Jeroens huiskamerset

Gestart door JeKa, april 13, 2008, 18:31:08

Vorige topic - Volgende topic

JeKa

Citaat van: HTip op april 13, 2009, 10:38:27
Ziet er weer mooi uit. Gaaf die centerspeaker 8)

Ik zou de center ontkoppelen (met dempers) en niet koppelen (met spikes). Maar proberen kan natuurlijk geen kwaad. Vibrapods zijn er in verschillende gewichtsklassen. Truc is de juiste te kiezen, anders is het effect minder...
jongens, ik heb advies nodig. Voor een goede prijs kan ik een marantz sr9200 krijgen. Zal dit een mooie upgrade zijn voor de sr7000, of zal het een geringe verbetering zijn?

HTip

Citaat van: JeKa op april 19, 2009, 18:54:33
jongens, ik heb advies nodig. Voor een goede prijs kan ik een marantz sr9200 krijgen. Zal dit een mooie upgrade zijn voor de sr7000, of zal het een geringe verbetering zijn?
De SR9200 is het topmodel van Marantz 2 generaties voor de SR9600. Zal dus zeker een verbetering zijn. Maar je mist wel de DVI/HDMI aansluitingen... Voor de rest zit er alles op wat je maar kan verzinnen.

Ik neem aan dat je op de site van Marantz al hebt gekeken naar de SR9200. De test op areadvd.de laat ook zien dat het toen een topreceiver was.

Dus als je geen HDMI nodig hebt, dan lijkt het me een topreceiver :thumbs-up:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Douma

Citeerjongens, ik heb advies nodig. Voor een goede prijs kan ik een marantz sr9200 krijgen. Zal dit een mooie upgrade zijn voor de sr7000, of zal het een geringe verbetering zijn?

Denk dat je voor jezelf goed moet nagaan of je deze upgrade doet omdat je deze toevallig voor een mooie prijs kan krijgen of dat je volgende upgrade toch al in het straatje van de SR9200 zou liggen. Ik meende laatst iets te horen over een processor en eindblokken. ;) Jeuk kan leuk zijn, helemaal als je deze voor weinig weg kan krabben, maar ik ben bang dat een SR9200 niet voldoende is om de jeuk voorlopig weg te houden.

Sowieso eerst thuis beluisteren. Zo voorkom je dat de jeuk wel erg snel wederkeert.

Edit: Past dat ding eigenlijk wel in je kast?
"Nothing lasts, but nothing is lost."

sr7000

Citaat van: JeKa op april 19, 2009, 18:54:33
Zou inderdaad wel een verbetering zijn lijkt me. Maar losse voor en eindversterker gaat weer een stapje verder. O0

MLCinema

Ik denk dat het zeker een mooie upgrade zou zijn vanaf je sr7000. Alleen ben ik het ook met Douma zijn redenering eens. Goed nadenken dus :closedeyes:
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

JeKa

Citaat van: HTip op april 19, 2009, 19:07:53
De SR9200 is het topmodel van Marantz 2 generaties voor de SR9600. Zal dus zeker een verbetering zijn. Maar je mist wel de DVI/HDMI aansluitingen... Voor de rest zit er alles op wat je maar kan verzinnen.

Ik neem aan dat je op de site van Marantz al hebt gekeken naar de SR9200. De test op areadvd.de laat ook zien dat het toen een topreceiver was.

Dus als je geen HDMI nodig hebt, dan lijkt het me een topreceiver :thumbs-up:

HDMI heb ik niet zo'n behoefte aan, dus dat is geen struikelblok. Een topreceiver zal het inderdaad wel zijn!

Citaat van: Douma op april 19, 2009, 20:05:16
Denk dat je voor jezelf goed moet nagaan of je deze upgrade doet omdat je deze toevallig voor een mooie prijs kan krijgen of dat je volgende upgrade toch al in het straatje van de SR9200 zou liggen. Ik meende laatst iets te horen over een processor en eindblokken. ;) Jeuk kan leuk zijn, helemaal als je deze voor weinig weg kan krabben, maar ik ben bang dat een SR9200 niet voldoende is om de jeuk voorlopig weg te houden.

Sowieso eerst thuis beluisteren. Zo voorkom je dat de jeuk wel erg snel wederkeert.

Edit: Past dat ding eigenlijk wel in je kast?

