Current Game(s) Playin'

Gestart door Snutchz, april 5, 2008, 23:21:38

« vorige - volgende »

0 leden en 7 gasten bekijken dit topic.

Snutchz

Top apparaat.. toffe titels... aanschaffen die hap  :thumbs-up:
oled - versterker - zeven speakertjes - woof - schoot pc - xbox series x - ps4 pro - ps5 - nintendo switch - nes/snes classic mini

aMUSEd

Worden de oudere ds-en nog een beetje voorzien van nieuwe titels of zet N wat betreft mobile gaming volledig in op de 3DS?

Snutchz

oled - versterker - zeven speakertjes - woof - schoot pc - xbox series x - ps4 pro - ps5 - nintendo switch - nes/snes classic mini

aMUSEd


Ronin79


aMUSEd


Ronin79

#2831
 ;) Je hebt er om gevraagd, daar gaat ie :P

Ik ben niet zo'n Nintendo fan, en al helemaal geen handheld fanaat (heb ze vroeger wel gehad).
In mijn ogen gaat Nintendo niet met de tijd mee.

Neem nou die nieuwe console, die dit jaar op de markt gaat komen (WII U);
Men presenteerde verleden jaar op de E3 beurs een console, de menig gamers-hartje sneller moest gaan laten kloppen.
Ze lieten mooie beelden van oa. een nieuwe Link zien, en natuurlijk een vernieuwde manier om je games aan te sturen ... een controller in tablet vorm.
Er werd van alles gespeculeerd, en met name; dat de WII U, sneller en beter zou zijn als de huidige consoles. Je zou denken; niets aan het handje.
Maar nu komt het ...

Je bent eigenlijk bedonderd (wij allemaal).

De beelden die op de E3 te zien waren, werden gegenereerd door een PC. De desbetreffende Link game, zal nooit gaan verschijnen.
Het was een fimje, of een simpele techdemo (maar wel afgespeeld door een PC, en niet de WII U).

Een paar weken geleden kwam naar buiten, dat de WII U ... helemaal niet zo krachtig zal zijn als de PS3 en de 360.
Sterker nog; een stukje minder. De reden van de heren van Nintendo; het spel genot (gameplay), gaat voor de graphics  ???

Ik wil niet gaan bashen of mensen op andere ideeën brengen. Als mensen producten van Nintendo willen hebben .. ga vooral je gang.

Maar ik wil wel even mijn mening hierop geven: Hoe zal ik beginnen ...

Waar denken die Japanners waar ze mee bezig zijn ! Ze snappen er echt helemaal niets van.
Westerse gamers willen hele vette 1080P beelden op hun scherm. Niet beelden die we al 10 jaar geleden op ons scherm konden toveren.
Verder levert Nintendo maar 1 tablet controller bij de WII U (misschien is een 2e los te kopen, of voegen ze die toch nog toe). Heb je meerdere kinderen thuis, of wil je met zijn 2e spelen.
Dan hoef ik je niet uit te leggen, wat daar van gaat komen.

Waarom een console op de markt brengen, wat niet eens in staat is; de huidige generatie consoles bij te houden.
Wat denk je wat er gebeurd als MS en Sony in 2013 / 2014 hun consoles op de markt zetten. Consoles met vette graphics, voorzien van meer geheugen, multiple processors,
cloud gaming ?, en andere vernieuwende technieken (SD ipv hardeschijven of Gamedisks ?). Nintendo loopt hopeloos achter de feiten aan. Waarom ? .... omdat ze eigenwijs zijn.
Ze begrijpen niet wat de rest van de wereld wil.

Kijk maar eens naar de typisch Japanse games. Tuurlijk zit er hele vette sh*t tussen. maar waarom denk je dat sinds een jaar; alle grote Japanse game bedrijven, Westerse mensen of
developers inhuren om hun games te maken. Omdat hun sh*t niet verkoopt. Ze begrijpen ons niet. Willen die bedrijven nog blijven bestaan; dan zullen ze dus moeten veranderen. Gelukkig doen ze dit in een zekere mate.
Maar doen ze het niet ... dan is het afgelopen. Hun marktafzet zal alleen nog bestaan in Japan. De rest van de wereld gaat gewoon met zijn tijd mee.

Ik denk; dat de WII U .. net zo'n proces gaat meemaken als de WII, die je nu kunt kopen; Er zullen slechte ports op de console uitkomen, slechte 3rd party games, die niet eens de volle
potentie gebruiken van de controller. Nintendo zal mondjesmaat 1st party titels uitbrengen, die wellicht allemaal lijken op oa. hun vorige Mario games. Rond de kerst zullen aardig wat mensen de console in huis halen,
omdat men denkt dat het iets revolutionairs is, totdat de grote jongens hun consoles op de markt zetten. Dan is het afgelopen met de gein. Men loopt al achter op de huidige consoles, de nieuwe consoles zullen
zo veel sneller en beter zijn, dat die kloof voor Nintendo niet meer te overbruggen is.

Ik hoop dat ik de situatie iets donkerder heb geschetst, dan dat het in de nabije toekomst zal vergaan.
In ieder geval voor e fanatieke Nintendo fans. Maar als ik idd. gelijk zou hebben ... dan zal Nintendo in hele donkere dagen terecht komen.
Ze zijn te eigenwijs, en luisteren niet naar de rest van de wereld. Eigen schuld. Best zonde.

Ik kan ook nog wel wat over handhelds hier neerzetten. Over die van Nintendo en Sony. Maar; aan het eind van het verhaal ....... ben jij degene
die bepaald wat jij wilt kopen, en wat jij denkt dat goed is. Is dat voor jou; Nintendo ... prima. Ik zal het ook niemand afraden.
Al kan ik je misschien wel iets adviseren.


De Nintendo fans zullen het wellicht; niet met mij eens zijn. Prima.
Maar je moet het wel objectief bekijken. Daarnaast; is het bovenstaande verhaal; maar een mening (met wat feiten  ;D), meer niet  ;)

aMUSEd

Ik kan me gedeeltelijk wel vinden in het verhaal.
Met name het aanbod van premium titels vind ik op de apparaten van N karig (de titels van N maken een hoop goed voor mij ;)) en de graphics storen soms. Maar ik deel de mening van N dat gameplay belangrijker is dan eyecandy mits er wel wordt voldaan aan minimale eisen (geen ps2 graphics meer). Overigens kan ik me goed voorstellen dat er veel mensen zijn die de graphics van N niet trekken.

Wat betreft de handheld: De vita lijkt me een leuk ding, wel een beetje prijzig. Ik vrees eenzelfde verloop als met de psp. Hierbij liep het ook niet over van de must-have titels imo. Het ding lag op een gegeven moment in de kast te verstoffen. Titels als mario kart en smb zijn redelijk lang houdbaar en daarom verwacht ik dat de 3ds een betere investering is dan de vita. Daarbij vind ik de release van Resident evil titels op de 3ds hoopgevend en ik hoop dan ook dat meer ontwikkelaars voor de 3ds gaan ontwikkelen. Toch verwacht ik geen enorme keuze aan premium titels in de toekomst.

Ronin79

#2833
Ik denk dat je daar idd. een punt hebt.

De PS Vita is een leuk hebbedingetje, maar het zou mij niets verbazen; als die zo als de PSP eindigen.
De Nintendo handhelds zijn ook wel geinig, maar er moet wel genoeg voor op de markt komen, en met name 1st party titels (niet de zoveelste port van Mario)
Ook zullen de prijzen voor die games naar beneden moeten. Want hoe je het ook wend of keert; de Tablets en Smartphones die je nu kunt kopen ..
moet je toch als een concurrent zien. Dus waarom € 50 betalen, als bijvoorbeeld hele vette games op de Tablets (zoals die nieuwe RPG; Infinity Blade II), kunt kopen ... die maar een paar euro kosten.

