Jeroens huiskamerset

Gestart door JeKa, april 13, 2008, 18:31:08

Vorige topic - Volgende topic

aMUSEd

Citaat van: JeKa op mei 12, 2008, 16:39:07
Wat zou volgens jou een goede, betaalbare oplossing zijn?
Geintegreerde stereoversterker (voor stereo + aansturen surround-fronts) combineren met SR7000 (processing + aansturen center en rears).

Citaat van: Interficior op mei 12, 2008, 17:36:06
Daar heb je wel deels gelijk in vind ik. Maar Dynaudio's staan erom bekend dat ze veel 'sap' willen zien, en ik denk derhalve dat het toch zo de beste oplossing is. Want JeKa kan natuurlijk altijd nog een betere voorversterker kopen. Als je nu een UcD maakt kan deze meegroeien, als je nu voor 300 euro een 'mwah' stereoversterker neemt is de winst marginaal en als hij dan meer wil moet hij weer alles verkopen terwijl zo'n UcD gewoon kan blijven imo.
UcD biedt inderdaad veel kwaliteit voor het geld maar het moet wel je smaak zijn.
Ik verwacht betere (stereo-)resultaten met een 2ehands geint. stereoversteker van 350€ dan een UcD van 350€ op de SR7000.

JeKa

Citaat van: aMUSEd op mei 12, 2008, 22:43:48
Geintegreerde stereoversterker (voor stereo + aansturen surround-fronts) combineren met SR7000 (processing + aansturen center en rears).

Gevoelsmatig is dit ook waar ik het meest naar neig. Het is stapje voor stapje op deze manier, maar dat vind ik helemaal niet erg. Sterker nog, ik vind het juist leuk ;). Binnenkort eens luisteren hoe een pm78 hier klinkt en misschien dat ik daarna weet of dit bevalt.
Ik houd jullie op de hoogte!

aMUSEd

JeKa

Bij een hifizaak staat een Marantz pm80 mk2 te koop. Ik heb een mailtje naar de zaak gestuurd om te kijken of ik er thuis mee mag spelen. Ben benieuwd :)

JeKa

Goed nieuws, mijn tv is klaar!!!!! :D
Ze hebben er een compleet nieuw display panel ingezet O0 Als het goed is heb ik 'm dinsdag weer in huis. Wat zal dat genieten zijn zeg, na twee maanden op zijn klein k*tding te hebben gekeken.
Mijn grootste angst was dat ik het EK in sd en op klein beeld moest kijken, maar dat hoeft gelukkig niet.

Ik ben wel benieuwd wat voor panel er nu in zit, want die er in zat zal al lang niet meer worden gemaakt lijkt mij.
Uiteraard zal ik even foto's posten zodra hij er staat.

JeKa

Citaat van: JeKa op mei 23, 2008, 14:15:01
Goed nieuws, mijn tv is klaar!!!!! :D
Ze hebben er een compleet nieuw display panel ingezet O0 Als het goed is heb ik 'm dinsdag weer in huis. Wat zal dat genieten zijn zeg, na twee maanden op zijn klein k*tding te hebben gekeken.
Mijn grootste angst was dat ik het EK in sd en op klein beeld moest kijken, maar dat hoeft gelukkig niet.

Ik ben wel benieuwd wat voor panel er nu in zit, want die er in zat zal al lang niet meer worden gemaakt lijkt mij.
Uiteraard zal ik even foto's posten zodra hij er staat.

Hij wordt morgen bezorgd, heerlijk, eindelijk!

aMUSEd

he he.

Hoe staat het eigenlijk met de stereowensen?

JeKa

Citaat van: aMUSEd op mei 26, 2008, 21:51:32
Hoe staat het eigenlijk met de stereowensen?

Wensen zijn er zeker nog, maar echt vorm heeft het nog niet. Het blijft lastig om een besluit te nemen hoe ik mijn stereo ga verbeteren. Binnenkort komt forumlid Douma met zijn Marantz pm 76 of 78 (vergeet 't steeds, sorry Rienk :-[) om eens te kijken of en hoe groot dit verschil is. Eens rechtstreeks op mijn speakers aansluiten en eens op de pre out van de sr7000. Als dit echt een verbetering is, heb ik in ieder geval weer een ricting waarin ik kan zoeken.
Helaas is het voor mij stapje voor stapje, aangezien ik het met mijn studentebudget "moet doen". Hierdoor worden de keuzes natuurlijk ook al weer wat kleiner

LittleNinja

Ook wanneer je geen student bent gaat het stapje voor stapje...  ;)

We zien de foto's wel verschijnen vandaag.
Mijn hemel jullie zijn vermoeiend....