Bah, wat irritant dat je de vinger weer precies op de zere plek weet te leggen...... >:(  ;) Je hebt gelijk, het is wel een mooie upgrade, maar ik zal 'm dan inderdaad kopen omdat de kans zich voor doet en niet omdat dit is wat ik voor ogen heb.

Citaat van: sr7000 op april 19, 2009, 20:47:22
Zou inderdaad wel een verbetering zijn lijkt me. Maar losse voor en eindversterker gaat weer een stapje verder. O0

Lijkt me ook. Enige is wel dat een voor- en eindcombi wat lastig wordt om te plaatsen in mijn meubel, maar daar vinden we wel wat op.
Bedankt voor je PM trouwens  :)

Citaat van: Kamidioblitz op april 19, 2009, 21:55:49
Ik denk dat het zeker een mooie upgrade zou zijn vanaf je sr7000. Alleen ben ik het ook met Douma zijn redenering eens. Goed nadenken dus :closedeyes:

Yup, zeker waar.

Douma

CiteerBah, wat irritant dat je de vinger weer precies op de zere plek weet te leggen......  >:(   ;) Je hebt gelijk, het is wel een mooie upgrade, maar ik zal 'm dan inderdaad kopen omdat de kans zich voor doet en niet omdat dit is wat ik voor ogen heb.

Sorry, kon het niet laten. :P

Maar als je toch graag iets van de jeuk weg wilt hebben dan denk ik dat het volgende een betere optie is. Ga eerst eens op zoek naar een mooi stel Dynaudio 42's om die JBL's mee te vervangen. Dan heb je de luidsprekerset compleet en kan je dan rustig op zoek gaan naar propere versterking voor het hele zootje.

JeKa

Citaat van: Douma op april 20, 2009, 09:36:11
Sorry, kon het niet laten. :P

Maar als je toch graag iets van de jeuk weg wilt hebben dan denk ik dat het volgende een betere optie is. Ga eerst eens op zoek naar een mooi stel Dynaudio 42's om die JBL's mee te vervangen. Dan heb je de luidsprekerset compleet en kan je dan rustig op zoek gaan naar propere versterking voor het hele zootje.

Gezien mijn ruimte zullen dit dan toch echt 42w's moeten worden en deze zijn 2e hands aardig schaars en ik heb geen zin om er 600,- voor neer te tellen..... Deze zullen dus met een beetje geluk wel op mijn pad komen. Wanneer de versterking het naar wens doet op mijn fronts en center zal het met de rears ook wel goed komen lijkt me.

Ik heb trouwens ook nog even overwogen om een tijdje 3.0 te gaan draaien...... Dan met een processor en een 3-kanaals eindbak eerst en zodra ik 42w's heb gevonden er een bijpassende 2-kanaals bijzoeken.

Douma

CiteerGezien mijn ruimte zullen dit dan toch echt 42w's moeten worden en deze zijn 2e hands aardig schaars en ik heb geen zin om er 600,- voor neer te tellen..... Deze zullen dus met een beetje geluk wel op mijn pad komen. Wanneer de versterking het naar wens doet op mijn fronts en center zal het met de rears ook wel goed komen lijkt me.

Daar heb je gelijk in.
Citeer
Ik heb trouwens ook nog even overwogen om een tijdje 3.0 te gaan draaien...... Dan met een processor en een 3-kanaals eindbak eerst en zodra ik 42w's heb gevonden er een bijpassende 2-kanaals bijzoeken.

Dit is natuurlijk een mooie basis waarvanuit verder gewerkt(gekocht ;D) kan worden.

JeKa

:wub: :wub: :wub: :wub: :wub: :wub: :wub: :wub:
En toen stond er zo maar een 24" iMac op mijn bureau..... Man, man, man wat een genot om mee te werken!!!!!
Als mijn pc weg is zal ik even mooie foto's maken.

FlÜber

Citaat van: JeKa op april 27, 2009, 23:16:06
:wub: :wub: :wub: :wub: :wub: :wub: :wub: :wub:
En toen stond er zo maar een 24" iMac op mijn bureau..... Man, man, man wat een genot om mee te werken!!!!!
Als mijn pc weg is zal ik even mooie foto's maken.

Zeker een mooi dingetje!
Wat ik me overigens afvraag? Wat zijn de voordelen tegenover een traditionele pc? vanwaar het genot?
De meeste games doen het er niet op, en niet te spreken over de vele programma's.. Of heb ik het fout?

