Jeroens huiskamerset

Gestart door JeKa, april 13, 2008, 18:31:08

Vorige topic - Volgende topic

reMC

Jeroen, als je trouwens 'in bent' voor de mooie apparatuur van 47 Labs of Audio Note ben je uiteraard van harte welkom! :)

JeKa

Citaat van: reMC op mei  9, 2008, 10:26:47
Jeroen, als je trouwens 'in bent' voor de mooie apparatuur van 47 Labs of Audio Note ben je uiteraard van harte welkom! :)

Ik zal het zeker onthouden, mocht ik de knoop doorhakken!

JeKa

Ik heb gisteren trouwens ook mijn langere digitale kabels binnen gekregen. Wel toevallig dat ze op dezelfde dag kwamen, want de één kwam uit Canada en de ander uit Engeland. Ik heb mijn centerspeaker nu dus mooi in het midden kunnen zetten. Ik zal vanavond even een plaatje schieten.

aMUSEd

Het is al gezegd maar je hoeft HT niet op te offeren voor stereo.
Het is een kwestie van je budget verdelen over ht en stereo.

JeKa

Citaat van: aMUSEd op mei  9, 2008, 21:37:41
Het is al gezegd maar je hoeft HT niet op te offeren voor stereo.
Het is een kwestie van je budget verdelen over ht en stereo.

Ik weet dat het een mogelijkheid is (en de mooiste), maar in mijn situatie is dit niet realistisch. Ik studeer nog en hierdoor zijn budget en ruimt helaas niet oneindig. Uitgesloten is het ook nog niet hoor.

Douma

Net even de laatste reacties in je topic gelezen. Oh oh, wat heb ik je aangedaan Jeroen.  :P

We hadden het er vanmiddag nog over. Het lijkt me goed om een serieuze poging te ondernemen het geld nog eventjes in je zak te houden.  ;)
Eerst de tv maar eens terug en dan een tijdje alleen in stereo films kijken, gamen en natuurlijk muziek luisteren. Dan kun je in ieder geval een idee krijgen of je het meerkanaals gebeuren zal missen of niet.
"Nothing lasts, but nothing is lost."

JeKa

Citaat van: Douma op mei  9, 2008, 22:15:58
Net even de laatste reacties in je topic gelezen. Oh oh, wat heb ik je aangedaan Jeroen.  :P
;D Je wordt bedankt inderdaad! Jij was sowieso al de oorzaak van het aanwakkeren van mijn afwijking en nu heb je er nog een flinke plens olie opgesmeten :-*
Citeer
We hadden het er vanmiddag nog over. Het lijkt me goed om een serieuze poging te ondernemen het geld nog eventjes in je zak te houden.  ;)
Eerst de tv maar eens terug en dan een tijdje alleen in stereo films kijken, gamen en natuurlijk muziek luisteren. Dan kun je in ieder geval een idee krijgen of je het meerkanaals gebeuren zal missen of niet.
Dat lijkt me ook het beste inderdaad. Ik ga sowieso geen beslissing van vandaag op morgen nemen. (gelukkig heb ik mezelf nog nooit eerder zoiets voorgenomen en me er altijd aan gehouden ::))

JeKa

Vanmiddag lagen de spikes ook al in de bus. Helaas kon ik in de hele wereld maar bij 1 winkel spikes met m5 thread vinden en deze waren helaas goudkleurig. Omdat dit echt geen gezicht was, heb ik ze met benzinestift zwart gemaakt. Lijkt een stuk beter. Morgen zal ik even foto's van zowel de spikes als de veranderde indeling van het meubel maken. Nu geen zin meer in

Douma

Citeer(gelukkig heb ik mezelf nog nooit eerder zoiets voorgenomen en me er altijd aan gehouden  ::))

;D

CiteerMorgen zal ik even foto's van zowel de spikes als de veranderde indeling van het meubel maken.

Ben benieuwd. Lijkt het ook beter zo, met die speakers op spikes?

JeKa

Citaat van: Douma op mei 10, 2008, 10:53:08
Ben benieuwd. Lijkt het ook beter zo, met die speakers op spikes?

Ik vind het zeker een verbetering. Ook had ik het idee dat de bas wat droger was en wat mider doordreunde (hoe je het ook noemt, je snapt me wel ;)).
Dit moet ik ng even goed beluisteren.

JeKa

En een totaalplaatje met de centerspeaker in het midden. Lijkt ook al weer een stuk beter.

Douma

LittleNinja

Citaat van: JeKa op mei 10, 2008, 11:44:57
En een totaalplaatje met de centerspeaker in het midden. Lijkt ook al weer een stuk beter.

Kijk, dat is tenminste HTforum verantwoord.  :P
Mijn hemel jullie zijn vermoeiend....

JeKa

Atmoz

't Gaat er steeds beter uitzien!!
Erg netjes Jeroen 8)

Alleen die tv inderdaad... >:D
Maarja, binnenkort is het hopelijk weer in orde :D
Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

JeKa

Citaat van: atmoz op mei 11, 2008, 11:31:23
't Gaat er steeds beter uitzien!!
Erg netjes Jeroen 8)

Alleen die tv inderdaad... >:D
Maarja, binnenkort is het hopelijk weer in orde :D

Ik hoop het niet, want 50" zal hier zeker niet misstaan >:D

Atmoz

Citaat van: JeKa op mei 11, 2008, 11:41:30
Ik hoop het niet, want 50" zal hier zeker niet misstaan >:D

LOL ;D
Hahaha
Tja, zo kun je 't ook bekijken....
Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

Spekkie99

ben ook al met mijn set heen en weer geweest van stereo naar surround en weer terug.
heb me nu een yamaha dsp-e800 gekocht (DD en DTS, nog geen HD geluid) om midden en center aan te sturen.
de fronts gaan dan door mijn geintegreerde stereo versterker.
Is wel een beetje het beste van 2 werelden.
Misschien is dit ook iets voor jou?