Als je het mij zou vragen; welke handheld ik zou willen kopen .... eigenlijk geen een.
Maar als je toch een antwoord wilt hebben; de PS Vita.
Al is het alleen al om het feit; dat je met deze handheld ook shooters kunt spelen (Nintendo heeft maar 1 pookje), en de graphics zijn mooier als op de Nintendo.
Daarbij is de PS Vita voorzien van touchscreen, en de games die er op uitkomen; klinken iets beter in mijn oren, dan bij de 3DS of andere Nintendo handheld.
Mario is leuk, voor even ..... maar ik ben inmiddels bijna 33, dus dat kan ik niet meer aan. Al die blijheid en kleurtjes. Ik wil rauwigheid en vette actie, beuken en schieten ... zoals een echte; leunstoel-soldaat, dat graag ziet ;)

Snutchz

Uhm.. wat de Wii U betreft.. laten we eerst maar even tot na den E3 wachten met oordelen  :sneaky:

1. De 3DS is booming.. het ding verkoopt als een malle... developers zijn enthousiast.. dit jaar zullen nog vele toptitels verschijnen  :bigsmile:

2. De PS Vita is not so booming.. het ding verkoopt slecht.. developers trekken de stekker uit veel projecten.. Sony is in trouble  :nopompom:

En Ron.. verwacht geen gigantische stap in kracht wat de volgende generatie consoles betreft  ;)

en.. gameplay > graphics (meeste 1st party Ninty games zien er trouwens mooier uit dan al die saaie generieke bruin/grijze polygonen-neukende shooters)
oled - versterker - zeven speakertjes - woof - schoot pc - xbox series x - ps4 pro - ps5 - nintendo switch - nes/snes classic mini

Ronin79

#2835
Ik zat er al op te wachten, totdat je zou reageren  ;D

Wat de nieuwe consoles betreft; die gaan er wel enorm op vooruit.
Als je maar de helft zou geloven van alle geruchten, dan word het al geweldig.

Een van de geruchten is; dat de nieuwe Xbox een dubbele grafische chip zal krijgen, uit de 7000 ATI serie.
Als dat zo zou zijn, dan gaan de graphics er echt enorm op vooruit. Verwacht ook een architectuur met meerdere processors erop.
Het is nog speculeren hoeveel. Er doen geruchten ten ronde van een 16 core. Maar ik denk iets in de richting van 4.
Maar dat is pure speculatie.

Het lastige met de nieuwe consoles is echter; ze moeten met de huidige generatie PC's meekunnen.
Nieuwe technieken gebruiken .. maar niet te veel kosten, anders gaat niemand ze kopen.

Wie er ook gelijk mag hebben ... we zullen het waarschijnlijk pas volgende E3 (2013) te horen krijgen.
Ik hoop persoonlijk deze E3. Maar de kans is heel erg klein.


Citaaten.. gameplay > graphics (meeste 1st party Ninty games zien er trouwens mooier uit dan al die saaie generieke bruin/grijze polygonen-neukende shooters)

Mooier ?

De WII en de Handhelds hanteren beelden die meekunnen in het 16 bits tijdperk (beetje overdreven, maar je begrijpt wat ik bedoel).
De PS3 en de 360 toveren HD beelden op je scherm (alleen geen Full HD, dat is voor de volgende generatie consoles weggelegd)

Er is echt geen een Nintendo game; wat er bijvoorbeeld mooier uitziet als een; Witcher 2 (360), Far Cry 3, Max Payne 3 of een ander willekeurige game, op een van de
2 genoemde platformen. Ik betwijfel zelfs de gameplay van sommige Nintendo titels. Ik speel bijvoorbeeld veel liever een; Fable, Kingdom of Amalur of een Skyrim .. dan een link of een soortgelijke game.
Wat betreft die polygonen-neukende shooters; ik durf te beweren .. dat er geen een game op het gehele Nintendo platform te vinden is, wat er zo mooi en goed uitzien; als bijvoorbeeld Gears Of War 3.
De soepelheid van de game, de rauwheid, de actie, het bloedgespetter, de graphics ... heerlijk.  ;)

