Wat is je laatste fotografie aanschaf

Gestart door J.A.F._Doorhof, april 1, 2008, 08:53:43

« vorige - volgende »

0 leden en 7 gasten bekijken dit topic.

Rob Eric Blank

Kogel is door de kerk. Geen D4 voor mij. Toch wel boven het budget.
De D810 aangeschaft.



In het nieuwe jaar nog een grip erbij + snellere CF kaart. Mn huidige kaart is voldoende snel voor de cusual shots, alleen wanneer ik weer langs t circuit sta heb ik iets meer snelheid nodig. Die 16TB Nas komt snel vol met de D800 en D810.

Madhouse

Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Rob Eric Blank

Citaat van: Madhouse op december 24, 2014, 12:00:20
Mooi Rob! Nu helemaal van DX af?
Yep. Ik had de D300s als tweede body voor mijn tele werk. Alleen de D810 heeft in DX mode net zo hoge resolutie als de D300s (en nog sneller ook). Daarbij kan ik de D810 ook voor andere dingen gebruiken, heeft deze betere focus, ISO 64 voor portreten.

Afgelopen seizoen merkte ik dat ik graag met een 85mm en 35mm prime loop. Beiden op FX. Alleen met een tweede body die DX was, bleef ik lenzen wisselen.

Madhouse

Goede zaak dan toch! Zeker met grip is de D8x0 een geweldige camera.
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Erik

Gefeliciteerd de D810 is een erg mooi apparaat. Ik verbaasde me wel over de prime's die je gebruikt had verwacht dat je veel moest inzoomen als je race fotografeert langs de weg. Moet je dan niet veel croppen?
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Bama

Mooie aankopen Erik en Rob, en nu resultaatfoto's  :)

Ben ook erg benieuwd hoe de 750 bevalt Erik

Erik

D750 werd bezorgd in een doos met body en vr50/120mm ik heel blij want lens was niet besteld. Helaas was die ook uit doos gehaald. Geen kerstkadootje erbij dus.
Ik heb diverse lensen vergeleken qua gewicht maar de Art is echt wel een gewicht erbij. Ben met de 50mm naar huis gegaan. Kijk wel even hoever ik hiermee kom. Kan altijd nog inruilen voor andere lens. 
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Bama


Erik

Klopt die idd was een leuke lens geweest als kadootje erbij :D
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Madhouse

Een vriend van me heeft ook een D750 met een Sigma 50mm F1.4 ART en die combi is om je vingers bij af te likken zo geweldig.
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

VTEC_genieter

Toe maar......wat een apparatuur hier zeg! [emoji6]
HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers

Erik

#2686
Citaat van: Madhouse op december 24, 2014, 21:38:57
Een vriend van me heeft ook een D750 met een Sigma 50mm F1.4 ART en die combi is om je vingers bij af te likken zo geweldig.
Ik heb niet de Sigma Art erbij genomen maar de goedkope Nikon/Nikor versie.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

eddy135

Citaat van: Erik op december 24, 2014, 23:02:42
Ik heb niet de Sigma Art erbij genomen maar de goedkope Nikon/Nikor versie.

Sigma tegenwoordig duurder dan Nikon??

Moet niet gekker worden... :crazy:
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

Bama

op dpreview staat nu de volledige test van de d750, scoort erg goed.
http://www.dpreview.com/reviews/nikon-d750

Ik lees wel over problemen met tegenlicht opnamen, iets met een valse interne reflectie.

http://nikonrumors.com/2014/12/22/nikon-d750-reflectionflare-issue-possible-solution-found.aspx/


Erik

Dat laatste is inderdaad weer jammer.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Erik

Ik merkte dat mijn oude SD kaart toch wel langzaam was met wegschrijven. Heb maar meteen een nieuwe besteld Samsung 32gb PRO, retesnel en betaalbaar.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

J.A.F._Doorhof

Je kan beter gaan voor bedrijven als Delkin en Sandisk.
Vaak zijn kaarten van andere merken toch wat minder qua kwaliteit of werken ze niet in alle camera's.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Erik

Citaat van: J.A.F._Doorhof op december 26, 2014, 12:06:12
Je kan beter gaan voor bedrijven als Delkin en Sandisk.
Vaak zijn kaarten van andere merken toch wat minder qua kwaliteit of werken ze niet in alle camera's.
Zat ik wel aan te denken maar toen dacht ik de nr 1 op ssd gebied zal toch wel een sd kaart kunnen maken en toen maar de gok genomen. Als deze snel stuk gaat wordt de volgende toch een gerenommeerd merk.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

skyfox

Ik werk al een tijdje met twee Samsung Pro kaartjes van 32GB, niets op aan te merken. Had idd hetzelfde idee, als ze goede SSDs maken dan durf ik hun SD kaartjes ook wel te gebruiken.
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Bama

welke snelheid adviseren jullie voor de kaartjes?
Ik zie op marktplaats 64gb samsung kaartjes staan en die zijn niet duur overigens en ebay staat er ook vol mee of heb je hier ook kans op imitatie?

Erik

Idd goedkoper dan ik heb betaald maar zorg wel dat je de witte krijgt en niet de zwarte dat is het oude oude veel tragere model. En de PRO versie niet de EVO. Die eindigde zowat onderaan
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Bama

Maar van sandisk heb je nu 60, 80 en 95mb/s, maakt dat veel uit? Voor mijn 7100 had ik de extreme en die zijn 45mb/s en daar ben ik nooit tegen een probleem aangelopen.

J.A.F._Doorhof

Voor veel camera's maakt het weinig uit, maar met downloaden naar de computer kan het enorm schelen.
Ik zeg meestal dat je beter de snellere kan nemen "just to be sure" en het scheelt echt veel als je naar de computer kopieert, maar ook dan zit er verschil in combinaties met cardreaders en kaarten.
Met een Sandisk USB3 reader heb ik bv enorme snelheden van een Delkin kaart en iets minder van een Sandisk met dezelfde specs.

Als je panoramas wilt schieten word de snelheid wel HEEL belangrijk, ik heb bv met de A7r met een Sandisk problemen terwijl de Delkin er met volle snelheid doorheen gaat, zelfde met Kingston, erg traag en kapt er eigenlijk na 1/3 van de opname al mee, de Sandisk moet ik echt timen en de Delkin kan ik gewoon "slepen".

Leeghalen op de computer zijn alle 3 weer "ongeveer gelijk".
Als ik nu blind een advies moet geven zeg ik dus vaak Delkin.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Rob Eric Blank

Citaat van: Erik op december 24, 2014, 13:29:21
Gefeliciteerd de D810 is een erg mooi apparaat. Ik verbaasde me wel over de prime's die je gebruikt had verwacht dat je veel moest inzoomen als je race fotografeert langs de weg. Moet je dan niet veel croppen?
Een 300mm f2.8 met 2x converter....kom daar toch best wel in de buurt ;). Leen ook nog wel eens een 500mm f4.

70-200 zit er veel op. 85mm, 35mm, 50mm, 14-24 is veel voor in de pits en portretten. Maak ook nog wel regelmatig overzichts foto's.

Rob Eric Blank

Citaat van: J.A.F._Doorhof op december 27, 2014, 12:00:48
Met een Sandisk USB3 reader heb ik bv enorme snelheden van een Delkin kaart en iets minder van een Sandisk met dezelfde specs.
Ik gebruik nu jaren Transcend. Juist omdat ik met Sandisk wel eens problemen kreeg icm met een Nikon D700.