Wat is je laatste fotografie aanschaf

Gestart door J.A.F._Doorhof, april 1, 2008, 08:53:43

« vorige - volgende »

0 leden en 7 gasten bekijken dit topic.

VlisChris

Dus toch terug naar dslr?

Veel plezier ermee :)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Nosferatu

Citaat van: Perfectionist op december 11, 2016, 17:38:33
Camera terug gestuurd. De opmerkingen over de AF in slecht licht kloppen wel, waardoor je het momentum mist. Gelukkig had ik de afspraak dat ik tot shuttercount 50 mocht terugsturen.
Wel bij dezelfde zaak nu een Nikon D7200 met 18-140 aangeschaft. Erg snelle AF en erg trefzeker. Dat vind heel belangrijk bij de camera. Ietsje zwaarder en groter dan de A7.


Mooie combi. Ondanks dat ik genoeg lenzen heb die op hun specifieke gebied fraaier zijn, gebruik ik de 18-140 toch veruit het meest. Met de D7200.  ;D
Video corner: Denon X-4000 AVR + DBT-3313UD + DNP-2000NE, B&W XT-8 front- + B&W M-1 rear luidsprekers, LG 50PK350 Full HD plasma TV.
Music corner: Yamaha A-S3200 versterker + Denon DCD-2020AE SACD speler + Denon DCD-1520 CD speler + Denon DNP-2000NE streamer, Tellurium Q Ultra Black II + JKE Lo-Cap 55 interlinks, Denon DP-3000NE platenspeler, Ortofon Cadenza Blue, Ortofon Quintet Black-S & Denon DL-103R elementen, Primare R35 Phono pre amplifier, ATC SCM19 luidsprekers, Inakustik luidsprekerkabels.
HeadFi corner: Pioneer XDP-30R DAP, Denon AH-D9200, Bose QC25, ATH-MSR7NC, Sony WH-1000 hoofdtelefoons.

Perfectionist

Citaat van: Christiaan S op december 11, 2016, 18:08:08
Dus toch terug naar dslr?

Veel plezier ermee :)

Ja, mirrorless geprobeerd, maar niet bevallen, ook EVF niet. Er gaat niets boven een spiegel.  :D
Een beter forum begint bij jezelf.

VlisChris

Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

beunky

Citaat van: Perfectionist op december 11, 2016, 18:12:08
Ja, mirrorless geprobeerd, maar niet bevallen, ook EVF niet. Er gaat niets boven een spiegel.  :D

Tsja, ligt er een beetje aan. Ik vind het met de A6300 wel erg goed, maar kan me ook voorstellen dat je een spiegelreflex kiest. Heeft naar mijn mening wel hele goede autofocus, ook in slecht licht is het goed te doen.
Ben persoonlijk erg blij met deze keuze.

Mijn laatste aanwinst is een Coman EMU TM287A Aluminium statief met een Coman C1 Balhoofd. Wilde eigenlijk een Manfrotto. Maar dit was een stuk beter betaalbaar en voelde erg goed en degelijk aan.
Daarnaast nog een Peak Design Clutch gekocht voor de A6300. Volgende aankoop wordt een 90 mm 2.8 macro van Sony, daarna wellicht nog sparen voor een mooie groothoek (Zeis Batis 18 of Zeis Loxia 21 wellicht) en een macroflitser.
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

beunky

Ik werk nu overigens met een 55/1.8, erg fijn objectief.
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

danielo

Citaat van: beunky op december 11, 2016, 20:43:21

Daarnaast nog een Peak Design Clutch gekocht voor de A6300. Volgende aankoop wordt een 90 mm 2.8 macro van Sony, daarna wellicht nog sparen voor een mooie groothoek

Peak design is een gaaf systeem ben er naar aan het overstappen. De 90mm macro staat ook op mijn koop lijst.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

beunky

Werkt inderdaad super, ben er erg blij mee!
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

danielo

Citaat van: beunky op december 12, 2016, 07:56:49
Werkt inderdaad super, ben er erg blij mee!

Gebruik zelf ook de peak design slide lite..

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

beunky

"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

danielo

#3210
Citaat van: beunky op december 12, 2016, 22:05:52
Werkt ie goed?

Jazeker, enigste probleem is dat je een beetje moet uitkijken dat de 'sliders' die van metaal zijn niet je scherm krassen. Wat erg fijn vind is zijn de 3 punten waar je hem aan kan doen (2 zijkanten en bij de tripod plaat) en de speciale tripod plaatjes (arca).