Ik haalde in de vorige post de opmerking; leunstoel-soldaat naar voren. Maar dat wil niet zeggen dat er alleen maar shooters op de consoles te koop zijn, of dat ik die alleen maar speel.
Ik speel van; sportgames en Racegames tot shooters, fighters en RPG's. (Platformers en RTS games nagenoeg niet).  De games (afgezien van die Kinetic en move sh*t), zijn veelal op de 2 consoles volwassener als
op de WII. Daar gaat het mij om. Wil ik iets voor mij 2 jarige dochter ... koop ik wel een WII (al hoe wel ... dan zou ik geld toe moeten krijgen :P)


roland p

Ik ben helemaal blij met m'n 3ds.
Voor de keuze vita vs 3ds heb ik puur naar de software gekeken en tot de conclusie gekomen dat de 3ds mij meer plezier gaat bieden.
JVC DLA-HD350 - Tag Mclaren AV32R DP 100x5r - Polkaudio®

Ronin79

#2837
Dat is bet belangrijkste; het plezier wat je aan een console of handheld beleeft.
Is dat voor jou; Nintendo. Prima toch.
Als je maar lol hebt.  ;)


Ik raad ook niemand wat af (in de vorige posts) .... ik geef alleen een mening, meer niet  ;)

Snutchz

Wacht even.. jij vind al dat post-puberale over-the-top bloedgespetter volwassener dan die geniale tijdloze gameplay mechanics van Nintendo..? ..ach 't vergt ook 'n stukje intellect om dat anders te zien :P

Plus dat de termen 'soepelheid' en 'steady framerate' (60fps) júist op de Wii aanwezig zijn (itt de HD twins)

Nee hoor.. gameplay experience > graphics ..  art style > polygonen

Zo en nu ga ik weer verder met Silent Hill 2 (PS3)  8)

oled - versterker - zeven speakertjes - woof - schoot pc - xbox series x - ps4 pro - ps5 - nintendo switch - nes/snes classic mini

Ronin79

#2839
CitaatWacht even.. jij vind al dat post-puberale over-the-top bloedgespetter volwassener dan die geniale tijdloze gameplay mechanics van Nintendo

Misschien komt dat; omdat ik wat ouder ben als jij  ;D


Citaatach 't vergt ook 'n stukje intellect om dat anders te zien

Heb daar gelukkig geen gebrek aan, dat intellect dan he !  :P


Veel gameplezier met Silent Hill  ;)

Zelf weet ik nog niet welke game ik vandaag zal opstarten (eerst straks Ajax kijken).
Ik heb oa. nog Amalur, Skyrim, Rage, Deus Ex, Dead Island, Maffia II GOTY, en nog vele anderen om uit te kiezen.

Van de week komt wel; Prototype 2 Collectors Edition binnen (360 UK versie).
Deze zeer uitgebreide versie van Prototype 2 koste minder als de normale versie in Nederland. Daarom koop ik ook 99% van al mijn games (bijna altijd de Collectors of Special editions) in de UK (via Amazon of Gamestation).
Als ik in NL koop, dan is dat bij: Gameshoppen.nl. Dus een tip: als je een Creditcard hebt, of iemand (bijv. familie) kent die dat heeft ... winkel eens bij Amazon.co.uk. Dat scheelt echt enorm veel geld. Zeker op jaarbasis.
Ik had echt nooit zo'n grote collectie games kunnen hebben; als ik alles in NL had gekocht. Als je een goede baan hebt, kan dat nog wel. Heb je dat niet, of heb je geen baan (door misschien gezondheids problemen) ...
en wil je toch goede games spelen, die veel goedkoper zijn als in NL .. denk er dan maar eens over na.  Je zult niet teleurgesteld zijn ;)