Ps: ik loop niet te zuigen hoor.. ben er in geintresseerd :)

Gr,

mikeske

Feli, ik werk ook nog iedere dag met plezier op de 24" imac / 13" macbook .
Nooit meer terug naar windows ....
Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

JeKa

Citaat van: FlÜber op april 29, 2009, 14:02:21
Zeker een mooi dingetje!
Wat ik me overigens afvraag? Wat zijn de voordelen tegenover een traditionele pc? vanwaar het genot?
De meeste games doen het er niet op, en niet te spreken over de vele programma's.. Of heb ik het fout?

Ps: ik loop niet te zuigen hoor.. ben er in geintresseerd :)

Gr,

:) Geen probleem hoor.

Games speel ik niet op de Mac en tot nu toe heb ik alles draaien wat ik wil. Voor sommige doeleinden heb je een ander programma nodig, maar deze zijn meestal wel gratis verkrijgbaar. Tot nu toe geen enkel probleem tegen gekomen. Het genot zit hem vooral in het gebruiksgemak. Je hebt echt het gevoel dat jij bepaalt wat er gebeurt en niet het besturingssysteem. Integratie is wat mij betreft het sleutelwoord. Ik had wel een verbetering verwacht tegenover Vista, maar dit overtreft mijn stoutste dromen. NOOIT MEER WINDOWS!  >:D

JeKa

Citaat van: mikeske op april 29, 2009, 14:48:07
Feli, ik werk ook nog iedere dag met plezier op de 24" imac / 13" macbook .
Nooit meer terug naar windows ....

I know, heb het  ook van jou geleend  ;D

MLCinema

Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

FlÜber

Citaat van: JeKa op april 29, 2009, 16:27:50
:) Geen probleem hoor.

Games speel ik niet op de Mac en tot nu toe heb ik alles draaien wat ik wil. Voor sommige doeleinden heb je een ander programma nodig, maar deze zijn meestal wel gratis verkrijgbaar. Tot nu toe geen enkel probleem tegen gekomen. Het genot zit hem vooral in het gebruiksgemak. Je hebt echt het gevoel dat jij bepaalt wat er gebeurt en niet het besturingssysteem. Integratie is wat mij betreft het sleutelwoord. Ik had wel een verbetering verwacht tegenover Vista, maar dit overtreft mijn stoutste dromen. NOOIT MEER WINDOWS!  >:D

Ok, duidelijk.. :)

JeKa

yes, yes, yes  :thumbs-up:
Heb zojuist een paar dynaudio audience 42w gekocht op ebay, super! Ik was de laatste maanden bijna dagelijks op alle 2e hands sites aan het kijken en deze veiling was het eerste paar en dus meteen raak :headbanging:
Ze zijn wel in een houtkleur terwijl de rest van mijn set zwart is, maar ik heb uit btrouwbare bron vernomen dat er een forumlid erg handig met plakfolie is ;D

Even voor de duidelijkheid, ze gaan dus dienen als rears

Douma

Gefeliciteerd man! Relaxt dat je ze te pakken hebt.

sr7000

Vet!!! cool man! Zodra je ze hebt moeten we nodig weer eens afspreken :headbanging:
Heb je ze al binnen?

JeKa

Citaat van: sr7000 op juni 15, 2009, 22:27:37
Vet!!! cool man! Zodra je ze hebt moeten we nodig weer eens afspreken :headbanging:
Heb je ze al binnen?

Nee hoor, de veiling is een uurtje terug pas afgelopen en ze moeten uit de UK komen. Best spannend eigenlijk....
Zodra ze er zijn krijg je een pm en spreken we af, leuk!
Citaat van: Douma op juni 15, 2009, 22:16:12
Gefeliciteerd man! Relaxt dat je ze te pakken hebt.

Thanks, ben er ook heel blij! Zit er aan te denken om ze met wit folie te beplakken. Moet je me maar eens bij helpen als je wil.

JeKa

Dit zijn ze  :pompom:

sr7000

-madison-

Mooie aanwinsten; de aanhouder wint! :thumbs-up:
Because great sound fills the room, shakes the house
Breaks the heart, stirs the soul
And always, always will.

Koen K

Geweldig! Mooie surroundset zeg, die je zo bij elkaar hebt. Nu nog een Dynaudio SUB 300 ;)

HTip

Citaat van: JeKa op juni 15, 2009, 22:56:17
Dit zijn ze  :pompom:

Die zullen erg mooi combineren met je fronts. Feli met je nieuwe aanwinst :thumbs-up:

Waarom wil je met wit folie beplakken?
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive