Jeroens huiskamerset

Gestart door JeKa, april 13, 2008, 18:31:08

Vorige topic - Volgende topic

sr7000

Gave set! Ziet er geweldig uit. Wat betreft de upgrade: lastig te zeggen: Ik ken je speakers en de ps3 niet maar heb zelf wel een sr7000. In mijn geval was een losse cd-speler datgene wat ik zocht. In mijn geval leverde het een hoop extra dynamiek en details in het geluid op. Ik kan je aanraden het eens uit te proberen.
Interesse in een shootout? Dan neem ik m'n Marantz cd6002 wel mee!

JeKa

Citaat van: sr7000 op juni  7, 2008, 19:44:34
Gave set! Ziet er geweldig uit. Wat betreft de upgrade: lastig te zeggen: Ik ken je speakers en de ps3 niet maar heb zelf wel een sr7000. In mijn geval was een losse cd-speler datgene wat ik zocht. In mijn geval leverde het een hoop extra dynamiek en details in het geluid op. Ik kan je aanraden het eens uit te proberen.
Interesse in een shootout? Dan neem ik m'n Marantz cd6002 wel mee!

Bedankt voor de complimenten!
Shootout, lijkt mij erg leuk om eens te doen. Ik woon in Groningen, dus weet niet of dat een probleem op gaat leveren?

Spekkie99

CD6000OSE tubed by HEART, NAC C658 via Vincent SP-331 naar Scanspeak Vertigo. Sony OLED.

JeKa

sr7000

sr7000

Bij deze wil ik jeroen nog even bedanken voor een gezellige en leerzame avond. Het was erg leuk om zijn set eens te horen. Hoewel we dezelfde reciever hebben klinkt zijn set toch compleet anders. Voorlopige conclusie was dat de cd6002 het geluid wel heel erg open trok. Aan de andere kant werd het middengebied net wat te agressief benadrukt. Hoewel dit beter werd nadat de cd-speler een tijdje ingespeeld was. Ik had dit niet verwacht aangezien ik dit in mijn set niet heb.
Verder hebben we de beeldkwaliteit van de ps3 bekeken. Die was zwaar OK O0. Ook fijn dat hij redelijk stil is. Maar goed: nu eerst maar eens slapen :)

Seth__Gekko

Nog even snel een compliment voor je mooie meubel.

JeKa

Citaat van: sr7000 op juni 12, 2008, 00:26:29
Bij deze wil ik jeroen nog even bedanken voor een gezellige en leerzame avond. Het was erg leuk om zijn set eens te horen. Hoewel we dezelfde reciever hebben klinkt zijn set toch compleet anders. Voorlopige conclusie was dat de cd6002 het geluid wel heel erg open trok. Aan de andere kant werd het middengebied net wat te agressief benadrukt. Hoewel dit beter werd nadat de cd-speler een tijdje ingespeeld was. Ik had dit niet verwacht aangezien ik dit in mijn set niet heb.
Verder hebben we de beeldkwaliteit van de ps3 bekeken. Die was zwaar OK O0. Ook fijn dat hij redelijk stil is. Maar goed: nu eerst maar eens slapen :)

Helemaal met je eens Jaap! De cd6002 deed een hoop met het geluid inderdaad, maar ik ben nog niet overtuigd of dat de upgrade is die ik zoek. Het was in het middengebied soms toch wat té fel. Al met al wel erg leuk om te doen en de volgende keer de ps3 maar eens op je projector aansluiten!

JeKa

sr7000

Citaat van: JeKa op juni 12, 2008, 09:07:04
Helemaal met je eens Jaap! De cd6002 deed een hoop met het geluid inderdaad, maar ik ben nog niet overtuigd of dat de upgrade is die ik zoek. Het was in het middengebied soms toch wat té fel. Al met al wel erg leuk om te doen en de volgende keer de ps3 maar eens op je projector aansluiten!

Gaan we doen! Kun je meteen mijn set ook eens beluisteren :)

Raimond

Citaat van: JeKa op mei 31, 2008, 11:45:54
Dat was lastig te bepalen, want we hebben hem alleen op de ps3 aangesloten met een dropveter die je bij de ps3 krijgt. De sr7000 is met een Monster optische aangesloten, dus een echt goede directe vergelijking hebben we niet kunnen maken. Ook met die dropveter presteerde de pm78 betere dan de sr7000, dus goed aangesloten zal dit nog meer opleveren. Maar ook op de pre-out speelde de pm78 de sr7000 op stereogebied weg.

ow man,dan ga je er helemaal op vooruit met een goede speler,de  analoge uitgangen,is het enigste waarvan ik zeg dat die gewoon,slecht zijn van de ps3 ,verder is het een top apparaat,maar koop er dan gelijk een deglijke cdspeler bij b.v.Dan zal het verschil enorm zijn  ;D
Meridian 506.24 /Denon AVR 2310 /Mission 750LE /panasonic 42v20 /PS3/Samsung 380 decoder/PS3/Xbox360/wii

JeKa

JeKa

Er zijn weer ontwikkelingen! Ik he een Marantz cd7300 gekocht. Hij is nog niet binnen, maar zodra ik 'm heb zal ik wat meer vertellen over mijn bevindingen. Ik ben benieuwd of het een (grote) verbetering is ten aanzien van mijn ps3. De cd7300 heb ik dus gekocht zonder geluisterd te hebben, maar het gaat mij er ook om dat ik de lezer van mijn ps3 wat ontzie en niet elke keer de tv aan hoef te zetten als ik een cd wil draaien. Om de speler op mijn receiver aan te sluiten heb een Ixos interlinkje aangeschaft.