JeKa

Citaat van: LittleNinja op mei 27, 2008, 08:05:56
Ook wanneer je geen student bent gaat het stapje voor stapje...  ;)

We zien de foto's wel verschijnen vandaag.

Dat weet ik, maar ik bedoel met kleine stapjes. Een Arcam 350 zal ik nu namelijk niet gaan redden ;)

aMUSEd

Citaat van: JeKa op mei 26, 2008, 22:03:40
Wensen zijn er zeker nog, maar echt vorm heeft het nog niet. Het blijft lastig om een besluit te nemen hoe ik mijn stereo ga verbeteren. Binnenkort komt forumlid Douma met zijn Marantz pm 76 of 78 (vergeet 't steeds, sorry Rienk :-[) om eens te kijken of en hoe groot dit verschil is. Eens rechtstreeks op mijn speakers aansluiten en eens op de pre out van de sr7000. Als dit echt een verbetering is, heb ik in ieder geval weer een ricting waarin ik kan zoeken.
Helaas is het voor mij stapje voor stapje, aangezien ik het met mijn studentebudget "moet doen". Hierdoor worden de keuzes natuurlijk ook al weer wat kleiner
Dat is een begin. Ik ken de marantz stereoversterker niet maar de stereomode van de sr7000 wel.. als dat geen groot verschil geeft is er iets mis met de stereoversterker. Veel plezier!

JeKa

Citaat van: aMUSEd op mei 27, 2008, 21:03:38
Dat is een begin. Ik ken de marantz stereoversterker niet maar de stereomode van de sr7000 wel.. als dat geen groot verschil geeft is er iets mis met de stereoversterker. Veel plezier!

Ben ook erg benieuwd!

De tv staat er weer, heerlijk, meteen een filmpje gekeken. Morgen zal ik even foto's posten

JeKa

JeKa

JeKa

En er lag ook nog een cadeautje in de bus. Wat een timing ;D

JeKa

Gisteren hier een tijdje gedraaid met de PM78 van Douma op de pre-out van de sr7000. Het was een aardige verbetering, maar voor een goede stap vooruit moet ik toch nog in een hoger segment gaan kijken. De zoektocht begint nu dus al wat meer richting te krijgen. Mijn ogen maar goed open houden voor een mooie stereo eindversterker.

Spekkie99

En hoeveel beter was de pm78 in stereo?
(want daar ging het toch om ;_) )
CD6000OSE tubed by HEART, NAC C658 via Vincent SP-331 naar Scanspeak Vertigo. Sony OLED.

JeKa

Citaat van: Spekkie99 op mei 31, 2008, 00:18:42
En hoeveel beter was de pm78 in stereo?
(want daar ging het toch om ;_) )

Dat was lastig te bepalen, want we hebben hem alleen op de ps3 aangesloten met een dropveter die je bij de ps3 krijgt. De sr7000 is met een Monster optische aangesloten, dus een echt goede directe vergelijking hebben we niet kunnen maken. Ook met die dropveter presteerde de pm78 betere dan de sr7000, dus goed aangesloten zal dit nog meer opleveren. Maar ook op de pre-out speelde de pm78 de sr7000 op stereogebied weg.

Spekkie99

Toch wel al een beetje resultaat in de goede richting dus  ;D
Een stereo versterker is echt al snel beter in stereo dan een receiver!
CD6000OSE tubed by HEART, NAC C658 via Vincent SP-331 naar Scanspeak Vertigo. Sony OLED.

JeKa

Citaat van: Spekkie99 op mei 31, 2008, 22:26:31
Toch wel al een beetje resultaat in de goede richting dus  ;D

Precies, zo zie ik 't ook ;)

JeKa

Wat ik nog vergeten was, er staat ook een andere centerspeaker in het meubel. Een Hepta Ace Gold, met dank aan Douma. Qua geluid een kleine vooruitgang, maar qua looks een hele grote en dat vind ik ook niet onbelangrijk ;D

JeKa

Atmoz

Super!!!!!!!
Echt te gek Jeroen 8)

Veel plezier ermee :D
Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

JeKa

Citaat van: atmoz op juni  1, 2008, 19:02:08
Super!!!!!!!
Echt te gek Jeroen 8)

Veel plezier ermee :D

Thanks! Gaat zeker lukken, helamaal met het EK op komst 8)

JeKa

Nog geen eindversterker, maar wel 2 andere speeltjes gekocht  O0