Boogi's Home Theater Living Room

Gestart door Boogi, april 11, 2008, 15:09:46

Vorige topic - Volgende topic

denoontje

wellicht ontkoppelen van het meubel dan

Boogi

Ik vrees het ook, alleen moet ik dan weer mn tv hoger gaan hangen  :(
Maargoed, als het dan maar goed is.
Thanx

LittleNinja

Ik zie je topic nu voor het eerst. Mooie setup wel!! Zoals zoveel mensen al riepen je meubel is bijzonder mooi!!

Wat betreft de center.. Probeer eens de ingestelde afstand tot de luisterplaats te varieren. Het kan zijn dat hij er net naast zit en dan klopt het gehele beeld aan de voorzijde niet meer. Je hoort duidelijk of hij te dichtbij of te veraf ingesteld staat! Dus probeer dat ook eens.

( Garmt van BB&G heeft me dit laten horen en het maakte echt een duidelijk verschil.  :o )

Succes
Mijn hemel jullie zijn vermoeiend....

Raver

Mooie set heb je daar!

Heb je soms wat meer info over het kuntwerk boven de bank?

mvg

Peter dikkeprima

Hoi,

Ook even van mij complimenten voor je set. Ben zelf nogal B&W minded dus die XT speakers spreken mij erg aan. Meubel is ook gaaf maar ik vraag mij af of er verder nog ruimte in zit (klepkast?)? Ik heb zelf ook een meubel ontworpen en het idee laten uitvoeren bij een meubelmaker. Die heeft mijn wens perfect vertaald en het resultaat mag er zijn. Meubel is ook 2.40m lang maar er zitten 3 vakken in. Mijn CDM NT center past precies in de middelste en links en rechts veel ruimte. Het mooie aan het geheel vind ik dat mijn meubel helemaal afgesloten kan worden. De apparatuur is dan helemaal uit het zicht.

Zal binnenkort ook mijn eigen topic openen zodat ik een foto kan posten. Veel plezier nog met je set...die TV moet echt enorm zijn want het meubel lijkt helemaal niet 2.40m :P ik kijk even naar mijn 32inch op mijn meubel en die valt helemaal weg :)

Boogi

Bedankt voor je reactie.
Nee er zitten geen "kleppen'' in, dat wilde ik juist niet omdat je er dan naden in gaat krijgen, en het blokgevoel weg is.
Ik zat ook lang in dubio of ik van de voorkant niet 1 grote klep zou maken, maar dan moet ik die weer openzetten als ik een film zou gaan kijken  :P
Aan de tv ben ik al gewend, voor mij is hij niet zo groot meer, helaas  ;)
Het liefste wil ik er een beamer voor films bij, maar ik ben niet alleen thuis.....

Mirickle

Mooi strakke opstelling! Vraagje, hoe hoog hangt je tv?
Sony KDL40W4000 | Kef Q7, Q5, Q10c |  SVS 2039PCPlus | Denon AVR-3808,  Marantz DV7001, SA7001 | XBMC HTPC | Squeezebox3 | Xbox360 |  PlayStation 3 | Wii

Boogi

Citaat van: rdk op juni 29, 2008, 19:04:48
Mooi strakke opstelling! Vraagje, hoe hoog hangt je tv?
Thanx.
Vanaf 55 tot 137cm ongeveer, het is lastig meten omdat de tv niet tegen de muur hangt.

Boogi

Gisteren de Denon AVR-4308 gekocht.
Verschil met de Yamaha is niet groot te noemen, eerder enorm  :o.
De speakers komen echt tot leven (ik wist niet dat het erin zat).
En wat een mogelijkheden zeg.

robbie73

feli met je denon mooie setup  8)

El Penumbra

Van harte Richard!!!

Dat ziet er al allemaal heel anders uit dan toen ik bij je kwam kijken!!!  8)
TAD ME1 / Soulnote A2 / Sonnet Morpheus / Sonnet Hermes / Shunyata Theta

NoFuzz

Toch de Denon! Mooi dat ie goed bevalt. Maakt toch veel uit, de combinatie speaker/versterker. En deze zit een klasse of wat boven de Yamaha 1700, dus je mag wat verwachten  O0

Gefeliciteerd!
Equipment list: Two ears, two eyes and a brain...
Sonus Faber Toy Towers|Music Hall A70.2|SMSL SU8|Chromecast Audio|Xbox one S|Oppo 93||Denon X4500H|Dynaudio Audience 62|SF Solo|42W|SVS PC+2039|Sony VPL-HW50ES

Boogi

Idd, wat een verschil al he en ik ben nog niet klaar

Tja, ik heb toch even het verschil gehoord icm mijn speakers, en ook het warmte issue zat me niet lekker bij de Onkyo.
Ik kan weer wat jaartjes vooruit hoop ik  ;)

Bornin7ty2

Staat netjes zo, enjoy man.
Ik ben wel blij dat mijn oude speakers weer fatsoenlijk aangestuurd worden ;D

groet,

72

Boogi

Je hebt nog steeds een zwak voor ze he   ;D

denoontje

very nice alleen die sticker op de denon...zo zonde

R

Mooi man!! Ik ben nog steeds gek van je meubel. Was daar ook niet een topic van?

Boogi

Ik vond juist dat die stikker the finishing touch  :P

Thanx, in die topic zit je nu.
Ik wordt ouder, idd ik was het even vergeten  ;D

francois

Citaat van: R op september  8, 2008, 22:00:23
Mooi man!! Ik ben nog steeds gek van je meubel
Me too  ;)

Seth__Gekko

Ohhh wat een mooi meubel, super mooi gemaakt. Ik weet zelf hoe moeilijk (lees onmogelijk) het is om een passend meubel te vinden. Is ons ook niet gelukt. We zijn naar de meubelmaker geweest, zijn voor 3 vakken boven en 3 lades ondergegaan, waar de centerspeaker in het midden boven valt. Erg leuk om zo zelf bezig te zijn met je inrichting. Helaas bouw ik het niet zelf, maar het gaat wel helemaal mooi worden. Ik hoop net zo mooi als bij jou!

LittleNinja

Mooie aanwinst Boogi!!

Ik heb al eerder gemerkt dat de combi Yamaha & B&W niet altijd ideaal is.
Mijn B&W's knapte er ook enorm van op toen de Arcam ze aan ging sturen. Bij Big Ninja werd het geluid enorm veel beter toen hij Kef iQ9's op zijn 1700 zette. Die matchen wel weer enorm goed!

In ieder geval ben je weer een stap vooruit gegaan!! 8)

Citaat van: Boogi op september  7, 2008, 10:39:33

Gisteren de Denon AVR-4308 gekocht.
Verschil met de Yamaha is niet groot te noemen, eerder enorm  :o.
De speakers komen echt tot leven (ik wist niet dat het erin zat).
En wat een mogelijkheden zeg.
Mijn hemel jullie zijn vermoeiend....

El Penumbra

Inderdaad een prachtmeubel, net als de tafel.

Wat is het toch handig als je handig bent.... ;D
TAD ME1 / Soulnote A2 / Sonnet Morpheus / Sonnet Hermes / Shunyata Theta

Boogi

Bedankt voor de leuke reacties.
Citaat van: El Penumbra op september  9, 2008, 17:38:47
Inderdaad een prachtmeubel, net als de tafel.

Wat is het toch handig als je handig bent.... ;D

Het helpt wel als je oorspronkelijk meubelmaker bent  ;D

Boogi

Eindelijk een setje XT2 speakers in alu gevonden, ze zijn al een tijd niet meer leverbaar in deze uitvoering.  8)

Bornin7ty2

Dat ziet er goed uit m8, hoe klinken ze?

groet,

72