Wat is je laatste fotografie aanschaf

Gestart door J.A.F._Doorhof, april 1, 2008, 08:53:43

Vorige topic - Volgende topic

Rob Eric Blank

Erik

Citaat van: Bama op februari 23, 2015, 22:31:05
Gezien de positieve verhalen heb ik er maar 1 gekocht ;D
Er is ook een opvolger aangekondigd zie ik de
http://www.nikon.nl/nl_NL/product/nikkor-lenses/auto-focus-lenses/fx/single-focal-length/af-s-nikkor-300mm-f-4e-pf-ed-vr

Misschien kan het de moeite zijn hem terug te brengen en nog een maandje te wachten
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Bama

Dit is een vaste 300mm dus geen opvolger, of heb je een verkeerde link geplaatst?

Erik

Citaat van: Bama op februari 24, 2015, 22:19:42
Dit is een vaste 300mm dus geen opvolger, of heb je een verkeerde link geplaatst?
Je hebt gelijk dat zie ik nu pas. Zag 300mm staan en vulde blijkbaar al zelf de 70mm in :D
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Perfectionist

Citaat van: Bama op februari 23, 2015, 22:31:05
Gezien de positieve verhalen heb ik er maar 1 gekocht ;D

Erg mooi. Ik doe het nog maar ff met de 70-300.  :D
Woonkamer: ATOLL ST300 Signature streamer / ATOLL IN300 EVO versterker / Dali Epicon 6 luidsprekers/ Chord Shawline bekabeling

Woonkeuken: NAD C700 / Dali Menuet / Van den Hul bekabeling

Erik

Citaat van: J.A.F._Doorhof op februari  7, 2015, 12:03:01
Als je voor straps gaat probeer dan ook zeker de blackrappid.
Dat is de mooiste maar ook de duurste die je kan krijgen. Een goede en erg goedkope BR kloon schijnt"Focus" te zijn. Is 1 op 1 gekopieerd van BR en net zo stevig gebouwd. Nadeel niet in NL te krijgen dus import. Denk dat ik toch daarvoor ga.
- Winston Churchill

MechanicalAnimal

*ff aparte topic aangemaakt*
SONY Bravia XR-65X95L- PM11S3 - Denon Heos Link - Galactica MKII/Avalon Isis

Rob Eric Blank

Een tweede MB-D12 batterygrip. Had er voor de D810 nog niet 1. Was ook lange tijd lastig leverbaar, maar nu zo vlak voor het seizoen gelukkig 1 weten te vinden.

holco

Een Yongnuo YN600EX flitser voor mijn net vergaarde 5D mark II  ;D
My Showcase

Eversolo T8 streamer / Audio-GD R8HE mk3 DAC / Audio-GD HE-1 mk3 preamp / Daudio ASP / Hypex Nilai-500 mono's (mid-hoog) / Hypex Nilai-500 mono's (woofers) / Daudio C1 (diy versie) / Rythmik F18 subwoofer / Mundorf Angelique (mid/hoog) /  Sommer Cable Elephant SPM440 (woofers) / Preffair X430 XLR kabels / Curious Evolved USB kabel / Pink Faun i2s kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

Geert

Deze week een Manfrotto MK055XPRO3-3W statief besteld bij Amazon Duitsland. Daar waar ik bij Amazon € 284 moet betalen, wordt hier in Nederland zo'n beetje overal € 329 berekent voor dit statief. Wist niet dat dit zoveel kon uitmaken v.w.b. prijs.
Luxman 590AX Mk II / Kef reference 105-3 / Panasonic 65Z95BEG

eddy135

Daarover gesproken, hier maar even onder de aandacht brengen:

edit door admin; sorry. De markt is de markt. Gelieve niet je verkoopwaar daarbuiten te promoten. Anders wordt het op een gegeven moment een wildgroei aan opmerkingen waar iedereen iets te koop heeft staan. Per persoon nog niet zo erg, maar opgeteld bij elkaar kan dat al snel hinderlijk worden ;)

Alvast bedankt!

ps: via je profiel - posts kunnen mensen je feitelijke verkooptopic vlot terug vinden :angel:
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

Bama

Vandaag kwam mijn 70-200 f4 binnen wat een fijne lens. Erg snel, heerlijk licht en mooi scherp, veel fijnere lens wat mij betreft dan mijn oude 70-200 2.8 vr1. Dit is een blijvertje denk ik.

Erik

Beter dan de 2.8 dat verbaast me eigenlijk.
- Winston Churchill

Bama

Citaat van: Erik op februari 27, 2015, 18:39:18
Beter dan de 2.8 dat verbaast me eigenlijk.

vr1 is al een oude lens he (sinds 2003), misschien door de nieuwe technieken?

