Bekabelingsschema

Gestart door DKing, april 13, 2008, 12:09:42

Vorige topic - Volgende topic

DKing

Daar is ie weer... ;D

In de speurtocht om de kwaliteit van mijn TV signaal te verbeteren ben ik nu bezig mijn bekabeling te checken. Momenteel heb ik de volgende setup:

Groene kabel van MultiKabel is aangesloten op een NTU862 Network Termination Unit. Van daaruit loopt een kabel naar mijn TV in de woonkamer, en een kabel naar de slaapkamer en eindigt op een eindcontactdoos?

Na e.e.a gelezen te hebben vraag ik me af of het niet zo moet zijn: groene kabel van Mutlikabel op een AOP. Van daaruit een kabel naar de NTU en vervolgens naar de TV's met elk een eindcontactdoos met terminator zekering. Is dit een correcte config?

Wat ik nog niet begrijp is wat de verschillende aansluitdempingen betekenen (10dB, 15dB), moet ik daar rekening mee houden bij selectie van de componenten?

Thx
Windows Vista Ultimate SP1, Gigabyte GA-MA69GM-S2H mobo, AMD BE-2400 cpu, Ninja Scythe mini cooler, 2GB Corsair 6400 RAM, Silverstone LC10M case, Microsoft remote, VistaView Sabre 2020 TV tuner card, Samsung 215TW monitor, Samsung 32" LCD TV LE32S8