Mooie PM7001 met een processor erbij?

Hoe dik is het MDF wat je hebt gebruikt voor je erg mooie meubel?
(als ik dit zo zie dan lijkt het mij ook wel wat)
CD6000OSE tubed by HEART, NAC C658 via Vincent SP-331 naar Scanspeak Vertigo. Sony OLED.

JeKa

Citaat van: Spekkie99 op mei 11, 2008, 19:25:09
ben ook al met mijn set heen en weer geweest van stereo naar surround en weer terug.
heb me nu een yamaha dsp-e800 gekocht (DD en DTS, nog geen HD geluid) om midden en center aan te sturen.
de fronts gaan dan door mijn geintegreerde stereo versterker.
Is wel een beetje het beste van 2 werelden.
Misschien is dit ook iets voor jou?

Mooie PM7001 met een processor erbij?

Ja, dat klinkt inderdaad als de beste oplossing. Stel dat ik zo'n pm7001 neer zou zetten, wat voor processor heb ik dan nodig en wat kost zoiets?

Citaat van: Spekkie99 op mei 11, 2008, 19:25:09
Hoe dik is het MDF wat je hebt gebruikt voor je erg mooie meubel?
(als ik dit zo zie dan lijkt het mij ook wel wat)

Ik heb 22 mm gebruikt. Voor de stevigheid is dit niet nodig, maar ik vind het mooier lijken dan bijvoorbeeld 18 mm.

Spekkie99

die dsp-e800 doet niet alleen decodering dd/dts maar ook versterking van center en rears
komt geregeld voorbij op ebay.de zo tussen de 150 en 250 euro.
hoofdkanalen naar de pm7001, volumeknop van de 7001 naar een vast punt (zodat het volume van alle kanalen gelijk is, dit zoek je vantevoren uit) en genieten maar.

wel voorgeboord zeker die schroeven..
laatst nog een sub gemaakt van 30mm mdf, mooi spul om te lijmen maar schroeven  :'(
CD6000OSE tubed by HEART, NAC C658 via Vincent SP-331 naar Scanspeak Vertigo. Sony OLED.

JeKa

Citaat van: Spekkie99 op mei 11, 2008, 19:53:29
die dsp-e800 doet niet alleen decodering dd/dts maar ook versterking van center en rears
hoofdkanalen naar de pm7001, volumeknop van de 7001 naar een vast punt (zodat het volume van alle kanalen gelijk is, dit zoek je vantevoren uit) en genieten maar.

wel voorgeboord zeker die schroeven..
laatst nog een sub gemaakt van 30mm mdf, mooi spul om te lijmen maar schroeven  :'(

Zeker voorgeboord. Ging prima om eerlijk te zijn, alleen wel zorgen dat je exact de juiste boortjes hebt.

JeKa

Citaat van: Spekkie99 op mei 11, 2008, 19:53:29

Nog even een paar vraagjes, want deze stof is voor mij helemaal nieuw. Een surround processor is dus niet het zelfde als een surround receiver (zoals mijn sr7000)?
Kan je eens uitleggen hoe je dit allemaal op elkaar aansluit (op Jip en Janneke niveau ;D)?

Douma

Een surround processor stuurt bijvoorbeeld 5.1 uit. Van de 5.1 signaal stuurt deze dan de rears en de center versterkt uit. De twee fronts en de sub onversterkt. Je kan vervolgens het onversterkte signaal voor de fronts naar de input van je stereo versterker sturen, die op zijn beurt voor de versterking van de fronts zorgt. Daarnaast kun je ook een cd-speler op de stereo versterker aansluiten en van muziek genieten via je stereoversterker.
Op deze manier kun je het stereo gedeelte ook blijven upgraden zonder je surround te moeten upgraden.

Ik zou alleen denk ik als ik jou was wel verder kijken dan een pm7001. Die speakers van je verdienen meer.  ;)

JeKa

Citaat van: Douma op mei 11, 2008, 23:48:58
Een surround processor stuurt bijvoorbeeld 5.1 uit. Van de 5.1 signaal stuurt deze dan de rears en de center versterkt uit. De twee fronts en de sub onversterkt. Je kan vervolgens het onversterkte signaal voor de fronts naar de input van je stereo versterker sturen, die op zijn beurt voor de versterking van de fronts zorgt. Daarnaast kun je ook een cd-speler op de stereo versterker aansluiten en van muziek genieten via je stereoversterker.
Op deze manier kun je het stereo gedeelte ook blijven upgraden zonder je surround te moeten upgraden.

Kijk, dat klinkt meer naar wat ik wil! Ik zal dan voor de sr 7000 dus een surround processor moeten zoeken en daarnaast een stereo versterker? En op de processor sluit ik dan mijn apparatuur aan (behalve een eventuele cd speler)?

Citaat van: Douma op mei 11, 2008, 23:48:58
Ik zou alleen denk ik als ik jou was wel verder kijken dan een pm7001. Die speakers van je verdienen meer.  ;)

Dit was enkel ter illustratie hoor. Ik zal zeker wel verder kijken dan Marantz. Een oud Roteltje of Arcammetje misschien ;)

Spekkie99

Je kan je sr7000 ook als processor inzetten en via de pre-outs je stereo amp aansluiten.
Laat je je sr7000 gelijk de center en rears versterken.

PM7001 was zo maar een suggestie, onderschat hem niet maar er is meer keus natuurlijk  ;)