekker! Ze zouden front waardig zijn. Toen als rears opgehangen en een paar stukje film gaan kijken. Dit was echt een flinke verbetering! In situaties van verkeer of in een kroeg was het geluid gewoon veel meer in harmony, genieten!

Aangezien ze in Cherry uitvoering waren, moest er ook nog een cosmetische aanpassing plaatsvinden. Eerst wilde ik ze schilderen, maar op advies van Douma hebben we ze met plakfolie beplakt. In een creatieve uitspatting had ik vorige week al een folie met een motiefje gekocht, al begon ik op het moment suprême toch een beetje aan te twijfelen.... Onder het mom van "als het niet lijkt plakken we er nog een laag overheen" toch maar gedaan en het resultaat mag er echt zijn!  O0

Voor:

JeKa

Na:

S@m

Toch wel verantwoorde audiofiele folie gebruikt...?

Anders heb ik nog wel wat... ;D

JeKa

Citaat van: S@m op juni 25, 2009, 11:23:48
Toch wel verantwoorde audiofiele folie gebruikt...?

Anders heb ik nog wel wat... ;D

Voor aankoop van de folie heb ik onderzoek gedaan naar de eigenschappen van de folie. Ik heb er sterkte- stijfheidberekeningen op los gelaten en heb me verdiept in de isolerende waarde van folies. Deze kwam daar -mede door zijn lange rek zonder breuk en goede isolatiewaarde- als beste uit de bus. Gevolg is een warm geluid waar de rek niet snel uit is. He motiefje is dan bijzaak.
;D