Madhouse

Ik heb ze vergeleken en de 2.8 VR (beiden versies) waren echt wel beter in alles dan de F4 en daarom voor de 2.8 VR gekozen omdat ik op een DX camera fotografeer. Maar goed, dat heb ik in een ander topic ook al gezegd dus ga er geen welles nietes spelletje van maken.
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

vieze freddie

Hij zegt dat hij het een fijnere lens vindt, misschien omdat ze lichter is en niet per se omdat ze scherper zou zijn?
Very funny, Scotty.... Now beam down my clothes!
 We ain't a sharp species. We kill each other over arguments about what happens when you die, then fail to see the fucking irony in that.

Erik

Dat maakt verder niet het gaat erom dat Bama er gelukkig mee is en dat is hij.
- Winston Churchill

Bama

Gisteren even met de honden lopen en toen zag ik nog net deze wegschieten. Jammergenoeg was daar geen licht maar was serieus ver weg, dit is een uitsnede.

Bama

en vond deze ook wel leuk.
Nu nog even beslissen wat ik meeneem op vakantie, denk nu toch dat de 70-200 nu wel meegaat en de 50mm niet omdat ik me nog niet heb aangewend daar veel mee te doen.

R

Gewoon alles meenemen en ter plekke kiezen. Grijp je nooit mis.

Citaat van: Bama op februari 28, 2015, 12:32:14
en vond deze ook wel leuk.
Nu nog even beslissen wat ik meeneem op vakantie, denk nu toch dat de 70-200 nu wel meegaat en de 50mm niet omdat ik me nog niet heb aangewend daar veel mee te doen.

Madhouse

Edit: Laat maar...

Inderdaad, als Bama er blij mee is (en dat is hij) dan is het goed.
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Erik

Net de Tamron 70-300mm besteld voor een mooie prijs incl 5 jaar garantie en gratis verzenden.
Blijft me verbazen dat sommige winkels nog geen dubbeltje van de prijs af willen halen. Lijkt me dat je beter een klant kan binnenhalen dan laten gaan. Ik hoef echt geen hoofdprijs maar een beetje toenadering is wel fijn. Ik hoef geen advies en geen uitleg ik weet al wat ik wil.
- Winston Churchill

J.A.F._Doorhof

op sommige producten zit nagenoeg geen marge Erik.
Veel bedrijven werken via een "rebate" of wel korting achteraf op de omzet.

Ik ken toevallig 2 grote fotozaken erg goed en zie wel eens hun inkoop en verkoop prijzen en voor bepaalde producten is er gewoon geen of negatieve marge en word dat later verrekend ALS ze de omzet halen.

Camera bodies is daar een goed voorbeeld van, als je puur en alleen een body haalt is er bij bepaalde merken gewoon 0.0% marge.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"
"Een ban krijg je niet, die verdien je"

eddy135

Citaat van: J.A.F._Doorhof op maart  1, 2015, 07:42:56
op sommige producten zit nagenoeg geen marge Erik.
Veel bedrijven werken via een "rebate" of wel korting achteraf op de omzet.

Ik ken toevallig 2 grote fotozaken erg goed en zie wel eens hun inkoop en verkoop prijzen en voor bepaalde producten is er gewoon geen of negatieve marge en word dat later verrekend ALS ze de omzet halen.

Camera bodies is daar een goed voorbeeld van, als je puur en alleen een body haalt is er bij bepaalde merken gewoon 0.0% marge.
Precies, en zo gaat de ene na de andere firma naar de klote...
Iedereen wil voor een dubbeltje op de eerste rij zitten, maar we zijn allemaal zo verontwaardigd dat er zoveel failissementen zijn.. :-X
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

Erik

@Eddy135 Als ik voor een dubbeltje op de 1e rang had willen zitten had ik wel in het buitenland besteld dan was ik nog veel goedkoper uit geweest alles incl ;-)
Maar ik word ook wel eens moe als ik 20 zaken zie met allemaal exact dezelfde prijs.

Ik gun een zaak zijn extra's mits er iets tegenover staat waar ik wat aan heb.  Zo heb ik mijn 1e lens aangeschaft in een speciaalzaak in DH die vast duurder was maar die wel alles wat ik wilde zien op voorraad had!! Die me alles liet vasthouden en vergelijken en ondersteunde met welgemeend goed advies.
Ze vertrouwden me, ik had zo met twee dure lenzen de zaak uit kunnen hollen met alleen twee oude mannen achter een toonbank. Bij dat soort zaken betaal ik graag wat meer want daar word je als klant behandeld. Ga ik alsnog later voor de duurdere F1.4 lens dan ga ik ook daar kopen want ze hebben een band gecreëerd

Nu wist ik al wat ik wilde. En dan blijk je ook een heel ander gesprek te kunnen krijgen aan de balie. Jammer want het nodigt niet uit tot nog eens langskomen.
- Winston Churchill