Om even op de games terug te komen; waarom Borderlands ? die game heb ik oa. op de PC gespeeld. Maar deze versie (360) is met alle DLC. Daarbij krijg je bij Borderlands 2 extra content, als je 1 ook hebt gespeeld.
Hopelijk haalt mijn jongere broer (forum member: TealCrowd) deze ook. Dan kunnen we hem in co-op spelen.

aMUSEd

De 3ds staat inmiddels in bestelling.. nu de games nog.
Ik overweeg games via amazon.co.uk te kopen maar vraag me af of er zoiets als regiolock op de games zit.
Ik zou ook graag de menus in de nederlandse taal weer laten geven.
gaat dit goed komen wanneer ik via amazon koop?
Heeft er nog iemand leuke titels te koop?

Ronin79

Gefeliciteerd.

Wat Amazon.co.uk betreft ....

Aangezien Amazon.co.uk een Engelse variant is, kun je gewoon op je NL apparaat de games afspelen.
Wat de taal betreft; geen idee hoe dit bij 3ds games is. Bij 360 games, is dit gewoon Engels, bij de PS3 geld; welke taal je in het hoofdmenu gecelecteerd hebt.
is dit NL, dan zijn de games dat ook.

Snutchz

Citaat van: SillentWolf op april 22, 2012, 16:02:11
Misschien komt dat; omdat ik wat ouder ben dan jij  ;D
:police:

..E is for everyone  :notify: ..Nintendo #1 ..kan niet wachten tot E3 2012.. wanneer ze opnieuw de vloer met de competitie aan zullen vegen  8)
oled - versterker - zeven speakertjes - woof - schoot pc - xbox series x - ps4 pro - ps5 - nintendo switch - nes/snes classic mini

Ronin79

Dat zal ook iet zo vreemd zijn, omdat de andere console geplant staan voor 2013 / 2014.

Maar ik kan je alvast 2 games noemen, die kans maken op; de game van de beurs: Halo 4, en Assassins Creed III.

Hoe dan ook ... ik ben ook erg benieuwd wat er allemaal op de beurs komt te staan, en wat er word aangekondigd.
We gaan het dan natuurlijk ook volgen.  ;)

Snutchz

Wat..  die meuk titels? Ben benieuwd wat dit gaat worden >



8)
oled - versterker - zeven speakertjes - woof - schoot pc - xbox series x - ps4 pro - ps5 - nintendo switch - nes/snes classic mini

Snutchz

#2845
..speelbare demo van deze knakker >

oled - versterker - zeven speakertjes - woof - schoot pc - xbox series x - ps4 pro - ps5 - nintendo switch - nes/snes classic mini

Martijnst1990

Citaat van: Snutchz op april 22, 2012, 20:14:15
Wat..  die meuk titels? Ben benieuwd wat dit gaat worden >



8)
Ik ook, heb me met de vorige delen prima vermaakt :)
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

aMUSEd

Citaat van: aMUSEd op april 22, 2012, 18:11:05
Ik overweeg games via amazon.co.uk te kopen maar vraag me af of er zoiets als regiolock op de games zit.
Ik zou ook graag de menus in de nederlandse taal weer laten geven.
gaat dit goed komen wanneer ik via amazon koop?
Snutchz of Martijn90, weten jullie hoe dit zit?

Martijnst1990

#2848
Citaat van: aMUSEd op april 22, 2012, 22:43:33
Snutchz of Martijn90, weten jullie hoe dit zit?
Games via de uk zijn sowieso altijd te spelen (voor PS3 in ieder geval), maar volgens mij is het per game verschillend of het menu in het Nederlands is.

Edit, zie nu pas dat het om 3DS games gaat, daar durf ik niks over te zeggen.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

roland p

Ik heb Zelda uit de uk en die werkt gewoon op m'n 3ds.
JVC DLA-HD350 - Tag Mclaren AV32R DP 100x5r - Polkaudio®