Douma

Nice. Zodra ik terug in NL ben moet ik maar eens komen luisteren.
"Nothing lasts, but nothing is lost."

JeKa

Citaat van: Douma op juli 15, 2008, 19:32:15
Nice. Zodra ik terug in NL ben moet ik maar eens komen luisteren.

Lijkt me leuk!

Mirickle

Jeroen, ik heb je een PM gestuurd ivm verzending van de cd-speler. Als je snel antwoordt kan `ie vandaag nog worden gepost :)
Sony KDL40W4000 | Kef Q7, Q5, Q10c |  SVS 2039PCPlus | Denon AVR-3808,  Marantz DV7001, SA7001 | XBMC HTPC | Squeezebox3 | Xbox360 |  PlayStation 3 | Wii

JeKa

Citaat van: rdk op juli 15, 2008, 20:17:35
Jeroen, ik heb je een PM gestuurd ivm verzending van de cd-speler. Als je snel antwoordt kan `ie vandaag nog worden gepost :)

PM terug, snel genoeg hoop ik! ;D

sr7000

Het is dus toch een cd-speler geworden  O0 gefeliciteerd man! Ik trouwens ondertussen ook een ps3 gekocht  8) Als je nog steeds zin hebt, dan ben je nog steeds welkom om eens bij mij langs te komen.

Volgens mij is de cd7300 een erg goede cd-speler.(mischien nog wel beter dan m'n cd6002, maar dat zouden we kunnen vergelijken)

Atmoz

Weer wat nieuws :D
Mooie CD speler.
Maak je ook foto's? 8)

Ben zelf ook opzoek naar een goede (Marantz) CD speler!!
Eigenlijk twijfel ik nog over nieuw of 2e hands...
Een goedkoop type van Marantz heb je al voor 175 ofzo.
Of is het verstandiger om een 2e hands te kopen, en dan een "hoger" type?

Die van jou is niet helemaal nieuw he?
Laat maar weten wat jij zou doen.

Alvast bedankt,

Atmoz
Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

JeKa

Citaat van: sr7000 op juli 19, 2008, 11:00:05
Het is dus toch een cd-speler geworden  O0 gefeliciteerd man! Ik trouwens ondertussen ook een ps3 gekocht  8) Als je nog steeds zin hebt, dan ben je nog steeds welkom om eens bij mij langs te komen.

Volgens mij is de cd7300 een erg goede cd-speler.(mischien nog wel beter dan m'n cd6002, maar dat zouden we kunnen vergelijken)

Ik ben toch wel benieuwd naar je projectie, helemaal nu je een ps3 hebt! Ik kom binnenkort wel een keer kijken!

Ik durf niet te zeggen of mijn cd speler beter is, maar wat me wel is opgevallen is dat hij niet het schelle heeft van jouw 6002 op mijn set.
Ik ben in ieder geval erg tevreden met het geluid. 8) Vergeet ook niet dat we jouw speler met een dropveter aan hadden gesloten en ik er nu een Ixos interlink tussen heb zitten. Dit zal toch ook wel verschil maken hoor.

Citaat van: atmoz op juli 19, 2008, 11:10:53
Weer wat nieuws :D
Mooie CD speler.
Maak je ook foto's? 8)

Ben zelf ook opzoek naar een goede (Marantz) CD speler!!
Eigenlijk twijfel ik nog over nieuw of 2e hands...
Een goedkoop type van Marantz heb je al voor 175 ofzo.
Of is het verstandiger om een 2e hands te kopen, en dan een "hoger" type?

Die van jou is niet helemaal nieuw he?
Laat maar weten wat jij zou doen.

Alvast bedankt,

Atmoz

Bedankt, wat nieuws is altijd leuk!  :D

Die van mij is inderdaad niet nieuw, heb eigenlijk ook geen idee hoe oud....
Ik ben al gauw geneigd om te adviseren om 2ehands te kijken als je niet al te veel uit wil geven. Voor die 175,- die jij noemt kan je in mijn ogen beter een "oudere, hogere" type speler kopen, je receiver verdient dat ook  ;)

JeKa

Het lijkt wel of ik mijn meubel op maat heb gemaakt voor deze speler  ;)
(Hoop alleen niet dat de receiver zijn warmte niet meer kwijt kan nu  :-\)

Ook een plaatje van de Ixos interlink erbij gedaan.

Spekkie99

matcht mooi en zal ongetwijfeld veel beter klinken dan de PS3, die is voor andere dingen beter  ;D
CD6000OSE tubed by HEART, NAC C658 via Vincent SP-331 naar Scanspeak Vertigo. Sony OLED.

JeKa

Citaat van: Spekkie99 op juli 19, 2008, 11:41:01
matcht mooi en zal ongetwijfeld veel beter klinken dan de PS3, die is voor andere dingen beter  ;D

Hij klinkt zeker beter dan de ps3, heerlijk!

JeKa

Dingdong, TNT.
Alweer een (kleine) update! Mijn Altec Lansing iPod speakerdock is net binnen gekomen vanuit de States  O0 Vooral gekocht om op Mallorca muziek te kunnen luisteren in het appartement.
Zo eerst even naar de MM lopen om een US naar Europese stekker te halen en dan eens kijken hoe het klinkt!
Hij is in ieder geval mooi! (En zowaar een keer een scherpe foto......  ;D)

Atmoz

8) zeer nice.
Inderdaad leuk als de bel gaat "TPG post met een pakketje" ;D ;D

Snel naar onder rennen om 't aan te nemen. Ik ken het gevoel heerlijk hahahaha (net kleine kinderen O0)
Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5