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

J.A.F._Doorhof

Wacom mobile studio pro 16
Eerste windows machine in een Lange tijd die we dagelijks gebruiken.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

beunky

Citaat van: beunky op december 11, 2016, 20:43:21
Tsja, ligt er een beetje aan. Ik vind het met de A6300 wel erg goed, maar kan me ook voorstellen dat je een spiegelreflex kiest. Heeft naar mijn mening wel hele goede autofocus, ook in slecht licht is het goed te doen.
Ben persoonlijk erg blij met deze keuze.

Mijn laatste aanwinst is een Coman EMU TM287A Aluminium statief met een Coman C1 Balhoofd. Wilde eigenlijk een Manfrotto. Maar dit was een stuk beter betaalbaar en voelde erg goed en degelijk aan.
Daarnaast nog een Peak Design Clutch gekocht voor de A6300. Volgende aankoop wordt een 90 mm 2.8 macro van Sony, daarna wellicht nog sparen voor een mooie groothoek (Zeis Batis 18 of Zeis Loxia 21 wellicht) en een macroflitser.

Het kan snel gaan... afgelopen weekend een onverwacht extraatje gehad wat besteed kan worden aan de hobby ;D
Tevens heb ik gezien dat ik met 18 en 21 mm op APS-C niet ga krijgen wat ik zoek qua groothoek. Ik heb de afgelopen dagen daarom maar eens goed uitgezocht wat de alternatieven zijn en gekozen voor een Zeiss Touit 12/2.8. Deze heb ik zojuist besteld en verwacht ik voor het weekend nog te ontvangen. Ben heel benieuwd, de 90mm moet nu maar eventjes wachten nog...
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

J.A.F._Doorhof

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Erik

Specs please :D

Toch maar niet voor powermac en externe videokaart gegaan?
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

WickedGame

Ik krijg een afdankertje aangezien mijn pa over is gegaan naar een OM-D-E-M1 Systeemcamera.

Nu krijg ik een Olympus OM-E3 in bezit



Ik schiet nu nog met een E500, dus ik maak nu wel een leuk stapje en dat voor noppes :D

J.A.F._Doorhof

Ik ben gek van Apple maar de weg die ze nu bewandelen is gewoon fout voor Creatieve mensen.
Macpro duurt nog zeker een jaar en zal waarschijnlijk 5000-6000 voor instapper gaan kosten. Dat geld is het gewoonweg niet waard.

Heb nu voor net geen 3000.00 een pc gebouwd met high end onderdelen en de benchmarks verpletteren de macpro die ik heb (geen instap model)

I7 8 core 6700
Gtx 1080 strix gamer Asus
X99 strix gamer Asus
32gb ddr4 Corsair
Corsair kast
Plextor m2 nvm ssd (Damn die is snel)
1200w psu corsAir

Loopt als een speer.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

VlisChris

1 Nadeel; het systeem draait op Windows.
Ieder zijn eigen keuze uiteraard. Maar ik ben allang klaar met Windows. En ja.
Ik heb te maken met OSX, Windows 7 en Windows 10.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

danielo

Wilde toch eens spelen met de mc11 en dan maar een lens range the sony gewoon niet echt wil doen voor e-mount.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

J.A.F._Doorhof

Windows is ook niet mijn ding
Maar een render doen in 20 minuten of net geen 4 neem in Windows op de koop toe.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

danielo

Citaat van: J.A.F._Doorhof op december 22, 2016, 09:43:04
Windows is ook niet mijn ding
Maar een render doen in 20 minuten of net geen 4 neem in Windows op de koop toe.

En gelijk heb je, Apples wegen zijn soms nogal vaag...

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

J.A.F._Doorhof

Vooral financieel
Heb nu voor net geen 3000 euro enorm veel snelheid
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

VlisChris

Oh, ik snap je keuze ook volkomen hoor ;)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Erik

#3223
Als render via GPU gaat had je zelfs de nieuwe TitanX kunnen overwegen die is nog weer stukken sneller en ik dacht honderdje of vier duurder dan een 1080.
In ieder geval gefeliciteerd met je nieuwe set die snelheid zal je veel genoegdoening geven en veel tijd schelen als ik het zo lees.
En het windows zal ook wel wennen hoor ;)
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Kjelt

Citaat van: J.A.F._Doorhof op december 22, 2016, 01:22:50
I7 8 core 6700
Gtx 1080 strix gamer Asus
X99 strix gamer Asus
Aangezien je een X99 hebt en een 8 core denk ik dat je de 6900 bedoeld ?  ;)